Nieuws:

Heb je problemen met het forum? Contacteer Shaddow, redeast of yasu.

Hoofdmenu

[Films & Series] Kinderfilm / Kinderseries

Gestart door Maiken, 17 september 2007, 12:30:21

Vorige topic - Volgende topic

Maiken

Hoi,

toen ik jonger was (veel jonger dan nu in ieder geval), keek ik ontzettend veel TV. Dat hield in, films en series. Heb jij daar ook nog zulke goede herinneringen aan? En wat keek je dan? En waarvan vind je dat het zeker weer op TV moet komen? En wat kijk je eigenlijk nog steeds?

Over kinderfilms, ik kan soms s' middags lekker op de bank gaan zitten en dan een disney-film of zoiets aan zetten. Soms huur ik ook wel een dvd als ik vind dat ik die film echt moet hebben. Dit is vooral leuk om te doen, omdat er opeens veel meer dingen opvallen. Vaak kijk ik de films dan alleen wel in het Engels. Vooral nu ik ouder bent vind ik de Engelse muziek vaak beter.
Series, van toen ik echt klein was herinner ik mij niet meer zo goed. Foxkids was mijn lievelings zender, het was ook vrijwel de enige zender. Met als gevolg dat ik dus ontzettend veel shows keek. Samen met mijn zusje Prinses Sissi bijvoorbeeld. Maar ook Power Rangers, Spiderman en X-men. Soms download ik nog wel eens een aflevering hiervan om te kijken, vooral als ik mij verveel. Ik vind het eigenlijk wel jammer dat de meeste actie-series van foxkids verdwenen zijn. De series die ze nu hebben zijn zo hetzelfde dat ik er na een half uur al genoeg van heb, maar als je even wil lachen gaat het nog wel.

Momenteel komen heel veel van de series die ik vroeger keek op DVD uit. Dus mocht je ooit mijn kamer zien, ik ben bezig een verzameling aan te leggen met al mijn kinder series. Best leuk eigenlijk als je ziek thuis ligt.

Maiken

Selinde

Mary Poppins! Die videoband heeft mijn oma mij ooit gestuurd, en ik heb hem zoooo vaak gekeken! Een paar jaar geleden zag ik hem weer voor het eerst na lange tijd (daarna nog wel een paar keer gekeken, hij is gewoon heel leuk), en merkte dat ik me alles herinnerde, behalve de dialogen. Heb ik vroeger dus die film miljoen keer gezien zonder dat ooit te begrijpen (hea, een vierjarig kind is niet zo geweldig in Engels :P). Maar dat vond ik dus wel leuk om dan weer opnieuw te zien.

Welke ik ook helemaal platgedraaid heb is Alladin. Bij mijn oppas samen met Fantasia.

& van series, inderdaad ook veel Fox Kids. En teletubbies, al was ik daar stiekem een beetje te oud voor.

Nu kijk ik niet zo veel tv meer, maar als ik kijk is het CSI, America's Next Top Model (ja hoe erg kan je zijn), en heeeeeeeel veel Lois&Clark!

Beertyah

Platvoet!!! Had een band van de eerste film gekregen van mijn opa, hij had die opgenomen :D
En heb daarna ook nog alle andere platvoet filmen gezien, al werd ik er eigenlijk wel te oud voor ;D

Marky

Ik vind kinderseries erg gaaf om nog eens terug te zien.
Tja toen ik ooit jong was ;) toen waren er nog geen nederlandse tekenfilm zenders.
Het enige wat we thuis hadden was Skychannel met daarin FunFactory waarin dus alleen engelse niet ondertitelde tekenfilms te zien waren zoals : Inspector Gadget, He-man, Transformers, MASK, The flintstones en nog veel meer.

Sommige kinderfilms met veel humor wil ik nog wel eens kijken : Ik vond Ratatouille erg leuk die ik recent in de bios heb gezien. Ook Ice Age (1&@) en Shrek vond ik erg gaaf.

THORBEN

Soms heb ik dat gevoel wel eens, dan denk ik terug aan welke series ik als kind keek.
Welke series keken jullie vroeger als kind?

Dit zijn de series waar ik vroeger helemaal gek op was :P :
As told by Ginger
Waterschapsheuvel
Ned's survival gids
Kids next door
...

Floris

Haha, wat nou vroeger, je bent 15 :D Ik keek dat soort dingen nog toen ik 16 was (A)

Anyway, volgens mij hebben we al zo'n topic...

Rowena Inara

Award voor schrijver met de grappigste personages (2011)

LoveRalph

THORBEN

haha omg
stomme evil konijnen >:(
kent iemand beestenbos is boos

Drakinnetje

Waterschapsheuvel is geen serie. misschien beter kindertijdtopic noemen?

LoveRalph

Het was (?) gewoon een TV-programma hoor ::)

THORBEN

Waterschapsheuvel is gewoon een serie hoor xdd

Drakinnetje

Het is een film, volgens mij heb je dan de film in stukken geknipt gezien.

LoveRalph

Drakinnetje

Dus ze hebben de film aan stukken geknipt en als serie uitgezonden, ow dat is eeuwig zonde