Nieuws:

Je vindt onze discordserver hier!

Hoofdmenu

[muziek] speciale nummers

Gestart door mosterg, 22 januari 2010, 22:30:42

Vorige topic - Volgende topic

mosterg

Zet hier muzieknummers neer die bij jou:

-een gevoelige snaar hebben geraakt.
-je aan een speciaal verhaal doen denken
-gewoon ontiegelijk mooi zijn

en vele andere redenen om een nummer speciaal te vinden.
een verhaaltje erbij is ook leuk, iig een toelichting en het liefst een link, zodat anderen het nummer kunnen beluisteren.

ik hoop dat we hier een mooi lijstje verhalen krijgen.

reacties graag in het reactieropic

ff een klein voorbeeldje,
nummer: i gotta feeling
artiest: black eyed peas
speciaal omdat: Aan het einde van  het strandseizoen, tijdens mijn laatste werkdag bij een kiosk op de boulevard, we waren aan het opruimen. Dit nummer werd gespeeld en opeens komt mijn baas uit de keuken springen en zong met een vreslijk verneukt stemmetje: I gotta feeling. Daarna hebben we het hele nummer met zijn drieën door de keuken heen gesprongen en meegezongen. Verder vind ik niks aan dit nummer

Floris

Maar dat kunnen we toch ook gewoon in het muziek-topic doen? Of hier, als je wilt, maar het reactietopic kan wel weg denk ik :D

mosterg

het leek me leuk om eht allemaal op ene lijstje te hebben

Mus

Marco Borsato ~ Waarom nou jij

Steeds als ik dat liedje per ongeluk hoor, krijg ik weer kippevel.
In 1998 beviel mijn oudste zus van een dochtertje, maar alles was mis aan haar. Longen waren niet goed, het hartje miste een linkerkamer, er zat een gat in en de rest weet ik niet. Heb die tijd echt niet als een zombie meegemaakt.
Het meisje overleed 11 dagen later in mijn zus' armen..zonder beademings apparatuur en andere slangetjes..
Bij mijn zus en zwager thuis draaiden ze toen dat liedje.. op de dag dat m'n kleine nichtje begraven werd.

You can't buy happiness but you can bloody well charge it.

Nimbusfan

Yorgos Kazantzis - As Ballad.

Een goddelijk liedje.
Ik heb gepoogd niet te lachen om menselijk gedragen,
er niet om te huilen en ze niet te haten,
maar ze te begrijpen.

Drakinnetje

REM - Mad World

Omdat dit nummer kort geleden op een crematie gedraaid werd van een kennis die gewoon veel te jong is overleden.

Jnusch

Weet je zeker dat het REM is en niet Gary Jules & Michael Andrews?

Drakinnetje

Nee weet ik niet zeker, ik weet niet precies welke versie gedraaid werd op de crematie. Maar ik dacht wel die van REM.
Het was iig zeker weten niet de originele van Tears for fears.

Jnusch

REM heeft wel wat weg van die andere, maar dat is een hele bekende, voorzover ik weet heeft REM 'm niet gecovered.

Hoe dan ook, het is inderdaad een mooi nummer :)

Ivolod

Simon & Garfunkel - The Sound of Silence

En dan met name deze: http://www.youtube.com/watch?v=L-JQ1q-13Ek.

Omdat ik me steeds weer helemaal week word als ik het hoor, en dat is zelfs bij mij bijzonder bij een nummer van Simon & Garfunkel.