Overlegtopic

Gestart door adriaan, 14 augustus 2026, 20:22:57

Vorige topic - Volgende topic

LustigeWolf

Ik ben het Mexicano eens denk ik. Als je 2x 3 punten pakt, in de hoop dat team rood op safe speelt en 2x 2 pakt sta je gelijk

Falsifica

Jullie doen beiden alsof dat pakken een garantie is XD

Als we 2 raken heb ik liever een stop. Maar laten we nogmaals overleggen hierover als we daar eenmaal zouden zijn.
"You can always trust a dishonest man, to be dishonest. It is the honest man you should not trust, for you never know when he would be dishonest."
- Captain Jack Sparrow

LustigeWolf

Ja daarom heb ik ook gezegd tot volgende OP of volgende wit

Mexicanobroeder

Gaan we nog door voor nog een punt? Of matige ronde accepteren?

Falsifica

Haha we moeten eig stoppen maar eentje dan maar en hopen op iets goeds
"You can always trust a dishonest man, to be dishonest. It is the honest man you should not trust, for you never know when he would be dishonest."
- Captain Jack Sparrow

Falsifica

Als we nu fout zitten kunnen we rest van het spel vergeten wel  :"(
- Captain Jack Sparrow

Mexicanobroeder

Bidden voor zwart of rood.

LustigeWolf

Ik ben al blij dat ik gisteravond Berbers foutje had gespot, anders was er zo 3 punten door ons neus geboord xD

Ik speel dit spel misschien voor het eerst, maar mijn wiskunde is prima...
Als ik het spel goed genoeg begrijp hebben we nu nog 10 fiches. Waarvan 3x wit 1 en 1x wit 3 (de rest is allemaal 1 stapje)
Met nog 3 stappen hebben we nog een punt? Dan kom ik op de volgende scenario's:
1. 30.00% kans om voor die tijd de witte 3 te pakken -> kapot
2. 0,83% kans om 3x wit 1 te pakken, mits stap 1 niet gebeurt -> kapot
3. 69.17% kans dat 1 en 2 niet gebeuren, en dus een 4e punt + geld

Ik ken het spel niet genoeg om de waarde van geld om te zetten in punten. Dus ik laat de weloverwogen keuze aan jullie

Falsifica

Waar het voornamelijk om draait is zo veel mogelijk stappen verder te kunnen zetten. Dus fiches waarbij je meer fiches krijgt of robijnen is belangrijk.

Maar uiteindelijk kun je je dood kans berekenen, je moet gewoon geluk hebben  ;)
- Captain Jack Sparrow

LustigeWolf

Kwestie van expected value uitrekenen (om mathematisch tot de beste zet te komen)
Maar ik weet niet hoeveel toekomstige punten je kan "verwachten" als je nu bijvoorbeeld die 15 geld pakt

Ingrid1234

Nu nemen we wel veel risico toch?

Falsifica

- Captain Jack Sparrow

LustigeWolf

Op dit moment is het 10% kans op dood gaan

Falsifica

Klopt. Daarom gaan we ook door.

Maar we kunnen met een fiche eruit liggen, dus alles is vanaf nu een risico.
Boeit me niet zoveel hoe groot die kans is, het is gewoon een risico nu.
- Captain Jack Sparrow

LustigeWolf

Nou ja, ik ga er vanuit dat dit nog niet de laatste ronde is. En we hebben nu niet perse een goede positie, maar wel een positie die de relatieve plaatsing ten opzichte van rood kan verbeteren? Dus hoezo boeit het niet hoe groot dat risico is?