Nieuws:

Je vindt onze discordserver hier!

Hoofdmenu

Laptops

Gestart door Jnusch, 17 september 2010, 15:58:48

Vorige topic - Volgende topic

Zabulus

Ik heb haar zelfs nog Mac laten overwegen, wetend dat ze een grafische studie doet en dat daar Mac over het algemeen als de betere keus wordt gezien. Mijn zusje bv is een inter action designer en gebruikt daarom ook Mac.

Roggie

Zab, je bent geweldig (A)
Citaat van: Rowena Inara op 31 maart 2012, 18:27:30
Sowieso ben ik opgegroeit met Windows, dus duurt het wel even voor ik gewent ben aan een Mac. En sowieso kan je League of Legends niet zomaar op een Mac spelen (A).
Duurt inderdaad een tijdje. In het begin download je nog de hele tijd .exe's en probeer je dat ding het raam uit te mikken iedere keer als hij een error over die dingen geeft ._.
Joe.

Meister

Aangezien je geen mac wil maar je toch wel heel graag grafische toepassingen wil draaien zou ik iig wel zoeken naar een laptop met een betere grafische kaart. Nu weet ik niet hoe goed hij moet zijn voor je studie en wat je precies nodig hebt weet niet of je qua specificaties advies kunt krijgen vanuit school?

Gezien je budget:
http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-117199 zal op ieder gebied goed zijn, goeie graka, ruim voldoende intern geheugen, snelle harde schijf en een heel goeie processor. (http://tweakers.net/reviews/2546/4/notebook-best-buy-guide-april-2012-mainstreamnotebook-specificaties-en-prijzen.html bij tweakers vinden ze 'm ook goed :P)
http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-120427 soortgelijk aan degene die je al gevonden had (alleen cheaper) maar ook hierbij weet ik niet of je het met de grafische kaart wel gaat redden.

Met een beetje geluk komt er op dell.nl nog een leuke aanbieding (nu staat er niets moois voor wat je wil uitgeven).

Desktop kun je voor dat geld heel mooi spul kopen alleen de vraag is of je dat wel wil. Want die is lastig mee te nemen naar school als je daar met groepsgenoten gaat werken een presentatie wil geven oid.

Verder ga ik op het moment niet zoeken want ik ben lekker op vakantie :D

"Where ignorance is bliss, 'tis folly to be wise."

Rowena Inara

Die eerste vind ik eigenlijk best interessant, een beeldscherm met een mooie hoge resolutie. Maar hoe zit het eigenlijk met systeemeisen die worden gesteld, is bijvoorbeeld de graka van een laptop even sterk als die van een desktop? Want nu lijkt deze laptop er wel aan te voldoen namelijk :).

En is een glanzende rand om het beeldscherm niet storend?

Award voor schrijver met de grappigste personages (2011)

Shaddow

http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GT-540M.41715.0.html

Hij kan skyrim op zijn laagste settings draaien, als het goed is.

Rowena Inara

Dat is dan eigenlijk al heel mooi :P.

Ralmuski

Dit is mijn laatste post vanaf mijn oude laptop. Leek me wel een toepasselijk topic. :P

Als de rand geen lichtgeeft lijkt me glanzend geen probleem Andrea. Ik heb ook silver metallic en dat stoort niet hoor.

Meister

Citaat van: Rowena Inara op  7 april 2012, 11:22:30
Die eerste vind ik eigenlijk best interessant, een beeldscherm met een mooie hoge resolutie. Maar hoe zit het eigenlijk met systeemeisen die worden gesteld, is bijvoorbeeld de graka van een laptop even sterk als die van een desktop? Want nu lijkt deze laptop er wel aan te voldoen namelijk :).

En is een glanzende rand om het beeldscherm niet storend?

Ik heb me nooit gestoord idd aan een glanzende rand. Voor grafische kaarten van desktops en laptops hangt alles af van hoe goed de grafische kaart is en hoe groot het beeldscherm is wat hij aan moet sturen. Alleen van grafische kaarten voor desktops heb ik eigenlijk te weinig verstand om te zeggen wat vergelijkbaar is bij welke grootte beeldscherm en hoe dat qua kosten is.

Rowena Inara

Nou ik denk dat ik hem dan gewoon ga bestellen :). Aangezien mijn huidige laptop de programma's kan draaien (maar echt niet geweldig ofzo). Dus dan is deze al een hele verbetering: snelheid, groter beeldscherm (want de mijne is nu 14 inch) en hogere resolutie. En die nieuwe maakt ook vast en zéker een stuk minder herrie :D.

Rob

:D En je kan er natuurlijk ook League of Legends op spelen. ^-^ Die Asus die Erik aangaf is een erg mooie laptop. Ik had hem ook overwogen, maar ik ben toen voor de Dell gegaan. Dat was omdat ik die mooier vond, en hij was sneller. Maar dat mag ook wel voor een prijsverschil van 200 euro. :P
Dus je zal er geen spijt van krijgen! :D

EDIT: En het scherm van die Asus is als het goed is mat. Dus als je dan in de zon zit ofzo, dan heb je wat minder reflectie dan dat je had als je met een glanzend scherm had gezeten. :)

Rowena Inara

Cool 8). League of Legends gaan spelen op een laptop die het eigenlijk wél aankan *droomt weg* :D!

*yay* ;D

Rowena Inara

Citaat van: Rob op  7 april 2012, 17:39:28
:D En je kan er natuurlijk ook League of Legends op spelen. ^-^ Die Asus die Erik aangaf is een erg mooie laptop. Ik had hem ook overwogen, maar ik ben toen voor de Dell gegaan. Dat was omdat ik die mooier vond, en hij was sneller. Maar dat mag ook wel voor een prijsverschil van 200 euro. :P
Dus je zal er geen spijt van krijgen! :D

EDIT: En het scherm van die Asus is als het goed is mat. Dus als je dan in de zon zit ofzo, dan heb je wat minder reflectie dan dat je had als je met een glanzend scherm had gezeten. :)

Oh dat ontspiegeld beeldscherm is echt gewéldig! :D

*By the way: de hele laptop is geweldig, maar dat kon ook bijna niet anders, met die oude van mij XD*

Heartless

Ik wil ook een nieuwe laptop voor als ik dadelijk ga studeren. Ik had iets van 400/500 euro in gedachten. Ik ben geen die-hard gamer (meer dan af en toe een online spelletje wordt het niet), ik wil wel graag een snelle laptop (en het liefst eentje die snel blijft haha) en ik wil ook wel een groot beeldscherm. Hij gaat wel veel vervoerd worden, maar dat lijkt me meer een kwestie van een goede laptophoes/tas? Eh, ja, barst los haha.

Meister

Wat versta je onder een groot scherm :P? Want een 17" is wel groot maar als je die vaak mee moet nemen dan ga je zeker rugklachten krijgen. Dus weet niet waar je 'm mee naartoe wil nemen?

Heartless

Naja, in ieder geen minilaptop. :P Eh, ik heb er niet zo veel verstand van dus ik heb zojuist even dit beeldscherm opgemeten. Iets van 38 cm = 15 inch, terwijl ik hem toch zeker niet groot vindt. Nouja, iets wat deze grootte is, maar zeker niet veel kleiner eigenlijk. :P
En het is de bedoeling dat hij van kamer in Maastricht naar huis en andersom gaat.