[Discussie] Donkey, two things, OK? Shut… up.

Gestart door adriaan, 17 maart 2023, 19:14:40

Vorige topic - Volgende topic

Cinderella[666]

Pinocchio[666]

Gezien het redelijk vroeg in het spel is en Snow White aan het dreigen was met conversie is het reëel dat ze haar actie nog niet had ingezet. Ik vind het echter wel opmerkelijk je meest waardevolle wolf hiervoor te gebruiken, dus ik denk dat we devl optie van conversie niet helemaal kunnen uitsluiten.

Als we Snow White's posts doornemen vallen mij drie dingen op. Allereerst is ze vrij stellig tegen het jagen op neutraalclaims. Als tweede de vrij uitgebreide discussie met de biggetjes. Ze geeft op een gegeven moment wel aan dat ze denkt dat de biggetjes goed zijn, maar ik zou het toch vrij ongebruikelijk vinden dat twee wolven dit soort posts maken. Dus voor mij voldoende reden om van mijn verdenking op de biggetjes af te stappen. Als laatste besluit ze mee te gaan met de biggetjes met betrekking tot het treintje verdenken, maar in tegenstelling tot de biggetjes juist met het argument dat het bij Donkey er te dik bovenop zou liggen, dus slecht een play voor zou willen zijn.

Naast Donkey en de Biggetjes noemt ze eerder ook nog Puss en Queen Lillian, en reageert ze negatief op een post van Gingy. Hierbij geeft ze ook aan dat als de biggetjes slecht zijn Gingy dat waarschijnlijk ook is. Dat doet ze ook bij Repelsteeltje over Donkey. Voor mij niet genoeg om ze af te strepen, gezien deze mensen volgens mij niet direct gevaar liepen en als wolf alleen maar goedjes verdenken misschien niet handig is, maar het spreekt wat mij betreft wel in hun voordeel.

Fairy Godmother[666]

Ik denk dat we wel goed moeten nadenken over het feit dat Donkey al de hele dag wist dat Snow slecht was en Snow dit zelf natuurlijk zelf ook wist.. en dat alle posts die Snow gisteren heeft gemaakt nog zo ingestoken kunnen zijn om bepaalde mensen juist verdacht/niet verdacht te laten maken.

Donkey[666]

Ik kan mij vinden in pinnokios gedachte dat snow white neutralen "beschermde", wat tegen deze mensen spreekt. Snow white dacht, denk ik, tot ik haar outte dat ik haar links zou laten dus, eens, haar berichten kunnen mogelijk zand in de ogen hebben willen strooien, maar ze was al vrij stellig over neutralen voor ik haar outte.

Maar ik heb verder geen informatie vergaart over wie slecht zou kunnen zijn, dus aan iedereen de uitnodiging om te analyseren en discussiëren hier zodat we met een onderbouwde lynch kunnen komen.

Merlin[666]

Heel fijn dat Snow White slecht was maar veel extra info heeft dit niet opgeleverd. Wel wil ik van Fairy Godmother weten waarom ze haar stem niet heeft veranderd want het klinkt alsof ze niet op een mede slechtje wou stemmen. En je noemt dat bepaalde mensen verdacht of juist niet werden gemaakt door Snow White kun je dan ook namen noemen?

Fairy Godmother[666]

Denk je serieus dat wanneer iedereen op snow stemt je dan als medeslechtje toch maar erg eigenwijs op iemand anders stemt met het idee "ik bescherm mijn medeslechtje". Ik wijzigde mijn stem niet omdat het toch al duidelijk was dat ze slecht was en lynch ging worden en het wijzigen van mijn stem op dat punt niets zou wijzigen aan het resultaat (ik ben nu eenmaal lui)

Snow zat erg duidelijk neutralen te beschermen (wat niet in mijn eigen voordeel spreekt natuurlijk). Ze ging erg fel tegen tlp in, maar voor mijn gevoel wel pas na de beulsactie. Verder kan je zelf natuurlijk ook de posts van snow erbij pakken om de namen te achterhalen, ik vraag me dus ook af wat voor discussiepunt je hier hoopt te starten?

Dragon[666]

Mijn stemwijzer is blijkbaar niet doorgekomen. Wrs doordat het internet kuren had. Ik wil ook best uitleggen waarom ik laat naar donkey ging. Hij wilde zijn sjamaan claim in ere houden en heeft mij gevraagd op hem stemmen. In de hoop dat hij benaderd zou worden. Uiteindelijk is dit goed uitgepakt en een dode conversie wolf vermindert zijn kansen zeer om een slechtje te worden. Ik verwacht er namelijk niet 2. En ja qua besluiteloosheid, ik had weinig om vanuit te gaan op dat moment. Vind het knap als mensen nu al voldoende info hebben om 1 persoon in te sluiten, maar ik ben er niet 1 van. Vind het nog vrij lastig om lijntjes te trekken

Donkey[666]

Ik heb dragon gevraagd, en uit mijn hoofd enkele anderen ook, om mij verdacht te maken zodat ik slechtjes kon krijgen. Niemand deed dit of begreep dit, dus ik heb maar zelf theater gespeeld.

Ik denk dat als Dragon onboard slecht was, dat Snow white dit had geweten en dus spreekt dit in het voordeel van dragon

Shrek[666]

Ja, het wordt nu lastiger. Donkey heeft het goed gedaan om de conversiewolf eruit te spelen. Zeer naïef van team wolf om die maar naar voren te schuiven. Nu werden de neutraaltjes beschermt door een slechtje. Dat spreekt ook niet in mijn voordeel als men mijn claim moet geloven.

Maar "als ik de keuze mocht hebben" had/denk ik nu niet dat ik voor slecht zou kiezen als neutraaltje. Ze lijken mij te hoog spel te spelen.

Maar we horen ook niks meer over een welp? In de eerste nacht werd in ieder geval iemand verkeerd gewelpt toch?

Magic Mirror[666]

Hoezo zou slechtje alleen neutraaltje verdedigen als daar slechtje tussen zitten of contact mee hadden? Als snow white als persoon tegen lynchen van neutraaltjes is, zou ik dat hoe dan ook benoemen. Sowieso heeft slecht ook liever een goedje op de Lynch dan een iemand die potentieel slecht kan worden. Ook starten neutraaltjes niet de netwerken starten. Nu denk ik ook dat er eerder meerdere fake claims zijn door goedjes zoals King Harold ook al benoemd had.

Pinocchio[666]

Met zowel een dode grafdelver als een conversiewolf is de kans dat Donkey goed blijft behoorlijk groot. Ik zou het zelf geen gek idee vinden dat mensen hun informatie bij hem neerleggen en hij wellicht kan helpen met een stemadvies.

King Harold[666]

Citaat van: Magic Mirror[666] op 24 maart 2023, 09:48:51
Als snow white als persoon tegen lynchen van neutraaltjes is, zou ik dat hoe dan ook benoemen. Sowieso heeft slecht ook liever een goedje op de Lynch dan een iemand die potentieel slecht kan worden.

Dat slecht sowieso liever een goedje heeft dan een neutraaltje hoeft niet - een neutraaltje dat goed kiest is vaak bewijsbaar en heeft krachten die slecht flink pijn kunnen doen. Maar wat natuurlijk wel kan is dat Snow White gewoon die overtuiging heeft dat neutralen lynchen overbodig is en haar standaard spelmentaliteit wilde uitdragen.

Citaat van: Magic Mirror[666] op 24 maart 2023, 09:48:51
Ook starten neutraaltjes niet de netwerken starten.

??? ??? ??? XD Hier kan IK echt niks van maken, sorry.

Uiteindelijk is de hele vraag of neutralen beschermd werden ook niet extreem interessant, ik weet niet precies hoeveel neutralen er over zijn maar het zijn er nog altijd meer dan 3 als ik het goed gelezen heb, dat daar een wolf (of anders een hulpje) tussen zit is best wel waarschijnlijk, zeker omdat er al een neutraaltje dood is en dus bij de overgebleven groep neutraalclaimers minder spelers zullen zijn die werkelijk neutraal zijn.

Dus laten we het even over iets anders hebben: Er is natuurlijk weer een stemming zonder resultaat geweest. Tot het moment dat onze Ezel Sneeuwwitje outte als slechtje is er gewoon door mensen gestemd. MIJN hoofd wordt chaotisch van alle weggestreepte stemmen maar als ik snel telde was de stand 4-2-2 met 4 stemmen op de biggen en 2 op mij en Repelsteeltje. Wat interessant is, is dat slecht waarschijnlijk wel wist dat de guillotine al boven het hoofd van Sneeuwwitje klaar stond. Wat dat impliceert weet ik niet zo goed, maar iets wat in mijn hoofd speelde: Vroeg stemmen is dan best slim omdat je als vroege stemmer relatief makkelijk op een nieuw doelwit kan stemmen en zo assertiviteit kan tonen, terwijl je toch weet dat je waarschijnlijk niet op je stem gepakt gaat worden als goedje. Ik weet niet hoe anderen daarin staan? Dat mensen op de biggen wilden stemmen voor info kan ik wel begrijpen, de enige die echt opvalt is Merlijn. Die observeert eerst een trein op de biggen en stemt op Donkey. Vervolgens besluit hij toch wel op de biggen te stemmen bij de tweede stemming zonder resultaat. Op dat moment lijken de biggen ook echt wel het bokje te gaan worden. Dit is allemaal maar een half uur voordat Sneeuwwitje geout wordt. Dus op zich dacht slecht toen wellicht dat zij het wel ging redden.

Het valt me enorm op, maar het gedrag van Merlijn valt me dan weer zoveel op dat ik ook weer denk dat hij het niet kán zijn. Dan kom ik toch weer terug bij Arthur, die ook nog eens komt met een klassieke tegenstem (dat vind IK echt een slechtjesding om zo maar te laten zien dat je echt 'heel bozig bent om je onterechte stem') en vervolgens ook nog eens roept dat ik niks zinnigs heb bijgedragen terwijl ik juist een analyse over de stemming had gedaan met ook wat conclusies.

Ik ben het verder niet volledig eens met Pinokkio, met geen lunch in nacht 2 vind ik het niet ongebruikelijk om toch te denken over de aanwezigheid van een tweede Grafdelver, maar ik denk dat Donkey wel gewoon een manier van bescherming heeft genoten afgelopen nacht of de beschermende rollen hebben zeer matig werk geleverd, dus de kans dat hij dan werkelijk lijk is lijkt me klein en Donkey zal het meeste info hebben. Ik ben niet een speler die blind meegaat met het eerste de beste bewezen goedje, we hebben tenslotte vaker gezien dat dat verkeerd kan uitpakken. Maar ik heb wel het gevoel dat het anders weer aardig giswerk wordt, dus enige input wat betreft een stemadvies zou ik zeker niet afslaan.

Rumpelstiltskin[666]

Ik ben nu wel meer afgestapt van de biggetjes, omdat ik hun en snow white best tegen elkaar in zag gaan en dat zie ik 2 wolven zo vroeg in het spel niet doen als het niet noodzakelijk is. Helemaal afstrepen doe ik nog niet, omdat ik nog steeds achter mijn stem op hun destijds sta. Wie nu wel is de vraag. Aangezien er gisteren ook niet heel veel info bij is gekomen en ik ook nuet veel contact heb met iemand, ben ik nu meer geneigd op een wat afzijdiger iemand te stemmen. Ook qua mijn beperkte tijd vandaag. Ik neig nu zelf naar Merlijn of Rapunzel, maar ik wacht nog met stemmen om te kijken of er vandaag nog wat wordt gepost.

Puss in Boots[666]

Met de huidige ontwikkelingen stap ik van Rumpelstiltskin af en stem ik op Shrek. Ik heb zijn bijdragen er nog eens bij gepakt, en dit is de kern:

- Het niet fijn vinden om als neutraal geexposed te worden.
- Benoemen dat hij Donkey wel verdenkt, maar verwacht dat hij toch eerder een flapuit is.
- Benoemen dat hij de sjamaan claim van Donkey in eerste instantie toch niet geloofde.
- Open deur intrappen dat neutraaltjes minder snel voor slecht zouden kiezen.
- Aandacht verleggen naar het eerdere welp verhaal van Rapunzel.

Zoals Shrek zelf al aangeeft zitten de neutraalclaimers nu niet in een fijne positie, aangezien Snow White best wel veel van haar posts besteed heeft dat wij ons niet teveel op de neutraalclaimers moeten focussen.

Ik vind Shrek geen duidelijke eigen mening hebben en hij post informatie die je met voorkennis over slecht ook makkelijk kan posten. Vandaar mijn stem op hem.

Gingy[666]

Citaat van: Pinocchio[666] op 24 maart 2023, 11:36:26
Met zowel een dode grafdelver als een conversiewolf is de kans dat Donkey goed blijft behoorlijk groot. Ik zou het zelf geen gek idee vinden dat mensen hun informatie bij hem neerleggen en hij wellicht kan helpen met een stemadvies.

Eerder zei u nog dat we de mogelijkheid van conversie niet helemaal kunnen uitsluiten. Zijt ge van mening veranderd of spreekt ge uzelf hier gewoon tegen?