Nieuws:

Heb je problemen met het forum? Contacteer Shaddow, redeast of yasu.

Hoofdmenu

Discussietopic

Gestart door redeast, 19 juli 2025, 12:31:36

Vorige topic - Volgende topic

noicreC

Of ja, dat weet ik wel.

De wolven hebben nacht 2 TL proberen te lunchen. Maar omdat ik TL heb opgesloten, en omdat Beertje TL heeft beschermt, is dat dus niet doorgegaan. Dus het idee dat TL lijk is, zal zeker wel bij hun in hun hoofd spelen :)

Beulgemeester

Het is sowieso duidelijk dat hier twee mensen recht tegen over elkaar staan in een wellus nietus standoff. Een van de twee liegt of heeft er plots net als de heer Rutte geen actieve herinnering aan.

We kunnen weer onze opties open houden en morgen weer deze zelfde discussie hebben omdat we weer een eigen plan hebben getrokken, of we hangen een van deze twee mensen op en hebben dan gegarandeerd meer informatie lijkt me.

Als jullie nog steeds denken dat ik mogelijk wolf ben, hou dan in jullie achterhoofd dat ik gisteren dan net zo goed mee had kunnen stemmen op LW. Dan kom zo weer de theorie dat ik dat ook bewust heb kunnen doen om dat nu te kunnen delen als kijk mij eens goed zijn en dan zijn we weer terug bij af.

Laten we vooral handelen op de echte informatie in plaats van de onderbuik gevoelens ditmaal.

Ingrid1234

Citaat van: noicreC op  6 augustus 2025, 12:40:12Dat heb ik dus nooit tegen Ingrid gezegd. Ik heb kort met Ingrid gesproken na haar Priesteractie - met name, waarom ze toen Berber heeft gewatert. Dat gaf mij toen een error in mijn hoofd. Het enige wat ik nog meer heb gezegd is dat ik haar vertrouwde omdat ze al langer in de berber tunnel zat.

Wat ik wel zei is dat er mogelijk een G/S zit bij TL/Elias. Gebaseerd op de informatie dat Ingrid bang was gelunched te worden omdat ze van een neutraaltje gehoord had de lunch te worden(waarna ik vroeg: wie weet van je priester claim, waarop zij zei: TL/Elias, waarop ik dus zei: Daar zit dan mogelijk G/S, want haar Priester informatie lag bij de wolven als ze daadwerkelijk lunch was).

Waar het heel lijk verhaal vandaan komt, weet ik niet.

dude je hebt dit bijna letterlijk tegen me gezegd in whatsapp.

Ingrid1234

Citaat van: noicreC op  5 augustus 2025, 23:15:25Ik verwacht dat ik de lunch afgelopen nacht heb tegengehouden. Er zijn volgens mij niet gigantisch veel lunchstoppende krachten in het spel - geen die de lunch ook op een ander kunnen tegenhouden tenminste. En, met minimaal een priester in het spel, lijkt het me dat een potentieel wolfje zeer zeker wel zijn klauwen in zijn tere vlees zou zetten.

Ik ga ervanuit dat er maximaal nog twee wolven in het spel zullen zitten(er zat een G/S in het spel, dus kansje dat slecht met een groot team begon). Waarschijnlijk is het een. Maar ik ga er echt vanuit dat we nog wel wolven hebben waar we tegen moeten. En het lijkt me heel stug dat een wolf nu gestoten is op een wamster, als er zoveel rollen open en bloot liggen. Twee priesters(waarvan een ketter kan zijn, maar als wolf weet je dat natuurlijk wel), ga je mij niet vertellen dat de wolven nu op een wamster gestoten zijn.

Dat gezegd te hebben. Ingrid. Aantal vraagjes.

Waarom heb jij Berber gepriestered, terwijl hij toen verdacht werd als Welp-zijnde(nu LW als prins uit is, geloof ik zijn claim)? Jij gaf bij mij aan dat je werd gepushed door twee mensen, Elias en TL. Elias zei tegen mij alleen dat hij je had gevraagd om te priesteren en je kreeg geloof ik van TL een lijstje van namen door(uit mijn hoofd 3, maar dat moet ik even terug zoeken). Ik gaf toen al aan, dat er in het Discussie topic stond dat hij Welp was.

Op dat moment stonden er ook redelijk wat stemmen op Berber. Dit was het moment dat er van Berber af werd gestuurd. Jij hebt hem hier van de lynch gered.

Waarom heb je ook precies toen gestemd? Ik geef het antwoord hierboven: Elias wilde je testen. Hij had 3 priester claims binnen(waarvan 1 van een ketter was, en 1 van Wesp was, die dat later corrigeerde als een 'fake' priester claim). Maar je zei ook iets anders die avond. Jij zei dat je via een neutraaltje te horen hebt gekregen dat je de lunch zou worden. Dat moment heb ik veel met Falsifica gesproken. Hij en ik zijn de enige twee neutraaltjes. En ik heb van hem niets gehoord over dat hij:
- Uberhaubt contact had met slecht
- Jij de lunch zou worden

Waar kwam dit dan vandaan?

Ik zie dat ik ondertussen al veel stemmen aan het pakken ben. Denk even na mensen. We zijn met 8 mensen over, waarvan 2 geen stem meer hebben. Als er nog twee wolven zijn, kan het over zijn na vanavond. Vinden jullie ook niet dat men wel heel makkelijk op mij meegaat?

Natuurlijk willen de wolven mij er ook uit hebben, als ik zometeen mijn BM stem verkeerd zet, is het over :')

Ik hen nooit gezegd dat ik gepusht werd door 2 mensen, ik heb gezegd dat ik in contact stond met 2 mensen die achter mijn keuze stonden om mijn water te gooien op berber.

Het feit dat jij van hem niks gehoord hebt over dat hij contact had met slecht hoeft niet te betekenen dat het niet zo was. Kijk misschien wilde hij mijn water uitlokken, omdat hij slecht gekozen had ofzo, dat weet ik niet. Maar hij kwam in ieder geval met het verhaal dat hij uit contact met WW had opgemaakt dat ik wel eens lunch zou kunnen worden. Ik heb van dat moment gebruik gemaakt om mijn kracht te gebruiken omdat ik niet dood wilde gaan met ongebruikte kracht. dit heb ik je ook allemaal letterlijk verteld in ons gesprek.

Ik ga niet NOG een keer uitleggen waarom ik Berber gewaterd heb want dat heb ik al 5 keer gedaan, dat je het niet wil geloven of niet gelezen hebt is niet mijn probleem. Laten we zeggen dat het niet de uitslag was waar ik op gerekend had.

thelight288

Citaat van: Beulgemeester op  6 augustus 2025, 15:33:13Het is sowieso duidelijk dat hier twee mensen recht tegen over elkaar staan in een wellus nietus standoff. Een van de twee liegt of heeft er plots net als de heer Rutte geen actieve herinnering aan.

We kunnen weer onze opties open houden en morgen weer deze zelfde discussie hebben omdat we weer een eigen plan hebben getrokken, of we hangen een van deze twee mensen op en hebben dan gegarandeerd meer
informatie lijkt me.

Als jullie nog steeds denken dat ik mogelijk wolf ben, hou dan in jullie achterhoofd dat ik gisteren dan net zo goed mee had kunnen stemmen op LW. Dan kom zo weer de theorie dat ik dat ook bewust heb kunnen doen om dat nu te kunnen delen als kijk mij eens goed zijn en dan zijn we weer terug bij af.

Laten we vooral handelen op de echte informatie in plaats van de onderbuik gevoelens ditmaal.

Nu lijkt het ook wel op dat Ingrid of noicrec aan t liegen is. Dat maakt de kans dat jij wolf bent ook kleiner. Plus ik zou echt niet verwachten dat je 2 spelers zou omleggen die je aan t beschermen waren bewezen of niet. Vooral beertje lunch zou ik niet verwacht hebben van jouzelf

noicreC

Citaat van: Ingrid1234 op  6 augustus 2025, 15:46:45Ik hen nooit gezegd dat ik gepusht werd door 2 mensen, ik heb gezegd dat ik in contact stond met 2 mensen die achter mijn keuze stonden om mijn water te gooien op berber.

Elias stond zeer zeker niet achter de keuze om het op Berber te gooien. Elias wilde dat jij je ging bewijzen. Maar dat jij het op Berber gooide was voor hem een verassing. Destijds probeerde Elias juist door te krijgen dat jij hem op Rampossi zou gooien. Maar jij gooide hem alsnog op Berber.

Citaat van: Ingrid1234 op  6 augustus 2025, 15:46:45Het feit dat jij van hem niks gehoord hebt over dat hij contact had met slecht hoeft niet te betekenen dat het niet zo was. Kijk misschien wilde hij mijn water uitlokken, omdat hij slecht gekozen had ofzo, dat weet ik niet. Maar hij kwam in ieder geval met het verhaal dat hij uit contact met WW had opgemaakt dat ik wel eens lunch zou kunnen worden. Ik heb van dat moment gebruik gemaakt om mijn kracht te gebruiken omdat ik niet dood wilde gaan met ongebruikte kracht. dit heb ik je ook allemaal letterlijk verteld in ons gesprek.

Dus omdat er voor ronde 2 gezegd was tegen Falsifica, dat jij misschien lunch zou worden, gooi jij in ronde 4 je drankje, omdat je dan pas het idee hebt dat jij de lunch kan worden.

Citaat van: Ingrid1234 op  6 augustus 2025, 15:46:45Ik ga niet NOG een keer uitleggen waarom ik Berber gewaterd heb want dat heb ik al 5 keer gedaan, dat je het niet wil geloven of niet gelezen hebt is niet mijn probleem. Laten we zeggen dat het niet de uitslag was waar ik op gerekend had.

Ingrid, haal even diep adem en laten we dit even over doen.
Sterker nog, laat ik even de stemmen van nacht 4 pakken.

Dit was de stand van stemmen voordat jij je drankje gooide.

Bloodwolf: MasterGuy
Berber: TheLight, Bloodwolf, JarJarBling
Wesp: Falsifica
Ingrid: Rampossi
MasterGuy: noicreC
Falsifica: Beertje
HenkPatat: Beulgemeester

Er stonden drie stemmen op Berber, 3 waarvan ik vrijwel zeker ben dat ze geen wolf zijn. Tijd begon ook te dringen, er waren maar 45 minuten voor dat de deadline er was.

Waarom zou je op dit moment een drankje gooien? Er was al een goede kans dat berber de lynch zou worden. Ik weet dat Elias ook overwoog om op Berber te stemmen, dus 4 stemmen op berber. Als jullie als wolven daar nu om zouden moeten vechten, zouden jullie, jullie hele team open gooien, mocht men erachter komen dat berber slecht was(Wesp, AGR en jij hadden alle drie nog niet gestemd(!)).

Dus zeg zelf, vind je dit niet heel toevallig samen lopen? Schreeuwt dit voor jou niet 'ketter' die een mede slechtje redt? Want, ik wil hier nadruk op leggen - Door deze actie, heb jij Berber van de lynch getrokken.

En dan mag je het al 'vijf' keer hebben gezegd, maar ik blijf toch de vraag behouden: waarom je op dit moment een drankje op hem zou gooien. Want, ook al wil je je bewijzen:
1). Rampossi werd voorgesteld door Elias - waarom niet hem?
2). Berber stond al bovenaan de lynch, en zou dat waarschijnlijk ook blijven

Waarom dus precies Berber?

Ingrid1234

Grappig dat je nu doet alsof je het gesprek tussen mij en Elias meegelezen hebt. Maar dat is toch echt niet zo. Elias zei Ramp OF Berber OF mijzelf maarja ik ga mezelf niet wateren en op dat moment zag Berber dan het meest zitten. Aangezien dat ons wat mij betreft een nutteloze lynch zou besparen. In mijn ogen was er absoluut geen sprake van een welp omdat niemand een mislukte poging had gemeld. Ik heb er dus voor gekozen omdat ik dacht dat berber slecht en wolf wsa. Uiteindelijk had het geen drol uitgemaakt want 3 van de 4 slechtjes / wolven waren of welp of ketter dus ik had sowieso niet zo veel keuze.

Dat het achteraf toch blijkt dat er een welp is daar kon ik op dat moment ook niks meer aan doen. Het heeft uiteindelijk geen verschil meer gemaakt want de welp kon niet meer welpen en toen hij wolf werd ging hij er alsnog uit. Dus ja ik heb hem per ongeluk van de lynch gered maar dat heef het spel op langere termijn niet veranderd. Want berber is niet de wolf die we nu zoeken.

En Jij probeert in mijn ogen nu alleen maar chaos te creeren en mij verdacht te maken door mij woorden in de mond te leggen die ik nooit heb gezegd. Het is nu een welles nietes spelletje en ik ben er klaar mee. Mijn stem staat, wat de rest doet moeten ze zelf weten.

noicreC

Citaat van: Ingrid1234 op  6 augustus 2025, 16:40:32Grappig dat je nu doet alsof je het gesprek tussen mij en Elias meegelezen hebt. Maar dat is toch echt niet zo. Elias zei Ramp OF Berber OF mijzelf maarja ik ga mezelf niet wateren en op dat moment zag Berber dan het meest zitten. Aangezien dat ons wat mij betreft een nutteloze lynch zou besparen. In mijn ogen was er absoluut geen sprake van een welp omdat niemand een mislukte poging had gemeld. Ik heb er dus voor gekozen omdat ik dacht dat berber slecht en wolf wsa. Uiteindelijk had het geen drol uitgemaakt want 3 van de 4 slechtjes / wolven waren of welp of ketter dus ik had sowieso niet zo veel keuze.

Ik weet alleen wat Elias tegen mij zei. Hij verdacht jou, Rampossi en Berber inderdaad. Maar wilde dat jij op Rampossi ging. Zoals hij dat benoemde, ga ik er vanuit dat hij dat ook bij jou heeft duidelijk gemaakt. Maar dat maakt verder niets uit. Mijn punt is dat jij voor Berber koos, terwijl er ook een ander target was.

Als berber bekend was op het wolven board(gezien de feiten.. most likely), is dit echt een hele logische water keuze als ketter zijnde. Wederom: je red hem hier van de lynch. En blijkt hij toch wolf te zijn? 'Oh, hij was welp toen ik hem waterde..'

Citaat van: Ingrid1234 op  6 augustus 2025, 16:40:32Dat het achteraf toch blijkt dat er een welp is daar kon ik op dat moment ook niks meer aan doen. Het heeft uiteindelijk geen verschil meer gemaakt want de welp kon niet meer welpen en toen hij wolf werd ging hij er alsnog uit. Dus ja ik heb hem per ongeluk van de lynch gered maar dat heef het spel op langere termijn niet veranderd. Want berber is niet de wolf die we nu zoeken.

In plaats van dat er een slechtje dood ging, raakte Chaos haar stemrecht kwijt. Dat vind ik niet zomaar niets.

Citaat van: Ingrid1234 op  6 augustus 2025, 16:40:32En Jij probeert in mijn ogen nu alleen maar chaos te creeren en mij verdacht te maken door mij woorden in de mond te leggen die ik nooit heb gezegd. Het is nu een welles nietes spelletje en ik ben er klaar mee. Mijn stem staat, wat de rest doet moeten ze zelf weten.

Pardon? Jij legt mij de woorden in de mond. Ik heb nooit benoemd dat TL lijk kon zijn. Dat verhaal kwam jij mee aanzetten.
Welke woorden heb ik in jouw mond gelegd? Het enige wat ik zie is van het pushen. Ik heb dit al eerder tegen Chaos gezegd: 'Pushen is misschien niet het juiste woord, maar ik weet hoe opdringerig Elias kan zijn dus..'.

Mag ik je even vragen wat uberhaubt je argumenten zijn?
Heb je zin om uit te leggen waarom afgelopen lunch mislukt is als ik niet ben wat ik zeg?

Ik speel nu op de feiten. Dat is geen chaos creeeren, dat is gewoon op zoek gaan, en de wolf isoleren.

noicreC

Ho, Correctie. Henkpatat ging dood, Chaos ging de nacht erop pas dood. Dit spel gaat al te lang door haha

Haalt niet weg dat die nacht twee wolven eruit hadden kunnen gaan. Henkpatat was inactief, en zou die nacht inactief sterven.

Hoe dan ook was de lynch toen op berber, zoveel malen beter geweest.

JarJarBling

Hellow,

Blijkbaar zit het dus tussen noic en ingrid. En ik wou enkel de info nog mee delen dat ik heb heb. (Wat niet veel is)

Ik heb in het helft van het spel aan de meeste een 3 versus 3 rol claim gedaan. Wat ik graag doe voor veiligheid van je rol maar ook omdat met de rollen dat mensen liegen vaak een verhaal willen afschilderen naar je.

Wat me hier vooral op viel is dat:

Claims van deze 2 slechtjes of koppel slechtje/goedje:

*Aintgotrhythe:
PM
-    3v3: Jager (pijl op chaos), ziener (gaat ingrid bekijken), stalker (op chaos) -> dit was vlak of een speeldag voor chaos aanval

*Rampposie:
PM
-    Sta niet op zijn verdachte lijstje, maar ook neit op vertrouwen lisjtje
-    Claimed:
o    Stalker: nog neit gebruikt
o    Bescherm engel: n1: fals, n2 elias, n3: BW, n4: The Light.
o    *Jager: op volgorde: Ingrid*, berber, beertje.

vanuit gaande dat ramposi wist wie de slechtjes waren en hun probeerde te saven.

Dit wil niks betekenen natuurlijk maar is het engiste uit mijn google docje dat ik heb kunnen extra halen.

Ik denk niet dat we met een g/s koppel te maken hebben sinds dat te veel voor slecht team was.

Voor de rest ben ik zelf nog niet helemaal uit tussen de twee. Maar zegt mijn buikgevoel Ingrit (sinds ik dat ze ineens na mijn sucessvolle priester aanval heb horen praten wat niet echt overeen komt hoe ik haar hier voor heb gesproken waar ze vooral meer in paniek en niet wetend over kwam. (Was de tijd dat ze wel dacht op lunch te staan)

Ik vermoet dat jullie wel goede redenen hebben om noic te stemmen dus wil zeker mee luisteren! En mee volgen.
Het is niet dat ik altijd juist zat. hahaha

JarJarBling

Een stem omdat het eigelijk niet gaat uitmaken en ik toch men buikgevoel wil volgen. Dan gewoon de groep.  XD

Hopen dat we morgen niet moeten verder spelen en dat ik fout zat! (My brain is fried)  :D

Veels liefst,
Jarne en zijn buikgevoel.

(P.s.: jarne wilt gewoon alleen priester zijn stiekem in dit spel)

BloodWolf14

Ik ben echt heel hard aan het twijfelen :/

Maar heb helaas geen roltechnische redenen wat een van de twee beter maakt.

Er zijn echter twee opties nu dus:
- Ingrid is Ketter en Noicre is daadwerkelijk z'n claim. Dat zou de stille nacht verklaren van afgelopen nacht.

- Noicre is koppel en enige reden dat het spel nog niet klaar is. Of dit dan koppel is met bijvoorbeeld Beul (als toch slechtje?) of een ander goedje en Noicre is een slecht-neutrale idk.

Hoe langer ik erover nadenk hoe meer ik eigenlijk naar Ingrid neig nu. 2 zienende rollen, 2 Yeti's vs 1 Orc, een zvw-koppel en Conversiewolf, Beul/Jager voor goed als moordend, Welp als moordend bij slecht. En dan nog een Heks die voor beide teams kan moorden.

Ik denk dat nóg een Ketter in dit geval helemaal niet gek is. Dat zouden 4 startwolven (+ Orc) betekenen met een Conversiewolf die vrij weinig kans heeft een actie te laten slagen.

Goed is met Yeti vs Orc, Beul, Jager, 2 Priesters en mogelijk Heks pittig sterk aan moordkrachten. Ik ga switchen denk ik.

thelight288

Citaat van: BloodWolf14 op  7 augustus 2025, 14:45:45Ik ben echt heel hard aan het twijfelen :/

Maar heb helaas geen roltechnische redenen wat een van de twee beter maakt.

Er zijn echter twee opties nu dus:
- Ingrid is Ketter en Noicre is daadwerkelijk z'n claim. Dat zou de stille nacht verklaren van afgelopen nacht.

- Noicre is koppel en enige reden dat het spel nog niet klaar is. Of dit dan koppel is met bijvoorbeeld Beul (als toch slechtje?) of een ander goedje en Noicre is een slecht-neutrale idk.

Hoe langer ik erover nadenk hoe meer ik eigenlijk naar Ingrid neig nu. 2 zienende rollen, 2 Yeti's vs 1 Orc, een zvw-koppel en Conversiewolf, Beul/Jager voor goed als moordend, Welp als moordend bij slecht. En dan nog een Heks die voor beide teams kan moorden.

Ik denk dat nóg een Ketter in dit geval helemaal niet gek is. Dat zouden 4 startwolven (+ Orc) betekenen met een Conversiewolf die vrij weinig kans heeft een actie te laten slagen.

Goed is met Yeti vs Orc, Beul, Jager, 2 Priesters en mogelijk Heks pittig sterk aan moordkrachten. Ik ga switchen denk ik.

Ik snap je wat we nu wel weten is dat de de priester de welp op begin, orc en 2 ketters ook niet kan raken. Dus idk ik twijfel zelf ook heel erg

thelight288

Lynch op aint was ook nog interessant en idk wat ik daar uit kan halen.

Mg stemt eerst op mij
Bw op mg daarna aint
Jarjar op beertje
Berrie op beertje 2
Wesp op ingrid
Jarjar van beertje naar beulgemeester beertje weer 1 stem
Beertje op jarjar
Ramp op ingrid  2e stem
Ik op aint 2e stem
Master guy van mij naar beulgemeester 2e stem
Beertje van jarjar naar aint 3e stem
Master guy weer van beulgemeester 1 stem naar aint 4e stem dit was wel kantel punt
Nu gaat Berrie mee op aint 5e stem
Beul zet m nu op Ingrid 3e stem. Berrie had hier ook mee op Ingrid kunnen gaan om aint te redden. Hmm.

Noicrec zet 2e stem op beul doet verder niks als die slecht was en Ingrid goed had die hier nog naar Ingrid kunnen stemmen.

Ingrid zegt een nietszeggende stem verder op beertje.

Ik weet niet of koppel hier aint probeerde te redden door Ingrid te stemmen of beide wolf zijn. Ik vind van veel mensen hier de stemmen vreemd Berrie wilde wss aint opofferen in hoop zelf minder verdacht te worden. Maar ik blijf t een lastige situatie vinden.

Ingrid kan ketter zijn. Noicrec kan slechte slotenmaker zijn of überhaupt een andere rol. Verder hebben ze beide niet echt goede stemmen geplaatst wat ook eerder bleek

thelight288

Als noicrec slecht is maar niet kan moorden maakt t niet echt uit wie we eerst lynchen als noicrec bm gewoon bij goed legt als die Lynch is dan maakt t ook niet echt uit vgm. Dus ik hoop dat goed sws gaat winnen