[Discussie] Ik weet niet wie jij bent, maar dat maakt niet uit, moeten overleven

Gestart door adriaan, 31 mei 2024, 12:42:37

Vorige topic - Volgende topic

Alexander de Grote[729]

Triple post, maar vooral de reden waarom Napoleon mee op dzjengis ging is me vrij onduidelijk

Lauaki Mamoe[729]

Citaat van: Alexander de Grote[729] op  8 juni 2024, 00:09:26
Waar ik nog benieuwd naar ben, waarom laat je achterwege dat we alle drie goed kunnen zijn? Stel jij was op Oda gebleven had de leugenstem nog effect gehad dat de bm niet kon kiezen. Dat had sowieso chaos geschept. Als leugenwolf op mij heeft gestemd was dzjengis dan Lynch en werd ik waarschijnlijk als slecht bestempeld en vice versa. Als een van ons slecht is denk ik ook dat de leugenstem een slechtje redden niet zozeer veel nut heeft. Mijn eerste gedachte was Oh dzjengis zal idd wel slecht zijn. Maar na wat contact denk ik niet dat dzjengis perse slecht is. Cleopatra enable t wel, maar idk of ze als slecht zichzelf zo in de kijker zou spelen. Dan blijft Nelson mij toch weer opvallen van de opties die potentieel leugenwolf zijn. Dat Lauaki slecht is denk ik dus niet, maar dat slecht er baat bij heeft 2 goedjes zo nog proberen op de Lynch te krijgen zie ik wel als optie. Ik ga morgen nog even verder kijken.

Omdat niet iedereen goed kan zijn, er moeten toch echt nog wolven onder ons zijn. In de laatste minuut zijn Cleopatra en Dzjengis nog gewisseld (naast ikzelf). Het had net zo goed gekund dat er heel anders lastminute gewisseld of gestemd was, waarbij de leugenstem niet bekend was geworden. Er even van uit gaande dat jullie allemaal goed zijn/waren en de leugenwolf dus wilde dat zijn stem bekend zou worden om chaos te creëren, waarom zou je een leugenstem zo verspillen? Het mooie aan een leugenstem is dat je met een gerust hart op een medewolf kan stemmen. En het grootste voordeel uit een leugenstem haal je als goed niet weet dat er een leugenwolf in het spel zit, en dus niet door tijdens lynch 2 al bekend te maken dat je er bent alleen maar in de hoop dat je er twee goedjes mee uit krijgt. Stel jullie zijn beiden goed, dan weet je niet welke goedjes het zijn. Voor hetzelfde zijn het twee bewijsbare rollen en dan heb je dus laten zien dat je er bent voor niks. En niet alleen dat, er is vervolgens ook nog eens een 1/3e kans dat jij ontmaskerd wordt als leugenwolf.

Lauaki Mamoe[729]

Deel 2: Wie is de leugenwolf?

Mijn laatste extreem lange post, beloofd. Maar ik ben er nu van overtuigd dat de wolven bestaan uit Oda, Dzjengis en wsl hoort Elizabeth daarbij (of ze was lunch).

Als we kijken wat er gebeurde bij de stemming (Lili had het ook al een beetje uitgeschreven, maar ik vind dat van mij overzichtelijker en ik wilde toch checken of het wel klopte wat hij neergezet had ipv mijn conclusie blind baseren op zijn samenvatting):

Alexander stemde als 1e op Dzjengis om 19h47 – George had op dat moment 5 zichtbare stemmen
Oda stemde als 2e op Dzjengis om 20h12 – George had op dat moment 5 zichtbare stemmen
Nelson stemde als 1e op Alexander om 21h06 – George had op dat moment 5 zichtbare stemmen
Lili stemde als 2e op Alexander om 21h11 – George had op dat moment 5 zichtbare stemmen
Ik denk dat de leugenwolf hier tussen zit. Op dit punt waren zowel Dzjengis als Alexander nog totaal niet in gevaar. Als op een later punt in het spel één van de twee dood zou gaan, zou er echter wel gezegd kunnen worden 'die stemde op mij' of 'ik stemde op hem'.

Indira stemde als 3e op Alexander om 22h10 – George had op dat moment 5 zichtbare stemmen
Eventueel zou Indira ook nog leugenwolf kunnen zijn, dus die wil ik graag aan mijn initiële lijstje toevoegen en ook opnemen in waarom ik niet denk dat zij leugenwolf is.

Napoleon stemde als 3e op Dzjengis om 22h16 – George had op dat moment 4 zichtbare stemmen
Napoleon haalde zijn stem af van George waardoor zijn (zichtbare) stemmen verminderde. Ik denk daarom dat hij geen leugenwolf is, omdat de zichtbare stemmen nu wel erg dicht bij elkaar komen. De leugenwolf wil natuurlijk dat het zo lang mogelijk niet duidelijk is dat er een leugenwolf is, dus dan ga je niet zelf de stemmen actief dichter bij elkaar brengen. Alexander heeft ondertussen trouwens wel gepost dat Napoleon niet echt een reden gaf. Ik zie dat dat klopt, echter denk ik toch dat een leugenwolf niet wil dat men weet dat hij er is, en ook niet wil dat een wolf door hem (zichtbaar) gevaar begint te lopen.

Op dit moment hadden zowel Alexander als Dzjengis beiden 3 stemmen en George 4 stemmen. Ik denk niet dat een leugenwolf nu als 4e zijn stem op één van de twee zou zetten omdat je dan niet alleen een zichtbaar gelijkspel creëert (wel met bm op George maar toch), maar ook omdat er dan nog maar één persoon extra mee hoeft te stemmen en je medewolf mogelijks gelyncht wordt.
__

Nelson
Ik verwacht niet dat Nelson de leugenwolf is. Nelson stemde wel als eerste op Alexander, wat een vrij veilige stem is. Echter heb ik van meerdere mensen bevestigd gekregen dat Nelson hen actief gevraagd heeft om op Alexander te stemmen. Een vrij verdachte vraag, maar niet echt een leugenwolf-actie. De leugenwolf wil natuurlijk op een medewolf stemmen zonder dat die medewolf effectief in gevaar komt om gelyncht te worden. Ik verwacht daarom niet dat een leugenwolf achter de schermen aan het lobbyen zou zijn om op zijn medewolf mee te stemmen. Daarom ga ik er vanuit dat Nelson niet de leugenwolf is.

Lili
Die zou heel goed de leugenwolf kunnen zijn. Lili stemde als tweede op Alexander, wat ook nog een veilige stem was, met als reden 'omdat het kan'. Blijkbaar dus omdat het gevraagd was. Dat is het enige wat mij daarin tegenstaat. Als jij leugenwolf bent, en een speler vraagt jou op een medewolf te stemmen zonder hiervoor een specifieke reden te geven, waarom zou je hier dan op in gaan? Grote kans namelijk dat dit aan nog meer mensen gevraagd wordt, en dan breng je dus nogmaals onnodig een medewolf in gevaar.

Indira
Indira was de derde Alexander stemmer, maar eigenlijk kan ik het verhaal van Lili hiernaartoe copy-pasten. Gaf overigens ook niet echt een reden voor het overstemmen, dus ik weet niet wat Nelson iedereen vertelt, maar hij lijkt wel extreem veel invloed te hebben :')

Oda
Stemde als tweede en vrij snel na Alexander op Dzjengis. Ik had zowel in dt als in pb tegen Oda al gezegd dat ik dacht dat die twee samen wolf zijn/waren. Ondanks dat Oda dit overal heel hard ontkend, lijkt hij er alles aan te doen in zijn acties om het tegendeel te bewijzen.
Het enige wat hij in zijn post gezegd heeft is dit:
Citaat van: Oda Nobunaga[729] op  6 juni 2024, 20:11:46Ik vind dzjengis en Alexander opvallen, al zie ik nu dat die wel redelijk op elkaar zitten, en dan vind ik Alexander zoekender overkomen. Om ook naast George nog iemand te opperen volg ik dus Alexander voor nu.
Dit bedoel ik met, roept hard dat hij en Alexander niet aan elkaar te koppelen zijn en niks met elkaar te maken hebben, maar in zijn actie volgt hij Alexander vrij blind op Dzjengis. Dit is namelijk letterlijk de eerste keer dat hij Dzjengis zijn naam noemt, en zegt verder niet wáárom hij hem vindt opvallen.
Ik denk dus dat dit de leugenstem is. Als tweede op een medewolf stemmen maar je echte stem op George zetten.
Tegelijkertijd mijn 'Alexander en Oda' tunnel blijven voeren door hard te blijven roepen dat jullie niks met elkaar te maken hebben maar jezelf in je acties meer en meer aan Alexander te koppelen. Zodat als jij dood gaat Alexander volgende is, en als Alexander dood gaat jij kan zeggen 'zie je, Alexander is goed, dus het was onzin wat je zei ik ben ook gewoon goed.' Best een slimme tactiek.

Om dus antwoord te geven op je vraag, Oda, ja. Tel al mijn voorgaande argumenten erbij op en ik blijf erbij dat jij slecht bent. Ik denk echter dat jij me bespeelt hebt door jezelf expres aan Alexander te koppelen, maar dat Alexander inderdaad een onschuldige bijstander is. Dat zou betekenen dat je inderdaad met Dzjengis wolf bent.

Dan komen we op het volgende punt. Oda is leugenwolf, Dzjengis is medewolf, maar wie zijn er nog meer slecht? Ik verwacht nog sowieso één slechtje erbij, mogelijks mss zelfs nog een hulpje? Maargoed, die laatste hoeven we niet actief te zoeken, dus ik ga uit van nog één speler.

Ik wil me eerst nog even richten op Dzjengis. Dzjengis heeft me ook bespeeld. Ik vond Dzjengis in pb namelijk heel prima overkomen. In dt niet perse, maargoed, dat maakte pb contact wel redelijk goed. Als ik echter terugkijk, zie ik dat Dzjengis geeneens op de kansloze stem van Oda op hem gereageerd heeft. Waarom niet? Hij heeft namelijk wél op Alexander zijn stem gereageerd. De enige reden om niet op een kansloze, redenloze stem op jezelf te reageren is als je weet dat die stem toch niet echt op jou staat. Dzjengis wist dus dat Oda een leugenstem had gedaan.
In mijn vorige post gaf ik aan dat ik niet dacht dat Dzjengis wolf was, omdat ik me niet kon voorstellen dat hij een zichtbare gelijkspel zou maken tussen hemzelf en Alexander, als George met de leugenstem toch al op lynch stond. Ik denk echter dat hij hier heel tactisch heeft gespeeld.
George had 3 zichtbare stemmen 
Door Cleo haar wissel kwam Dzjengis op 4 zichtbare stemmen
Als Dzjengis het hierbij had gelaten, was George dood gegaan. Niemand had dan gedacht dat de leugenstem van Alexander af kwam. Iedereen zou dus gaan zoeken tussen de Dzjengis stemmers naar de leugenwolf én daarmee ook concluderen dat Dzjengis wolf was. Hij had dus geen andere keuze dan overstemmen naar Alexander om daar een zichtbaar gelijkspel te creëren.
Hier zou het dan zichtbaar 4-4 zijn, maar zou Dzjengis het nog steeds overleven. Op dat moment zou er gedacht worden dat Elizabeth de keuze voor Alexander had gemaakt.

En daarmee kom ik bij mijn laatste verdachte in het verhaal – Elizabeth, maar dit is eigenlijk puur gebaseerd op al het voorgaande en niet zozeer op wat ze post. Ik vind haar posts namelijk vrij prima, maargoed, niet elke wolf heeft 'ik ben wolf' op zijn voorhoofd staan. Elizabeth zou namelijk kunnen bevestigen dat zij níet de keuze hoefde te maken tussen Alexander en Dzjengis, en dan zou Dzjengis ook dood zijn gegaan door de leugenstem. Als de bm wolf  zou Elizabeth natuurlijk gezegd hebben dat ze Alexander heeft gekozen, wat een logische keuze zou zijn geweest omdat ze hem al genoemd had in haar post. Zo vallen alle puzzelstukjes op hun plaats.
Ik besef me dat dit een vrij zwakke verdenking is, en ik zal dan ook absoluut niet op Elizabeth gaan stemmen. Een alternatief is namelijk dat Elizabeth afgelopen nacht op de lunch stond, en de wolfjes daarmee hoopten dat het nooit bekend zou worden dat Alexander dan gelyncht was door een leugenstem, en niet door een bm keuze.

Voor nu ga ik opnieuw op Oda stemmen, en naar verwachting zal mijn stem daar ditmaal blijven staan :') Tenzij er nog iets heel geks gebeurd natuurlijk.

Queen Elizabeth I[729]

Haha ik ga stuk.
Echt, hoezo zou je het scenario weglaten dat Alexander en Dzjengis allebei goed zijn? Wolven kunnen zo eerst George er uitstemmen, en daarna als toetje 2 andere goedjes en je bent geen stap verder als goed. Ik heb niet alles gelezen maar Lauaki schrijft naar zichzelf toe en noemt / kiest enkel argumenten in favor voor haar verhaal. Oftewel; het is logisch dat als ze slecht is zo schrijft. Maakt haar niet minder verdacht door deze actie of zo.
Je zegt eerder nog dat je denkt dat George een onhandig goedje is, en als je dan een keuze kan maken tussen Alexander (die je verdenkt) en Dzjengis, kies je voor... George :D Hoe het waarschijnlijk gegaan is is dat de wolven zagen dat Dzjengis zijn stem van George afhaalde en er toen dus plots een stem op George bij moest om de leugenstem van kracht te laten zijn. En daar was ie dan. Och och wat toevallig. En weer ga je argument gebruiken dat je reacties wilde peilen. Dat doe je als goedje liever dan je verdachte er uitstemmen?

1 keer zo'n verdachte stemwissel ok. Maar 2 keer nee. Lauaki kan leuk praten maar is gezien haar acties gewoon slecht.
Er moest een rookgordijn opgetrokken worden toen Indira zo onder vuur lag. Lauaki trekt het hele spel naar zich toe, dat op zich moet al te denken geven. Het spreekwoord "hoe meer woorden hoe ongeloofwaardiger" is hier wel van toepassing denk ik zo :')

Queen Elizabeth I[729]

Ik heb overigens gewacht met deze post omdat ik wilde zien wat anderen denken, maar tot zover laten velen zich blijkbaar inpakken door ellenlange posts.

Morgen heb ik erg weinig tijd, mijn stem staat.

Liliʻuokalani[729]

Dzjengis Khan[729]

Weten jullie nog dat PB-tje waar ik het over had die ik had gestuurd aan iemand waarin ik vroeg of hij/zij me wilde redden door een stemwissel?
Ik heb niet aangegeven naar wie, maar wel gevraagd of ie me wilde redden.
Ja dat was Lauaki. Want hij had een stem staan die niets veranderde aan de stemming en we hadden inderdaad goed PB contact, dus durfde ik dat wel aan.
En ik herhaal, als ik al wist dat George een leugenstem op zich had, waarom zou ik dan 1. wisselen van stem en 2. bij Lauaki vragen om me te redden?
Fijn dat Lauaki mij als zo'n goede speler bestempelt dat ik dit allemaal zo goed gepland zou hebben, maar het is te veel eer.

Ik ben bang dat je nu ook je hand hebt overspeelt, want dit verhaal is pure speculatie en wat QE1 ook zegt, vooral de aandacht van jezelf proberen weg te praten.
Ik was anders van plan, maar mijn stem gaat nu wel naar jou.

Lauaki Mamoe[729]

Citaat van: Queen Elizabeth I[729] op  8 juni 2024, 01:18:56
Haha ik ga stuk.
Echt, hoezo zou je het scenario weglaten dat Alexander en Dzjengis allebei goed zijn? Wolven kunnen zo eerst George er uitstemmen, en daarna als toetje 2 andere goedjes en je bent geen stap verder als goed. Ik heb niet alles gelezen maar Lauaki schrijft naar zichzelf toe en noemt / kiest enkel argumenten in favor voor haar verhaal. Oftewel; het is logisch dat als ze slecht is zo schrijft. Maakt haar niet minder verdacht door deze actie of zo.
Je zegt eerder nog dat je denkt dat George een onhandig goedje is, en als je dan een keuze kan maken tussen Alexander (die je verdenkt) en Dzjengis, kies je voor... George :D Hoe het waarschijnlijk gegaan is is dat de wolven zagen dat Dzjengis zijn stem van George afhaalde en er toen dus plots een stem op George bij moest om de leugenstem van kracht te laten zijn. En daar was ie dan. Och och wat toevallig. En weer ga je argument gebruiken dat je reacties wilde peilen. Dat doe je als goedje liever dan je verdachte er uitstemmen?

1 keer zo'n verdachte stemwissel ok. Maar 2 keer nee. Lauaki kan leuk praten maar is gezien haar acties gewoon slecht.
Er moest een rookgordijn opgetrokken worden toen Indira zo onder vuur lag. Lauaki trekt het hele spel naar zich toe, dat op zich moet al te denken geven. Het spreekwoord "hoe meer woorden hoe ongeloofwaardiger" is hier wel van toepassing denk ik zo :')

Bedankt dat je kleur bekend. Je verdenkt mij maar neemt niet de moeite om mijn posts helemaal te lezen. Posts waarin ook uitleg staat voor die eerste twee vragen. Hele terechte vragen, waarbij mensen die de post misschien ook niet goed lezen kunnen denken ja Elizabeth heeft gelijk. Maargoed, vragen waar ik dus prima antwoord op heb.

Jullie argumentatie is dus dat Alexander/Dzjengis beiden goed zijn. Dzjengis stemde om 22:29:22. Dat is dus 38 seconden voor de deadline. Dat betekent dus dat ik in 38 seconden deze stemwissel heb gezien, heb bekeken wie er nu dood zou gaan, me zou bedenken wat dat zou betekenen voor de leugenstem en dat het beter zou zijn om op George over te stemmen zodat Alexander en Dzjengis allebei verdacht zouden worden, naar het stemtopic gegaan ben én de overstempost gemaakt heb. Heb ik in die 34 seconden ook nog met mijn medeslechtjes overlegd, of heb ik helemaal zelf besloten om mezelf weer voor het vuur te gooien? Ik bedoel, ik geef toe dat er altijd heel erg veel gebeurd in mijn hoofd en mijn hoofd in 10 seconden van links naar rechts kan gaan, maar dit is wel héél erg veel voor 34 seconden. En dan gaan we er daarin ook nog eens vanuit dat ik de stemwissel direct zag.

PedroII van Brazilië[729]

Ik moet zo gaan voorbereiden voor een verjaardagsfeestje en daarna is dan het feestje. Dus ik ben waarschijnlijk pas rond 20u a 21u terug thuis.

Op wie raden jullie aan om te stemmen, want wat ik begreep uit het DT was dat er een leugenstem is ingezet en dat Lauaki voor een 2de maal iemand redde van de lynch en dat hem nog meer verdacht maakt en dus volgens vele dus wolf is.

Maar waarom zou hij wisselen als hij weet dat er een leugenstem ingezet is? Hier ben ik niet zo met mee.

Liliʻuokalani[729]

Nelson Mandela[729]

Als Lauaki wist van de stemwissel en vervolgens stemt. Dan zijn beiden stemwissels slecht. Daarbij zet ie zichzelf te veel in de spotlights om nu alle stemmen te vangen.

Excuus ik heb dit keer niet de hele lap tekst hierboven gelezen. Maar ik heb niet het idee dat Lauaki uberhaupt slecht is, dus het maakt me ook weinig uit.

Alle stemwissels hadden toch geen zin, want uiteindelijk heeft een leugenwolf de lynch bepaald. Dus ik snap de stemmen alweer op Lauaki sowieso niet.
Zoeken jullie een zondebok omdat er niet op de andere lynch kandidaten wordt gestemd? Want zo komt het op me over.
Ik ben het eens met Oda, dat er waarschijnlijk wederom geen wolf tussen zat. En dit gewoon een 3 keer lynch slachtoffer makende leugen stem was. In dat geval stem ik weer op iemand buiten de lynch om.

Voor nu zet ik mijn stem op de BM. Want hoe meer ze typt, hoe minder ik haar lijk te geloven.

Oda Nobunaga[729]

Citaat van: Lauaki Mamoe[729] op  8 juni 2024, 00:48:52
Oda
Stemde als tweede en vrij snel na Alexander op Dzjengis. Ik had zowel in dt als in pb tegen Oda al gezegd dat ik dacht dat die twee samen wolf zijn/waren. Ondanks dat Oda dit overal heel hard ontkend, lijkt hij er alles aan te doen in zijn acties om het tegendeel te bewijzen.
Het enige wat hij in zijn post gezegd heeft is dit:
Citaat van: Oda Nobunaga[729] op  6 juni 2024, 20:11:46Ik vind dzjengis en Alexander opvallen, al zie ik nu dat die wel redelijk op elkaar zitten, en dan vind ik Alexander zoekender overkomen. Om ook naast George nog iemand te opperen volg ik dus Alexander voor nu.
Dit bedoel ik met, roept hard dat hij en Alexander niet aan elkaar te koppelen zijn en niks met elkaar te maken hebben, maar in zijn actie volgt hij Alexander vrij blind op Dzjengis. Dit is namelijk letterlijk de eerste keer dat hij Dzjengis zijn naam noemt, en zegt verder niet wáárom hij hem vindt opvallen.
Ik denk dus dat dit de leugenstem is. Als tweede op een medewolf stemmen maar je echte stem op George zetten.
Tegelijkertijd mijn 'Alexander en Oda' tunnel blijven voeren door hard te blijven roepen dat jullie niks met elkaar te maken hebben maar jezelf in je acties meer en meer aan Alexander te koppelen. Zodat als jij dood gaat Alexander volgende is, en als Alexander dood gaat jij kan zeggen 'zie je, Alexander is goed, dus het was onzin wat je zei ik ben ook gewoon goed.' Best een slimme tactiek.

Om dus antwoord te geven op je vraag, Oda, ja. Tel al mijn voorgaande argumenten erbij op en ik blijf erbij dat jij slecht bent. Ik denk echter dat jij me bespeelt hebt door jezelf expres aan Alexander te koppelen, maar dat Alexander inderdaad een onschuldige bijstander is. Dat zou betekenen dat je inderdaad met Dzjengis wolf bent.

Dan komen we op het volgende punt. Oda is leugenwolf, Dzjengis is medewolf, maar wie zijn er nog meer slecht? Ik verwacht nog sowieso één slechtje erbij, mogelijks mss zelfs nog een hulpje? Maargoed, die laatste hoeven we niet actief te zoeken, dus ik ga uit van nog één speler.

Het is dat ik denk dat je goed bent, maar je zit zo gigantisch diep in je oda oda oda oda oda tunnel dat ieder scenario dat je schrijft maar één conclusie heeft constant. Persoon a is slecht met Oda, persoon b is slecht met Oda, maar het is altijd Oda. Al je verhalen zijn ook zo opgeschreven dat ik altijd de slechterik moet zijn. Het lijkt er bijna zo op dat je gewoon alles erbij pakt wat ik doe en gewoon kijkt hoe je je andere verdachten aan mij kan koppelen en dan zal het wel kloppen. Iets met een enorme confirmation bias. Ik zou bijna hopen dat ik het moment kon zien wanneer je er gewoon achter gaat komen dat ik goed ben en hoe al je scenario's om spelers aan mij te koppelen totale onzin zijn. Ik heb dus ook geen zin om maar op je in te blijven gaan en proberen je te bewijzen dat je fout zit, want je zit te diep in je tunnel om ook maar iets van mij aan te willen nemen.

Dan verder, ik ben er eigenlijk volledig van overtuigd dat Dzjengis en Alexander beide goed moeten zijn, alle posts van spelers en hoe dit hele spel loopt maakt dat volgens mij gigantisch duidelijk. Dit alles natuurlijk tenzij er twee leugenwolven beide hun stem hebben gewisseld naar George, wat me niet onmogelijk lijkt, maar wel een heel specifiek scenario waardoor ik het voor nu nog niet in acht neem.
Wie dan wel weet ik niet, aangezien ik niet enorm veel tijd lijk te gaan hebben vandaag zet ik wel alvast een eerste stem, hopelijk kan ik wel blijven meelezen vandaag en later nog wat toevoegen en indien nodig mijn stem wijzigen. QE1, Pedro en Cleopatra vallen me op. QE vanuit het harde op Lauaki wat ik nog steeds niet heel goed kan volgen, dat zit er ook al een tijdje in en Pedro omdat hij eigenlijk het hele spel onder de radar blijft, Cleopatra door de stemwissel die opzich juist als leugenwolf gedaan kan zijn, als je toch op George zit en je daarna eenzelfde verhaal kan ophangen als Lauaki dat je het vanuit je goede hartje deed.