[Discussie] What's the best Christmas song? Discuss.

Gestart door adriaan, 20 december 2024, 22:38:24

Vorige topic - Volgende topic

BloodWolf14

Ja ik heb geen idee wat er gebeurt, maar het klinkt alsof er massa's rollen zijn die gefocust zijn op het veranderen van rollen en het controleren daarop. In principe een verdeling waar ik op hoopte. Dat betekent alleen wel dat slecht sowieso ook rollen gaat hebben waarbij zij al die handel nog verder kunnen gaan beïnvloeden. Bijvoorbeeld schaapswolven, illusiewolven, Wolventovenaars, etc. Als ik de Ketter hoor past die níét in die verdeling. Een Welp wel, want dat is een heerlijke rol om nu te hebben.

Ik geloof zelf meer in Murphy als slechtje dan in een Igneel als Ketter. En dit netwerk klinkt veel te groot en te sterk voor het aantal rollen/opties die nog over zijn voor de slechtjes.

I mean komop: Helemaal geen Conversiewolf? Ik heb er weinig vertrouwen in.

123berber

Stel Fals is geconverteerd. Waarom lynchen we hem dan weer niet? Dan kunnen we kijken of hij nog steeds huidenwisselaar is?

Technisch gezien zou hij nu gehuidenwisseld moeten zijn, want hij was dag 2 gehuidenwisseld dus waarschijnlijk ook dag 4.

WCeend!! Zomerspelen 2014

thelight288

Want er is een conversiewolf dood Oh wacht nee, waarom dan een kans nemen ipv zeker slechtje te pakken?

BloodWolf14

Citaat van: thelight288 op 29 december 2024, 12:59:27
Want er is een conversiewolf dood Oh wacht nee, waarom dan een kans nemen ipv zeker slechtje te pakken?
Kan me hier wel in vinden inderdaad. Maar ik heb het idee dat goed veel te makkelijk slecht pakt op dit punt dus er zal vast ergens een addertje zitten.

En zo niet hebben we enorm veel geluk gehad denk ik.

Murphy

Oké. Ik ben het ermee eens dat dit te makkelijk gaat, en ik denk dus dat er vannacht een illusiewolf actief is geweest. Ik wil alle goedjes daarom nog even vragen hun hersens te gebruiken en te zien wat er hier gebeurd.

Ik ben goed, ik was orakel en ik ben afgebrand. De pyromaan schijnt dit zelf bedacht te hebben (wat ik hem absoluut zie doen, sterker nog verbaast me dat die t niet gelijk n1 gedaan heeft), maar toch vraag ik me af of Fals niet een klein zetje gegeven heeft. Fals wist dat ik een zienerachtige rol claimde dus kan best aan een touwtje getrokken hebben bij de pyromaan, denk namelijk dat hij daar niet zo hard hoefde te trekken. Als de pyromaan het zelf besloten heeft denk ik dat de pyromaan slecht gekozen heeft.

Dan wat heb ik gezien. Nacht 1 heb ik Roodhapje en Cas geprobeerd te kijken, dit is mislukt. Cas heeft bij mij dag 1 goed geclaimd en gevraagd dit voor mij te houden omdat hij bij de rest neutraal ging claimen. Dit vond ik prima, later ging ik Cas verdenken en vond ik het niet meer prima. Toen heb ik bij Roodhapje en Bloodwolf gevraagd of zij bij 1 persoon goed claimen en bij de rest neutraal een goedjes of slechtjes actie vonden. Zij vonden het allebei een goedjes actie en aangezien Cas heel boos op mij werd dacht ik later dat hij toch goed was, beetje jammer dat ik dus wel gewoon goed zat bij hem :')
Nacht 2 heb ik gezien dat Bloodwolf en Carnage samen kunnen winnen. Aangezien vooral mijn verdenking op Bloodwolf sterk was dacht ik dat ze dus samen slecht waren. Nu heb ik echter uit betrouwbare bronnen dat Carnage wel goed moét zijn, waardoor Bloodwolf dus hoogstens schaapswolf kan zijn. Het feit dat hij nu echter als enige lijkt na te denken, doet me eerder denken dat hij toch goed is.
Nacht 3 heb ik gezien dat thelight en Berrie niet samen kunnen winnen. Nu heeft thelight mij vertelt dat Berrie lijk is en dat dit dus klopt, maar berrie komt op mij eigenlijk best oprecht over. Thelight wil namelijk niét vertellen hoe hij dat weet. Of nou ja, deels.

Blijkbaar is er geraddraaid, waar berrie bij zat. Deze raddraai was tussen Chaos, berrie en persoon 3. Ik wil heel graag weten wie deze persoon 3 is, omdat die dit hele raddraai verhaal kan bevestigen of ontkennen. Want deze 3e persoon zou dus gezegd hebben dat die lijk is geworden en ik wil graag weten of dat klopt. Als dat namelijk niet waar is, zou het ook nog kunnen dat niet Fals, maar TL geliefd is. Ik denk dus namelijk dat er afgelopen nacht een illusiewolf actief is geweest die een rol vervangen heeft door ketter. Dit zou zowel het dorpsgek visioen als mijn visioen in de war schoppen. Dat zou betekenen dat igneel dus helemaal niet slecht is en berrie dus inderdaad ook niet liegt. Als persoon 3 dit echter wél kan bevestigen maakt dit het verhaal heel anders en is het waarschijnlijker dat igneel toch slecht is.

Wie dan wel?

Als ik ervan uit ga dat BW géén schaapswolf is (ondanks z'n rare stem op mij), denk ik dat de wolven zitten tussen Shaddow, Ramp, Krissy en WW, waarbij ik het meest zeker ben van Shaddow. Shaddow is al vanaf dag 1 draaikonterig. Ik wist al dat hij neutraal claimde van berrie, echter heeft hij dit bij mij nooit rechttoe/rechtaan willen claimen. Hij liet het een beetje in het midden, mss omdat hij bang was dat er al teveel neutraal claimers waren en hij niet goed wist hoe daarmee om te gaan. Als ik ook kijk naar z'n bijdrage vind ik het ook wat zweverig overkomen. Hij noemt wel namen, maar zonder echt argumenten, ja enkel de stemming haalt hij erbij. Daar kan je niet echt veel mee. Ook gaf hij aan dat dt topic volgen lastig voor hem is, wat ik uiteraard wel geloof, maar daarom valt het des te meer op dat hij vervolgens zegt dat hij wil dat er meer in dt gebeurd waar hij eerst aangaf op whatsapp beter bereikbaar te zijn. Ik denk dus dat de wolven bang zijn dat ze teveel missen en te weinig invloed hebben als alles achter de schermen gebeurd, en ze het daarom weer meer terug op dt willen. 

Falsifica

Citaat van: 123berber op 29 december 2024, 12:30:13
Stel Fals is geconverteerd. Waarom lynchen we hem dan weer niet? Dan kunnen we kijken of hij nog steeds huidenwisselaar is?

Technisch gezien zou hij nu gehuidenwisseld moeten zijn, want hij was dag 2 gehuidenwisseld dus waarschijnlijk ook dag 4.

Ik ga jou niet bevestigen of ik wel of niet gehuidenwisseld ben zodat je kan kiezen of ik dood moet nu.  ;)
Je bent dan wel geen wolf, ik heb zo'n vermoeden dat we jou nog moeten lynchen willen we dit potje winnen met goed.

En Murphy, van wie heb jij je info, want je info klopt echt helemaal niet. Doet pijn met lezen dit. XD
Zo'n grote lap tekst, en dat kleine beetje wat je eigenlijk zegt slaat nergens op.
"You can always trust a dishonest man, to be dishonest. It is the honest man you should not trust, for you never know when he would be dishonest."
- Captain Jack Sparrow

Damon

Hopelijk is er door enorm toeval toch geen lijk in het spel en is het zo meteen gewoon klaar

Fingers crossed en veel succes iedereen  :)

Krissy

Dag 5

Jemig wat een dag plus nacht: ketterse wolf eruit (kuddos Fals), maar helaas ook twee moorden.

Beetje te moe om inhoudelijk na te denken. Kom ik morgen op terug.

thelight288

Citaat van: Chaosimsystem_ op 28 december 2024, 15:13:36
Ik zou liefst iedereen willen waarschuwen met rollen te droppen op dt. We hebben nog steeds een welp onder ons. Zelf ben ik vanacht mislukt gewelpt. De enige persoon die naar mijn rol hinte was Murphy. Dus is mijn vermoeden dat Murphy welp was, voor ze afgebrand is.

Buiten dat begint het op te vallen dat slecht zich nu gaat ontdoen van de neutralen. Zoals bij mij de mislukte welp poging is ook Ingrid eruit. Slecht weet dat neutraal voor goed heeft gekozen, dus zijn wij een gevaar geworden.

Kelly was mislukt gewelpt vorige nacht zij ze hier, ik gok dat het om een onzekere welp gaat en nu fals gewelpt is, want hij kon ook huidenwisselen dus dat of degene met wie fals gehuidenwisseld was lunch, maar ik denk dat bw dan eerder lunch was

thelight288

oke shaddow of ramp is nu het meest waarschijnlijke wolf er zal nu nog 2 wolven ik gok iig dat een onzekere welp is opgegroeid nu vanwege 2 doden. heks of orc kan ook nog maar dan had ik wel eerder een orc moord verwacht. Murphy is afgebrand waarschijnlijk zo goed als zeker nu hulpje, bloodwolf heeft haar nacht 3 als slecht gezien en die is nu dood dus helemaal bewezen dat dat geen leugen was. ramps claim kan nog waar zijn, maar shaddows claim is zeer onwaarschijnlijk, waar nu dus mijn voorkeur gaat naar het lynchen van shaddow

Rampposi

Ik heb vrij weinig invloed op het verloop van het spel. Ik heb mijn verhaal gedeeld bij Fals wat ik ben en het hoe en wat, en voor de rest is het goedjesnetwerk bezig om de losse fladders op te lossen. Zelf voel ik mij nu dus ook niet geheel gemotiveerd om een hele pleidooi op te zetten om te vertellen waarom ik het niet ben, of laat staan input te geven aan het spel, omdat alles toch achter de schermen al is bepaald.

Het enige wat ik nu kan doen is de mensen vertrouwen van kamp goed en dus meestemmen op shaddow.

Chaosimsystem_

Vind zeer opmerkelijk dat Shaddow op Murphy stemt terwijl die totaal geen gevaar nu is, buiten dat ze bm is. Fals is eruit net zoals ze willen, want hij had het spel veel te goed door. Bewezen nu is dat Fals geen koppel was en dat BW over alles de waarheid sprak dus ik ga stemmen op Shaddow want er moet nog een welp die nu opgegroeid is zijn.

Shaddow

Citaat van: Murphy op 29 december 2024, 16:44:44
Als ik ervan uit ga dat BW géén schaapswolf is (ondanks z'n rare stem op mij), denk ik dat de wolven zitten tussen Shaddow, Ramp, Krissy en WW, waarbij ik het meest zeker ben van Shaddow. Shaddow is al vanaf dag 1 draaikonterig. Ik wist al dat hij neutraal claimde van berrie, echter heeft hij dit bij mij nooit rechttoe/rechtaan willen claimen. Hij liet het een beetje in het midden, mss omdat hij bang was dat er al teveel neutraal claimers waren en hij niet goed wist hoe daarmee om te gaan. Als ik ook kijk naar z'n bijdrage vind ik het ook wat zweverig overkomen. Hij noemt wel namen, maar zonder echt argumenten, ja enkel de stemming haalt hij erbij. Daar kan je niet echt veel mee. Ook gaf hij aan dat dt topic volgen lastig voor hem is, wat ik uiteraard wel geloof, maar daarom valt het des te meer op dat hij vervolgens zegt dat hij wil dat er meer in dt gebeurd waar hij eerst aangaf op whatsapp beter bereikbaar te zijn. Ik denk dus dat de wolven bang zijn dat ze teveel missen en te weinig invloed hebben als alles achter de schermen gebeurd, en ze het daarom weer meer terug op dt willen. 
Ik ben op WhatsApp beter bereikbaar voor korte dingen, dat klopt, maar ook daar reageer ik niet per sé even snel.
Verder vijnd ik het vooral voor het spelverloop goed als er dingen op het discusietopic komen te staan, omdat je zo iedereen bij het spel betrekt, anders dan de paar mensen die toevallig in jouw groepsapp actief zijn.

Qua claimen - ik vind kantclaims oprecht nutteloos. Geen wolf gaat slecht claimen, dus het zegt voor mij vrijwel niets of iemand goed of neutraal claimt. Wat ik bij jou geclaimd heb, was voor mij veel waardevoller - al zag je dat zelf misschien niet zo in. Ik zei dat ik aan de kant stond van "Op dit moment Femsel en Falsifica,  maar 123Berber vind ik ook fijn om mee samen te werken". Dat is toch al een flink stuk concreter dan 'neutraal' of 'goed' of 'Immanuel Kant' als je het mij vraagt, maar dat laat ik aan de jury.

Verdere dingen als draaikonterig of zweverig kan ik zelf niet zoveel mee, maar als neutraaltje volg ik altijd de eerste paar dagen gewoon de wind, of mijn besties.

Shaddow

Citaat van: Chaosimsystem_ op 29 december 2024, 23:17:41
Vind zeer opmerkelijk dat Shaddow op Murphy stemt terwijl die totaal geen gevaar nu is, buiten dat ze bm is. Fals is eruit net zoals ze willen, want hij had het spel veel te goed door. Bewezen nu is dat Fals geen koppel was en dat BW over alles de waarheid sprak dus ik ga stemmen op Shaddow want er moet nog een welp die nu opgegroeid is zijn.
Ik was in de veronderstelling dat Murphy slecht was, wat voor mij versterkt wordt omdat ze eerst op een voormalig lijk stemt (Wat ik wolven snel zie doen; lijk is de enige manier om van een lijk af te komen), en daarna op mij.

Als ik hierin iets mis spijt mij dat zeer.

thelight288

het klopt dat murphy slecht is maar ze is afgebrand en is nu krachtloos, dus ik zou geen lynch aan r willen verspillen, tenzij de bm echt gevaarlijk wordt daar