[Discussie] Komt hij nou net uit de buidel van die kangoeroe?

Gestart door adriaan, 5 oktober 2024, 21:45:04

Vorige topic - Volgende topic

Mexicanobroeder

Citaat van: Kevindemen op 14 oktober 2024, 22:42:40
Citaat van: Mexicanobroeder op 14 oktober 2024, 13:57:11
Tsja ik ben goed, dus tenzij er met visioenen is gerommeld of weetikwat is Shaddow slecht. IH kopen zonder te weten dat er dingen met jagers en beulen zijn vind ik ook nog altijd verdacht. Weinig reden tot twijfel voor mij.
Mex lijkt zich hier onwetender voor te doen dan hij is. Dit is een gekke uitspraak want Mexicanobroeder weet dat de jager en ijzeren hein in dezelfde kamer worden verkocht. Iedereen die dus IH koopt weet dat er dus dingen met jagers zijn en dat weet jij omdat je zelf ook in dezelfde kamer bent geweest.

Ik heb Shaddow niet gezien in dat gebied, jij? Maar goed, wie weet zijn er inderdaad vergelijkbare gebieden. Zou ik opvallend vinden, maar is ook weer niet uit te sluiten.

Shaddow

Citaat van: Chaosimsystem_ op 14 oktober 2024, 22:33:51
Tsja ik ben goed, dus tenzij er met visioenen is gerommeld of weetikwat is Shaddow slecht. IH kopen zonder te weten dat er dingen met jagers en beulen zijn vind ik ook nog altijd verdacht. Weinig reden tot twijfel voor mij.

Vind dit vrij kort uit de bocht gaan. Shaddow heeft toch ook gezegd dat die zag dat er voor hem jager is gekocht? Dus snap wel de redenatie dat je dan jezelf wilt bechermen voor moest een slechtje die rol hebben gekocht. Er zijn geen regels dat slecht die rol niet mag kopen? Vind daarom heel snel terug op Shaddow gaan en Mexi maakt deze korte post, al zijn er nog mensen die het verhaal van wolventovenaar niet geloven (post erboven Lynn). Er is al zoveel nog wolventovenaars lijkt me nu ook sterk.

Mexi wist dit overigens; want hij heeft zelf nog een opmerking gemaakt over het jager-kopen. (En niet over het IJzeren Hein-kopen).

Ik snapte zelf eigenlijk al niet waarom hij geen IJzeren Hein gekocht heeft om heel eerlijk te zijn.

Shaddow

Citaat van: Mexicanobroeder op 15 oktober 2024, 08:29:05
Mex lijkt zich hier onwetender voor te doen dan hij is. Dit is een gekke uitspraak want Mexicanobroeder weet dat de jager en ijzeren hein in dezelfde kamer worden verkocht. Iedereen die dus IH koopt weet dat er dus dingen met jagers zijn en dat weet jij omdat je zelf ook in dezelfde kamer bent geweest.

Ik heb Shaddow niet gezien in dat gebied, jij? Maar goed, wie weet zijn er inderdaad vergelijkbare gebieden. Zou ik opvallend vinden, maar is ook weer niet uit te sluiten.
Echt? :')

"Maar misschien was Shaddow in een ander gebied waar ook IJzeren Hein verkocht wordt?"

Hier val je voor mij toch wel door de mand.

GeneralGrievous

Citaat van: Shaddow op 15 oktober 2024, 08:53:00

"Maar misschien was Shaddow in een ander gebied waar ook IJzeren Hein verkocht wordt?"

Citaat van: Shaddow op 14 oktober 2024, 14:32:38
(...) Sorry maar we spelen een variant waarin slechtjes jager en beul-acties kunnen verkrijgen en de persoon voor mij in dit land, die ik geenszins volledig vertrouw, al jager heeft gekocht.
Hier geef je toch aan dat je wel IJzeren Hein gekocht hebt? Of is dat niet wat je bedoelde met bovenstaande post?

Shaddow

Citaat van: GeneralGrievous op 15 oktober 2024, 09:03:22
Citaat van: Shaddow op 15 oktober 2024, 08:53:00

Citaat van: Shaddow op 14 oktober 2024, 14:32:38
(...) Sorry maar we spelen een variant waarin slechtjes jager en beul-acties kunnen verkrijgen en de persoon voor mij in dit land, die ik geenszins volledig vertrouw, al jager heeft gekocht.
Hier geef je toch aan dat je wel IJzeren Hein gekocht hebt? Of is dat niet wat je bedoelde met bovenstaande post?
Snap even niet wat je bedoeld.

Er is een land waar je IJzeren Hein kunt kopen voor 200 euro, en jager voor 300 euro.

Iemand is in dat land geweest, en heeft jager gekocht.
Mexicano is ook in dat land geweest, en heeft gediscussieerd met de persoon die jager heeft gekocht.
Ik ben er daarna geweest, en ik heb IJzeren Hein gekocht.

Mensen vinden mij nu verdacht omdat ik IJzeren Hein gekocht heb, soit.

Citaat van: Mexicanobroeder op 15 oktober 2024, 08:29:05

Hier zegt Mexicanobroeder dat hij, ondanks het feit dat ik IH gekocht heb (wat de basis is voor zijn verdenkingen), ik misschien wel IH in een ánder land gekocht heb.

Dat vind ik vrij bizar, vandaar die post.

Legt dat het beter uit?

Mexicanobroeder

Ah, je was daar dus dag 3. Jeetje, wat toevallig, precies voordat je wist dat je gebeuld zou worden nog even IH gekocht. Nadat je door iemand anders toevallig daarheen was gestuurd, waarschijnlijk.

Nee, dit valt teveel op hoor. Hier is gewoon een vuil spelletje gespeeld.

Dragonfly

Even wat anders. Roodhapje noemde het al even.

Nacht 1 was ik met Berber in bisschop/omega land. Vanaf dag 3 kan daar 1malig iemand ingezegend of geomega't worden. Een burger of wamster dus.

Iedereen aanwezig moet de zelfde naam insturen en prive aangeven of t een bisschop of omegaactie is. Meeste stemmen gelden bij 2/2 een muntje.

Ik ging d3 terug, Berber ging d3 terug. Ik had alleen sterk t gevoel dat Berber slecht was en iemand 'invloog' om daar te gaan omegaen. Ik gaf ook bij meerdere mensen aan Berber niet te vertrouwen.

Ik zei ook tegen himan prive dat ik Berber voor geen cent vertrouwde, himan zei daarop dat t dan iig wel 2/2 was want hij was goed en dat hij de actie wel durfde te doen.

Rampposi kwam daar d2 en bleef. Himan kwam daar d3. We waren dus met 4.
Ik had iemand die bisschopbaar was: Murphy. Berber stelde nog voor om op dtopic te zetten dat we iemand zochten, daar zag verder niemand de meerwaarde van in, dus t werd gewoon Murphy.

Toen bekend werd dat Berber slecht was stelde castiel mij wat vragen ook en t paste bij mij beeld, ik was al wat paranoïde wbt Berber, dus mijn stem was snel gezet.

De actie was al lang ingevoerd toen bekend werd dat Berber slecht was maar Berber zijn stem telde niet meer mee omdat hij dood was voordat de actie in werking stelde. Murphy werd wel priester, dus iig 2/3e heeft priester gestemd. Maar helaas wel dode priester.

Nu vraag ik me echter af... Is Himan/rampposi slecht? Want waarom zou Berber terug komen als hij niet kans zag te omegaen. Zou hij een van hen gezegd hebben daar te komen om zo te kunnen omegaen. Ik zou dan eerder denken himan omdat het minder logisch is rampposi een dag te laten wachten daar.

Ik weet het niet zeker, maar ik blijf met de vraag zitten, waarom zou Berber teruggaan zonder kans te omegaen? Dat is gewoon niet logisch voor mij. Wat vinden jullie? En ik heb geprobeerd in prive dit uit te vogelen, maar krijg niet altijd reactie. Rampposi heeft t heel druk en Himan reageert de ene x wel andere x niet.

Shaddow

Voordat ik wist dat ik gebeuld ging worden?
Hoe moest ik weten dat ik gebeuld ging worden?

Ik heb de IJzeren Hein gekocht op 11 oktober, 11:28. Dit kan bevestigd worden.
De verdenkingen kwamen om 12 oktober, een dag later.

Ik ben blut; en dat kan ook bevestigd worden, want als ik niet blut was had ik óf gereisd, óf was ik nu jager.

IK kan mijn reisschema hier niet plaatsen zonder duidelijk te maken waar het land is. Maar als je weet dat ik begonnen ben in Australisch Antartica, en als je weet waar ik speeldag 2 was (wat ook mensen kunnen bevestigen), dan weet je dat het een logisch traject is. Als er dan nog 300 euro van mij gestolen wordt, ben ik inderdaad blut.

(on that note, als je wilt dat er wél een slechtje sterft deze lynch, voel je vrij om mij 300 euro over te maken, dan schiet ik Mexicanobroeder (of iemand anders, als we het daar over eens kunnen worden) neer.

Dragonfly

Bovenstaande niet om de aandacht van mexi/shaddow af te halen, ik geloof wel dat daar 1vd twee slecht zal zijn al weet ik nog niet welke. Maar omdat ik de info wil delen zodat mensen mee kunnen denken.

GeneralGrievous

Fair, fair. Ik denk dat, op basis van jouw info, het inderdaad best aannemelijk is dat danwel Himan, danwel Rampposi ook slecht is, want risico is best groot dat je er alleen heen zou gaan, iemand weer aankomt waardoor het minimaal een 50/50 wordt. Misschien kan de focus op hun twee wanneer we het gedeelte Shaddow/Mexi hebben ''afgerond''

Shaddow, het is zeker duidelijk wat je bedoelde nu. Echter denk ik wel dat er verder niet echt veel aanknopingspunten naar mogelijke (semi-)slechte acties zijn, afgezien van nu Himan/Rampposi.

yasu

Ik heb gister eigenlijk nauwelijks tijd voor het spel gehad en ik ben vandaag ook alleen maar in overleggen en verwacht niet voor 20 uur vanavond thuis te zijn en in overleggen te zitten. Ik denk dat shaddow van de twee alsnog gewoon slecht is. Sorry dat ik deze speldag niet echt meer kan bijdragen... werkleven haalt me even in.

himan

Dragonfly is ineens ontzettend raar aan het doen. Ik denk dat ze mogelijk geconverteerd is en ik wil dat hierbij duidelijk maken.

Rampposi

Ik wil even kort informatie toevoegen aan het bisschop/omega verhaal vanuit mijn perspectief.

Ik ben dag 2 in het desbetreffende land aangekomen. Ik zag dat berber en DF hier waren geweest en een bericht hadden achtergelaten. Ik besloot toen om berber te contacten dat ik het bericht zag. Hij wilde dat ik bleef wachten op het eiland en ik deed dat dan ook.

Berber claimde bij mij ook neutraal, iets wat ik zelf ook ben. Hij stelde voor om dezelfde kant te kiezen en zo een front te vormen. Ik ging daar in mee, maar ik zei ook dat ik stellig goed wou kiezen, omdat ik gewoon geen zin tijd en puf heb om de stress van slecht dit potje er bij te hebben. Hierna is het gesprek relatief snel doodgebloed, met zo nu en dan nog een vraag van 'mening over persoon x?'

Dag 3 kwamen DF, berber en himan aan op dit eiland. We waren toen met vier. Ik ben toen al snel meegegaan op Murphy en zag niet het nut in om de actie nog 'openbarender' te maken door nogmaals om bisschopbare rollen te vragen op het DT. Ik was hiervan in de veronderstelling dat berber neutraal>goed ging kiezen met mij, en ik vertrouwde DF wel (alleen himan was nog vraagteken). Dit zou dus minimaal 3 mensen voor bisschopactie betekenen. Voor mij was het dus ook niet logisch om slecht te kiezen op dat moment en nog eens te omega'en ipv te bisschoppen.

Het feit dat Murphy in diezelfde nacht is doodgegaan, en dat berber slecht bleek, doet mij denken dat berber eigenlijk mij wilde gebruiken om het 2-2 te maken voor omega. Zeker aangezien hij vroeg of ik wilde blijven op deze plek (nadat ik mij al had uitgesproken voor goed te willen spelen).

Rampposi

Verder omtrent het shaddow-mex verhaal. Ik sta achter shaddow. Als men lukraak jagerrollen gaat kopen, dan zou ik mijzelf ook wel willen beschermen met een IH. Mexicano kan dan wel heel goed overkomen in prive contact, maar als ik kijk op het DT komt shaddow logischer/beter over dan mexi, en dat is waar ik mijzelf op baseer. Ik heb ze beide namelijk nog niet prive gesproken want ik heb gwn nie veel tijd.

Dragonfly

Citaat van: himan op 15 oktober 2024, 12:05:43
Dragonfly is ineens ontzettend raar aan het doen. Ik denk dat ze mogelijk geconverteerd is en ik wil dat hierbij duidelijk maken.

Ik heb Himan van harte uitgenodigd zijn post toe te lichten. Daarop zei hij niet te denken dat ik geconverteerd ben. Dat hij mensen alleen wil waarschuwen dat het kan. En dat hij mij wil waarschuwen dat hoe langer ik hierover doorga hoe meer hij denkt dat ik slecht ben.

Daarna kwam er nog een stukje over zijn zienswijze dat hij zelf mag posten als hij wil.

Na mijn reactie op dit bericht ; waarom deze post, die hij direct onderstreept met een stem, als je niet denkt dat ik geconverteerd ben? Dat doe je toch alleen als je slecht bent? En, ben je hier aan het dreigen of ben je op zoek naar wolven? Was er stilte.