Nieuws:

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Hoofdmenu

[Discussie] Komt hij nou net uit de buidel van die kangoeroe?

Gestart door adriaan, 5 oktober 2024, 21:45:04

Vorige topic - Volgende topic

Rampposi

Citaat van: Dragonfly op 15 oktober 2024, 13:50:37
Citaat van: himan op 15 oktober 2024, 12:05:43
Dragonfly is ineens ontzettend raar aan het doen. Ik denk dat ze mogelijk geconverteerd is en ik wil dat hierbij duidelijk maken.

Ik heb Himan van harte uitgenodigd zijn post toe te lichten. Daarop zei hij niet te denken dat ik geconverteerd ben. Dat hij mensen alleen wil waarschuwen dat het kan. En dat hij mij wil waarschuwen dat hoe langer ik hierover doorga hoe meer hij denkt dat ik slecht ben.

Daarna kwam er nog een stukje over zijn zienswijze dat hij zelf mag posten als hij wil.

Na mijn reactie op dit bericht ; waarom deze post, die hij direct onderstreept met een stem, als je niet denkt dat ik geconverteerd ben? Dat doe je toch alleen als je slecht bent? En, ben je hier aan het dreigen of ben je op zoek naar wolven? Was er stilte.
I can confirm, ik zit ook in dat gesprek.

RoodHapje

Even reconstruerend rondom het verhaal van het priester maken van Murphy. In mijn verhaal is het Murphy van Wamster naar priester maken op Dag 3 van mijn reconstructie gebeurd, om het even overzichtelijk te maken.

Dag 1: DF en Berrie komen op de locatie. Ik ga er vanuit dat Berrie informatie met zijn medeslechtjes heeft gedeeld over de locatie.
Dag 2: Berrie is vertrokken, Rampposi komt daar.
Dag 3+nachtverwerking: Rampposi is blijven hangen, Berrie komt terug, DF sluit aan, Himan sluit aan. Vervolgens veranderd op basis van de stemmen zonder die van Berrie (want dood) Murphy in priester, die vervolgens word geluncht.

Ik doe de aanname dat slecht zal hebben verwacht dat Berrie die dag niet dood zou gaan en dat er nog een slechtje zal zijn geweest om iemand te converteren(via omega) ipv priester te worden. Dit is dus Himan, Ramp of DF.
DF is degene die naar buiten heeft gebracht dat hier vage dingen zijn gebeurd, dus die valt voor mij af.

Wel is er voor dag 3 contact tussen Berrie en DF geweest, DF wist dat Berrie terug zou gaan gaf ze aan om te bisschoppen, daarom is ze ook terug gegaan.
Ik heb gisteravond/vandaag veel met haar gepraat en wat opvalt is dat Himan heen en weer vliegt in zijn gesprekken. Het ene moment stelt hij: hoe weet ik dat jullie niet slecht zijn? Om in één adem er achteraan te vertellen dat hij het risico wel wil nemen en er vanuit ging dat 1 van de anderen wel goed was.

Feit is dat ze met elkaar in een Whatsappgroepje zitten, nog steeds, en ze stiekem alle 3 weten dat er nog een slechtje tussen hun moet zitten. Ramp en Himan hielden gewoon hun mond, wat niet positief voor ze staat. DF heeft dit op een nette, zoekende manier met me gecommuniceerd. Himan begint hier dus om zich heen te slaan (Dat DF geconverteerd zou kunnen zijn) nadat het verhaal naar buiten komt, en trekt dat op Whatsapp weer in. Dit geeft me meer het gevoel dat hij zichzelf wil redden dan daadwerkelijk gezocht heeft en bij DF uitkomt. Zeker omdat Ramp neutraal en druk claimt, en daarom voor goed heeft gekozen. Daar heb ik ook nog vraagtekens bij, maar dat Himan met deze info juist DF hier probeert te 'exposen' vind ik heel erg verdacht en daarom ontvangt hij mijn stem.

Ingrid1234

Dag Jongens, ik merk dat het toegevoegde laagje van het landenspel en de gevorderde lijst mij allemaal erg in verwarring brengt. Ik begrijp echt van voor en achter niet meer hoe het nu zit en ik zie argumenten voorbij komen voor verdenkingen waar ik vrij weinig van begrijp. Ik heb zelf nog steeds geen concrete informatie gevonden om op iemand te kunnen stemmen dus het wordt voorlopig denk ik gewoon weer een volgstem...

Shaddow

Ik merk dat ik een beetje teleurgesteld ben in het kritisch denkvermogen van mijn mede-wakkerdammers. Stem na stem word op mij geplaatst, zonder dat daarvoor de noodzaak gevoelt wordt om een reden te geven, ondanks dat ik alle argumenten tegen mij in worden gebracht gewoon heb voorzien van tekst en uitleg.

Jullie zijn beter dan dit. Pak even die verantwoordelijkheid. Ga even bij jezelf na wat jouw favoriete reden is om op mij te stemmen, en deel dat.

Overleg even over wat Dragonfly openbaart.
Vraag je even af waarom Mexicano drie keer van verhaal moet veranderen over mijn IH kopen - eerst zou ik mij op een andere locatie moeten bevinden, dan ineens zou ik erheen geteleporteerd zijn door de illuminati omdat bekend was dat ik gebeuld zou worden? Hoe had ik dat moeten weten?

Lynch mij alsjeblieft, lynch morgen Mexicanobroeder, maar ga gewoon even bij jezelf ten rade.

Shaddow

Citaat van: Ingrid1234 op 15 oktober 2024, 16:58:02
Dag Jongens, ik merk dat het toegevoegde laagje van het landenspel en de gevorderde lijst mij allemaal erg in verwarring brengt. Ik begrijp echt van voor en achter niet meer hoe het nu zit en ik zie argumenten voorbij komen voor verdenkingen waar ik vrij weinig van begrijp. Ik heb zelf nog steeds geen concrete informatie gevonden om op iemand te kunnen stemmen dus het wordt voorlopig denk ik gewoon weer een volgstem...
Misschien kan je kijken of een speler die niet meedoet je mentor kan zijn, je zou aan Adriaan kunnen vragen of die daarin wilt bemiddelen. GeneralGrieveous heeft bijvoorbeeld Redeast als mentor. We hebben inderdaad vrij complexe spellen soms, en dit is misschien wel één van de meest complexe spellen die er in lange tijd is geweest, met variant, met gevorderde rollenlijst, met zoveel spelers.

Ik vind het jammer om te lezen dat je je genoodzaakt voelt tot een volgstem. Zijn er specifieke vragen die we voor je kunnen beantwoorden, of dingen die we verder kunnnen toelichten?

CarnageRazor

Het vuurtje op Shaddow loopt momenteel iets te hard. Ik heb even heroverwogen. Wanneer je zowel jager als ijzeren Hein ergens gewoon kan gaan grabbelen ongeacht je alliantie, is het misschien wel net nuttig het schild in plaats van het wapen te kopen als goedje. Als goedje is jager kopen namelijk even onwijs, vind ik. Aangezien de kans dat je een goede speler eruit haalt nog altijd reëel is. Als slechtje kan je dan veel gerichter mikken.

Over Himan. Ik vond zijn sturende post op DF zonder duidelijke argumenten erg vaag. De helft van zijn berichten zijn redelijk grappig. (Ik hou van je humor) Maar net dat komt best vaak terug bij wolven. Bovendien vond ik het ook vreemd hoe je achteraf Simile blijkbaar op het blok gooide na de lynch van WW.

Ik ga dus zelf dus op Himan stemmen.

Once is by chance,
Twice is a coïncidence,
Three is a pattern.

Kevindemen

Ik ben het eens dat Himan verdachtte sprongen maakt, maar als er concrete informatie is dat Shaddow óf Mexicanobroeder slecht is, dan is deze koerswijziging toch helemaal niet handig? Ik vind het veel logischer als we dan Mex of Shaddow op gaan knopen, want dat leverd informatie op, toch?
Gelieve dit account te verwijderen.

Chaosimsystem_

Ben helemaal met Ingrid eens. Heb al wel wat spelen erop zitten en ben hier nu toch al meer als een jaar, maar de laatste twee spelen wordt alleen maar slecht geroepen en moet je volgen. Inderdaad als je geen landen met informatie hebt sta je stil dus heb hetzelfde ik snap van alles geen horendol meer. Iedereen roept vanalles en komt allemaal uit dat ze toch blijven stemmen op Shadow.

thelight288

Citaat van: Kevindemen op 15 oktober 2024, 17:55:22
Ik ben het eens dat Himan verdachtte sprongen maakt, maar als er concrete informatie is dat Shaddow óf Mexicanobroeder slecht is, dan is deze koerswijziging toch helemaal niet handig? Ik vind het veel logischer als we dan Mex of Shaddow op gaan knopen, want dat leverd informatie op, toch?

Eens begin nu wel beetje te twijfelen of shaddow of Mex is, shaddow probeert nu wel en Mex geeft een argument wat naar wat ik hoor niet heel sterk is en hij er misschien vanuit gaat dat stemmen op shaddow wel genoeg zijn

RoodHapje

Ik ben bang dat ik dezelfde keuze zou hebben gemaakt, in die zin ben ik een soort van blij dat de schade in ieder geval beperkt is gebleven. Ik blijf er ook bij dat ik vind dat Himan dit heel vaag heeft aangepakt, in die zin zou ik mijn steun voor Gerdi dus willen uitspreken, waar me dat ook brengt.

Vragen die bij me blijven liggen:
- Was er inderdaad een 2e slechtje in de priesterlocatie of heeft Berrie het er toch op gegokt dat hij Rampposi naar slecht kon trekken?
- Is de orakelactie bij Mex en Shaddow goed gelopen of heeft hier iemand lopen saboteren? (en zouden jullie mee kunnen puzzelen op wat voor manier dat wel/niet kan zijn geweest)?

Ingrid1234

Citaat van: Shaddow op 15 oktober 2024, 17:03:38
Misschien kan je kijken of een speler die niet meedoet je mentor kan zijn, je zou aan Adriaan kunnen vragen of die daarin wilt bemiddelen. GeneralGrieveous heeft bijvoorbeeld Redeast als mentor. We hebben inderdaad vrij complexe spellen soms, en dit is misschien wel één van de meest complexe spellen die er in lange tijd is geweest, met variant, met gevorderde rollenlijst, met zoveel spelers.

Ik vind het jammer om te lezen dat je je genoodzaakt voelt tot een volgstem. Zijn er specifieke vragen die we voor je kunnen beantwoorden, of dingen die we verder kunnnen toelichten?

Ja ik heb inderdaad een berichtje gestuurd naar redeast of hij me wil helpen, dus daar ben ik mee bezig maar de tijd gaat snel en de trein om te stemmen ook. Dus ik wilde zeker aangezien jij al eerder vroeg om stemmen te onderbouwen even laten weten hoe ik er in zit. Ik snap dat jij daar nu niks aan hebt maar weet dat ik m'n best doe om nuttige informatie te verzamelen.

Dragonfly

Himan deed vooral heel raar, al blijkt hij goed, de actie kan ik begrijpen. Ik denk dat t goed is wel een keuze te maken nu tussen Shaddow en Mexi waarbij ik voor Mexi ga. Beide heb ik ook prive gesproken. Waarbij Mexi vooral bezig lijkt met : waarom is Shaddow verdacht en Shaddow vooral met vertellen wat hij gedaan heeft en wat de gedachtengang daar achter is en het klinkt voor mij bij Shaddow legit. Beide goed is een optie maar is wel heel veel als' en aan verbonden.

Circle

Man, wat is dit balen. Ik dacht echt dat we een zeker slechtje eruit gingen wippen. We hadden alle drie onafhankelijk van elkaar vrij sterke aanwijzingen dat Himan slecht was. Ik ga achter de schermen nog even kijken of we kunnen achterhalen of we bewust door iemand op het verkeerde been zijn gezet of dat we zelf fouten hebben gemaakt.

Rampposi

Citaat van: thelight288 op 15 oktober 2024, 19:15:11
Citaat van: Kevindemen op 15 oktober 2024, 17:55:22

Eens begin nu wel beetje te twijfelen of shaddow of Mex is, shaddow probeert nu wel en Mex geeft een argument wat naar wat ik hoor niet heel sterk is en hij er misschien vanuit gaat dat stemmen op shaddow wel genoeg zijn
Thelight, ik zie heel veel argumenten van jou waarin staan 'ik hoor' of 'ik heb gehoord' of 'volgens anderen'. Maar wat denk jíj? Wat is jouw mening?

Het valt mij op dat je heel vaak pas een post maakt met een gedachtegang als dezelfde gedachte al 3x daarvoor is gezegd.

Citaat van: RoodHapje op 15 oktober 2024, 19:58:57
Ik ben bang dat ik dezelfde keuze zou hebben gemaakt, in die zin ben ik een soort van blij dat de schade in ieder geval beperkt is gebleven. Ik blijf er ook bij dat ik vind dat Himan dit heel vaag heeft aangepakt, in die zin zou ik mijn steun voor Gerdi dus willen uitspreken, waar me dat ook brengt.

Vragen die bij me blijven liggen:
- Was er inderdaad een 2e slechtje in de priesterlocatie of heeft Berrie het er toch op gegokt dat hij Rampposi naar slecht kon trekken?
- Is de orakelactie bij Mex en Shaddow goed gelopen of heeft hier iemand lopen saboteren? (en zouden jullie mee kunnen puzzelen op wat voor manier dat wel/niet kan zijn geweest)?

Ik heb mijn Point of view al uitgelegd, inclusief de gesprekken met berber die ik 1 op 1 had. Daarin heb ik vermeld dat hij wilde dat ik bleef hangen op het bisschop/omega land Dag 2>Dag 3. Dat heb ik wel gedaan, nogmaals in de veronderstelling dat hij neutraal met mij was en samen voor goed zouden kiezen en ook nadat ik al stellig zei dat ik goed wilde kiezen. Hij had zelfs Slotenmaker bij mij geclaimed en ik had toen ook mijn rol bij hem geclaimed (de claims waren dag 3). Onze combi van rollen zouden uitstekend van pas komen voor goed.

Kevindemen

Dat kan kloppen. Ik werk van 07.00 tot een uur of 22.00 en heb geen idee wat er allemaal is gebeurd dat we nu deze weg inslaan?
Gelieve dit account te verwijderen.