Nieuws:

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Hoofdmenu

Bordspel dag 7 - Qwixx

Gestart door redeast, 1 september 2026, 21:16:50

Vorige topic - Volgende topic

redeast

Team Iedereen en Team Slecht spelen deze speldag Qwixx, een simpel dobbelspel.

De volledige spelregels staan hier: https://cms.spelregels.nu/assets/02e863f4-ac1e-47bf-88ef-0ff11e2400cf
Je kunt het ook oefenen online: https://playqwixx.onrender.com/
Er is ook een uitlegvideo: https://www.youtube.com/watch?v=heeHgfp6Nsc&pp=ygUQcXdpeHggc3BlbHVpdGxlZw%3D%3D

Korte samenvatting:

Qwixx is een snel dobbelspel voor 2 tot 5 spelers waarin iedereen bij elke worp mee kan doen. Het doel is om op je scoreblad zoveel mogelijk getallen aan te kruisen in vier gekleurde rijen en daarmee de meeste punten te scoren

- Er worden 6 dobbelstenen gebruikt: 2 witte en 4 gekleurde.
- Bij elke beurt gooit één speler alle dobbelstenen.
- De som van de twee witte dobbelstenen mag door alle spelers worden aangekruist.
- De actieve speler mag daarnaast een witte en een gekleurde dobbelsteen combineren voor een extra aankruising.
- Kan of wil de actieve speler geen som aankruisen, dan kruist deze een leeg vakje bij "mislukte worpen" aan.
- Je kruist getallen altijd van links naar rechts aan; overgeslagen vakjes kun je later niet meer gebruiken.
- Het spel eindigt wanneer twee kleuren zijn gesloten of een speler vier mislukte worpen heeft aangekruist.
- De speler met de hoogste totaalscore wint.

Bereikbaarheid
Overdag ben ik goed beschikbaar, maar 's avonds (Vanaf een uur of 19:30) lig ik vaak vroeg in bed, waardoor ik slecht bereikbaar ben, en vanaf 21:30 slaap ik, dus ben ik niet meer bereikbaar. Voel je vrij om mij een bericht te sturen via Whatsapp (gelieve niet te bellen), wanneer jullie je acties hebben doorgegeven. Ook zal ik vrijdagavond 04-09-2026 een stuk minder goed bereikbaar zijn.

Het spel wordt gespeeld tussen team iedereen en team slecht.
Het winnende team wint een Welpactie.
Voor team iedereen heeft iedereen een stem op een speler en een rol. De combinatie die de meeste stemmen heeft wordt uitgevoerd als Welpactie.
Als team slecht wint, dan mogen zij op het wolvenboard deze Welpactie insturen.

redeast

Scoreformulier
Team Iedereen

Team Slecht

redeast

Worp 1
Team iedereen start als actieve speler.

Falsifica

"You can always trust a dishonest man, to be dishonest. It is the honest man you should not trust, for you never know when he would be dishonest."
- Captain Jack Sparrow

redeast

Beloning
Het winnende team wint een Welpactie in nacht 8.
Voor team iedereen heeft iedereen een stem op een speler en een rol. De combinatie die de meeste stemmen heeft wordt uitgevoerd als Welpactie.
Als team slecht wint, dan mogen zij op het wolvenboard deze Welpactie insturen.

redeast

Ik ga slapen, want het is inmiddels al na redeast-bedtijd.

redeast

Bij het plaatsen van een zet is deze pas geldig wanneer een andere speler daar akkoord op geeft.

Citaat van: Falsifica op  1 september 2026, 21:37:40Rood 2
Deze zet is dus pas geldig als een andere speler hier akkoord op geeft.

Thelight288

Waterwork

redeast

Scoreformulier
Team Iedereen

Team Slecht

redeast

Worp 2
Het is de actieve beurt van Team Slecht.

redeast

Ik hoor graag zowel van de actieve speler als van de passieve speler elke worp wat ze doen.

redeast

Team Slecht heeft een zet gedaan.

LustigeWolf

Falsifica

"You can always trust a dishonest man, to be dishonest. It is the honest man you should not trust, for you never know when he would be dishonest."
- Captain Jack Sparrow