[Discussie] Komt hij nou net uit de buidel van die kangoeroe?

Gestart door adriaan, 5 oktober 2024, 21:45:04

Vorige topic - Volgende topic

Circle

Hier nog even hoe het gegaan is met de beulactie. Ramp vroeg me om naar het land te komen. Mijn gevoel daarbij was dat hij wilde testen of ik te vertrouwen ben, dus ging ik akkoord. Toen ik daar aankwam, was ook Domien gearriveerd. De argumenten om Himan te beulen zijn grotendeels hier in het forum al genoemd, maar ik had ook gehoord dat Himan sowieso slecht was. Ik heb dit geïnterpreteerd als dat hij gezien was, maar dat blijkt niet te kloppen. Maar het voelde echt als een beslissing van ons drieën en dat we er alle drie achter stonden.

Waar ik, zeker achteraf, niet zo'n fijn gevoel bij heb is dat ik voor het blok werd gezet om de derde stem te zetten. Dat kan zijn omdat ze bang waren voor IH, maar omdat hierdoor de beulactie vanuit mijn naam werd uitgevoerd, sta ik wel het meest in de spotlight. Desondanks kan ik me slecht voorstellen dat ik er door 2 slechtjes ben ingeluisd. Waarom zou je dat riskeren voor het uitschakelen van 1 goedje? Dat 1 van de 2 slecht is, zou me nu niet verbazen en dan kijk ik meer naar Ramp. Omdat hij meer de leiding nam dan Domien.

Mijn stem zet ik op Mexicanobroeder. Ik denk juist dat je als slechtje wel uitkijkt met het kopen van IH zo vroeg in het spel. Het gaat gegarandeerd boven water komen en dan kan je verwachten dat dit ervan komt. Als goedje ben je dan denk ik minder bezig met hoe zoiets over zou kunnen komen.

Castiel.

Ik snap er geen moer meer van... Vind het echt te bizar voor woorden dat we pure roltechnische informatie gewoonweg totaal negeren.
Your value does not decrease based on someones inability to see your worth.

Angelique

Ik weet het allemaal niet meer jongens en meisjes..

Aan de ene kant zegt mijn gevoel "waar rook is, is vuur" en aan de andere kant moet ik toch ook toegeven dat Shaddow zijn keuze goed en duidelijk weet te verwoorden en dat je het hem niet eens kwalijk zou kunnen nemen dat ie deze keuzes gemaakt heeft. Het is en blijft een feit dat dit een spel is met heel veel onverwachte krachten en je hoofd zou zomaar eens kunnen rollen (figuurlijk gezien). Ik twijfel dus een beetje aan mijn keuze voor Shaddow...

Ik ga zo richting het korfbalveld en kan misschien nog net even voor de deadline online komen. Ik ga er nog eens over nadenken en malen en wellicht dat ik mijn stem nog ga aanpassen. Tenzij iemand anders mij ervan kan overtuigen dat Shaddow 100% slecht is.

Mexicanobroeder

Ah, daar zijn de schaapjes eindelijk. Ook heel wonderlijk dat Circle/Rampposi besluiten mij niet te beulen om een 50/50 te checken maar dan wel op mij stemmen en in plaats daarvan een goedje beulen onder het mom van 'die was 100% slecht', terwijl daar dan wel vaag over gebleven wordt.

Als Shaddow niet duidelijk slecht zou zijn via de orakelactie zou ik op een van die twee inzetten. maar dat is voor nacht 6 als slecht dan niet al een keer een meerderheid nadat jullie morgen dan toch eindelijk Shaddow hebben opgeknoopt. Ik weet ook precies weer waarom ik geen spellen meer speel en ga ook lekker weer terug in die winterslaap, want er zijn mensen die steevast op mij mee schapen al zou ik totaal bewezen goed zijn. Mochten jullie om half 10 toch het licht hebben gezien dan zien jullie mij weer na de nacht, en anders tot over een spel over 300 jaar.

Ingrid1234

Citaat van: Castiel. op 16 oktober 2024, 18:55:56
Ik snap er geen moer meer van... Vind het echt te bizar voor woorden dat we pure roltechnische informatie gewoonweg totaal negeren.

Welke pure roltechnische info bedoel je?

RoodHapje

Beter schaapjes dan wolven, of niet Mex? Shaddow heeft hier steeds keurig verantwoord wat er is gebeurd en hoe hij dingen heeft opgevat. Ik vind het juist vreemd dat Mex het vaak over de IH heeft, dat dat slecht zou zijn. Er is vrij duidelijk geworden met Himan en Shaddow zelf eerder dat hij de goede keuze heeft gemaakt. In die zin word shaddow kwalijk genomen dat hij nog leeft. Als ik kijk hoe stil veel mensen zijn en hoe sterk Shaddow zich heeft laten zien vind ik het alleen daarom al dat hij het voordeel van de twijfel verdiend waar mex dus vooral op die IH terugkomt. Yasu heeft wel enkel sterke dingen die kunnen betekenen dat Shaddow slecht zou kunnen zijn en dat speelt ook in mijn hoofd, maar zoals hij ook in Whatsapp al toegaf heeft hij dan de neiging er meer argumenten bij te verzinnen om het aan te dikken, omdat het vooral op onderbuik is gebaseerd. Zijn woorden. Ik moet zeggen dat ik dat wel begrijp en niet persé wolfs vind, maar het is wel degelijk misleidend en vertroebelt de discussie.

Dit spel is géén gemiddeld spel. De IH functioneert in die zin anders dan anders, Shaddow heeft dat begrepen. Omdat iets in een ander spel een sterk argument is, maakt dat het niet een sterk argument in dit spel.

Wel leuk trouwens dat vorige speeldag een hele trein op shaddow kwam en hij daar niet werd gered en mex daar niet over repte. Ja hij werd toch gered, omdat er een conversiewolf op lynch kwam. Maar ik geloof niet dat die uit de koker van slecht zal zijn gekomen. Nu is er deze speldag wel meer reden om shaddow te verdedigen en dan komen de schaapjes ineens te voorschijn, onder het mom van dat deze slecht zouden zijn. Dit is een directe drogreden: als iedereen dit zou volgen en daar akkoord mee zou gaan zou Mex het sowieso redden en Shaddow niet. In deze theorie bestaat dus geen ruimte voor een slechte mex en een goede Shaddow en daarbij is die opmerking dus pure stemmingmakerij.

In die zin zet ik met meer vertrouwen dan eerder verwacht deze speldag mijn stem op Mex.

Awards
2025: Forumkoppel <3 AGR    |    Vunzig pratend lid (+ Carnage & AGR)    |    Niet geniaal meesterplan
2024: Ongeëvenaard verspreker    |    Beste netwerker
[close]

Sunny

Goed ik ben heel stil geweest om 2 redenen.
1. Omdat ik niet wilde dat men mij kan beschuldigen van sturen.
2. Omdat ik wilde weten of er nog iemand met een andere optie zou komen waarom deze 2 niet samen kunnen winnen, terwijl dat qua rol die ze mij hebben verteld toch zou moeten kunnen en die kwam niet. Terwijl we toch best wel veel heel erg bijna profi spelers onder ons hebben.
Dus hier zijn mijn 2 centjes.

Ik denk dat Shaddow en Mexi allebei slecht zijn.
Sterker nog, ik vermoed dat Shaddow een Conversiewolf is die nog moet converteren en dat Mexi een schaapwolf is.
Dit verklaard waarom Himan ineens naar voren werd geschoven als afleiding. De beulactie op hem zorgde sowieso voor een extra Goedje uit het spel, of Himan of Circle zou dood gaan.
En ik vermoed ook, en dat is nog wel het belangrijkste, dat Mexi lynchbescherming heeft en daarom nu wordt "opgeofferd" door slecht.

Ik zeg er bij dat dit pure speculatie is van mijn kant, maar dat het hele schaapswolfverhaal door niemand is benoemd laat mij vermoeden dat dit het scenario is.
Ik denk ook dat slecht heel dicht bij overhand is en dat het redden van 2 wolven en de/het nachtslachtoffer(s) er voor kan zorgen dat ze dat gaan krijgen of in ieder geval in de hele juiste richting stuurt.

Bij deze roep ik Goedjes dus op om op Shaddow te stemmen, omdat we ons anders inderdaad als schaapjes naar de slachtbank laten leiden.

Williambz

Oke sorry mensen. Ik ben een enorme twijfelkont, maar ik wissel terug naar Shaddow. Ik heb meerdere verdachten waaronder circle en thelight (en in mindere mate roodhapje en fannie) en die stemmen allemaal op mexi, waardoor ik het gevoel krijg dat ik niet goed zit. Wellicht maakt mij dit verdacht, maar ik weet gewoon niet wat er allemaal aam de hand is.

Dragonfly

Dragonfly

Mijn gevoel zegt steeds mexi dan slecht en shaddow niet. Nu zie ik een posd van mexi die voor mijn gevoel niet bij mexi past of die ik nog niet eerder heb gezien, beetje de gebeten hond en ik weet niet wat dat zegtm het scenario van Sunny is een optie, het kan.

Thelight288

Citaat van: Sunny op 16 oktober 2024, 21:09:25
Goed ik ben heel stil geweest om 2 redenen.
1. Omdat ik niet wilde dat men mij kan beschuldigen van sturen.
2. Omdat ik wilde weten of er nog iemand met een andere optie zou komen waarom deze 2 niet samen kunnen winnen, terwijl dat qua rol die ze mij hebben verteld toch zou moeten kunnen en die kwam niet. Terwijl we toch best wel veel heel erg bijna profi spelers onder ons hebben.
Dus hier zijn mijn 2 centjes.

Ik denk dat Shaddow en Mexi allebei slecht zijn.
Sterker nog, ik vermoed dat Shaddow een Conversiewolf is die nog moet converteren en dat Mexi een schaapwolf is.
Dit verklaard waarom Himan ineens naar voren werd geschoven als afleiding. De beulactie op hem zorgde sowieso voor een extra Goedje uit het spel, of Himan of Circle zou dood gaan.
En ik vermoed ook, en dat is nog wel het belangrijkste, dat Mexi lynchbescherming heeft en daarom nu wordt "opgeofferd" door slecht.

Ik zeg er bij dat dit pure speculatie is van mijn kant, maar dat het hele schaapswolfverhaal door niemand is benoemd laat mij vermoeden dat dit het scenario is.
Ik denk ook dat slecht heel dicht bij overhand is en dat het redden van 2 wolven en de/het nachtslachtoffer(s) er voor kan zorgen dat ze dat gaan krijgen of in ieder geval in de hele juiste richting stuurt.

Bij deze roep ik Goedjes dus op om op Shaddow te stemmen, omdat we ons anders inderdaad als schaapjes naar de slachtbank laten leiden.

Dit klinkt wel vergezocht, Hoezo weet jij of Mex Lynch bescherming heeft. Schaapswolf kan wel, maar ik vraag me af of je koppel bent en je gehoopt had dat shaddow wel stemmen zou vangen. Want vraag me af hoe je anders hier mee komt. @Williambz ik geef aan waarom ik twijfel en jij gaat met zelfde reden op Mex en nu ben ik verdacht? Mag je vonden, maar ik weet het ook gewoon niet. Heb gevoel dat shaddow echt probeert dus dat geeft me gevoel. Ik heb twijfels aan cirkel, maar orakel III kan daar uitsluitsel op geven, maar shaddow leek makkelijk Lynch te worden voor info over Berrie kwam dus vraag me echt af of slecht zo makkelijk dat liet gebeuren zonder echt goede reden. We gaan het zien iig

Chaosimsystem_

Ik had al zo een vermoeden na de beulsactie en nu komt Shaddow er weer vanaf plus nog eens twee dood van ons. Dit kan gerust betekenen dat iemand van slecht welpen eiland heeft gevonden. Dus mijn stem is wel duidelijk denk ik.

Chaosimsystem_

Er is een uitslag van de Reneiz actie gekomen. Er zijn vijf namen benoemd waarvan er twee wolven zich schuilhouden ( wolven in schaapskleding)

Ingrid
GeneralGrievous
TheLight
Kevin
Malanaphy

Thelight288

Oke dit was jammer ik wist het echt niet en Mex zijn reactie vond ik gewooon minder sterk. Wel raar dat slecht dan shaddow leek op te geven tenzij hij offboard is. Ik ben nu in een land waar ik rollen kan kopen waaronder wb zo kunnen we checken. Aangezien mijn naam erbij staat snap ik dat het niet zo betrouwbaar is,  maar er is hier nog iemand ik weet dat ik goed ben dus dan kijkend naar namen vallen Ingrid en mala wel op dat ze vrij afwezig zijn. Mala al 2x inactief dus zou daar geen Lynch aan verspillen. Ik weet dat Ingrid vrij nieuw is, maar vind r nog lastig in te schatten. Ze kan altijd gewoon slecht zijn. Grievous ook, maar die komt iets kritischer en stelt meer vragen om zijn posts, maar voor nu lijkte shaddow de meest logische optie