[Café] Who the hell is Ross?

Gestart door adriaan, 8 oktober 2024, 16:34:02

Vorige topic - Volgende topic

adriaan

In het café kun je kletsen met je medereizigers en boodschappen achterlaten voor hen die daarna nog komen.

Waterwork

Murphy

Polarsteps dag 2

Ik weet dat ik had gezegd dat ik met het vliegtuig zou gaan. Ze vlogen vijf rondjes over me heen, een touw hing eruit. Ik rende en sprong, maar kreeg het touw maar niet te pakken. Na de vijfde ronde vloog het vliegtuig weer weg, even was ik bang dat ik weer verlaten was. Tot ik de boot aan zag komen. Het vliegtuig had de boot mijn kant op gestuurd, en ik werd toch nog gered!
Veel keus had ik niet, de bemanning was onderweg naar Chatham Islands. Ik kon meegaan of op m'n eiland blijven. Nou, dat was geen hogere wiskunde. Ik stapte aan boord, betaalde wat geld en daar gingen we!
Ondanks dat Chatham Islands niet ver weg lag, duurde en duurde de boottocht maar. Ik ging het dek op, het werd kouder en kouder, mijn adem werd zichtbaar. Voor ik kon vragen waar we waren werd ik van de boot af gegooid. Wat is dit? Dit was niet Chatham Islands. IJs. Overal ijs. Ik haat de kou en zou hier nooit vrijwillig naartoe gaan. Ik begon te slenteren, hopend om hier wel wat leven tegen te komen. In de verte zag ik een gestalte. Een Pinguïn? IJsbeer? Zeehond? Tegen beter weten in liep ik eropaf. Tot m'n opluchting bleek het Waterwork te zijn! Aangezien ik zelf niet gekleed was voor Ross, plunderde ik gelijk zijn koffer.

Samen gingen Waterwork en ik op weg, op zoek naar warmte en een huisje. Onderweg stootte ik keihard m'n teen in de sneeuw tegen iets hards. We haalden schepjes uit Waterwork z'n koffer en begonnen te graven. Met veel moeite met bevroren handen wrikten we de kist open en vonden 2000 euro! Waterwork en ik besloten beiden 500 te houden en de andere 500 pp weg te geven. Maar aan wie??

We doolden in de sneeuw, een sneeuwstorm stak de kop op. Links rechts, boven onder, ik kon niks meer onderscheiden. Wat een chaotisch landschap. Chaos om me heen, chaos in mijn hoofd, chaos, overal chaos. Het enige wat ik nog kon bedenken. Wat een chaos.

After all this time? Always.