[Discussie] Komt hij nou net uit de buidel van die kangoeroe?

Gestart door adriaan, 5 oktober 2024, 21:45:04

Vorige topic - Volgende topic

Sunny

Citaat van: Simile op 12 oktober 2024, 14:05:35
Ik wil even een ruime onderbouwing geven voor de stem die ik ga plaatsen.

Ik ga stemmen op Shaddow om meerdere vage dingen:

- hij verraadde het clubje dat niks zou zeggen over what in vegas happende, eigenlijk al vrij snel na de eerste nacht bij Fals.
Dat is correct, maar.... dat deed WW zelf ook. En dat zou jij dus ook moeten weten Hans.

- hij stelde daarin de zaken voor WW veel incriminerender voor dan ze waren. Fals heeft het iig naar mij gecommuniceerd dat er maar 2 personen (ipv 4) zouden zijn geweest en dat er een felle discussie was over het al dan niet ongeldig verklaren van de BM stemming.
Wat ik lees gaat het bij haar ook om interpretaties. Zij interpreteert Shaddow's voorzichtigheid als incriminerend. Terwijl ik het zie als een landenwelp geen kansjes willen geven. Er was geen felle discussie, maar wel een uitleg aan WW waarom het voor het spel beter zou zijn als hij zijn BM schap zou opgeven.
Bovendien was in de groep al duidelijk dat Shaddow niet had begrepen dat we helemaal niets zouden zeggen, hij dacht dat we het later op de dag zouden vertellen. Dat was al ruim voor Falsi of Simile met die info naar buiten kwam trouwens. (Niet dat hij toen vertelde dat hij het Falsi al wel had verteld)

- vervolgens krijg ik vlak voor de nacht valt (mijn stem staat dan inmiddels een halfuur op WW) een berichtje van Shaddow dat ik mijn oude stem niet goed zou hebben doorgestreept en erop moest letten dat die niet ongeldig werd. Dat was niet waar, en dat zei ik ook. Hij zei vervolgens dat dat een foutje van hem was in de chaos, wat nouja, fair enough is want er was een hoop chaos toen. Maar ik zou dit ook kunnen interpreteren als strike 2 om WW gelyncht te krijgen: ff checken of alle stemmen op hem wel geldig zijn.
Zoals Shaddow zelf ook al zei, was hij pas laat aanwezig. Ondertussen hadden Yasu en ik al bezwaar gemaakt en Shaddow ging kijken hoe het er voor stond. Hij had de stemmen geteld en zei toen ook dat hij dat dacht dat Simile's stem ongeldig was. Waarom hij de moeite nam dit te melden bij Simile kan ik niet vertellen. Maar ik zie wel dat Simile hier zelf aan aangeeft dat zij iets interpreteert. Hier is geen feit.

- vervolgens verandert Shaddow zijn eigen stem kort op de deadline naar Murphy. Naar eigen zeggen om WW te redden, maar dat was niet zo waarschijnlijk meer want iedereen behalve domien en Circle had gestemd. Die eerste werd inactief, de laatste bracht een stem uit die nergens over ging, seconden voor de deadline. Vind ik ook verdacht, want het had wel verschil kunnen maken met evt alle landkrachten die lynches kunnen beïnvloeden. Van Shaddow interpreteer ik dit als "ik wil niet gezien worden als aanjager van al die stemmen". En van Circle alsof ze haar stem.min of meer achter de hand hield om de balans om te slaan als het nodig was.
Na het tellen van de stemmen bleek dat WW Shaddow's stem wel echt nodig had. Het werd 6-5 dus dat zijn stem niets uitmaakte met nog andere stemmen te gaan is niet waar. Het was nog mogelijk en een LM wissel was ook nog mogelijk.

- bij navraag aan Shaddow wordt alles geweten aan chaos, drukte en weinig tijd. En dat kan, hem kennende, zeker zo zijn. Maar zeker dat "hem kennende" is natuurlijk ook mooi om als slechtje achter te verschuilen. De optelsom vind ik verdacht genoeg om nu een stem op hem te plaatsen.
Dit is een goed punt, maar het is wederom een aanname.

Op basis hier van werd hij verdacht. Niets van deze info is gecheckt en simile slaat er op los, al dan niet aangespoord door mensen in het netwerkje die niet zo Goed zijn als wordt gedacht, dat weten we niet. En haar eigen onzorgvuldigheid zorgt er voor dat ze dood gaat. En dan is Shaddow ook hier schuld aan en is het kopen van een IH ineens veel verdachter dat het kopen van een IH èn een andere rol.
Als ik vraag om uitleg hier, als Lynn vraagt om uitlegt hierover worden we genegeerd.
Dus ja, als ik zeg verdacht (gemaakt) dan baseer ik dat op de feiten van de dag hiervoor.

Dan krijg ik de mogelijkheid om iets te checken en dan neem ik hem natuurlijk mee. Want, zoals iemand al zei, waar rook is is meestal ook vuur.
En vervolgens word ik ervan beschuldigd hem te willen verdedigen.
Na ja, hier kan ieder zelf zijn conclusies trekken, maar ik denk dat duidelijk is dat ik geen weet heb van de alliantie van Shaddow of Mexi for that matter, maar dat ik wel mijn vraagtekens optrek over de wijze waarop mijn post wordt ontvangen.
Ik heb die actie ook alleen maar in de schoot geworpen gekregen mensen. Doe ermee wat je juist lijkt.

Sunny

Sorry weer een dubbelpost; dit is per ongeluk niet meegekopieerd en hoorde nog bovende quotes van Simile te staan

"Ok, dat is wat jij uit die post meeneemt?  XD

Ik wil die uitleg best geven, maar het is niet van invloed op of Shaddow Slecht of Goed is, want dat weet ik simpelweg niet.
Maar het maakt wel duidelijk dat nuance belangrijk is en ook dat interpretatie een boodschap kan kleuren in in de richting die jij graag wilt.
(Dat is waarom ik mijn woorden zorgvuldig koos en zo neutraal mogelijk heb gehouden, iets waar jij schijnbaar over valt)"

Ook trek ik mijn wenkbrauwen omhoog en niet mijn vraagtekens   XD (die ook wel stel btw)

Angelique

Citaat van: Sunny op 14 oktober 2024, 13:30:41
Op D2 was ik samen met Yasu in een land waar je een rolactie mag pikken van iemand.  (A)

Omdat we beiden Angelique wel verdacht vonden heb ik een actie van haar gestolen.
Dat bleek een Orakel actie. Die actie mocht ik nu zelf inzetten in N3.

Aangezien Shaddow gisteren massaal werd verdacht (gemaakt) heb ik hem en Mexi opgevraagd.
Deze 2 kunnen niet samen winnen.

Ik wil ook echt even benoemen dat Angelique geen Orakel is, maar die actie die dag in een land had gekocht. Althans voor zover mij bekend. Ik heb dit natuurlijk eerst met haar besproken omdat ik niet zomaar iemands rol in het DT wil gooien.
Ze stelde zelf voor het hier te bespreken, dus bij deze.

Dit klopt idd allemaal, iedereen die in dat land is geweest kan zien dat ik een orakel actie gekocht heb. En Orakel is dus ook niet mijn rol nee...

Verder wat betreft de uitkomst van de Orakel actie, tja kan niet zeggen dat het mij heel erg verbaasd dat Shaddow gecheckt is gezien de hele voorgeschiedenis. De vraag is nu dan ook bij wie heb je het beste gevoel want dan ga je voor de ander qua stemmen. Dat is tenminste mijn logica en in dit geval zeg ik, waar rook is is vuur en daarom ga ik denk ik toch wel voor Shaddow.

RoodHapje

Is er iemand in Tasmanië? Want dan kan diegene zien dat ik eerst een sjamaanactie heb willen kopen, deze heb doorgestreept, en daarna helderziende heb gekocht. Dit was op de dag dat Angelique het orakel heeft gekocht.

Uitleg van het waarom en wat:

Murphy was weerhamster voordat ze is ingezegend. Tenminste, dat was wel haar claim iig. Ik wou haar checken met de sjamaanactie, want zo zou ze niet doodgaan. Door gesprekken die ik die dag had veranderde ik mijn target om te bekijken, daarom kon dit ook goedkoper, daarom helderziende.

Ik dacht dat dit voldoende was voor mijn aankoop en ik gerust later een naam kon plaatsen, mijn idee was om dit last minute te doen, dit omdat ik Angelique niet vertrouwde. Blijkbaar moest ik hiervoor ook de naam van de speler die ik wou bekijken posten. Ik kreeg dus een lief whatsappje van Angelique dat ze eigenlijk dezelfde rol had willen kiezen, en dat het dus nodig is om een naam te plaatsen ter bevestiging, maar ze vond het niet netjes om op die manier mijn keuze mij te ontnemen. In plaats van mij een hak te zetten heeft ze me die dag geholpen. Ik kan niet garanderen dat ze niet slecht is, maar ik vond dit niet typisch slecht gedrag en het orakel was eigenlijk niet eens haar eerste keus. Dus dat wou ik graag even rechtzetten.

Daarnaast kan ik ook niet anders dan toegeven dat Sunny wel een punt heeft. Shaddow heeft niet alles eerlijk verteld, maar dat kan vanuit verschillende redenen zijn gedaan. Of hij beschermde tegen bijv landenwelp, of hij was slecht. Het is niet zo absoluut het 1 of het ander en het feit dat ze dan vanuit een orakelactie dit neutraal probeert te brengen zou ik niet zo tegen haar moeten gebruiken, want zij was in die locatie en ik niet.

Nog iets wat me ter ore is gekomen (misschien wel algemene kennis onderhand, maar ik vind dat het op DT moet): Berrie is in de omega/bisschoplocatie teruggekomen. Dat kan bijna alleen zijn geweest om omega te doen, waarom anders terugkomen. Mijn bron en daarnaast dus Berrie, + Himan en Rampposi waren daar op dat moment. Berrie heeft dus Himan en of Rampposi in laten vliegen. Mijn bron ziet Himan hier als grootste kans maar ik was dus benieuwd of mensen iets van die laatste 2 weten? Van deze 2 weet ik vrijwel niks. Hier zit wél zeer waarschijnlijk een slechtje tussen.

Awards
2025: Forumkoppel <3 AGR    |    Vunzig pratend lid (+ Carnage & AGR)    |    Niet geniaal meesterplan
2024: Ongeëvenaard verspreker    |    Beste netwerker
[close]

Thelight288

Citaat van: Sunny op 14 oktober 2024, 13:59:32
Citaat van: GeneralGrievous op 14 oktober 2024, 13:36:22
Dat zou betekenen dat een van beide slecht is, correct?
Vanwaar de keuze voor Mexi trouwens?

Ja die kans is zeker aanwezig. Tenzij illusie of wolventovenaar.
Er is dus helaas geen zekerheid.

Wolventovenaar lijkt me enige optie dat beide goed kunnen zijn. Illusie heeft effect op alle rollen dus die zouden samen kunnen winnen welke rol ook opgegeven zou zijn.

Shaddow

Citaat van: Shaddow op 13 oktober 2024, 14:07:02
Allright, de post :)

Allereerst; FAQ:

Waarom heb je IH gekocht?
Ik heb IJzeren Hein gekocht omdat mij dat aan het begin door iemand werd aangeraden, en omdat ik in een land was waar dat kon. Ik vond het zelf niet zoveel geld; ik vind het concept van extra rollen of krachten kopen best gaaf, en het gaf mij iets meer rust dat ik niet willekeurig door een jagersschot of beulactie van slecht geraakt kon worden. Dat ik gebeuld zou worden door goed kwam niet echt in mij op. Als duidelijker was geweest dat ik gebeuld zou kunnen worden, of als iemand het had gevraad, had ik het ook zeker aangegeven. Ik vind het oprecht heel kut dat Simile dood is.

Wat is nou het hele gedoe met Waterwork?
Ik voelde mij een beetje schuldig ten op zichte van Falsifica dat ik hem niet echt informatie kon geven over de landen waar ik heen ging, omdat dit het te makkelijk zou maken om mijn positie te achterhalen, wat niet heel handig is in dit spel. Daarom wilde ik hem toch iets geven qua informatie. Ik heb hierbij niet verteld wie er nog meer in het land was. Falsifica wist zelf al dat Waterwork er was, en daarom heb ik uitgelegd dat Waterwork iets meer tijd nodig had om tot de conclusie te komen. Falsifica heeft dit schijnbaar geïntepreteerd als dat ik alleen met waterwork in het land was, maar ik heb simpelweg gezegd dat ik daar geen uitspraak over kon doen. Later heb ik verwezen naar 'we', en toen hij vroeg wie 'we' was, heb ik gezegd 'de illuminati'. Dat was mijn manier om aan te geven dat er meer mensen aanwezig waren. Als Falsifica deze informatie anders heeft opgepikt en heeft doorverteld, dan spijt mij dat oprecht.

verder heb ik iets minder last van drukte, chaos, en weinig tijd - wat mijn standaard excuses zijn als ik slecht ben; maar gaat het überhaupt gewoon wat minder met mij het laatste // jaar. Daar wordt aan gewerkt, en daar hoeven jullie verder niks mee, maar het effect ervan is wel dat veel dingen die ik vroeger vooral had als ik slecht was (dat ik mj kut voelde, en gewoon wat minder binding met het spel had en dergelijke) nu eigenlijk altijd plaatsvinden, ook als ik niet in een spel zit, ook nu ik goed ben.

Verder heb ik soms moeite met het verwerken van informatie, en heel veel pagina's discussietopic lezen als ik moe ben kost dan überhaupt veel energie. Die avond was er een vergadering waar ik iets te lang bij was dus ik was al flink aan het crashen, en dan word het al helemaal lastig om goed helder na te denken.

Verder had ik om iets meer vragen of verdenkingen gehoopt sinds jullie unaniem ervan overtuigd zijn dat ik slecht ben, maar mochten jullie nog met iets komen of mij iets willen vragen; stuur een PM of tag mij even in het bericht, en dan probeer ik er zo snel mogelijk op te reageren :)

Ik ga nu even het discussietopic doorlezen (of iig proberen) om te kijken of ik met wat inzichten kan komen die nuttig zijn voor ons, zodat we deze nacht een wolf kunnen lynchen - waar het denk ik wel tijd voor begint te worden.

TBC :)

Volgens mij heb ik hier alles gewoon samengevat, maar mochten er meer dingen zijn, again, laat het vooral weten.

Er is gewoon sprake geweest van miscommunicatie op een aantal vlakken, en dat is voor een deel aan mij te rekenen, maar mij de schuld geven om een interpretatie van Simile van een interpretatie van Falsifica van een interpreatie van mij, waarbij geen van hen het met mij heeft gecheckt, voelt voor mij niet helemaal eerlijk. Er zijn gewoon grove fouten gemaakt in communicatie en daarom zijn er mensen dood. Dat is evenveel de schuld van Falsifica dan van mij. Is Falsifica dan ook slecht? Overduidelijk gezien niet.

Waar rook is, is vaak vuur. Maar soms in mijn chaos denk ik dat een magnetron op  40 seconden staat en staat hij op 40 minuten.
En soms moet je je ook afvragen wie dan dat vuur heeft aangestoken. En soms was het misschien een keuze van je om in Overvecht te gaan wonen waar ze nu al weer zijn begonnen met vuurwerk.

Denk vooral lekker voor jezelf na. Tag mij even in het discussietopic als je vragen hebt, en dan ga ik proberen daar goed op te reageren. Stuur een appje als je wilt. En dan gaan we er gewoon voor zorgen dat we dit momentum vasthouden, en dat er weer een wolf op het spit belandt deze nacht :)

Overigens word ik morgen gebeld voor wat persoonlijke dingen, vind ik heel spannend, kan zijn dat ik daarvan nog wat meer gestresst ben dan gebruikelijk, vooral rond de middag of misschien daarna. Misshien dat ik na dat het na dat telefoontje wel weer wat beter gaat, we gaan het merken :)

Thelight288

En wolventovenaar op shaddow na vorige dag zou kunnen, maar kans lijkt me groots dat een van de 2 slecht is. mijn stem gaat waarschijnlijk naar een van deze 2, ga me er morgen nog iets in verdiepen. ik heb ze beide niet echt gesproken, maar vind ze beide ook niet heel sterk in het dt overkomen

Shaddow

Citaat van: thelight288 op 14 oktober 2024, 21:48:05
Citaat van: Sunny op 14 oktober 2024, 13:59:32
Citaat van: GeneralGrievous op 14 oktober 2024, 13:36:22
Dat zou betekenen dat een van beide slecht is, correct?
Vanwaar de keuze voor Mexi trouwens?

Ja die kans is zeker aanwezig. Tenzij illusie of wolventovenaar.
Er is dus helaas geen zekerheid.

Wolventovenaar lijkt me enige optie dat beide goed kunnen zijn. Illusie heeft effect op alle rollen dus die zouden samen kunnen winnen welke rol ook opgegeven zou zijn.
Is dat zo? Bij een dorpsgek wordt ook maar één van de rollen gewijzigd, dus je zou denken dat dat bij een orakel hetzelfde gaat.

Lynn

Citaat van: Shaddow op 14 oktober 2024, 21:55:27

Is dat zo? Bij een dorpsgek wordt ook maar één van de rollen gewijzigd, dus je zou denken dat dat bij een orakel hetzelfde gaat.

Wolventovenaar duid een speler aan om als slecht te worden gezien. Illusiewolf werkt enkel bij ziener, dorpsgek en helderziende. Niet bij Orakel tenzij dat niet in de rolbeschrijving staat maar wel werkt op orakel (moet dit er dringend in komen te staan).

Wolventovenaar lijkt me in deze set-up eigenlijk vrij op dus ik denk zelfs niet dat die erin zit.

Kevindemen

Illusiewolf heeft helemaal geen onvloed op orakel dacht ik?
Enkel op helderziende, dorpsgek en ziener... niet eens op sjamaan.
Gelieve dit account te verwijderen.

Thelight288

Ik zie het klopt staat nergens dat überhaupt invloed op orakel heeft. Dan zie ik alleen wolventovenaar mogelijk, maar dan moet die erin zitten en precies op shaddow of Mex gestaan hebben

Chaosimsystem_

Citaat van: Mexicanobroeder op 14 oktober 2024, 13:57:11
Tsja ik ben goed, dus tenzij er met visioenen is gerommeld of weetikwat is Shaddow slecht. IH kopen zonder te weten dat er dingen met jagers en beulen zijn vind ik ook nog altijd verdacht. Weinig reden tot twijfel voor mij.

Vind dit vrij kort uit de bocht gaan. Shaddow heeft toch ook gezegd dat die zag dat er voor hem jager is gekocht? Dus snap wel de redenatie dat je dan jezelf wilt bechermen voor moest een slechtje die rol hebben gekocht. Er zijn geen regels dat slecht die rol niet mag kopen? Vind daarom heel snel terug op Shaddow gaan en Mexi maakt deze korte post, al zijn er nog mensen die het verhaal van wolventovenaar niet geloven (post erboven Lynn). Er is al zoveel nog wolventovenaars lijkt me nu ook sterk.

Kevindemen

Citaat van: Mexicanobroeder op 14 oktober 2024, 13:57:11
Tsja ik ben goed, dus tenzij er met visioenen is gerommeld of weetikwat is Shaddow slecht. IH kopen zonder te weten dat er dingen met jagers en beulen zijn vind ik ook nog altijd verdacht. Weinig reden tot twijfel voor mij.
Mex lijkt zich hier onwetender voor te doen dan hij is. Dit is een gekke uitspraak want Mexicanobroeder weet dat de jager en ijzeren hein in dezelfde kamer worden verkocht. Iedereen die dus IH koopt weet dat er dus dingen met jagers zijn en dat weet jij omdat je zelf ook in dezelfde kamer bent geweest.
Gelieve dit account te verwijderen.

Williambz

Citaat van: RoodHapje op 14 oktober 2024, 14:17:42
Je doet wel te makkelijk denk ik, want mexi kan daarop schakelen als hij slecht is (lynchbescherming kopen, naar locatie waar hij Prins kan kopen, etc). Daarbij weet je niet hoe groot team slecht al is dus hoeveel tijd we nog hebben.

Als ik het mij goed herinner zou de lynchbescherming pas de volgende speldag ingaan. Dus als wij mexicanobroeder niet deze, maar de volgende speldag zouden willen lynchen zou hij deze speldag lynchbescherming moeten kopen en nu dus in het gebied moeten zijn waar dat kan.

Ik denk echter dat het niet nodig is, omdat ik shaddow meer verdenk dan mexicanobroeder.

Williambz

Hoewel ik nog 0 contact heb gehad met sunny dit spel, wil ik toch haar wel even gelijk geven dat wij sommige dingen misschien iets te snel voor waarheid aanhouden dit spel (ik maak mij er zelf ook wel schuldig aan) en ik zie haar niet persé als verdediger van shaddow, maar meer als iemand die wel even kritisch kijkt of we niet te makkelijk meeschapen en dat kan ik eigenlijk alleen maar waarderen.

Ook wil ik nog een opmerking maken over het ijzeren hein en jagers rol kopen. Ik vind het niet direct dat dit jou slecht maakt. Maar ik zou wel iedereen willen aansporen om geen jager te kopen. Dit kan namelijk een nare kettingreactie geven, waardoor goedjes sneuvelen. Bovendien is het niet echt chill als wij een slechtje lyncjen dat diegene dan steeds een goedje mee kan nemen.