Nieuws:

Heb je problemen met het forum? Contacteer Shaddow, redeast of yasu.

Hoofdmenu

Discussietopic

Gestart door bert-boefjes, 12 april 2023, 11:28:08

Vorige topic - Volgende topic

yasu

Ik heb vanavond niet al te veel tijd om nog een post te maken (hooguit om een beetje mee te lezen) en ik moet zeggen dat ik deze dag wel iets minder een mening weet te vormen dan de afgelopen speldag.

Aappen, Bloodwolf, Dixie, William en lichtelijk Mex hebben bij mij nu voldoende plusjes om in ieder geval niet mijn stem te krijgen. Bij BW had ik echter nog een beetje een mweh onderbuikgevoel, en het is niet gek voor hem om op een medewolf vroeg te stemmen, maar ik ga daar nu even niets mee doen (het blijft immers een onderbuikgevoel van dag 1/2..)

Mala heb ik toch wat beter gelezen, en mijn gevoel zegt nu niet dat ik hier een andere mala zie dan normaals als ze goed is.
Zabulus oh Zabulus, wat moeten we toch met jou.. ergens zegt mijn gevoel van "als je graag lynch wil zijn, be my guest", maar het voelt ook weer alsof dat zonde van de tijd gaat zijn.
Katz komt voor mij wel wat minder over dan normaal, maar ik ben het wel ergens eens met de beredenatie om circle nu niet te lynchen, of het visioen nu een fake gaat zijn of de waarheid, het kan info geven in de toekomst mocht circle goed/slecht zijn. Al ben ik het ook wel eens met aappen dat circle juist wel lynchen informatie geeft over semi en foxi.
Circle en Semi weet ik beide niet echt te plaatsen in het verhaal, het voelt een beetje als "we vertrouwen elkaar, maar ook weer niet" achtig iets door hoe het observatorium nu loopt.
Foxi kan ik niet plaatsen, maar omdat ze vervangen gaat worden wil ik haar voor nu ook wegstrepen.
Rampposi komt bij mij nog altijd niet lekker over, de aanvallen die uit het niets lijken te komen, en daarna niet echt een vervolg krijgen vanuit hem maken het er niet echt beter van. Staat bij mij toch wel wat lager op de vertrouwenslijst.
Roodhapje mislukt gewisseld, maar roept ook meteen neutraal te zijn en krijgt gelijk bijstand van Katz dat de wissel door hem mislukt kan zijn. Kan toevallig een slechtje zijn die bijstand krijgt van een goedje (wat gewoon zou kunnen natuurlijk) of echt een neutraaltje.. of Katz wil gelijk zijn medewolf helpen. Allemaal mogelijk waardoor ik ergens toch nog denk dat er informatie uit te halen is wanneer hij op de lynch zou belanden, ik zou het vooral zonde vinden als het een waardevol neutraaltje zou zijn.
Shaddow kan ik nog niet plaatsen, de ene post over het orakelverhaal kwam goed over, maar is net te weinig om echt een mening te vormen.
Waterwork komt nog wel over als hoe ik hem verwacht al goed, maar zou nog wel wat meer willen zien van hem.
Erwipro kan ik ook nog niet goed plaatsen, we hebben wel een kort gesprekje gehad over de telefoon, maar in het dt heb ik nog niet enorm veel gezien waardoor ik er een kant aan zou willen plakken.

Zelf twijfel ik tussen Roodhapje, Rampposi, Katz en Circle voor mijn stem. Al neig ik nu voor de informatie om dan toch maar te stemmen op roodhapje, misschien kijk ik vanavond nog even of ik mijn stem wil aanpassen op basis van informatie die dan naar voren komt.

Rampposi

Citaat van: Williambz op 20 april 2023, 14:17:16
Oké ik twijfel met mijn stem nog tussen Roodhapje en Rampposi. De sitautie rondom Waterwork is mij nu wel duidelijk. Mexi zei dus dat minimaal 1 van de twee (Morana of Dixie) 2 extra stemmen zou hebben en omdat Waterwork zei; 'ja laten we beide 2 stemmen geven' (of iets in die trand) dacht ik dat hij hetzelfde dacht als Mexi. Afijn dat is dus niet zo en WW gaf toe het verkeerd opgevat te hebben.

Roodhapje blijkt mislukt gewisseld te zijn en dit is erg concrete informatie waardoor ik wel geneigd ben op hem te stemmen. Zijn neutraalclaim doet mijn gedachte daarvoor niet veranderen eerlijk gezegd. Het enige wat ik nog wel zag heeft te maken met de locatie van dag 1 van roodhapje. Hij ging toen naar de supermarkt, waar een loterijticket (250), lamskoteletten (250) en een telefoon (500) lag. We zien in het infotopic dat hij geen telefoon heeft gekocht. Omdat iedereen met 500 WD begon kan hij in principe zowel het ticket als de koteletten hebben gekocht. Mocht hij 1 van de 2 hebben gekocht zou ik denken aan koteletten. Ik zou daar tenminste eerder voor gaan dan je geluk beproeven. Maar als Roodhapje slecht zou zijn, zou ik de optie om koteletten te kopen erg raar vinden, want daar heb je niks aan. Als neutraaltje vind ik die keuze dan wel weer logisch, dus dit is de reden dat ik lichte twijfel heb.

Dan rampposi. Hij heeft nog niet gereageerd op het feit of hij het ouijaboard heeft gekocht of niet, dus ik hoop hier wel meer van te horen. Ik vind namelijk het een verdachte move om naar die winkel te gaan met een ouijaboard als Morana op de lynch staat. Dit is namelijk heel handig als er 1 dode wolf is. Nu heeft slecht wel de pech dat Morana geliefde was en er dus ook een dode burger is. Al is het maar de vraag of sunny goed of slecht gaat helpen als ze dood is.

Met Zabulus weet ik het niet zo goed. Hij zou goed prins kunnen zijn en zo raar doen om zichzelf te bewijzen op de lynch. Ik verwacht namelijk niet dat een wolf zo openlijk vreemd speelt. En aangezien ik geen zin heb in een verspeelde lynch stem ik niet op Zabulus. Uiteraard kan het reverse psychology zijn en hij echt een wolf zijn, maar dan wordt je vroeg of laat wel gecheckt en gelyncht en dat wil je als wolf ook niet. Ik denk dus niet dat we Zabulus moeten lynchen en vind het feit dat Mexi en Waterwork zo snel daarop springen ook wel opvallend.
Ik heb geen ouija board gekocht. Dus reken maar uit wat ik wel heb? Tarotkaarten dus, ikzelf denk namelijk dat deze wél krachtig zijn.

Also voor inactiviteit: vanaf vrijdagavond ben ik actiever, ben u op selectieve tijden online en probeer zo veel mogelijk bij te lezen maar heb niet veel tijd want ben bezig met een weeklang schoolproject en had gehoopt meer tijd te hebben dan dat ik nu heb. Excuses.
Vandoor dat ik ook niet doorhaal met mijn aanvallen, maar deze wel meen.
Voor mijn stem? RH, ik vind dagje bij een mislukte wissel altijd moet reageren, kan net zo goed offboard zijn in de vorm van welp of sjamaan, deze komen vanzelf wel in contact met onboard en dus geen neutraalclIm voor nodig. Met die rollen krijg je wel de kans om zo perfect mogelijk als goedje te spelen en dat is in mijn optiek wat RH laat doorschemeren wat ik zag.
Vind zn posts ietsje anders dan in t begin.

Malanaphy

Even iets heel anders: vinden jullie het ook opvallend dat Morana gewoon weerwolf was? Spelen we met conversie denken jullie? Ik zou een ketter ook niet uitsluiten
Waarnemingen van (mogelijke) wolven of wolvensporen kunnen doorgegeven worden via Wolf gezien. Voor dringende zaken of voor het melden van door wolven gedode schapen kunt u bellen met BIJ12 via nummer 085-4862222.

Aappen21

Citaat van: Malanaphy op 20 april 2023, 19:27:55
Even iets heel anders: vinden jullie het ook opvallend dat Morana gewoon weerwolf was? Spelen we met conversie denken jullie? Ik zou een ketter ook niet uitsluiten
nou ja als je denkt dat morana conversie is, is het dan niet logischer zabalus of erwipo te stemmen? I mean die mensen logische conversiewolven die morana zullen converseren
Als je maar lang genoeg domme dingen blijft doen worden ze vanzelf geniaal

Dixie

Dat ligt er wel een beetje aan in welk uur van de nacht ons locatie-visioen is. Het zou technisch gezien kunnen als Morana net geconverteerd was voordat Aappen ons zag, maar dan zou iemand in nacht 1 dus meteen een conversie uitgevoerd hebben wat al raar is en zou het nét voor Aappen's visioen gebeurd moeten zijn.

Mijn theorie is dat we met heel veel 'gewone' rollen spelen, omdat er zo ontzettend veel voorwerpen en acties in de variant zitten. Dan is het logisch om veel (bijna-)burgers en gewone wolven te hebben. Anders wordt het al snel teveel.

Dixie

@Rampposi interessante keuze voor de raadszaal, wat is je plan?

Rampposi

Citaat van: Dixie op 20 april 2023, 20:10:27
@Rampposi interessante keuze voor de raadszaal, wat is je plan?
Omdat ik mijn stem kracht wil bijzetten gelijkwaardig in wat ik geloof.
De spirituele winkel is vol en wil geen tas kopen. Kerk was vol. En wilde niet naar kerkhof of iets anders omdat ik daar nu niks aan heb of geen geld aan uit wil geven.

Rich

Ik heb besloten op Circle te stemmen. Ik vind haar erg afwezig in de discussie en het zit me niet lekker dat ze vrij aan het eind van de speldag het ziekenhuis in ging, op de voet gevolgd door Foxi. Terwijl ze wist dat ik 2 van de 3 wijkgenoten ging checken. Daarnaast verdenkt ze nu Katz omdat hij geen opheldering geeft over hoe hij voor de mislukte wissel van RH gezorgd kan hebben, terwijl het toch logisch is deze informatie niet openbaar te gooien. En waarom zou een slechtje zeggen, wat Katz zei? Ik zie het meer als rolinfo / iteminfo proberen te ontfutselen van Katz.
Daarnaast als ze daadwerkelijk slecht is kan ze een visioen plegen op een goedje, of zo een offboardje vinden.

Aappen21

semi heb je haar verteld dat ze gecheckt ging worden? want dan zou ze kunnen hebben gehuidenwisseld

Rich

Nee dat zeg ik, ik heb gezegd dat ik 2 van de 3 wijkgenoten ging checken, niet welke van de 3. Dus het zou me niets verbazen als ze als slechtje uit voorzorg heeft gehuidenwisseld.

Aappen21

maar ehhhm als we haar nu stemmen dan stemmen we dan niet de gene eruit waarmee ze gewisseld staat?

Williambz

Citaat van: Aappen21 op 20 april 2023, 21:01:32
maar ehhhm als we haar nu stemmen dan stemmen we dan niet de gene eruit waarmee ze gewisseld staat?

Dat is inderdaad heel scherp. Want als dat het geval is geldt dat deze lynch ook nog

Rich

Ai, je hebt gelijk. Ik ging ervanuit dat hij alleen voor de nacht zou gelden.

Circle

Het is me opgevallen dat er écht heel veel locaties en voorwerpen zijn waar acties (mee) gedaan kunnen worden. En ook echt sterke acties. De lunch kan op vrij veel manieren voorkomen worden, er zijn ook meerdere manieren om informatie te vergaren enz.

Mijn theorie is dan ook dat er weinig tot misschien wel geen rollen inzitten met krachten, omdat ik denk dat het anders teveel zou zijn. Of dat ook geldt voor slecht en of er dus ook alleen gewone weerwolven zijn, weet ik niet. Maar de claim van Roodhapje is in mijn ogen sowieso al twijfelachtig. En helemaal met mijn theorie het achterhoofd.

Mijn stem gaat dus naar RoodHapje.

Katz is mijn tweede verdachte. Ik vind het inderdaad vreemd dat Katz aangaf misschien de wissel veroorzaakt te hebben. Hij was in het veilinghuis en ik heb in de voorwerpenlijst eigenlijk geen dingen kunnen vinden die zoiets kunnen (wel een kleine slag om de arm omdat ik de lijst wel heb doorgelezen, maar niet grondig heb bestudeerd) En ik kan me niet voorstellen dat die opmerking vanuit een rol komt, aangezien hij daarmee wel heel makkelijk en snel rolinfo op tafel zou gooien. Daarnaast wil hij me nu geen lunchbescherming geven in onze wijk, omdat hij zegt dat ik toch niet geluncht zou worden. En daar ben ik niet zo zeker van.

Reagerend op Aappen: ik wist dat hij 2 mensen uit onze wijk zou checken. Maar ik dacht slim te zijn voor Dixie in het ziekenhuis onder toezicht te stellen. Ik had dan wel op haar gestemd, maar de kans dat Morana slecht was leek me even groot en ik verwachtte dat Dixie vast geluncht zou worden als dat het geval zou zijn. Ik had me niet gerealiseerd welk effect dat op de geloofwaardigheid van het visioen zou hebben.

Katz

Citaat van: Circle op 20 april 2023, 21:08:08
Daarnaast wil hij me nu geen lunchbescherming geven in onze wijk, omdat hij zegt dat ik toch niet geluncht zou worden. En daar ben ik niet zo zeker van.

Waarom gooi je dit openbaar dat is pas dom als goedje. Ik heb duidelijk uitgelegd waarom ik daarvoor wou kiezen. Omdat één je verdacht bent in het dt en twee als er geen slechtje in onze groep zit, zullen die ervan uitgaan dat jij beschermt bent. Als iemand in onze groep slecht is, zal die die kans niet nemen, omdat dan direct de ogen op onze groep liggen.

Dat je dit nu opengooit geeft me alleen maar slechte vibes bij jou, want als goedje bereik je hier niks mee.