[Discussie] Komt hij nou net uit de buidel van die kangoeroe?

Gestart door adriaan, 5 oktober 2024, 21:45:04

Vorige topic - Volgende topic

Mexicanobroeder

De balans van wel/niet delen is natuurlijk nogal lastig. Sommigen blijven in hetzelfde deel of hebben maar 1 goedkope optie om naar te reizen, dan ga je niet meteen je hele land delen. Sommige krachten zijn alleen maar gunstig voor slecht, dus dan wil je als goedje wellicht uit zo'n deel wegblijven, maar dan kun je ook niet checken of er misschien toch een slechtje langsgaat. Je hebt soms wel landen die voor iedereen nutteloos zijn. Ik denk over het algemeen dat goed meer voordeel kan halen uit de landenkrachten omdat veel van deze krachten openbaar zijn en het voor slechtjes dus veel gevaarlijker is om ze te gebruiken. In die zin denk ik dat het wel interessant is om een lijstje van landen te hebben die 'we' links kunnen laten liggen. Waarbij dit soort uitspraken van een slechtje natuurlijk altijd met een korrel zout moeten worden genomen.

Het is vooral interessant om te zien of iemand een landenkracht wel/niet/goed/fout gebruikt. Bij twijfel is het meestal verdacht, zullen we maar zeggen.
In dit specifieke geval van Murphy ligt het echt aan wat er precies in het land kan of wel/niet delen handig is. Ik snap wel dat je soms dingen moet delen als je het als goedje in je voordeel wilt gebruiken. Beetje als wat Circle ook deed gisteren, dat was wel een goede zet want anders wordt er op zo'n actie helemaal ongecoördineerd ingestuurd. Als er al wordt ingestuurd.

Mensen die zeggen dat we collectief de hand op de knip moeten houden vind ik dan ook het meest verdacht.  Ik ga zo even kijken wie dat betreft. Ik volg daarin Murphy die zegt dat er 7 (lijkt me overdreven, ik verwacht eerder op dit moment een stuk of 5) spelers op het wolvenboard zitten die zelf al dingen kunnen delen. Al zullen er zich ook langzaam de eerste goedjesnetwerken vormen, en zodra die er in sterkere mate zijn is het wel handiger om wat voorzichtiger om te gaan met landeninfo.

RoodHapje

Mijn stem gaat ook naar Carnage. Ik heb ook niet bepaald een goed gevoel bij hem en de post van Fals vind ik een sterke aanleiding om een stem op Carnage te plaatsen.

Awards
2025: Forumkoppel <3 AGR    |    Vunzig pratend lid (+ Carnage & AGR)    |    Niet geniaal meesterplan
2024: Ongeëvenaard verspreker    |    Beste netwerker
[close]

Falsifica

Even sidenote: Ik heb toestemming gevraagd aan alle betrokkenen waarvan ik deze info gekregen heb, om dit te posten. Ik heb expres de bronnen weggelaten. Mochten die naar boven komen, wisten ze van het risico. :)

Ik ga fair om met de informatie die ik heb en zal dit ook blijven doen dit spel.
"You can always trust a dishonest man, to be dishonest. It is the honest man you should not trust, for you never know when he would be dishonest."
- Captain Jack Sparrow

Simile

RoodHapje

Citaat van: Falsifica op 10 oktober 2024, 12:55:11
Er is mij iets ten oren gekomen wat ik wel wil delen. En dit betreft CarnageRazor (sorry man, hier gaan we weer, echt elk spel volgens mij haha).

CarnageRazor heeft het geld van Kevindemen gejat. En daarna heeft Simile het geld van CarnageRazor gejat. Hij stelde voor eerst samen te jatten, Simile weigerde. En lastminute heeft ze toen alsnog het geld dus van Kevin naar Carnage naar haarzelf gelootst.

Dat vind ik hilarisch. XD

Maar vervolgens heb ik nog iets gehoord, Angelique was nacht 1 op een locatie waar je een leugenstem kan krijgen. Vervolgens stuurt Carnage Chaosimsystem naar specifiek die locatie via de Reisleider actie van zijn land (deze speldag dus).
Waarom stuurt Carnage Chaosimsystem naar een land waar je leugenstemmen kan uitbrengen?

Dus mijn vraag hier is, hoe weet Carnage waar hij Chaos naar toe moet sturen voor een SLECHTE actie? Is dat Angelique?
En doet Carnage dit op opdracht van Chaosimsystem, of is Chaosimsystem de dupe zo van Carnage zijn list? Of zijn ze beiden slecht.
Want naar een land reizen waar je leugenstemmen kan zetten, met een specifieke landactie, is voor mij genoeg om te lynchen.

Even een bump voor betreffende post, want deze valt net weg zo en volgensmij worden hier gewoon 2 a 3 potentiële slechtjes ge-exposed.

Awards
2025: Forumkoppel <3 AGR    |    Vunzig pratend lid (+ Carnage & AGR)    |    Niet geniaal meesterplan
[close]

Mexicanobroeder

Dat is wel een gevalletje 'vaag doen in een land' zodanig dat het een stem waard is ja.

yasu

Ik vind het maar een vaag en te toevallig verhaal ook.. ik weet alleen niet of ik dan carnage, angelique of chaos slecht zie zijn (of welke combinatie hiervan..). Ik neig dan eerder naar Carnage en\of Angelique en dat Chaos de unlucky third is.

Falsifica

Citaat van: yasu op 10 oktober 2024, 13:19:31
Ik vind het maar een vaag en te toevallig verhaal ook.. ik weet alleen niet of ik dan carnage, angelique of chaos slecht zie zijn (of welke combinatie hiervan..). Ik neig dan eerder naar Carnage en\of Angelique en dat Chaos de unlucky third is.
Ik ook, ik neig ook iig Chaosimsystem van de verdachten te halen. Daarom gaf ik jullie ook de opties en de vragen. Ik heb tot dusverre niet het gevoel dat ze slecht is.
"You can always trust a dishonest man, to be dishonest. It is the honest man you should not trust, for you never know when he would be dishonest."
- Captain Jack Sparrow

Angelique

Citaat van: Falsifica op 10 oktober 2024, 12:55:11
Er is mij iets ten oren gekomen wat ik wel wil delen. En dit betreft CarnageRazor (sorry man, hier gaan we weer, echt elk spel volgens mij haha).

CarnageRazor heeft het geld van Kevindemen gejat. En daarna heeft Simile het geld van CarnageRazor gejat. Hij stelde voor eerst samen te jatten, Simile weigerde. En lastminute heeft ze toen alsnog het geld dus van Kevin naar Carnage naar haarzelf gelootst.

Dat vind ik hilarisch. XD

Maar vervolgens heb ik nog iets gehoord, Angelique was nacht 1 op een locatie waar je een leugenstem kan krijgen. Vervolgens stuurt Carnage Chaosimsystem naar specifiek die locatie via de Reisleider actie van zijn land (deze speldag dus).
Waarom stuurt Carnage Chaosimsystem naar een land waar je leugenstemmen kan uitbrengen?

Dus mijn vraag hier is, hoe weet Carnage waar hij Chaos naar toe moet sturen voor een SLECHTE actie? Is dat Angelique?
En doet Carnage dit op opdracht van Chaosimsystem, of is Chaosimsystem de dupe zo van Carnage zijn list? Of zijn ze beiden slecht.
Want naar een land reizen waar je leugenstemmen kan zetten, met een specifieke landactie, is voor mij genoeg om te lynchen.

Ik kan idd bevestigen dat ik een land zat waar dit kon ja. Maar ik was daar alleen op dat moment. En ik kan ook zeggen dat Carnage het niet van mij heeft, want ik heb nog geen enkel contact gehad met hem. Dus ik denk een gevalletje van puur toeval... Ik heb het wel met wat anderen besproken, dus wellicht dat via hun daar terecht gekomen is maar zeker niet direct van mij.

Williambz

Citaat van: Lynn op 10 oktober 2024, 12:49:21
Zij meld een sjamanen actie in een land waar zij zat. Zij zei tegen mij dat ze contact had met iemand die in een land zat waar een slaapwandelaaractie of sjamanenactie was. Dus vind ik haar post zeer vreemd, waarom ze dit ten eerste openbaar gooit om te proberen coordineren, want ze weet niet wie goed of slecht is dus hoe ga je dit doen zonder info aan slecht te geven?

Plus ik vind het raar dat er 2 sjamanen acties zouden zijn in  2 verschillende landen.

Maar als het nu niet gedeeld wordt, komt slecht er binnenkort zelf wel achter en weet heel slecht het, maar slechts een paar spelers van het goede team. Dan is het toch voordeliger om het nu aan iedereen openbaar te maken, want goed is met veel meer man.

Falsifica

Citaat van: Angelique op 10 oktober 2024, 13:34:22
Ik kan idd bevestigen dat ik een land zat waar dit kon ja. Maar ik was daar alleen op dat moment. En ik kan ook zeggen dat Carnage het niet van mij heeft, want ik heb nog geen enkel contact gehad met hem. Dus ik denk een gevalletje van puur toeval... Ik heb het wel met wat anderen besproken, dus wellicht dat via hun daar terecht gekomen is maar zeker niet direct van mij.

Als dit eenmalig gebeurd, vind ik dat toeval. Maar heb nu een 2e link gevonden waarin jij landinfo aan Carnage hebt gelootst. Dus of je het toeval zit je heel erg hoog, of jullie delen informatie al heel nauw sinds begin van het spel.
- Captain Jack Sparrow

Angelique

Citaat van: Falsifica op 10 oktober 2024, 13:53:46
Citaat van: Angelique op 10 oktober 2024, 13:34:22

Als dit eenmalig gebeurd, vind ik dat toeval. Maar heb nu een 2e link gevonden waarin jij landinfo aan Carnage hebt gelootst. Dus of je het toeval zit je heel erg hoog, of jullie delen informatie al heel nauw sinds begin van het spel.

Ik heb serieus nog geen enkel contact gehad met Carnage en dat kan hij bevestigen. Ik weet dat ik geen enkele manier heb om dat te bewijzen, behalve dan dat Carnage het bevestigd.

Dus als jij mij om die reden wilt vermoorden, prima maar het is simpelweg gewoon niet waar! Laat ik het erop houden, mij vermoorden is niet handig voor goed

Thelight288

Citaat van: Falsifica op 10 oktober 2024, 13:25:28
Ik ook, ik neig ook iig Chaosimsystem van de verdachten te halen. Daarom gaf ik jullie ook de opties en de vragen. Ik heb tot dusverre niet het gevoel dat ze slecht is.

Maar wat heeft slecht eraan om een goedje te sturen naar een land met leugenstem? Ik snap dat t ergens opvalt, maar ik zie geen logica verder waarom slecht dit zou doen. Het zou logischer zijn als chaos dan slecht is

RoodHapje

Citaat van: thelight288 op 10 oktober 2024, 14:02:20
Citaat van: Falsifica op 10 oktober 2024, 13:25:28

Maar wat heeft slecht eraan om een goedje te sturen naar een land met leugenstem? Ik snap dat t ergens opvalt, maar ik zie geen logica verder waarom slecht dit zou doen. Het zou logischer zijn als chaos dan slecht is
Mwah als Carnage denkt dat hij Chaos kan sturen vind ik dacht echt niet vergezocht

Awards
[close]

GeneralGrievous

Op basis van de nieuwe informatie (en poging om hele boekwerken te lezen, damn sommige mensen hier zijn er goed in XD), denk ik dat mijn stem naar CarnageRazor gaat (tenzij er nog nieuwe informatie komt). Het feit dat hij blijkbaar wist dat er een locatie was puur voor leugenstemmen en ChaosImSystem daar om wat voor reden ook heen stuurde (of Chaos is zelf slecht, of je hebt een goedje zonder echte landactie voor een speldag) is wel verdacht. Echter wil ik (indien de deadline het toelaat) kijken of Carnage hier zelf een goede verdediging voor heeft.

Daarnaast, wat ik me wel afvraag Falsifica, is dat je deze informatie nu (ineens (?)) deelt toen je wat verdachter begon te worden (of ik zie dingen die er niet zijn lmao)? En hoe je zo uitgebreid aan al deze informatie komt:
- In ieder geval twee landenacties
- Wie in die landen waren
- Van 1/2 dat de actie gebruikt is en op wie