Nieuws:

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Hoofdmenu

Discussietopic - Wie saboteert deze Spelen?

Gestart door redeast, 26 juli 2024, 13:28:44

Vorige topic - Volgende topic

Falsifica

Heb inmiddels door dat ik inderdaad niet goed gelezen had al.

Dus op basis van de variant:
- Kunnen de gildes extra aandacht geven aan de speler die het liefste gildemeester wou worden?

Want die spelers zie ik eerder wolf zijn.
"You can always trust a dishonest man, to be dishonest. It is the honest man you should not trust, for you never know when he would be dishonest."
- Captain Jack Sparrow

Castiel.

Ik was druk, maar ik zit idd in een gilde als je dat wilde weten Fals.
Your value does not decrease based on someones inability to see your worth.

CarnageRazor

Ik zit ook in een gilde.

Ik snap Murphy wel, ze is niet gek. Men zou haast beginnen je posts van achter naar voor te lezen, dat je zeker niks mist.  ::)

Ik vraag me vooral af of de personen in de gildes random zijn gekozen of dat daar een soort formule achter zit. Ik kan me voorstellen dat bepaalde rollen in bepaalde gildes plaatsen een extra voordeel kan opleveren, zou dat het spel dan kunnen ontregelen en zou een spelleider daar op anticiperen?

Gildemeester willen worden is natuurlijk wel een ideale situatie creëeren om meer informatie te kunnen vergaren. Ik kan me inbeelden dat sommige personen dat sneller geneigd zijn key informatie te vertellen.

Once is by chance,
Twice is a coïncidence,
Three is a pattern.

Murphy

Oké ik heb met wat mensen gebabbeld, en op dit moment bestaan mijn verdachten uit Falsifica, William, Roodhapje en Castiel.

Falsifica is vrij actief bezig met de gildes, wat logisch is, want het is het gildespel. Hij baalt duidelijk dat hij niet in een gilde zit en geeft actief aan dat hij bij een gilde wil. Aangezien mijn gildemaatje en ik het fijn vinden er nog iemand bij te hebben, hebben wij hem daarom gister uitgenodigd. Deze uitnodiging heeft hij geweigerd. Als reden hiervoor gaf hij dat hij ons de zwakste gilde vindt en dat hij op dit moment nog niet toe is aan een gilde. Op dit laatste kom ik later terug.
Dat wij de zwakste gilde zijn is misschien iets over te zeggen, alhoewel als jij zo graag in een gilde wilt dat je al actief in dt aangeeft open te staan voor een invite, het raar is dat je deze afwijst. Daarbij zijn wij als enige echt zwak voor een slechtje, die heeft er natuurlijk niks aan om bij ons te zitten.
Bovendien heeft hij aangegeven dat hij maar in 2 van de 4 gildes geïnteresseerd is. Mijne dus duidelijk niet, maar dan vraag ik mij af, welke nog meer niet en waarom niet? De andere 3 lijken mij namelijk vrij evenredig en hebben allemaal iets gunstig om daarbij te zitten. De enige reden die ik daarom kan bedenken waarom hij in 1 van die 3 niet wil, is omdat hij hier al ogen heeft. Mij lijkt namelijk dat slecht graag in elk gilde iemand wil hebben zitten om zoveel mogelijk invloed op en kennis van de acties te hebben.
Dan het feit dat hij ook als reden gaf dat hij nog niet toe was aan een gilde. Afgezien van het feit dat hij hier natuurlijk heeft aangegeven dat hij open staat voor invites, weet ik ook dat hij bij meerdere mensen actief heeft aangegeven/gevraagd of ze hem willen uitnodigen. Waarom claim je bij mij niet toe te zijn aan een gilde als je tegelijkertijd om andere invites vraagt? Ik denk dus dat Fals slecht is, niet geïnteresseerd is in de lunch te stoppen, in een ander gilde al minstens 1 wolf heeft zitten en daarom perse absoluut in een ander gilde wil belanden.

Dan komen we aan bij William. William heeft bij mij aangegeven dat hij niet in een gilde zit en niet weet of hij in een gilde wil. Nu is mij ter ore gekomen dat ook hij bij twee gildes actief om een invite gevraagd heeft. Voor iemand die niet weet of hij in een gilde wilt, vind ik dit wel een rare actie. Dit kan nog toeval zijn natuurlijk, maar het zijn wel dezelfde gildes als Fals. Ik denk sowieso dat het voor slecht veel aantrekkelijker is om in gildes te zitten dan voor goed, dus als jij zegt ik weet niet of ik in een gilde wil maar vervolgens wel actief 2 gildes benaderd, maakt dat je voor mij gelijk een stuk verdachter.

Ten slotte Roodhapje/Cas. Oké, dit is wel vrij zwak, maar het is lynch 1, en wat daar gebeurde vind ik gewoon echt gek. Roodhapje stemde op Cas voor bm omdat hij graag met hem samenwerkt. Nu vind ik dit al een vrij zwakke redenering, zeker als iemand nog niet eens gepost heeft, maar vervolgens stemt Cas ook nog eens terug op Roodhapje, zonder enige onderbouwing van z'n stem.
Daar komt nu dus nog eens bij dat de gildes waar Fals/William in willen de atleten/officials zijn. Ik denk dus dat er al een wolf bij de fans zit. Dit maakt voor mij Roodhapje dubbel verdacht (hij heeft alleen nog geen antwoord gegeven op de vraag of hij gildemeester verkozen is of dat het een muntje was, anders is het triple verdacht), en als hij slecht is, zal Cas het waarschijnlijk ook zijn.

Op basis hiervan zal mijn stem wsl naar Fals of William gaan. Roodhapje en Cas staan voor nu op 3/4, maar hou ik wel heel goed in de gaten.

Falsifica

Citaat van: Murphy op 29 juli 2024, 08:44:51
Falsifica is vrij actief bezig met de gildes, wat logisch is, want het is het gildespel. Hij baalt duidelijk dat hij niet in een gilde zit en geeft actief aan dat hij bij een gilde wil. Aangezien mijn gildemaatje en ik het fijn vinden er nog iemand bij te hebben, hebben wij hem daarom gister uitgenodigd. Deze uitnodiging heeft hij geweigerd. Als reden hiervoor gaf hij dat hij ons de zwakste gilde vindt en dat hij op dit moment nog niet toe is aan een gilde. Op dit laatste kom ik later terug.
Dat wij de zwakste gilde zijn is misschien iets over te zeggen, alhoewel als jij zo graag in een gilde wilt dat je al actief in dt aangeeft open te staan voor een invite, het raar is dat je deze afwijst. Daarbij zijn wij als enige echt zwak voor een slechtje, die heeft er natuurlijk niks aan om bij ons te zitten.
Bovendien heeft hij aangegeven dat hij maar in 2 van de 4 gildes geïnteresseerd is. Mijne dus duidelijk niet, maar dan vraag ik mij af, welke nog meer niet en waarom niet? De andere 3 lijken mij namelijk vrij evenredig en hebben allemaal iets gunstig om daarbij te zitten. De enige reden die ik daarom kan bedenken waarom hij in 1 van die 3 niet wil, is omdat hij hier al ogen heeft. Mij lijkt namelijk dat slecht graag in elk gilde iemand wil hebben zitten om zoveel mogelijk invloed op en kennis van de acties te hebben.
Dan het feit dat hij ook als reden gaf dat hij nog niet toe was aan een gilde. Afgezien van het feit dat hij hier natuurlijk heeft aangegeven dat hij open staat voor invites, weet ik ook dat hij bij meerdere mensen actief heeft aangegeven/gevraagd of ze hem willen uitnodigen. Waarom claim je bij mij niet toe te zijn aan een gilde als je tegelijkertijd om andere invites vraagt? Ik denk dus dat Fals slecht is, niet geïnteresseerd is in de lunch te stoppen, in een ander gilde al minstens 1 wolf heeft zitten en daarom perse absoluut in een ander gilde wil belanden.

Bij nader nalezen van de gildes, zijn niet elke gilde even handig om in te springen. Met een stille nacht, is jouw gilde het meest onaantrekkelijk. Want het kan zijn dat je afgelopen nacht je gilde-kracht al gebruikt hebt, en op dat moment moet ik mijn stemrecht delen.
Daarbij, schrijf je zelf, dat William ook niet in een gilde zit, dat is de 3e al.

Er is een kans Murphy, dat jij de enige bent in je gilde en dus gildemeester bent over wie er bij jou instapt.
Dan heb ik dus A, geen extra en B verlies ik mijn stemrecht aan een +1 stem voor jou.

Dus met die logica, hoef ik niet in jouw gilde.
"You can always trust a dishonest man, to be dishonest. It is the honest man you should not trust, for you never know when he would be dishonest."
- Captain Jack Sparrow

Murphy

Ik zeg toch dat ik een gildemaatje heb? Zou best dom zijn daarover te liegen, want dat zou je weten zodra je in mijn gilde stapt, dus dat is een drogreden.
En dit is al de 2e keer dat je dit zegt. Ik vind dat je ook extreem loopt te vissen naar de reden voor de stille nacht en of dat door ons komt, iets wat ook alleen interessant is voor wolven om te weten.

Bovendien denk ik sowieso dat elk gilde met 2 spelers begonnen is, maar 1 speler in een gilde is een vrij groot risico dat als die persoon lunch wordt het gilde direct uitgeschakeld is en dat zou toch ook jammer zijn voor je spel.

Falsifica

Dus ik moet jou op je woord geloven, daarvoor spelen we toch echt het verkeerde spelletje :D

Murphy, wat houdt je tegen op mij te tunnelen? Als je me zo verdacht vind, dan stem je toch lekker op me
- Captain Jack Sparrow

Castiel.

Oke Murph, wtf :o hahaha

Je verdenking op Roodhapje en mij bestaat echt uit puur gebakken lucht. Vind het echt bijzonder hoe je lijntjes probeert te verbinden die gewoon niet bestaan. Maar ik zal het wel verklaren dan hoor. Vorig spel hebben Hans en ik zeer actief en veel samengewerkt waarin we vroeg in het spel open naar elkaar waren met de afspraak samen te winnen. Dat is ook gebeurd en dat schept toch een bepaalde vorm van vertrouwen. We waren beide eerlijk daar en  zijn nagekomen wat we aan de start hebben afgesproken. Je kan dan wel roepen: Ja maar dit is een ander spel!

Maar op dit moment heb ik door die samenwerking wel het meeste vertrouwen in Hans en omdat ik simpelweg geen rollen ken geef ik dan mijn BM stem aan hem. Daarnaast denk ik dat ik doordat ik hem nu ondertussen wat beter ken ook op begeven moment wel door zou hebben als hij wel slecht is. Wat toch voor mij een belangrijke factor is voor mijn BM stem.

Wat betreft je andere stuk, heb William ook gesproken en hij zei tegen mij hetzelfde. Vond dat hij ook goede argumenten had waarom hij niet per se een gilde wilde momenteel. Zou wel graag uitleg willen waarom hij dan wel actief om invites vraagt trouwens William.

Je stuk over Fals dan. Verwacht jij dat slechtjes nu al zo enorm hard zitten te pushen op die gildes? Ik moet zeggen dat er wel wat red flags afgaan bij wat je typt, zeker als hij jullie invite heeft geweigerd. Het is natuurlijk interessant dat Fals blijkbaar zijn zinnen gezet heeft op de gildes die interessanter zijn voor slecht. Hoewel ik ook zijn argument van stemrecht delen geheel begrijp.

Je argumenten over dat slecht ogen wil in de andere gildes is momenteel wat mij betreft niks waard. Dat gaat pas iets waard zijn wanneer 1 van die 2 slecht blijkt te zijn.
Your value does not decrease based on someones inability to see your worth.

Falsifica

Elke gildemeester kan in principe de stemmen sturen van een gilde.

Mag ik de motivaties weten van iedere gildemeester en waarom die daarom gekozen is?
Murphy, waarom ben jij gekozen?
- Captain Jack Sparrow

Chaosimsystem_

Als Gildemeester had ik wel wat aanvragen verwacht alleen die van Fals viel op omdat die Murphy had geweigerd door te zwakke gilde. Heb ook bij Sunny gehoord, maar Fals wou alleen bij ons en dat maakte hem verdacht, daarom hebben we geweigerd.

William bood zich aan al denk ik ook dat die zich bij Sunny heeft aangeboden dus blijft momenteel in onderhandeling.

Op de vraag van Fals en Murphy: ja, ik ben gekozen in overleg. Wij proberen nu nog iemand te zoeken die oprecht is en zich niet alleen bij ons aanbied door onze kracht.

Falsifica

- Captain Jack Sparrow

RoodHapje

Ik wil een naar mijn mening belangrijk punt even aandragen. Ik hoor verschillende geluiden dat de andere gildemeesters al in contact met elkaar zouden zijn in een bepaalde chat. Zin of onzin, ik weet het niet en het maakt me voor het belang van deze post eigenlijk ook niet uit. Feit is het volgende en ik wil dat iedereen zich daar bewust van is:

In potentie is een gildemeester machtiger dan een burgemeester.

Dat is zowel een kans, als gevaarlijk.

Wat ik wil voorstellen:
- We gaan de gildemeesters zien als regerende macht, en de anderen in het gilde als de controlerende macht. Gildemeesters zoals ik moeten gecontroleerd worden en misstanden moeten actief gerapporteerd worden op het DT. Hier ligt dus ook een verantwoordelijkheid voor de mensen die geen gildemeester zijn, maar wel in het gilde zitten.

De vraag die ik in mijn gilde heb gesteld:
Hebben jullie een voorkeur voor stemmen vanuit overleg? Of voorkeur dat jullie met opties komen, beargumenteren en ik een definitieve keuze maak? Of helemaal individueel zonder overleg? Ik vind 3 stemmen op 1 persoon best een verantwoordelijkheid dus zou dit graag goed doen.

Op dit punt zou ik ook graag even integraal overleg hebben, lees, ik ben benieuwd naar jullie mening. Wat is de manier hoe we de Gildemeesters (zoals ikzelf) effectief in kunnen zetten, zonder ze te veel speelvrijheid te geven? Ik denk dat essentieel in dit verhaal is hoeveel leden een gilde heeft. Ik ga niet vertellen met wie ik in een gilde zit, dat is aan mijn medeleden, maar ik wil wel in alle openheid stellen dat wij bijvoorbeeld met 3 personen zijn. Daar is een andere ideale besluitvorming voor dan met 2 of 4 bijvoorbeeld, kan ik me zo voorstellen.

Ik zou ook willen oproepen dat de andere gildes ook hun ledenaantal bekend maken zodat we hier integraal voor kunnen overleggen.

Bedankt!

Awards
2025: Forumkoppel <3 AGR    |    Vunzig pratend lid (+ Carnage & AGR)    |    Niet geniaal meesterplan
2024: Ongeëvenaard verspreker    |    Beste netwerker
[close]

Sunny

Citaat van: Falsifica op 29 juli 2024, 11:56:57
Thanks voor de uitleg.

@Sunny en jij?

Dat is gewoon in in goed overleg gegaan.
Niemand heeft zich opgedrongen of naar gedaan.

Falsifica

Citaat van: Chaosimsystem_ op 29 juli 2024, 11:39:02
Als Gildemeester had ik wel wat aanvragen verwacht alleen die van Fals viel op omdat die Murphy had geweigerd door te zwakke gilde. Heb ook bij Sunny gehoord, maar Fals wou alleen bij ons en dat maakte hem verdacht, daarom hebben we geweigerd.

Wat ik dus opvallend vind, want deze info heb ik niet in die woorden met je gedeeld. Je dikte dit prive nog aan, met mij de exacte woorden te geven die ik eerder tegen Sunny had gezegd.
Hoe kan het dat mijn woorden, gebruikt worden door jou, Murphy en Sunny. En dat ook nog, terwijl jullie alle 3 in een ander gilde zitten en gildemeesters zijn.

Voor mij is het inmiddels vrij duidelijk, dat jullie bespreken welke spelers naar welke gildes moeten. En dat is het gedrag van wolven, die het spel bepalen.

Een van jullie krijgt mijn stem.

- Captain Jack Sparrow

Sunny

Dat kan alleen maar duidelijk zijn als je een theorie vol aannames hebt. ::)

Ja ik heb jou besproken met Murphy die mij kwam vragen of jij mij had gevraagd jou uit te nodigen voor onze Gilde.

En met Chaos heb ik het niet eens over jou gehad.

RH heb ik pas zojuist voor het eerst gesproken die ook bij mij kwam vragen over jou.

We hebben geen GM-groepje oid