Nieuws:

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Hoofdmenu

Anime

Gestart door Drakinnetje, 5 september 2009, 23:43:00

Vorige topic - Volgende topic

Remus457

gantz abridged is, de normale gantz, episodes zijn samengevat en toch blijven de belangrijke dingen in het verhaal. en dan is er nog een voice over aan gegeven. dus gewoon grappig om te kijken.

Even een vraagje. Hebben jullie liever japans gesproken-engels ondertiteld.
of toch maar engels gesproken?
Japans gesproken vind ik zelf echt mooi, alleen als je hoort dat amerikanen japans proberen vind ik dat lelijk. japanners die amerikaans praten vind ik nog wel gaan.

Drakinnetje

ik zie het liefst alles in de originele taal met ondertiteling al ik de taal niet kan verstaan, dus ook met anime is dat zo.
dat nagesynchroniseerde gedoe vind ik niks

Remus457

Japans gesproken vind ik wel mooi. en ook nog eens leerzaam.
ik heb gewoon japanse woordjes geleerd omdat ze zo vaak voorkwamen.
niet echt dat ik er veel aan heb. ::) maar wel grappig

Hephaistion

*gaat even een domme vraag stellen*

hoe spreek je het nou eigenlijk uit? het woord bedoel ik dan. Ennajm, zo spreek ik het uit, maar ik hoor het meestal anders.

Erwipro

Aa-nie-mee. Op z'n Nederlands. Zo zeg ik het altijd :P

Hephaistion

jah, maar dat klinkt zo stom, vind ik dan

EtienneDR

Het is inderdaad Aa-nie-mee ;) Hoe verwacht je anders dat Japanners het gaan uitspreken?

Citaat van: Drakinnetje op  8 september 2009, 10:32:00
ik zie het liefst alles in de originele taal met ondertiteling al ik de taal niet kan verstaan, dus ook met anime is dat zo.
dat nagesynchroniseerde gedoe vind ik niks

Mee eens ^^ het origineel is altijd beter

Hephaistion

Jah oké, maar ik vind het met een engels accent toch wel veel mooier klinken eigenlijk.
Ik kijk/lees het eigenlijk nooit, maar ik vind die poppetjes er wel altijd mooi uit zien.
Ook al zien ze er absoluut niet Aziatisch uit met hun grote blauwe ogen en enorme wimpers. Eerder europeaans.

EtienneDR

Ze hebben niet altijd blauwe ogen :P en voor de rest ziet een karakter er voor Japanners standaard Japans uit, net zoals een karakter er voor ons standaard Europees uitziet (A) lol

Ik vond met een engels accent vroeger mooi, tot ik me besefte dat je het gewoon zo niet uitspreekt. De mensen die het zo uitspreken zijn dus eigenlijk mensen die niet weten hoe je het uitspreekt, en/of stoer proberen te doen :P

Hephaistion

I know, de originele taal hoort er eigenlijk bij, maar ik vind het gewoon nogal vaag om te horen. En serieus, die karakters zien er dus echt ZO niet Japans uit ofzo. ik zie er wel wat japans in, maar toch.... achja, doet er ook niet zo toe.

wat heb je eigenlijk liever, Manga of Anime en waarom?

Armogohma

Anime vind ik persoonlijk beter, maar het is ook mijn smaak.

I love Bleach, by the way. Ben nu bij episode 118 ofzoiets. Echt cool. En ik heb trouwens een klein beetje Kirby gevolgd, al kan je dat niet echt Anime noemen...

ugluk

Citaat van: Hephaistion op 10 september 2009, 19:52:16
Jah oké, maar ik vind het met een engels accent toch wel veel mooier klinken eigenlijk.

Beetje off-topic: Schots is veel vetter 8)

En ik ben nu bij 108 van naruto, maar volgens mij is dat deel 1 van shippuuden (A)
The fact that the price must be paid is proof it is worth paying

Drakinnetje

Ugluk, je hebt helemaal gelijk!!!

Caledonia :D

EtienneDR

Nou ja, shipuuden begint bij aflevering 220 ofzo... Je zit nu zeker ergens bij de Sasuke Retrieval arc? (dat ze achter Sasuke aanzitten enzo)

Straks komt het coolste gevecht van de serie ;D gevolgt door oneindig veel filler

Ik vind Naruto leuker dan Bleach, maar One Piece is weer beter dan Naruto... maar ja, qua anime zijn Eureka 7 en NGE nog altijd leuker naar mijn mening ;D

Drakinnetje

En die ken ik allemaal niet :P

Ik ken een hoop, maar ben nooit van die overbekende anime gaan zien op FMA na dan.

Ik heb trouwens het horloge van FMA vandaag bij de post gekregen!!!