[Discussie] Wie hebben er een verdachte haarkleur?

Gestart door 123berber, 28 juni 2024, 09:39:37

Vorige topic - Volgende topic

fannieklm

Okee, misschien was ik iets te snel. Dus stem weer verwijderd.

Voor mij schuift Murphy nu wel meer richting groen.
Of nou ja iig weg van wit.

Falsifica

Ik dacht dat Inuzuki ketter was, maar dat zou haar een 2e witte ketter maken.
Wat mij het idee geeft dat dat een beetje te veel is, ik verwacht namelijk niet 2 ketters bij wit. Eerder een ander soort wolf.

Ik vind haar verdediging voor het gooien van water echt heel ongeloofwaardig, maar desondanks was mijn stem te overhaast. Ik wil eerst nog eens met haar kletsen. Inuzuki, morgenmiddag? :)
"You can always trust a dishonest man, to be dishonest. It is the honest man you should not trust, for you never know when he would be dishonest."
- Captain Jack Sparrow

Damon

Citaat van: Rich op  2 juli 2024, 22:13:06
Ik wil jullie pret niet bederven en sluit zeker niet uit dat Inu ketter is, op basis van gedrag zeg ik eerder van wel, maar Wolventovenaar gaat niet dood door priesterwater.

Klopt. Ik ken die rol niet. Had niet gedacht dat het een hulpjesrol was. Nu goed, dat verandert de zaak wel, maar ook niet zo gek veel.

Wat ik vreemd vind, is dat er wordt gepriesterd op RH. Stemming stond 5-4 tussen RH en DF op het moment van de actie.

Als ik priester was, ik had mijn water op DF gegooid. Dat ben ik natuurlijk, allicht had Inu een ander idee als ze goed zou zijn.

Citaat van: Inuzuki op  2 juli 2024, 22:56:17
Uhh wat zijn al deze stemmen zonder reden? Als jullie al dachten dat ik RH aan het redden was, er is ook al een witte ketter dood he. T kan maar wordt steeds minder plausibel toch? Overigens heb ik gewoon goed op een slechtje gewaterd, maar is het gewoon stomme pech. Dus ben benieuwd of er nog een reden voor deze stemmen komt?

Twee ketters lijkt me niet overdreven. Zou elk slechtje tot hiertoe bekend, niet priesterbaar maken. Beetje dodende rol beperken, niet onaanvaardbaar in een rolverdeling.
Goed op een slechtje wateren, is nauwelijks een argument imo. Stomme pech kan natuurlijk als je goed zou zijn.

De reden voor mijn stem, was omdat ik de rol van wolventovenaar niet goed had gelezen en dacht zeker te zijn dat je geen priester kon zijn. Nu ligt dat anders, maar mijn stem gaat er nog niet meteen af. Wil eerst eens zien of ik betere opties heb.

Een random speler, waarover niks bekend is, heeft momenteel een grotere kans goed te zijn, dan slecht, zeker met dode slechtjes. Door jouw actie, heb jij een 50/50 kans om slecht te zijn en voor mij op dit moment dus statistisch de beste kans op een geslaagde lynch. Het is wat het is.

Lynn

Waarom water gooien over de speler die toch Lynch zou worden? Dan had ze beter gegooid over DF daarom geloof ik niet dat ze priester is.

Williambz

Ik vind de trein op Inu wel opvallend. De actie was niet erg slim, maar denken jullie echt dat zij de 2e witte ketter is die een wolventovenaar wilt redden? Ik denk vrij zeker te weten dat ze echt een priester is en vind daarom de stemmen op haar opvallend.

@Lynn Roodhapje had 5 stemmen en DF 4, dus er moesten ook nog een heel aantal spelers stemmen. Beide spelers waren verdacht, dus als priester zou het mij weinig uitmaken wie ik zou priesteren. Bovendien had ik het idee dat Roodhapje verdachter was, dus persoonlijk zou ik ook RH hebben gewaterd.

Lynn

Wil haar best het voordeel van de twijfel geven hoor. Als iemand ene betere ly'ch heeft hoor ik het graag, maar vooopig blijft mijn stem staan.

Wazigekip

Tot nu toe ziet de situatie er heel mooi uit. Nog altijd geen goedjes gestorven dus ook voor neutrale spelers de perfecte alliantie om zich bij aan te sluiten.

Bovendien hebben we heel veel aanknopingspunten richting slechtjes.

Ten eerste hebben we Inuzuki. Qua tijd en keuze is de actie niet heel erg raar, als ik priester zou zijn geweest had ik misschien dezelfde keuze gemaakt. Maar het punt dat me dwars ligt is dat Kevin haar bijna meteen na haar discussiepost dat ze priester is waarschuwde voor welpgevaar. En zoals we nu weten was Kevin ketter. Ik denk niet dat hij heel erg bang zou zijn voor het scenario dat een priester gewelpt zou worden. Maar het scenario waarin een bruine welp haar op witte ketter zou welpen zou natuurlijk wel slecht nieuws voor haar zijn. Het scenario waarbij een bruine welp haar op priester zou welpen zou overigens ook slecht nieuws zijn dan omdat deze dan zou weten dat ze geen priester is en haar zou hebben kunnen laten lynchen door op 1 af andere manier naar buiten te brengen dat ze geen priester is. Bovendien is het heel logisch dat wolven veel contact hebben met elkaar, en nog meer zelfs als ze beide ketter zijn en hun wateracties met elkaar bespreken en afstemmen.

Daarnaast moet ik zeggen dat ik het nogal een risicovolle actie vind om zomaar op 1 van de 3 neutraaltjes af te stappen en daarbij toe te geven slecht te zijn. Het kan natuurlijk een pure gok zijn geweest, maar het lijkt me niet heel onredelijk om te denken dat de witte wolven meer informatie hadden om tot de conclusie te komen dat Murphy echt neutraal zou zijn. Bijvoorbeeld omdat ze 1 of meer van de andere spelers die neutraal claimen konden uitsluiten omdat deze spelers zelf onderdeel zijn van de witte wolvenroedel.

En niet te vergeten hebben we ook nog Dragonfly. Die in mijn ogen zeker niet minder verdacht is geworden. Sterker nog, ik vind de timing waarop de informatie over Roodhapje opeens naar buiten kwam toch wel redelijk verdacht. Het zou me dan ook helemaal niks verbazen als zij juist onderdeel van de bruine wolvenroedel is en ze haar probeerden te redden. Informatie over een mislukte wissel op dag 2 is immers bijna altijd fataal.

We zitten nu pas op speldag 3. Dus als er een wijze burger in het spel aanwezig zou zijn kan deze de situatie rondom Inuzuki ophelderen door het aantal priesters op te vragen. (Ketters opvragen geeft immers niet met zekerheid de gewenste informatie betreffende haar rol, zeker niet in deze variant)

Mijn stem zou op dit moment naar Dragonfly gaan. Maar misschien dat er deze speldag nog informatie beschikbaar komt waardoor ik mijn mening verander.

Wazigekip

Overigens, een stalker zou ook een mooie manier kunnen zijn om Inuzuki te controleren. Geen waterdichte, maar toch. Als ze ketter is dan verwacht ik dat ze een witte ketter is. En in de witte wolvenroedel verwacht ik hoogstens nog maar 2 levende weerwolven. Dus als ze een witte ketter is zou de stalker met 50+% kans een actie zien. Als ik stalker zou zijn dan zou ik haar zeker overwegen als doelwit. Maar ik geef toe dat mijn visie op dit punt misschien een beetje gekleurd is omdat ik stalker als 1 van de minst nuttige goedjesrollen zie, dat mag een eventuele aanwezige stalker zelf inschatten.

En ondanks dat ik al bezig ben over specifieke rollen ga ik er uiteraard van uit dat niemand vergeet dat welpen (zelfs na nacht 3 met de onzekere welp) wel nog altijd een ding zijn.

Williambz

Ik inmiddels doorgekregen en daardoor bevestigen dat Inuzuki priester is, dus Wijze burger (mocht je er in zitten): ik zou een andere rol opvragen.

Waterwork

wtf is er gebeurd opeens een treintje op Inu, lekkere schaapstemmen lijkt wel. Ik zeg niet dat ze niet verdacht is en ze kan natuurlijk een ketter zijn maar dit is wel heel opvallend. Maar dan ook de stem van Inu zonder uitleg op Fals maar misschien komt die nog.

Wat betreft de stemmen op Inu, zijn bijna alle stemmen uitgelegd en dan vond ik Damon nog wel de beste uitleg hebben, maar Fannie helemaal niet. Fannie stemt op Inu en 5 minuten later verwijdert ze haar stem weer met alleen de uitleg ik ben te snel????

Inuzuki

Ik vond het gewoon enorm schaapjesgedrag en vind het heel vreemd dat 3 man een stem zetten, waarvan 2 zonder argumentatie lekker proberen een trein te creëren en vervolgens ook weer gaan weghalen. Damon begrijp ik, die had gewoon echt gemist dat een wolventovenaar niet gepriesterd kan worden. Maar de meestemmers die in stilte daarop inspringen vind ik erg opvallend. En ik geloof er niks van dat Fals niet had bedacht dat het een hulpje was en dat ik dus helemaal niet 'sowieso ketter' zou zijn wat volgens mij de enige echte reden was dat de stemmen begonnen. Icm dat ik denk dat er tussen de neutraalclaimers wel wat niet deugt staat mijn stem nu daar zolang ik niets beters zie. Ik geloof dat we nog gaan praten  ;D

Overigens zou ik als ik met Kevin wolf was en zelf ook al zo mezelf in de spotlight zou zetten om een hulpje te redden (vraag maar aan spelers die vaker met me spelen, zou ik op dag 2 nooit doen), dan ga ik toch nog niet ook nog roepen dat Kevin me influisterde dat ik hem terug moest trekken. Hoe veel linkjes wil je gaan leggen?  Ik ben als wolf echt wel voorzichtiger dan dat ::)

EliasTheBest

Mag ik nu zeggen dat ik dit dus wel een gunstige nacht vind?  ;)

Citaat van: Wazigekip op  3 juli 2024, 00:42:20
Daarnaast moet ik zeggen dat ik het nogal een risicovolle actie vind om zomaar op 1 van de 3 neutraaltjes af te stappen en daarbij toe te geven slecht te zijn. Het kan natuurlijk een pure gok zijn geweest, maar het lijkt me niet heel onredelijk om te denken dat de witte wolven meer informatie hadden om tot de conclusie te komen dat Murphy echt neutraal zou zijn. Bijvoorbeeld omdat ze 1 of meer van de andere spelers die neutraal claimen konden uitsluiten omdat deze spelers zelf onderdeel zijn van de witte wolvenroedel.

Ik vind dit echt een sterk stukje en kan me hier in vinden alleen als ik van de drie neutralen uitga zie ik er geen één met een link naar wit. Dat kan natuurlijk allemaal gespeeld zijn (zie bijv ook Kevindemen vs Roodhapje).

Ik zie zelf ook niet in waarom Inuzuki geen priester zou kunnen zijn. Ik zie iemand die uit enthousiasme en spanning? een bijna zekere wolf in haar ogen (en van vele anderen) kan wateren en zo echt iets met haar rol kan betekenen.

Citaat van: Williambz op  3 juli 2024, 07:41:29
Ik inmiddels doorgekregen en daardoor bevestigen dat Inuzuki priester is, dus Wijze burger (mocht je er in zitten): ik zou een andere rol opvragen.

Ok gelukkig, klinkt heel plausibel.  ::)

Dan het item Dragonfly. Kan iemand mij uitleggen (mag in PM) waarom Dragonfly verdachte is? En dan naast de mislukte wissel bedoel ik dan. Ik blijf van mening dat dit verzonnen kan zijn.

Ik heb nog wel een verzoek naar sommige spelers om spelnamen te gebruiken ipv voornamen (Kevin, William etc kan nog wel). Ik zag ineens een Hans voorbij komen en dacht dat ik een speler gemist had.

Kay

Ja ik ben het ook met Kip eens, een gemiste wissel blijft een gemiste wissel

Als Inu dan bewezen zou zijn, is dragonfly nog steeds een aanknopingspunt, met nog een klein extra duwtje door de verdediging van roodhapje..
DF zou idd net zo goed onderdeel van de bruine roedel kunnen zijn, maar wit kan net zo goed nog steeds.

Dragonfly

Ho even. Ik heb opgeroepen mij opnieuw te checken, op wat voor manier ook. Ik hoor niemand roepen DF is opnieuw gecheckt en blijkt toch slecht. Ik zie wel dat mensen denken he, makkelijk, nu vallen we gewoon terug. Laten we vooral wat energie steken in verder ontrafelen ipv dit lamme gedoe.

Dragonfly