Nieuws:

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Hoofdmenu

Hulp voor PC problemen gevraagd

Gestart door bloodball, 6 mei 2010, 23:33:02

Vorige topic - Volgende topic

Kakie

Je kan daarvoor wel spuitbussen met van die lucht kopen, ik heb dat op mijn computer geprobeerd, en in een keer was ie veel stiller. Je kan ook even kijken of de ventilator niet verstopt word, als je de laptop op je schoot hebt bijvoorbeeld.

Germelia

Oeh. Waar zit dat? Want ik voel er niet veel voor hem open te schroeven ofzo xD Tis geen computerkast waarvan je even een wandje uit haalt.

Kakie

Nou gewoon, als je ergens een rooster ziet waar lucht uit komt, even kijken of er niet wat tegenaan zat, en eventueel uitzuigen. :)

Kakie

Dit spul hebben wij dus ook, en werkte redelijk goed.  :)
Maar als het aan de harde schijf ligt heeft het geen zin ;)

RoNoS

Ik kan wel horen waar het aan ligt, maar niet over internet xD
Inderdaad, vaak is het de ventilator wel die is volgelopen. Vaak is er niet veel voor nodig om open te schroeven. En waar ben je bang voor? Alles zit iets dichter op elkaar dan in een computerkast, maar voor de rest is het niet veel anders hoor :)
Even de accu er uit en dan de schroefjes die je ziet eruit draaien. Dan zit er meestal genoeg los, hangt alleen nog achter nokjes. Het plaatje eruit tillen en dan zie je alles zitten (harde schijf, cpu, ventilator, enz...) En dan schoonmaken :)

Als ie redelijk nieuw is kun je bij de winkel langs en even vragen of ze willen helpen... :)
Guess who's back, back again...

Germelia

Okay, ik ga dat straks eens proberen :) bedankt!

Meister

Mjah zou wel eerst gwn van buitenaf de stofzuiger erop zetten :P

Edje --> bij sommige laptops is de fan namelijk heel makkelijk schoon te maken maar bij sommige zit hij echt nasty verwerkt check dit filmpje xD

"Where ignorance is bliss, 'tis folly to be wise."

RoNoS

Mmm, hij haalt het hele moederboard los om de fan schoon te maken? Misschien is het echt nodig hoor, maar volgens mij was hij er bijna nadat hij de eerste kapjes er af had...
Maar goed, als het echt zoveel werk is, Germelia, vraag Golo te helpen :D

Meister

Njah volgens mij overdrijft die kerel echt hard hoor maar soms is het net iets meer dan één klepje :P

Remus457

Is er een reverse button om te zien hoe je m weer in elkaar zet?  :P

Ralmuski

Overdrijven maakt de zaak duidelijk. xD

Meister

Citaat van: Remus457 op 14 december 2010, 21:29:34
Is er een reverse button om te zien hoe je m weer in elkaar zet?  :P

Hahaha ja uit elkaar is idd altijd het makkelijkste gedeelte xD

Meister

Ok wss heb ik iets van mijn boot voor windows 7 verkracht waardoor hij windows niet kan laden. Nu bezit ik niet meer een installatie dvd van windows 7 en dat is kut want ik hoef wss maar een paar bestanden te herstellen.

Iemand enig idee hoe je aan opstart bestanden kan komen en die ook terug kunt zetten zonder een windows 7 dvd xD?

RoNoS

Ik begrijp dat je alleen wat bestanden van de harde schijf wilt hebben?
Je kunt er een opstartcd inflikkeren en daarvan laden, dan kun je de harde schijf benaderen en alles eraf halen.
Een goeie is 'Bart's boot cd'.

Meister

Citaat van: RoNoS op 21 december 2010, 21:19:10
Ik begrijp dat je alleen wat bestanden van de harde schijf wilt hebben?
Je kunt er een opstartcd inflikkeren en daarvan laden, dan kun je de harde schijf benaderen en alles eraf halen.
Een goeie is 'Bart's boot cd'.

Neej ik wil 'm gwn herstellen zodat ik 'm gewoon weer kan gebruiken xD