Nieuws:

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Hoofdmenu

Discussie - Worden jullie toch die discussies niet een keer zat? wij niet!

Gestart door yasu, 8 november 2023, 18:37:01

Vorige topic - Volgende topic

adriaan

Ik vind Perry dus echt helemaal niet verdacht en zijn verdediging en uitleg vind ik vrij sterk.
Citaat van: Wazigekip op 15 november 2023, 20:19:37
Van wat ik me van Falsifica kan herinneren heeft hij sowieso een hoger dan gemiddelde aanleg om voor slecht te kiezen, dus hem er extra meerdere keren aan zijn keuzebericht te herinneren komt niet heel goed op mij over.
Dit vind ik ook echt een flauwekul argument. Sowieso zouden Perry en Falsifica daarvoor elkaar goed moeten kennen, wat me onwaarschijnlijk lijkt.

En dat loslippig zijn over kantclaims van anderen wil je dit spel als slecht juist niet doen omdat je ook de andere wolvenroedel ermee kan helpen.

Persoonlijk vind ik Wazigekip er meer uit springen met posts waarin hij wat lijkt te zeggen maar eigenlijk zonder dat er iets nuttigs uitkomt. Daarnaast kan ik me vinden in Inuzukis verdenking op fannieklm, alles wat ze doet is eerst Falsifica in een kwaad daglicht zeggen en dat dan weer terugdraaien. Ik denk dat ik op één van die twee ga stemmen.

Lan

Ik stem voor nu op Fannieklm. Mocht die een bevredigend antwoord hebben op mijn vraag dan wissel ik naar Carnagerazor. Zijn stemwissel na een aanvankelijke stem die niet aansloot bij zijn posts komt op mij een over als iemand die wordt betrapt.

adriaan

Ik wil er ook nog even aan toevoegen dat Perry in het verleden wat spellen inactief gespeeld heeft en er nu voor gestraft lijkt te worden dat hij dit spel heeft besloten een stuk actiever te spelen en dat vind ik onzin.

(zul je zien dat ie straks toch wolf is en ik hem nu heel erg loop te verdedigen maar goed ::) )

Rich

Ik weet het niet met Perry, ik vind dat er nu best veel richting hem gaan, maar kan natuurlijk ook even wolf stemt op oneven wolf zijn bijvoorbeeld. Ik wil het nog even aanzien.
Redeast komt wat feller over nu en geef ik het voordeel van de twijfel.
Fannie vind ik vrij wispelturig, eerst noemt ze een aantal redenen waarom ze Falsifica verdenkt en dan verdampt dat ineens doordat Falsifica wat heftig reageerde... ik vind het nog niet sterk overkomen.
RH dank, heel vleiend wat je zegt. Over spelstijl gesproken, ben ik jou ook zo gewend als slechtje. Weinig posts en nog geen pmcontact gezocht (ikzelf ook niet, maar ben het van jou als goedje meer gewend). En dan op 1 iemand, in dit geval mij, een plausibele verdenking breien, zonder verdere bijdrage.
Wazigekip valt me nu ook op door een post zonder verdenkingen en daarna een matige verdenking op iemand die toch al onder vuur ligt. Mijn stem gaat vooralsnog naar Wazigekip.

Falsifica

Citaat van: Falsifica op 15 november 2023, 09:14:41
Ik had deze verdenking al klaar liggen, en meeste spelers die ik per PM sprak wisten ervan. Sjamaan, als ik gelijk heb met Perry hoop ik dat je je 'rusty' uitspraak terug neemt. :)
@Semi-Sjamaan
"You can always trust a dishonest man, to be dishonest. It is the honest man you should not trust, for you never know when he would be dishonest."
- Captain Jack Sparrow

Thelight288

toen wazige op perry stemde begon ik wel te twijfelen en ging ik daarop, maar ik krijg het idee met adriaan die op fannie stemde en uiteindelijk wazige. zeker met zijn opmerking zie ik wel dat hij idd perry probeerde te redden.

adriaan

Ja ik probeerde Perry ook wel te redden, want ik dacht dat hij goed was en vond Wazigekip en fannie veel verdachter, en verwachtte slechtjes tussen de meeschapers op Perry. Dat laatste zal waarschijnlijk nog steeds zo zijn, maar dan uit de andere wolvengroep en ik zie Wazigekip daar ook wel in zitten. Helaas zat ik alleen fout met dat Perry goed was gezien hij ook half slecht was, maar ik zou zo weer het zelfde doen de volgende keer.

Waterwork

Ik wil even mijn stem uitleggen, ik heb last minute geswitcht omdat ik heel erg zat te twijfelen. Ik had niet geswitcht als er opeens zoveel stemmen op Kip zouden komen. Hoewel ik Kip zeker niet vertrouw voelde ik dat dit een reddingsactie was en dat was het dus ook. Voor nu hou ik de late stemmers op Kip zeker in de gaten.

redeast

De volgende personen hebben in de volgende volgorde op Perry gestemd: Shaddow, Falsifica, Wazige Kip, Kay en Waterwork. Ik zou hierbij Wazige Kip niet verwachten als wolf na de "reddingsactie". Falsifica was degene die zo ongeveerd de verdenking op Perry begon, dus die durf ik ook richting groen te zetten. Waterwork gaf de doorslaggevende stem op Perry, dus die gaat voor mij ook richting groen. Dan blijft alleen Kay over die als "meeschaper" geklassificeerd zou kunnen worden, wat hij zelf ook letterlijk in zijn posts over op wie te stemmen zegt. Ik zou graag wat meer van hem zien in het discussietopic, want tot op heden was het weinig inhoudelijks, al vond ik de posts die hij heeft gemaakt niet erg wolverig overkomen. Ik verwacht dus ook geen evenwolven tussen de Perry stemmers. Onevenwolven vind ik wat lastiger bepalen op deze manier.

Het zou mij niks verbazen als tussen het treintje op Wazige Kip evenwolven zitten. Aangezien dat ook de enige concrete informatie is waar ik op af kan gaan, ga ik me daar voorlopig op baseren. De volgende personen hebben op Wazige Kip gestemd in deze volgorde: Thelight288, Semi-sjamaan, Perry en Adriaan. De stemverklaring achteraf van Thelight wel wat karig, maar heb tot op heden wel goed prive contact met hem gehad, waardoor hij niet direct op rood gaat voor mij. Semi-sjamaan kwam wat mij betreft met een nog matigere verklaring om op Wazige Kip te stemmen. Hij zegt helemaal niks concreets. Perry was duidelijk dat hij zijn eigen huid probeerde te redden en Adriaan probeerde datzelfde. Ik vind persoonlijk de reddingspoging van Adriaan een stuk minder verdacht dan de meeschaapstem zonder concrete onderbouwing van Semi-sjamaan. De stem van Semi-sjamaan voelt een stuk meer als een makkelijke stem van een wolf dan dat de reddingspoging van Adriaan voelt als een wolf die een andere wolf probeert te redden.

Falsifica

Ik ben het eens met bijna alles van wat redeast hierboven zegt. Behalve het stuk over Adriaan. Vooral ook de tijd van zijn stem is voor mij extreem verdacht. Zijn beargumentatie valt ook niet echt goed te praten. Ik vermoed dat de even wolven niet hadden gedacht dat er nog een stemwissel kwam zo kort op de deadline na hun.
Mijn voorkeur gaat voor nu naar het stemmen van Adriaan, tenzij er betere opties komen.
"You can always trust a dishonest man, to be dishonest. It is the honest man you should not trust, for you never know when he would be dishonest."
- Captain Jack Sparrow

Thelight288

al denk ik dat waterwork wel goed is. durf ik niet uit de stemming alleen die conclusie te trekken, zijn stem was niet doorslaggevend, anders was het nog 5 stemmen voor perry en 4 voor wazige als ik goed kijk, dus het kan ook nog dat snel ik stem medewolf last minute om in goed daglicht te komen, nu krijg ik dat gevoel niet omdat ik op moment van dl met hem en robin aan het praten was, maar houd ik dit wel in mn achterhoofd. ik vond perry ook verdacht en heb dat meerdere malen benoemd, maar toen stemde er ineens wat mensen die ik ook redelijk verdacht vond ook zonder veel onderbouwing op perry, vandaar mn stem op wazige heb daar verder niet veel meer onderbouwing voor, als ik perry had willen redden had ik wel waarschijnlijk iemand een 2e stem gegeven oid. en niet bij mensen prive benoemd hem verdacht te vinden. Fannie en wazige zou ik voor even kant nu toch wel meer naar goed schuiven.

Kay

Citaat van: redeast op 16 november 2023, 08:43:12
De volgende personen hebben in de volgende volgorde op Perry gestemd: Shaddow, Falsifica, Wazige Kip, Kay en Waterwork. Ik zou hierbij Wazige Kip niet verwachten als wolf na de "reddingsactie". Falsifica was degene die zo ongeveerd de verdenking op Perry begon, dus die durf ik ook richting groen te zetten. Waterwork gaf de doorslaggevende stem op Perry, dus die gaat voor mij ook richting groen. Dan blijft alleen Kay over die als "meeschaper" geklassificeerd zou kunnen worden, wat hij zelf ook letterlijk in zijn posts over op wie te stemmen zegt. Ik zou graag wat meer van hem zien in het discussietopic, want tot op heden was het weinig inhoudelijks, al vond ik de posts die hij heeft gemaakt niet erg wolverig overkomen. Ik verwacht dus ook geen evenwolven tussen de Perry stemmers. Onevenwolven vind ik wat lastiger bepalen op deze manier.

Dit vind ik een beetje een vreemde vraag, want er werd vooral maar wat lukraak op vrijwel niets gespeculeerd, dan is op een geven moment toch wel alles gezegd tot dat er daadwerlijk iets is om over te spreken. Ik zou niet weten wat ik nog meer inhoudelijk had kunnen zeggen op dat moment, en ik vond nu niet dat er bijzonder veel andere gegronde argumenten geopperd werden =D

Maar goed (zoals je zelf al aangeeft) heb redelijk snel aangegeven dat ik op Perry zou stemmen, en dat ook gedaan.
Klaarblijkelijk de juiste keuze.

De eerstvolgende die nog ietwat verdacht lijkt is toch Carnage met zijn onbeargumenteerde 2de stem op Fals, dat had zomaar in een 2de nacht kunnen uitlopen op een lynch als er nog 1 of 2 andere mee gesprongen waren. Dus op dit moment staat deze het hoogste op mijn lijstje voor de aankomende nacht.

Mbt de kip stemmers, ik kan me bijna niet voorstellen dat wolven zo'n gerichte reddingsactie zouden proberen (zonder success!) 3 minuten voor het einde van de nacht toch?
dat zou wel erg in het oog springen ...
Tot een half uur voor het einde stemming ging ik er eigelijk vanuit dat de meeste mensen uiteindelijk zouden meegaan op Perry omdat Fals toch wel een echt argument had in plaats van op de gok stemmen op mensen die niet bijzonder veel zeiden, en de wolven hem daarmee gewoon zouden laten hangen, om juist niet in het oog te springen..

adriaan

Citaat van: Falsifica op 16 november 2023, 09:18:46
Ik ben het eens met bijna alles van wat redeast hierboven zegt. Behalve het stuk over Adriaan. Vooral ook de tijd van zijn stem is voor mij extreem verdacht. Zijn beargumentatie valt ook niet echt goed te praten. Ik vermoed dat de even wolven niet hadden gedacht dat er nog een stemwissel kwam zo kort op de deadline na hun.
Mijn voorkeur gaat voor nu naar het stemmen van Adriaan, tenzij er betere opties komen.
Onzin, ik wilde gewoon 1 van mijn 2 verdachten lynchen en heb tot het eind zitten verversen om te kijken of er iemand zijn stem veranderde en toen dat gebeurde ben ik meegegaan. Dat is de enige verklaring voor de "tijd".
Overigens, denk je nu echt dat ik als slechtje zo obvious zou proberen een medeslechtje te redden op dag 2? Sorry maar ik weet wel beter dan dat. XD

Rich

Citaat van: redeast op 16 november 2023, 08:43:12

Het zou mij niks verbazen als tussen het treintje op Wazige Kip evenwolven zitten. Aangezien dat ook de enige concrete informatie is waar ik op af kan gaan, ga ik me daar voorlopig op baseren. De volgende personen hebben op Wazige Kip gestemd in deze volgorde: Thelight288, Semi-sjamaan, Perry en Adriaan. De stemverklaring achteraf van Thelight wel wat karig, maar heb tot op heden wel goed prive contact met hem gehad, waardoor hij niet direct op rood gaat voor mij. Semi-sjamaan kwam wat mij betreft met een nog matigere verklaring om op Wazige Kip te stemmen. Hij zegt helemaal niks concreets. Perry was duidelijk dat hij zijn eigen huid probeerde te redden en Adriaan probeerde datzelfde. Ik vind persoonlijk de reddingspoging van Adriaan een stuk minder verdacht dan de meeschaapstem zonder concrete onderbouwing van Semi-sjamaan. De stem van Semi-sjamaan voelt een stuk meer als een makkelijke stem van een wolf dan dat de reddingspoging van Adriaan voelt als een wolf die een andere wolf probeert te redden.

Dat Falsifica de aanval op Perry geopend zou hebben is niet helemaal waar. Hij was wel de eerste die op hem stemde maar in het dt ben ik de eerste geweest die Perry aanviel. Dat je dat helemaal niet meeneemt in je verhaal zegt me dat je niet kritisch gekeken hebt of misschien dit wel bewust weglaat.
Daarnaast, als ik Perry had willen redden had ik op Fannie gestemd, want die had al 2 stemmen en Wazige op dat moment 1. Fannie stond ook al tussen mijn verdachten dus dat had ik geloofwaardig kunnen doen. Voor mijn gevoel doe je net iets te veel aan "jumping to conclusions" zonder de rest van het spel mee te nemen of kritisch te kijken.
Mijn stem op Wazige heb ik uitgelegd en met gewoon een concrete reden, dat hij een post had zonder echte inhoud en een stem met matige onderbouwing op iemand die toch al stemmen had.

CarnageRazor

Blijkbaar heb ik mezelf redelijk verdacht gemaakt door mijn wijziging. Kan jullie enkel aanraden je buikgevoel te volgen. Dat heb ik gisteren ook gedaan, vandaar mijn gewijzigde stem. Het voelde uiteindelijk toch niet juist om op falsifica te stemmen. Terwijl die eigenlijk toch wel liet blijken actief naar wolven te zoeken. Enkel de frame naar enkele andere spelers vond ik wel jammer. En redelijk verdacht. Ik heb toen het DT herlezen om te kijken of er andere patronen me opvielen die nog niet onder de radar zijn gebracht.

We hopen hier allemaal iets aan de discussie toe te voegen. Mijn buikgevoel is na gisteren nog steeds onveranderd.

Het is wel duidelijk dat dit spel een stuk fanatieker wordt gespeeld. Wat ik opzich wel geweldig vind.  :D Zie maar wat jullie doen. In se maakt het me niet veel uit dood of levend. De comments kunnen lezen is al vermakelijk genoeg  (6)

Once is by chance,
Twice is a coïncidence,
Three is a pattern.