Nieuws:

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Hoofdmenu

Pokemon Black and White

Gestart door Vakonov, 16 september 2010, 21:21:54

Vorige topic - Volgende topic

blastdragon

Citaat van: Lan op  5 april 2011, 20:46:00
Masquerain reken ik ook tot de losers, en je kan als Flyer dan toch beter Staraptor of Dragonite of zo pakken?  :P
Starly (en dus Staraptor) kun je alleen in White krijgen, in White Forest. Maar daarvoor moet je eerst linken want anders is er niks te doen in White Forest (en in Black City in Pkmn Black). Terwijl je Swellow gewoon kan vangen.
En het argument voor Dragonite is dat een Dragonite pas veel te laat een Dragonite wordt. Level 55 is in vergelijking met Hydreigon niet zo hoog het gaat toch erg langzaam omdat draak-pkmn in de Slow-experience groep zitten en dus veel Exp nodig hebben om een Lv omhoog te gaan.
Sense, what's the fun in making sense!

Lan

Met exp share of de day care is levellen toch niet zo'n probleem?  :P

Stefano

Dan zou ik later zelfs de Lucky Egg gebruiken om te levellen ;) Gaat het ook snel ;)

Meister

Of ze gewoon kweken op andermans game en ze traden en xp boost krijgen XD?

"Where ignorance is bliss, 'tis folly to be wise."

Bastian

Citaat van: blastdragon op  5 april 2011, 22:51:58
Starly (en dus Staraptor) kun je alleen in White krijgen, in White Forest. Maar daarvoor moet je eerst linken want anders is er niks te doen in White Forest (en in Black City in Pkmn Black). Terwijl je Swellow gewoon kan vangen.
En het argument voor Dragonite is dat een Dragonite pas veel te laat een Dragonite wordt. Level 55 is in vergelijking met Hydreigon niet zo hoog het gaat toch erg langzaam omdat draak-pkmn in de Slow-experience groep zitten en dus veel Exp nodig hebben om een Lv omhoog te gaan.

Heb Swellow vervangen voor een Lanturn, en Flygon is mijn nieuwe vliegerd.

Remus457

Citaat van: Lan op  5 april 2011, 23:09:11
Met exp share of de day care is levellen toch niet zo'n probleem?  :P
weet je hoe zwak ze dan worden :P

Ik wil dat die dreamworld eens open gaat!

Lan

Remus, dat maakt niet uit. Als ze op level 99 pas met gastjes vechten en hun max aan ev's halen zijn ze net zo sterk als eentje die zich vanaf level 1 naar 100 heeft gevochten  :P Alleen krijgen ze in de day care inderdaad geen EV's (Met de exp share wel, overigens)

Remus457

Die EP's zorgen juist voor een extratje bij het levelen.
Als je dat extratje pas 1 keer op lvl 99 krijgt of ±50 keer doordat je m eerder laat vechten en alles maakt het echt uit ;)

Exp share laat je sneller levelen zodat je minder beestjes verslaat en dus minder EV's meeneemt.

Lan

Mja, maar dat is dus niet waar. Zolang je voor het gastje 100 is maakt het niet uit wanneer je die EV's krijgt  :P

De stats zijn gewoon een formule van Base stats + IV + EV/4 of 8 of zo + of - 10% voor nature, en niet dat je per level iets hebt aan een EV  :P

En als je EV's spaart dan doe je dat juist tot je volle EV's hebt dus dan maakt het niet uit of je Exp share hebt.

Remus457

Het is niet zo dat je op lvl 100 opeens +50 hp/+30def/etc krijgt.
dat gebeurt al tijdens het voorgaande levelen.

Lan

Doe maar gewoon een keer een EV guide lezen, dan merk je het vanzelf.  :P

http://www.serebii.net/pokedex-rs/ev.shtml 

Bjoernie

Beide waar, voor zo ver ik het goed begrepen heb. Als je tijdens een level EV punten verzameld, is het effect daarvan te zien bij de level up. Maar ik heb begrepen dat het zelfs op level 100 nog mogelijk was om je EV punten te vullen en het terug te zien in je stats, al weet ik niet meer hoe precies.

Lan

http://www.psypokes.com/dex/stats.php

Hier kun je bijvoorbeeld exact je stats uitrekenen, en zoals je ziet speelt het level waarop je je EV's krijgt geen enkele rol  :P

blastdragon

Ik zit erover te twijfelen om mijn Pokemon uit Platina en HG over te zetten of niet. Ik mis mijn Torterra, Gallade, Venusaur, Swampert en Mamoswine wel maar Kanto, Johto en Sinnoh veel leukere regio's. Unova voelt op een of andere manier saai aan.
Sense, what's the fun in making sense!

Lan

Daar ben ik het wel mee eens. Ik vond het leuk dat ze deze keer in het begin 100% nieuwe pokémon waren en de meeste andere dingen vind ik ook goed gelukt, maar de regio vind ik om een of andere reden heel lineair en saai aanvoelen inderdaad.