Nieuws:

Heb je problemen met het forum? Contacteer Shaddow, redeast of yasu.

Hoofdmenu

Laptops

Gestart door Jnusch, 17 september 2010, 15:58:48

Vorige topic - Volgende topic

Floris

Citaat van: Meister op 21 maart 2012, 18:03:00
Euhmzz wettelijk is het geregeld dat je 2 jaar garantie hebt ja, in de praktijk wens ik je heel veel succes :P *been there, ain't got shit*

Verder is de belangrijkste vraag idd wat wil je ermee doen Bert?

Nouja, als je brutaal bent krijg je een hoop hoor :)

Meister

Citaat van: Flooros op 21 maart 2012, 23:45:04
Nouja, als je brutaal bent krijg je een hoop hoor :)

Als je lolly vies is ja maar met elektronica doen ze altijd moeilijk.

"Where ignorance is bliss, 'tis folly to be wise."

Floris

Mja ik ben ook echt een bitch als het daarop aankomt XD

Meister

Citaat van: Flooros op 22 maart 2012, 00:08:10
Mja ik ben ook echt een bitch als het daarop aankomt XD

Jeah je kunt wel volhouden en zagen maar uiteindelijk gaat het altijd zo:

1. Ze proberen je af te schepen
2. Als ze dat niet gelukt is en je hebt er rechtsbijstand oid bijgehaald dan zeggen ze: "We gaan hem wel voor je "repareren" " Daarmee bedoelen ze je stuurt hem op, wij maken hem stofvrij en sturen hem weer terug en je bent je laptop een maand kwijt en hij komt kapot terug. Dan stuur je hem nog een keer op en vervangen ze een random onderdeel wat helemaal niet het probleem is. Tot slot als je hem de derde keer opstuurt krijg je hem mogelijkerwijs gerepareerd terug.

Oftewel als je heel goed je best bent, veel geduld hebt en goed kan bitchen dan heb je als je geluk hebt na 4 maanden weer een werkend apparaat. Als je binnen de door hun gestelde garantie het wil regelen of betaald voor extra garantie dan regelen ze het vaak wel vlot (ligt ook nog aan de organisatie) maar als je het bij beun de haas haalt en er staat 1 jaar garantie dan kun je je borst alvast nat maken als er iets stuk gaat XD

Edit: en doe je er dus ook heel verstandig aan om of ervoor te zorgen dat je een laptop hebt die degelijk is en niet zo snel kapot gaat of je regelt dat je geen gezeik krijgt achteraf. Want volgens mij hoort een laptop volgens EU regelgeving 3/4 jaar mee te gaan maar iedere fabrikant heeft ***** aan die regels door er omheen te werken.

"Where ignorance is bliss, 'tis folly to be wise."

Floris

Mja wellicht koop ik dan alleen per ongeluk bij fabrikanten die daar wel netjes mee omgaan ofzo? Anyway, ik heb nooit problemen XD

Maedhros

Onze Medion is een keer binnengedaan bij de fabrikant, een maand lang hebben we hem niet gehad, maar sindsdien (bijna een jaar geleden) hebben we er geen last meer van gehad
River Song: "Apollo 11 is your secret weapon?"

The Doctor: "No, no, it's not Apollo 11; that would be silly. It's Neil Armstrong's foot!"

Caracala

Nieuwe laptop.  :D

Samsung RC730-S02:
    Intel Core i7
    Uitvoering    2670QM    
    Interne geheugen 8 GB    
    Beeldschermtype LED    
    Beeldschermgrootte 17,3 inch
    Full HD
     Beeldschermresolutie
       1600 x 900
    Videokaart merk    nVidia    GeForce GT 540M
    Videogeheugen    2048 MB    
    Capaciteit HDD
       1000 GB
    Snelheid HDD
       5400 rpm    

Bevindingen tot nu toe; Zeer snel. Enkel het geluid kan wat beter.

Rob

Niet om het een of ander; 1600: 900 is geen full HD. (A) 1920: 1080 (if I am correct) is Full HD. Voor de rest goede specs! :)

Caracala

Ik dacht al, had deze lijst van Tweakers gehaald maar dat klopt dus niet.  :P

Ralmuski

Rowena Inara

Ik ben aan het sparen voor een nieuwe laptop, want deze wat ik nu heb is al een oud beestje aan het worden. Ik heb hem vooral nodig voor grafische programma's zoals Photoshop, InDesign, Illustrator en Vectorworks (een soort Autocad) en na wat speuren (vooral samen met Eddo) kwam ik op deze uit:
http://www.kieskeurig.nl/laptop/asus/k53sv-sx799v/specificaties/1034155/

Is ie geschikt? En ik denk dat 15,6 inch genoeg is, want hij moet ook nog mee te nemen zijn. En nog even iets: Ik wil absoluut geen Apple :P.
En stiekem zou ik wel zo'n spelletjes willen spelen zoals Oblivion.

Mijn prijsklasse is max €800,-

Award voor schrijver met de grappigste personages (2011)

Floris

Rick zei over deze laptop: "Als ik dit voor 700 euro kan kopen, dan heb ik liever een desktop".
Waarom wil je hem mee kunnen nemen enzo? Want ik zou ook echt liever een desktop hebben dan een laptop (al heb ik die nu wel), maar ik ben lang niet altijd thuis enzo.

Rowena Inara

Wat kan ik dan als desktop krijgen voor €700 euro inclusief beeldscherm?

Roggie

Citaat van: Rowena Inara op 31 maart 2012, 11:04:37
Ik wil absoluut geen Apple :P.
Dat was zeker tegen mij gericht? :P [fanboymodus]Apple heeft hele coole kortingen voor studenten [/fanboymodus]

Maar als dat ding een i7 processor heeft kan je er wel zeker van zijn dat hij dingen als Photoshop kan runnen, volgens mij. Volgens deze review kan de grafische kaart ook wel wat aan, dus zolang je geen superduperhippe games gaat spelen (denk aan L.A. Noire enzo) denk ik dat je ook veilig zit qua Oblivion (:
Joe.

Rowena Inara

Haha, nee het was niet tegen jou bedoeld, maar meer om het feit omdat ik interieurarchitectuur studeer (dus op een kunstacademie zit) en daar zowat iedereen standaard voor een Mac gaat omdat die zo goed om kunnen gaan met die grafische programma's en het beeld ook zo mooi is ;).

Sowieso ben ik opgegroeit met Windows, dus duurt het wel even voor ik gewent ben aan een Mac. En sowieso kan je League of Legends niet zomaar op een Mac spelen (A).