Nieuws:

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Hoofdmenu

[Discussie] Wie hebben er een verdachte haarkleur?

Gestart door 123berber, 28 juni 2024, 09:39:37

Vorige topic - Volgende topic

Lynn

Sorry, Ik had vandaag echt niet veel tijd en noch de zin eigenlijk om me met het spel bezig te houden. Ik zal morgen wat uitgebreider reageren.

fannieklm

Op basis van het contact dat ik met castiel had en een eerder gesprek met fals over het bekend maken van slecht contact, heb ik geen reden om te twijfelen aan zijn verhaal.

himan

Overduidelijk dat ik gewoon goed ben, aflopen tijd niet zo veel zin in dit spel gehad, door omstandigheden. Maar goed maakt niet uit, ben blij dat ik dood ga, hoewel ik er voor de derde keer wordt uitgestreken als goedje in 6 keer of zo...

Wazigekip

Ik heb het idee dat ik hier en daar wel wat informatie lijk te missen. Maar Himan schijnt slecht te zijn blijkbaar dus wil ik wel meestemmen op hem. Ook al maakt mijn stem op dit moment niet echt heel veel meer uit.

Williambz

Citaat van: Rich op  6 juli 2024, 23:23:32
En je punt is? :P Heb je mijn kant van het verhaal gelezen mbt Murphy? Vreemd dat je haar post erbij haalt en mijn kant weglaat. Ik vind ook bijzonder hoe jij het vreemd vind als ik op onderzoek uit ga. In mijn ogen is het de bedoeling van het spel om alles wat gezegd wordt niet meteen aan te nemen, maar eerst de persoon / personen in kwestie te spreken. Waarom ook zou ik als wolf het nodig hebben om naar jou toe te stappen om een reden te zoeken om op iemand te stemmen. Als ik een reden wil zoeken kan ik dat zelf doen en gewoon via het dt kenbaar maken.
Mijn punt was dat ik jou ook als verdachte heb. Ik heb jou post ook gelezen, maar die ging erover dat jij Murphy juist als mogelijk slecht zag. Murphy was destijds al dood als wisselaar, dus dan heeft het weinig nut meer als ik jouw visie op de zaak erbij betrek, omdat die al dus niet klopt. Bovenden vond ik Murphy zelf niet verdacht.

Citaat van: Sunny op  7 juli 2024, 12:58:34
Williambz  Van William vind ik het interessant dat hij Inu zo duidelijk op Goed zet, terwijl hij toch ook de mogelijkheid van conversiewolf zou moeten overwegen.
Ook met hem krijg ik weinig contact prive, hij geeft antwoord op mijn vragen maar daar is het mee gezegd. Het feit dat hij zo duidelijk opkomt voor Inu maakt dat ik hem niet direct als slechtje zie, want daar is hij een te goede speler voor omdat zo opvallend te doen.

Conclusie:
Mogelijk slecht voor mij zijn:
Falsi wanneer hij helemaal geen Lijk heeft en gewoon slecht en een hele brutale wolf is
Lynn
Wazige Kip

Ik stem nu op Lynn omdat zij het minst kleur bekend van deze 3.
Conversiewolf is altijd een lastige factor dat klopt. Maar deze info is na nacht 2 gekomen. Zelf denk ik dat een conversiewolf in nacht 1 of 2 wel wilt converteren, dus vandaar heb ik een redelijk vertrouwen dat de info klopt.
Maar als ik nu kijk naar de roedels zien we dat bruin al 2 onboardjes dood heeft. Een conversiewolf is nummer 3 die met een conversie een 4e onboard wolf kan maken. Vind ik redelijk sterk als ik zo de spelerslijst zie. Niet onmogelijk, maar ik acht een ander onboardje of hulpje groter. Bij wit hebben we 1 onboardje en 1 onboard hulpje. Ik zie hier een concersiewolf mogelijkheid iets beter in, maar persoonlijk vind ik conversie best sterk op dit speelveld. Daarnaast is het wel toevallig dat we dan precies de conversiewolf nog niet hebben gelyncht.
Dus het kan wel, maar ik acht de kans niet heel groot.

Waterwork

sorry dat ik weinig gepost had dit weekend, had het best wel druk. Ik werd prive geappt dat Himan slecht was en heb toen even snel mijn stem op hem gezet. Waar ik me nu druk over maak is het volgende. Volgens mij zijn er aan beide kanten nog wolven of wolf over, en hebben we ook met het lijk te maken denk ik. Waar ligt voor nu de prio want als we een goedje lynchen is de kans groot dat we straks 3 nachtdoden hebben.

Rich

Citaat van: Williambz op  7 juli 2024, 21:29:22
Citaat van: Rich op  6 juli 2024, 23:23:32
En je punt is? :P Heb je mijn kant van het verhaal gelezen mbt Murphy? Vreemd dat je haar post erbij haalt en mijn kant weglaat. Ik vind ook bijzonder hoe jij het vreemd vind als ik op onderzoek uit ga. In mijn ogen is het de bedoeling van het spel om alles wat gezegd wordt niet meteen aan te nemen, maar eerst de persoon / personen in kwestie te spreken. Waarom ook zou ik als wolf het nodig hebben om naar jou toe te stappen om een reden te zoeken om op iemand te stemmen. Als ik een reden wil zoeken kan ik dat zelf doen en gewoon via het dt kenbaar maken.
Mijn punt was dat ik jou ook als verdachte heb. Ik heb jou post ook gelezen, maar die ging erover dat jij Murphy juist als mogelijk slecht zag. Murphy was destijds al dood als wisselaar, dus dan heeft het weinig nut meer als ik jouw visie op de zaak erbij betrek, omdat die al dus niet klopt. Bovenden vond ik Murphy zelf niet verdacht.

Het gaat erom dat Murphy het gesprek verkeerd geïnterpreteerd heeft, wat ik aangeef. Maar daar ga je dus niet op in, waarom zou je dat negeren? Jij vind het dus, net als Murphy, onlogisch voor een goedje om tot de conclusie te komen dat iemand niet neutraal is. Bijzonder.
En wat voegt je zin toe "Bovendien vond ik Murphy niet verdacht"? Het gaat er niet om of je haar verdacht vond of niet.
Ik ging in pb bij jou na waarom je Inu op goed zet, en ik had het niet over stemmen. Maar dan zeg jij ineens dat je het gevoel hebt dat ik een reden zoek op haar te stemmen. Mag, maar dat ligt echt bij jou.

Mijn verdachten voor nu zijn;

Lynn gisteren had ik zoiets, oh doet zij ook nog mee? Helemaal uit het oog verloren. Als ik haar posts teruglees is dat ook niet gek. Erg minimale bijdrage. Verder vind ik het opvallend dat Damon vannacht na zijn claim als jager dood is gegaan. Als wolf zou je dan toch 2 keer nadenken zoiemand te lunchen. Tenzij je weet op wie zijn geweer staat. In 1 van haar weinige posts is Lynn ook tegen Kip ingegaan op dt. Weet iemand met wie Damon allemaal contact had? Aangezien het haar man is ga ik ervanuit dat Damon iig contact had met Lynn en ik acht het gezien de verdenking van Lynn op Kip goed mogelijk ze samen besloten het geweer op Kip te zetten. Ik ben erg benieuwd naar haar beloofde bijdrage voor vandaag.

Fannie Ik hoor van verschillende spelers dat ze weinig pb contact heeft en wel antwoordt maar zelf niet zoekend overkomt. Is ook weinig aanwezig in het dt.

Waterwork is een twijfelgeval. Hij is redelijk actief in dt, maar vind het lijstje best matig. Een aantal keer "heb ik niet gesproken dus kan ik niks over zeggen" komt wel makkelijk over. Om op je vraag te antwoorden; ik denk dat een roedel uitmoorden prio is. We weten namelijk niet zeker of er een lijk is en als die er wel is, is de kans altijd groter om dat hij een wolf killt, dan de kans dat een wolf uit een roedel een andere wolf killt.

Sunny twijfel ik over. Ze maakt wel een prima lijstje maar is verder niet zo aanwezig. Ik hoop nog wat te pben met haar.
@Sunny ik snap je punt over fannie en waterwork niet. Je zegt eigenlijk alleen maar dingen die in fannie haar nadeel spreken, maar toch heb je het idee dat er 2 goedjes op elkaar hakken.. Hoe zit dat?

Inu en William vind ik lastig. In die zin dat Inu me helemaal niet overkomt als zoekend goedje en William ook maar matigjes bezig is imo. Ze zijn voor mij nu geen prio want ik verwacht niet dat 2 wolven dit zouden doen, maar op goed zet ik ze niet.

Circle en DF heb ik beide een goed gevoel bij.

Sunny

Ja dit is wel een goede observatie.
Fannie is ook gewoon echt weinig aanwezig, hoewel vandaag wel meer in Pb. Ok ben anders van haar gewend.
Mijn opmerking ging dan ook meer over de interactie die ze heeft met WW, dat komt op mij over als Goedje tegen Goedje.
Of ze of hij dat ook daadwerkelijk zijn weet ik niet.

Dragonfly

Poeh ik vind m ook lastig nu!

Even het volgende

Lynn lijkt amper deel te nemen in het spel waardoor er ook bijzonder weinig over haar te zeggen is. Neutraal claim met voorkeur voor slecht. Ik heb nog geen reden daar aan te twijfelen, maar ook geen reden daarop te vertrouwen. Ze lijkt eigenlijk wel een beetje op ieders verdachtenlijstje te staan, maar niet perse bovenaan.

William Inu is mijns inziens ofwel samen goed ofwel samen slecht. William zegt zeker te zijn van Inu. Hij reageert verder erg defensief. Zijn grootste pijler lijkt te staan op Rich, die naar mijn idee alle situaties zelf overdenkt en een eigen mening over vormt. Hij staat niet bovenaan mijn lijstje al is er ook geen concrete reden aan te nemen dat hij niet slecht kan zijn.

Wbt William, Inu, ik heb alleen t gevoel dat t zo te obvious als ze wel samen slecht zijn.

Fannie en Waterwork heb ik ook nog niet heel veel van gezien en kunnen prima in een van de roedels zitten.

Dan hebben we Circle en Sunny beide spelers die goed mee denken en op zoek lijken te zijn. Dit zegt echter niets alles, met twee roedels kun je daarnaast ook prima zoeken en je eigen roedel buiten beschouwing laten.

Lang verhaal kort. Ik vertrouw niemand. :P Eigenlijk staan de spelers waar we het minste van gezien hebben wel t hoogste op mijn lijstje.

Dragonfly

Citaat van: Waterwork op  8 juli 2024, 08:17:04
sorry dat ik weinig gepost had dit weekend, had het best wel druk. Ik werd prive geappt dat Himan slecht was en heb toen even snel mijn stem op hem gezet. Waar ik me nu druk over maak is het volgende. Volgens mij zijn er aan beide kanten nog wolven of wolf over, en hebben we ook met het lijk te maken denk ik. Waar ligt voor nu de prio want als we een goedje lynchen is de kans groot dat we straks 3 nachtdoden hebben.

Wat bedoel jij precies met deze post?

Sunny

Toen ik gisteren een 2e priesterclaim kreeg leek me dat een goed moment om dan iedereen maar eens bij langs te gaan en mijn nek uit te steken.
Iedereen heeft ook geclaimd, waarvoor dank!
Hierna vroeg ik de 2e Priesterclaim wie hij/zij dan wilde wateren en die zei dat hij/zij Inu het meest verdacht vindt en wat die dan had geclaimd?

:o

Ik was ook verbaasd.
Maar goed, omdat ik het belangrijk vind dat de Priester de beste keuze moet kunnen maken omdat er best veel vanaf hangt ben ik iedereen bij langs gegaan om te vragen wie er volgens hun gewaterd moet worden en de 3 namen die het meest naar voren kwamen waren Waterwork (3), Fannie (5) en Lynn (5).

Ik heb dit doorgegeven aan de Priester en nu is het aan die persoon wat die er mee gaat doen.

Williambz

Citaat van: Rich op  8 juli 2024, 21:16:18
Het gaat erom dat Murphy het gesprek verkeerd geïnterpreteerd heeft, wat ik aangeef. Maar daar ga je dus niet op in, waarom zou je dat negeren? Jij vind het dus, net als Murphy, onlogisch voor een goedje om tot de conclusie te komen dat iemand niet neutraal is. Bijzonder.
En wat voegt je zin toe "Bovendien vond ik Murphy niet verdacht"? Het gaat er niet om of je haar verdacht vond of niet.
Ik ging in pb bij jou na waarom je Inu op goed zet, en ik had het niet over stemmen. Maar dan zeg jij ineens dat je het gevoel hebt dat ik een reden zoek op haar te stemmen. Mag, maar dat ligt echt bij jou.

Mijn verdachten voor nu zijn;

Lynn gisteren had ik zoiets, oh doet zij ook nog mee? Helemaal uit het oog verloren. Als ik haar posts teruglees is dat ook niet gek. Erg minimale bijdrage. Verder vind ik het opvallend dat Damon vannacht na zijn claim als jager dood is gegaan. Als wolf zou je dan toch 2 keer nadenken zoiemand te lunchen. Tenzij je weet op wie zijn geweer staat. In 1 van haar weinige posts is Lynn ook tegen Kip ingegaan op dt. Weet iemand met wie Damon allemaal contact had? Aangezien het haar man is ga ik ervanuit dat Damon iig contact had met Lynn en ik acht het gezien de verdenking van Lynn op Kip goed mogelijk ze samen besloten het geweer op Kip te zetten. Ik ben erg benieuwd naar haar beloofde bijdrage voor vandaag.

Fannie Ik hoor van verschillende spelers dat ze weinig pb contact heeft en wel antwoordt maar zelf niet zoekend overkomt. Is ook weinig aanwezig in het dt.

Waterwork is een twijfelgeval. Hij is redelijk actief in dt, maar vind het lijstje best matig. Een aantal keer "heb ik niet gesproken dus kan ik niks over zeggen" komt wel makkelijk over. Om op je vraag te antwoorden; ik denk dat een roedel uitmoorden prio is. We weten namelijk niet zeker of er een lijk is en als die er wel is, is de kans altijd groter om dat hij een wolf killt, dan de kans dat een wolf uit een roedel een andere wolf killt.

Sunny twijfel ik over. Ze maakt wel een prima lijstje maar is verder niet zo aanwezig. Ik hoop nog wat te pben met haar.
@Sunny ik snap je punt over fannie en waterwork niet. Je zegt eigenlijk alleen maar dingen die in fannie haar nadeel spreken, maar toch heb je het idee dat er 2 goedjes op elkaar hakken.. Hoe zit dat?

Inu en William vind ik lastig. In die zin dat Inu me helemaal niet overkomt als zoekend goedje en William ook maar matigjes bezig is imo. Ze zijn voor mij nu geen prio want ik verwacht niet dat 2 wolven dit zouden doen, maar op goed zet ik ze niet.

Circle en DF heb ik beide een goed gevoel bij.
Ik heb soms nogal moeite met het interpreteren van jouw posts, vandaar dat ik er niet op inging. Ik vind het niet gek als een goedje tot de conclusie komt dat iemand niet neutraal is, maar het feit dat murphy aangaf dat ze vond dat dit nogal drammerig/pusherig ging (en het feit dat ik dat herkende) schetste voor mij een beeld dat je wellicht een slechtje bent die simpelweg peilt of murphy zich als 'neutraaltje' bij jullie wilde aansluiten.

Op dit moment vertrouw ik bijna niemand en vind het dus lastig om mijn stem te bepalen. Om te zeggen wie ik nu het meest verdacht vind, kijk ik toch eerder naar de wat stilleren (Fannie, Lynn, WW). Sunny en Circle vertrouw ik ook niet volledig, maar heb ik achter de schermen wat meer vertrouwen bij gekregen. Dragonfly schuif ik ietsjepietsje meer naar groen dan de rest, omdat ze waarschijnlijk geen bruine wolf is vanwege de aanval van kay (witte wolf kan dus nog wel). Rich vind ik, ondanks een wat negatieve schets wat ik van hem heb, wel actief in dt en lijkt wel te zoeken naar wolven. Daarnaast gaf falsifica voor zijn dood aan hem genoeg te vertrouwen, dus voor nu laat ik rich nog links liggen.

Mijn stem ga ik voor nu zetten op Lynn. Van de drie wat stillere vind ik haar het meest verdacht. Normaal is zij veel meer aanwezig in dt en ook heeft ze zich nog niet uitgesproken in dt wat zij nou zelf vindt. Bovendien vind ik een tweede neutraaltje toch moeilijk te geloven, omdat een roedel met 2 mogelijk extra spelers echt een erg sterk front kan vormen.

Mocht er een priester zijn zou ik echter water gooien over fannie, om te zien of waterwork gelijk mocht hebben, omdat hij zo zeker scheen te zijn dat fannie wolf was. Als Lynn namelijk wel neutraaltje is kan ze niet dood door priesterwater, maar dan denk ik sterk dat ze voor de bruine roedel heeft gekozen en nu de hoop al een beetje heeft opgegeven.

Williambz

Ja dat was nogal useless... Snap echt niet dat je water over mij gooit en vraag me sterk af of je geen ketter bent.

fannieklm

Tuurlijk vraag je je dat af.
Maar zoals ik je privé al vroeg vind ik het heel gek dat je privé aangeeft te weten dat er maar 1 priester is. Maar op het dt de wb afraad om priester op te vragen.

Ik weet dat ik priester ben, dus als er maar 1 is, is inu het niet.
Het feit dat zij water kon gooien en jij haar zo blind vertrouwd terwijl dat met mij  rolinfo niet voelde als beschermen, dus vandaar mijn keize

Williambz

Citaat van: fannieklm op  9 juli 2024, 19:12:20
Tuurlijk vraag je je dat af.
Maar zoals ik je privé al vroeg vind ik het heel gek dat je privé aangeeft te weten dat er maar 1 priester is. Maar op het dt de wb afraad om priester op te vragen.

Ik weet dat ik priester ben, dus als er maar 1 is, is inu het niet.
Het feit dat zij water kon gooien en jij haar zo blind vertrouwd terwijl dat met mij  rolinfo niet voelde als beschermen, dus vandaar mijn keize
Hallo. Ik heb nooit aangegeven te weten dat er slechts 1 priester is. Ik heb aangegeven te weten dat Inu priester is. Jullie kunnen dus gewoon beide priester zijn