Nieuws:

Heb je problemen met het forum? Contacteer Shaddow, redeast of yasu.

Hoofdmenu

[Film] Star Wars

Gestart door Maiken, 17 september 2007, 12:42:17

Vorige topic - Volgende topic

Maiken

Hoi,

ik was verbaasd dat ik hier geen topic over kon vinden. Dus, hierbij, een Star Wars topic.

Wie-o-wie heeft deze fantastische serie films gezien? En, welke vond je het best van alle films, welke zet jij bovenaan en onderaan jou top 6? In welke volgwoorde heb je ze gezien? Heb je ook boeken van Star Wars gelezen? Wat is jou favoriete karkater en wat is je minst favoriete? En natuurlijk weer, waarom? En als je de serie films niet gezien hebt, waarom heb je ze nier gezien? Wilde je ze niet of anders, plan je ze te gaan zien?

Nouja, aangezien ik de topic geopend heb, ik zal bekennen, ik ben ook een Star Wars fan. Alleen niet zo erg dat ik in Jedi-kleren voor de bioscoop zou gaan staan. Ik heb alle zes de films gezien, heb ze alle 6 op dvd, omdat ik nou éénmaal weg ben van de extra's.

Mijn top 6:
1. Star Wars: Episode II - The attack of the clones
2. Star Wars: Episode VI - The return of the Jedi
3. Star Wars: Episode III - Revenge of the Sith
4. Star Wars: Episode I - The Phantom Menace
5. Star Wars: Episode IV - A new hope
6. Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back

Mijn indeling heeft ook veel te maken met de volgwoorde waarin ik de film gezien heb. Ik heb eerst I, II en III gezien en toen pas de laatste. Daardoor is je blik op zo'n film wel totaal anders, merk ik als ik met anderen erover praat.

Ik ben ooit begonnen met de boeken te lezen, maar ik kwam er gewoon niet door. Die van de films wel, maar de boeken van daarna en ervoor niet. Ik ben bang dat ze me gewoon niet boeien. Dit zal wel te maken hebben met het feit dat Obi-wan en Padmé mijn favoriete karakters zijn. Anakin staat bij mij helaas op de tweede plaats. Mijn minst favoriete karakter is Yoda, stom klein mannetje dat hij is. Op de een of andere manier irriteer ik mij gewoon aan hoe hij zich gedraagt en hoe snel hij veroordeeld.

Maiken

Beertyah

Ik heb ze alle zs gezien, in volgorde dat ze gemaakt werden, dus eerst 4, 5 en 6 en daarna 1, 2 en 3

Ik vond episode 2 echt de beste, zeer informatief, en prachtig verfilmd (en Yoda is gewoon geweldig).
In episodes 4, 5 en 6 zijn de lightsaber gevechten wat minder, en de special effects ook, maar het zijn dan ook oudere films.

Episode 5 vond ik het minst leuke, het is eigenlijk zo'n beetje een tussenstukje, zonder begin, en zonder einde (het begin is in 4, en het einde in 6 :P)

mijn top 6 is:

Episode 2
Episode 1
Episode 6
Episode 3
Episode 4
Episode 5

Joshua

Eigenlijk vind ik dan weer Episode 5 het best.

Van de Original Trilogy is de volgorde: Episode 5, dan is episode 6 het lkust, en dan 4.
Van de Preqeuls: 1, 3, 2.

Xindar

Kheb ze ook allemaal gezien. :D Volgorde 4-5-6-1-2-3.

Top 6:
Attack of the Clones
The Phantom Menace
The return of the Jedi
Revenge of the Sith
A New Hope
The Empire Strikes Back.

Beste karakter is voor mij Anakin.
Ik houd van de verandering die hij doormaakt: Lief klein kindje -> Evil ouwe bijna-dood-verbrandde opa die later dan toch weer goed wordt. Ik vind zijn karakter in 3 het gaafst.

Beste actrice uit de film is voor mij toch Natalie Portman (Padmé). Ik ben al heel lang fan van haar.

Beertyah

Citaat van: Xindar op 18 september 2007, 07:43:53

Beste karakter is voor mij Anakin.
Ik houd van de verandering die hij doormaakt Lief klein kindje -> Evil ouwe bijna-dood-verbrandde opa die later dan toch weer goed wordt. Ik vind zijn karakter in 3 het gaafst.

:D Yoda, zowel als hij nog (redelijk) jong is, en oud :D
(dit slaat dus op 'beste personage' :P )

Marky

Tja ik heb ook eerst 4,5 en 6 gezien en daarna 1,2 en 3...
Ik vind de deel 4 en 6 echt het gaafste maar dat was in die tijd dat ik ze zag dan ook echt top. Deel 1 vond ik ook erg goed hoor en deel 2 eigenlijk ook wel :P

Tja ik ga voor 4 en 6 als beste, dan 1,2,3 en dan deel 5 (dit is echt een tussenfilm zoals al verteld..)

Joshua

CiteerMijn minst favoriete karakter is Yoda, stom klein mannetje dat hij is. Op de een of andere manier irriteer ik mij gewoon aan hoe hij zich gedraagt en hoe snel hij veroordeeld.

Verkeerd beeld, jij hebt.

Maiken

Nee, dat is niet perse een verkeerd beeld. Het is een manier van je eigen kijk op dingen. Sommige mensen zullen Anikan slecht vinden omdat hij keerde naar de duistere zijde van de Kracht. Andere zullen weer zeggen dat hij juist te goed is en dat dat zijn val was.
Ik vind Yoda arrogant, omdat hij denkt dat hij alles weet. Was hij niet de gene die zei dat Luke te oud was om opgeleid te worden? Was hij niet de gene die zei dat er geen mogelijkheid was om terug te komen van de duistere kant van de Kracht?

Joshua

Ehrm... Dat was een imitatie van Yoda, die veel te snel oordeelde en heel erg irritant en vreemd praate...

Meister

"Where ignorance is bliss, 'tis folly to be wise."

Joshua

Link down...

Maar Chewbecca is toch al harstikke dood? Gedood door de Yuuzhan Vong toen die een asteroïde op een planeet af lieten gaan waar Chewie toevallig opstond?

Germelia

Dit weekend eindelijk Episode 1 gezien en volgend weekend volgt hopelijk 2 (en 3?). Episode 4, 5 en 6 had ik al gezien op aftandse videobanden in het zonnige Spanje, inderdaad Spaans nagesynchroniseerd. Dat moet ik dus ook nog een keertje overdoen :P

Anyway, kleine Anakin had een heel groot awwwwwwww-gehalte. Maar dat stomme konijn kan ik echt niet uitstaan.

Selinde

Zijn er ook echt nog mensen die dit kijken? x_x :P
Heb ooit vroeger gezien geloof ik maar herinner er vrij weinig van. Behalve dat ik het niet erg interessant vond :P

Inwe

Ik heb ze ook allemaal gezien. We hebben de banden van V, VI en VII zo vaak gezien dat ze inmiddels schade vertonen. Ik weet alleen nog steeds niet goed het verschil, want ik heb ze inmiddels al heel lang niet meer gezien. De video's zijn kwijt en/of kapot. 1 van de twee. De andere films waren volgens mij van mijn broers en die heeft hij op zijn eigen kamer staan. Dus ja, ik heb het al heel lang niet meer gezien. Vroeger was prinses Lea(schrijf ik het zo goed?) altijd mijn favoriet. Maar dat komt denk ik omdat ik toen heel jong was en alleen voor de meisjes... Inmiddels vind ik de jongens ook heel interessant. :P

Meister

Ik heb alleen eentje in de bios gezien waarom weet ik eik ook niet. Maar 2 vrienden van mij zijn helemaal fan en zijn al aan het praten over Star Wars met HD-kwaliteit *zucht*

"Where ignorance is bliss, 'tis folly to be wise."