Nieuws:

Je vindt onze discordserver hier!

Hoofdmenu

[Film] De romantische komedie

Gestart door himan, 14 oktober 2007, 00:36:05

Vorige topic - Volgende topic

himan

Door de nieuwe Nederlandse film Alles is Liefde ben ik dit topic gestart, wat vonden jullie ervan en wat vinden jullie van het genre?

Karel

Ik heb de film niet gezien, ben het ook niet van plan en ken de film eigelijk niet eens.

Wel is het genre romantische komedie mijn minst geliefde genre. Die films zijn in mijn ogen meestal melige romances die toch altijd goed eindigen.
De naam romantische komedie is eigelijk ook helemaal niet goed gekozen: Er gebeurt meestal nooit iets grappigs en er zit nog meer komedie in een horrorfilm.

Vergeef me als iemand zich aangesproken voelt, maar zowat alle meisjes uit mijn klas vinden deze films GEWELDIG. Volgens mij is het echt een genre voor puberende meisjes van 15. NIet dat ik zeg dat alle meisjes van 15 dat leuk vinden, maar toch een overgrote meerderheid.

Germelia

Hopeloos romantische vrouwen van rond de 20 hebben af en toe ook behoefte aan een romantische komedie  ::)

Morana

Ik vind eigenlijk alle soorten films wel leuk, en zo ook de romantische komedie. Ik heb zelfs een speciale 'romatische komedie dvd-box' met daarin 5 van dat soort films (bridget jones 1&2, nothing hill, love actually, about a boy)

Maar ik geloof niet dat het speciaal iets meisjes-achtigs is. Mijn vader vind de films ook enorm leuk, en hij had het er op zijn werk een keer over met een stel mannelijke collega's en die vonden het ook al leuk! :D
Maarja, romantiek is ook niet alleen voor vrouwen toch, het is toch voor iedereen? ;)

Beertyah

Ik vind romantische komedies wel leuk :) maar ik vind de meeste films leuk :P zolgang ik m'n tijd er maar aan kan verdoen :D
Of ben ik zo'n 20jarige romantische vrouw? :D Maar romantische films zonder humor moet ik toch niets van weten...

*kijkt naar vorige post*
Love Actually is zooo'n leuke film :D een beetje melig zoals de meeste romantische-komedische films maar dat wordt goed gemaakt door de vertederende humor :D

Meister

De laatste keer dat ik naar zon romantische comedy ging kijken was het verplicht samen met wat toen nog mijn vriendin was... Ik ben gwn in slaap gevallen zo saai was da :P

"Where ignorance is bliss, 'tis folly to be wise."

Suzanne

Ik vind het een straf om naar die films te kijken :P. Mierzoete scenes en superflauwe humor. En het is zo voorspelbaar. Ook vind ik het woord romkom vies klinken.

himan

oeh dit is erg ik lijk wel een vader die van Romantische komedies houdt (vader kan wel, maar liever niet als ik 15 ben)

Merdyff

Ik hou soms van romantische komedies en soms ook niet. Hangt er van af in wat voor stemming ik ben. En ik vind zeker niet alle romantische komedies goed. (Zoveel heb ik er trouwens nog niet gezien, ik kijk in het algemeen niet zoveel naar films.)
Mijn favoriete film is Pride & Prejudice (de film uit 2005) en dat is in elk geval een romantische film, en soms ook wel grappig, maar misschien niet echt een komedie te noemen.

Germelia

Nah, Pride & Prejudice is zeker geen comedy! De BBC-verfilming staat nog steeds hoog in mijn lijstje favoriete films. *zwijmel*

Floris

Citaat van: Karel op 14 oktober 2007, 10:03:38
Vergeef me als iemand zich aangesproken voelt, maar zowat alle meisjes uit mijn klas vinden deze films GEWELDIG. Volgens mij is het echt een genre voor puberende meisjes van 15. NIet dat ik zeg dat alle meisjes van 15 dat leuk vinden, maar toch een overgrote meerderheid.

*Voelt zich zeer aangesproken*   ::) Maar ik vat 't op als en compliment :P

Ik heb Alles is Liefde trouwens (nog) niet gezien, maar heel veel andere wel, en ik vind ze allemaal leuk.  :D

himan

Ik vind het wel mooi ikke ben puberend meisje van 15: 15 klopt en puberend misschien ook wel maar meisje??

Meister

karakter van een meisje miss ^^

"Where ignorance is bliss, 'tis folly to be wise."

himan

Amilmarith

ik moet erheen van een paar vriendinnen.. maar daar heb ik dus echt geen zin in.
Romantische komedies.. ze zijn meestal wel grappig.. maar leuk is toch anders
Heb intro stukje gelezen en trailer gezien.. echt wel te saai :P