Nieuws:

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Hoofdmenu

Reactietopic verhalen

Gestart door TheCharmedOne, 21 december 2007, 16:56:39

Vorige topic - Volgende topic

Beertyah

@gestrand op een tropisch paradijs:
Alhoewel er nogal wat fouten inzitten tegen spelling, en het gebruik van tijden, is het wel een leuk verhaaltje.
Eigenlijk best grappig op zijn manier, een beetje geschreven alsof het rechtstreeks uit je rare hersenkronkels op je blad terechtkomt, met nog geen clue waar het verhaal heen gaat.
Dus best leuk om eens te lezen als je je verveelt.
Nu nog aan spelling en schrijfstijl werken.

@hephaistion:
Verhaaltje!! wij wachten...

@davidv1992:
ik herinner me al die tips die ik gaf over je proloogje :D.
Het tweede stuk is al een stuk beter, maar wel kort.. meer schrijven!! :D wij willen meer :P
Het klinkt leuk tot nu toe, vervang eventjes 'zn' door 'zijn' en 'wat' door 'dat' (het gevoel dat) en we zijn er :D

@Maedhros:
Het lijkt een echt leuk verhaal, en je schrijft goed lange stukjes. :)
Ik heb vroeger ook eens geprobeerd een engelstalig verhaal te schrijven, dat lijkt makkelijker, met die leuke engelstalige woorden, waarbij nederlandse woorden zo alledaags lijken.
Maar als je later nog eens terugkijkt naar je tekst en die grondig onderzoekt zal je merken dat die vol maar dan ook vol met stijlfouten zal zitten (was bij mij zo en zo ver ik zie bij jou ook.) en vooral, je zal met het engels dat jij kent, (een tweede taal naast je nederlands), nooit zo'n goede boeken kunnen schrijven als mensen die engels als hun eerste taal hebben het verschil in woordenschat en taalkennis (zoals uitdrukkingen en spreekwoorden) is gewoon te groot.
Daarom raad ik je dus aan om in het nederlands te schrijven.. natuurlijk mag je gerust in het engels schrijven, gewoon een tip ;)

(als er nog iemand mijn mening wil horen moet die het maar zeggen :P ik heb voor vandaag genoeg gelezen, maar op aanvraag doe ik er wel nog bij :P)

Mathidinkske

Citaat van: Beertyah op  7 maart 2008, 21:01:01
@gestrand op een tropisch paradijs:
Alhoewel er nogal wat fouten inzitten tegen spelling, en het gebruik van tijden, is het wel een leuk verhaaltje.
Eigenlijk best grappig op zijn manier, een beetje geschreven alsof het rechtstreeks uit je rare hersenkronkels op je blad terechtkomt, met nog geen clue waar het verhaal heen gaat.
Dus best leuk om eens te lezen als je je verveelt.
Nu nog aan spelling en schrijfstijl werken.

(als er nog iemand mijn mening wil horen moet die het maar zeggen :P ik heb voor vandaag genoeg gelezen, maar op aanvraag doe ik er wel nog bij :P)

Tips en spellingsfouten mag je altijd opmerken! ;)
Ik doe mijn best voor de spelling en de werkwoorden maar ja, soms heb ik nu eens een zwak moment :P

Maedhros

Weet ik hoor, maar ik vind Engels gewoon leuker
River Song: "Apollo 11 is your secret weapon?"

The Doctor: "No, no, it's not Apollo 11; that would be silly. It's Neil Armstrong's foot!"

Hephaistion

Ben net begonnen aan mn verhaal(het vervolg dan) en tja, commentaar is altijd welkom zolang je maar niet gaat zeuren dat het 'te volwassen' geschreven is ofzoiets want dan mag je je mond wel dichthouden

Beertyah

Citaat van: Hephaistion op 18 maart 2008, 21:08:47
Ben net begonnen aan mn verhaal(het vervolg dan) en tja, commentaar is altijd welkom zolang je maar niet gaat zeuren dat het 'te volwassen' geschreven is ofzoiets want dan mag je je mond wel dichthouden

Ik vind het geweldig geschreven Hephaistion!!!
Echt mooi :D en ben benieuwd naar hoe het verder loopt.

Opmerkingen (tja.. dat moet he ;) )

ochtendmist
bereikten

Máté keek ernaar en zag nog de ringen langzaam breder worden en geluidloos verdwenen ze weer in de zee.
>> de ringen worden breder en verdwijnen, of de ringen werden breder en verdwenen ;)

benijdde

één voor één worden >> werden

Hephaistion

Dankje en zal het wel veranderen
dat ging toch over hoofdstuk 1 hé

Beertyah

Citaat van: Hephaistion op 19 maart 2008, 15:50:30
Dankje en zal het wel veranderen
dat ging toch over hoofdstuk 1 hé

1 tot en met 4

Hephaistion

Nou dan is het nog best wel knap dat ik geen spellingsfouten in de laatste 3 hoofdstukken had.
Ben heeeel slecht in nederlands spelling

Amilmarith

hihi ik heb juo verhaal even snel doorgekeken
eerste wat ik dacht help frans :o
voor de rest gelukkig geen frans tegen gekomen dus ga als ik tijd heb nog wel keer helemaal lezen :)

Hephaistion

Iemand nog spellingsfouten gevonden in mn verhaal of wil er iemand nog commentaar leveren(is altijd welkom..of ik er ook wat mee doe is vraag twee maar daar gaat het even neit om))

Hephaistion

WOu even zeggen dat ik alle verhalen hardstikke mooi vind en dat ik nu 700 berichten heb
jéeeeeee

Mathidinkske

noëlletje, jij bent wel alles goed aan het volspammen!
Je mag  niet zomaar overal 'Wow goed verhaal, ga zo door!' schrijven.
Die topics zijn enkel voor de auteur(s). Reacties post je het beste hier (A)

Hephaistion

Hé bah, wat een dood board is dit geworden zeg

Maedhros

ik heb op de laptop nog een stuk verhaal staan, ik zal deze week nog eens vervolgen
River Song: "Apollo 11 is your secret weapon?"

The Doctor: "No, no, it's not Apollo 11; that would be silly. It's Neil Armstrong's foot!"

Hephaistion

Dat is leuk Maedros maar wat ik bedoel is dat wij onze stukken posten maar dat er geen commentaar over wordt gegeven of dat mensen uberhaupt de moeite nemen om het te lezen(de meesten dan) en dat vind ik nogal sonde want dit is behalve iets wat ik later wil gaan doen ook een schoolprojecje en dan is commentaar(opbouwend of positief...afkraken doe je maar ergens anders) wel zo fijn.