Nieuws:

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Hoofdmenu

Discussie

Gestart door Mexicanobroeder, 17 januari 2025, 19:32:10

Vorige topic - Volgende topic

Falsifica

En hoe kom je bij ORCEN? Er is er 1 dood, we hebben helemaal geen zekerheid op meer.
En als er een extra dood valt terwijl een yeti buiten was, is dat toch gewoon dat je kei hard door je claim zakt of niet dan?
"You can always trust a dishonest man, to be dishonest. It is the honest man you should not trust, for you never know when he would be dishonest."
- Captain Jack Sparrow

Lynn

Citaat van: Falsifica op 26 januari 2025, 13:46:07
En hoe kom je bij ORCEN? Er is er 1 dood, we hebben helemaal geen zekerheid op meer.
En als er een extra dood valt terwijl een yeti buiten was, is dat toch gewoon dat je kei hard door je claim zakt of niet dan?

Orc kan nog moorden als die eerder instuurde dan de yeti

Falsifica

Ik stem Carnage. Hij is of Lijk of de wisselaar liegt.
Conversie heb ik zojuist uitgesloten.

Deze stem betekent niet dat ik ook maar iemand hier vertrouw. Want er klopt vanalles niet hier.
Maar nogsteeds Carnage lynch geeft mij de meeste antwoorden.
"You can always trust a dishonest man, to be dishonest. It is the honest man you should not trust, for you never know when he would be dishonest."
- Captain Jack Sparrow

CarnageRazor

Citaat van: Falsifica op 26 januari 2025, 13:49:54

Deze stem betekent niet dat ik ook maar iemand hier vertrouw. Want er klopt vanalles niet hier.

Dus je bent ketter?

Once is by chance,
Twice is a coïncidence,
Three is a pattern.

maartenrambo

Ik  zie je dit ook doen als ketter dus mijn stem  zal naar jou gaan

"Then we'll have to out on Tauntauns"
-- Han Solo
Rollen van mij

Chaosimsystem_

Als ik goed dt heb doorgenomen staan er paar opmerkelijke dingen. Zoals dat mn naam genoemd is maar geen argumenten terwijl ik toch twee mensen heb gehoord die bewijs hebben dat ik goed ben. Zegt natuurlijk niets, als die personen niet bewezen zijn.

Fals heeft zoals ik eerder zei gemeld in begin al veel rollen te hebben gehad wat wel in voordeel is als die slecht is. Zeker met al zoveel goede rollen eruit. Had ook aan welp gedacht aan een welp maar niet in contact met Fals anders had ik ook al dood geweest.

Het priesteren kan natuurlijk nog ketter betekenen en vermoed zeker nog dat iemand die dicht staat bij alle spelers hier alleen maar baad bij heeft zich te dekken. Er blijft gevoel bestaan van het g/s koppel.

Murphy

Straks komt er een uitgebreide post met mijn gedachten, maar ik heb dt gelezen en een aantal dingen vielen me op:

Citaat van: Damon op 26 januari 2025, 10:17:19
-Murphy heeft zelf haar stem aangepast van Ingrid, naar BloodWolf. Zij wou dus met andere woorden gelyncht worden, anders had ze makkelijk Ingrid op de lynch kunnen zetten. Waarom heeft ze dit niet gedaan? Ook een interessante vraag toch?

Wat je hier zegt klopt overigens niet. Jouw stem op mij was de 5e stem, Ingrid en BW hadden beiden 3 stemmen. Ik heb toen overgestemd van Ingrid naar BW om er 4 op BW te krijgen omdat ik nog iemand had die naar BW wilde overstemmen. Daarna kwam Cas zijn stem op Ingrid die dat weer 3 maakte. Toen kwam Lynn haar stem op mij, wat 6 maakte en toen had ik niet meer genoeg stemmen om Ingrid of BW op 6 te krijgen.  (ik zag later dat je er al op gewezen was, maar laat het toch staan, ook omdat Fals later weer zegt dat ik mezelf heb laten lynchen, wat dus absoluut niet waar is. Ik heb wel degelijk geprobeerd mezelf te redden achter de schermen)

Citaat van: Falsifica op 26 januari 2025, 13:22:01
Lynn, als jij Welp bent ipv Wijze Burger en je claimt dat er geen welpen zijn, dan ga je niet je eigen claim omver schoppen door in de eerste 3 nachten te welpen.

Dan wacht je gewoon in stilte tot je opgroeit.

Spreek jij jezelf hier ook niet tegen? Je zegt je gaat niet je eigen claim omver schoppen en wacht in stilte, maar er is een derde dode. Er is dus niet in stilte afgewacht, met andere woorden, jij denkt aan orc?

Jij houdt er dus rekening mee dat de wisselaar liegt en Carnage goed is, maar stemt toch op hem? Wat is er met je andere verdachten gebeurd?

Castiel.

Oke ik ga op Carnage stemmen. By far de meest concrete verdenking op. Mislukte wissel terwijl er GEEN Yeti actief was en er is geen plausibele verklaring gegeven.

Het kan daarnaast ook nog info geven over Fals eventueel.
Your value does not decrease based on someones inability to see your worth.

CarnageRazor

Citaat van: Castiel. op 26 januari 2025, 18:15:15
Oke ik ga op Carnage stemmen. By far de meest concrete verdenking op. Mislukte wissel terwijl er GEEN Yeti actief was en er is geen plausibele verklaring gegeven.

Het kan daarnaast ook nog info geven over Fals eventueel.

Kan veel oorzaken hebben waaronder niet slotenmaker. Want mijn actie ging door.

Of de Wisselaar jokt, of er zitten 2 yeti's in. Ik kan het zelf anders ook niet verklaren.

Maar als mij lynchen de meeste info geeft voor goed, ga jullie gang.

Once is by chance,
Twice is a coïncidence,
Three is a pattern.

Murphy

Oké. Ik heb deze speeldag voornamelijk heel erg op de achtergrond geprobeerd info te verzamelen en te bedenken wat de beste route voor goed is voor de winst.

Allereerst de nacht, er zijn 3 doden. Aintgot heeft BW n2 vermoord. Dus 1 dode is van de lunch, 1 dode van het lijk, blijft de 3e dode over. Dit is enkel te verklaren door ofwel een welp, ofwel een orc.

Ik denk dat we op dit moment nog 4 slechtjes zoeken: 2 volbloedjes en 2 hulpjes. Als je dan team slecht op een rijtje zet krijg je: conversiewolf, ketter, orc, orc/welp, sjamaan. Dit is echt een ijzersterk team en daarom verwacht ik (net als vele anderen) dus een cupido bij slecht om een g/s koppel te maken. Evt is de sjamaan nog te verwijderen, maar zelfs dan is het nog een erg sterk team, zeker als we van 2 orcen uit gaan.

Dan verdere info die ik wil delen, en waarbij ik ervanuit zal gaan dat hij hier niet gelogen heeft. Carnage is lijk, ik ben vrij vroeg deze speeldag al naar hem toegegaan om te vragen of hij lijk was, aangezien ik wist dat hij mislukt gewisseld was en zijn stalkerclaim op zich wel in m'n rijtje paste. Eerst probeerde die nog te ontkennen, maar aangezien er vrij weinig opties zijn in een basisspel voor een mislukte wissel bleef lijk of slecht over.

Verder ga ik ervanuit dat Fals ketter is. Dit heeft meerdere redenen. Ik vroeg hem om te beginnen met wie hij overlegd had, hierop antwoordde hij dat hij met niemand overlegd had, dat hij watert wanneer hij wil en dat ik niks kan zeggen omdat ik heel vaak water zonder te overleggen. Dit laatste is niet waar, ik heb 1x in m'n leven gewaterd en dat was met overleg, alleen niet met hem. Maar random wateren terwijl er meerdere bewezen spelers rondlopen én je niet meer gewelpt kan worden, vind ik vrij bijzonder. Dan kan je nog zeggen 'ik bepaal lekker zelf', maar dat kan ook met overleg. Je hoeft tenslotte niet te doen wat iemand anders zegt, maar mss kan de input je wel helpen.
Ook de timing is raar. Waar was het water dag 1 toen er zoveel chaos en twijfel was? Toen had het een stuk meer kunnen doen. In plaats daarvan wacht hij tot deze lynch en gooit z'n water dan over het lijk. Speltechnisch als ketter zijnde is dit ook een perfecte actie, want hij werd al genoemd en voor slecht moet het lijk nu dood. Hoe beter om het lijk aan te wijzen én jezelf onaantrekkelijk te maken voor de lynch door het lijk te wateren?

Als tweede slechtje blijf ik bij Chaos uitkomen. Ik blijf erbij dat haar stem op mij een red stem was voor Ingrid die stemmen ving. Fals verdedigd haar vrij fel dat het helemaal geen gekke stem was. Nee, an sich is een stem op mij die lynch niet gek, behalve dat Chaos deed of de stemming tussen mij en TL ging, terwijl TL überhaupt geen stemmen vind of als serieuze optie was. Dit terwijl Ingrid dus ook een logisch lynchslachtoffer was, maar Chaos weigerde hier zelfs naar te kijken. Door haar flauw steek die nergens op sloeg was ik daarna even klaar met haar en heb ik zelf geen contact meer met haar gehad, maar het is dus wel opvallend dat zowel Fals als WW haar heel sterk verdedigen.
Een tweede optie voor Chaos zie ik dat zij wél goed is en g/s koppel met WW, waarbij WW geconverteerd is.

Waarom WW geconverteerd? Ingrid had natuurlijk niet wisselbaar geclaimd bij WW én gezegd wie haar zogenaamde zvw was. Het kan dat dit haar paniek bracht en ze dacht we converteren hem. Ik zette WW op goed omdat hij Ingrid erop gooide, echter als hij g/s koppel is (geconverteerd) is het logisch dat hij alvast een wolfje dood wilde om zichzelf er beter voor te zetten. Ook wilde WW steeds héél graag Fals dood nu, wat voor goed geen logische weg is met nog orc/lijk/lunch, maar zou dat hem dan wel alleenrecht op lunch geven.

Simile is de laatste voor mij op het lijstje. Haar kan ik het lastigste inschatten. Ze lijkt geen link te hebben met Lynn en Chaos, maar zou wel slecht kunnen zijn met Fals en WW. Ze verdenkt Lynn omdat zij Ingrid leek te redden van de lynch, terwijl zij zelf stem 3 op BW was, wat je dus net zo goed als reddingsactie kan zien. Verder valt het me eigenlijk nu pas op dat ze behalve dat bar weinig op dt heeft gepost.

Met uiteindelijk Cas nog als eventuele sjamaan.

Als de situatie nu inderdaad 4 slecht vs 1 lijk vs 6 goed is, betekent dat dat als we nu een ketter lynchen er vannacht weer 3 doden vallen. Dit lijkt me voor geen enkele alliantie gunstig. Dat betekent dat slecht nu absoluut het lijk wil lynchen. Voor goed is het het meest gunstig dat we de orc vinden en deze lynchen. Bij gebrek aan beter vrees ik dat we bij het lijk uitkomen, maar ik ben bang dat we dan slecht de winst geven.

Chaosimsystem_

Leuk en wel Murphy met de rest ben ik eens al pas ik zelf er niet in. Je hebt niet goed je teksten gelezen. Heb je gezegd dat je zelf TL opbracht en jij zei dat je dat nooit echt gezegd had, maar iedereen dat aannam en toen werd het gesprek afgekapt dood emoties en dat je op niets op me lijkt dus je kan haast dat gesprek niet serieus nemen.

Voor rest heb je niets meer gezegd en zat mn gevoel dat jij g/s was al had ik niet verwacht dat je eerlijk zou zeggen dat jij als eerst lijk riep op Carnage omdat dit meestal wolven zijn.

De rest van je tekst vind ik me in zeker nu Lynn naar me afkomt vragend naar mijn rol. Had vermoeden dat er ergens nog welp rondliep en dit werkt niet in haar voordeel.

Dus nu is de vraag gaan we een potentieel lijk of ketter eruit spelen beide kunnen moorden. Als ik van meeste uitga is er voorkeur naar het potentieel lijk al blijft de vraag met hoeveel we overschieten na de nacht, met zoveel moordende rollen.

Als False laatste wolf is sterven hulpjes dus heb ik liever wolf uit dan het lijk dat we dan nacht erna hangen.

RoodHapje

Chaos, er is een conversiewolf dood en nog geen gewone weerwolf. De kans dat fals de laatste wolf is is klein. En als hij dat was had hij denk ik niet water gegooid.

Awards
2025: Forumkoppel <3 AGR    |    Vunzig pratend lid (+ Carnage & AGR)    |    Niet geniaal meesterplan
2024: Ongeëvenaard verspreker    |    Beste netwerker
[close]

Chaosimsystem_

Citaat van: RoodHapje op 26 januari 2025, 20:06:28
Chaos, er is een conversiewolf dood en nog geen gewone weerwolf. De kans dat fals de laatste wolf is is klein. En als hij dat was had hij denk ik niet water gegooid.

Geen rekening gehouden met dat weerwolf die geconverteerd is niet sterft excuses. Maar drie start wolven plus dat zoveel verhalen rondgaan van nog een orc klinkt ook niet logisch. Welp die vorige nacht ook iemand vermoorde klinkt logischer dan kan verhaal van nog drie wolven ook al staan we zwaar in de minderheid.

Lynn

omg er zijn geen welpen!!

maartenrambo

"Then we'll have to out on Tauntauns"
-- Han Solo
Rollen van mij