Nieuws:

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Hoofdmenu

[Spellendiscussie] Wat is de optimale strategie? Oh wacht, jij doet ook mee.

Gestart door adriaan, 11 november 2022, 21:41:23

Vorige topic - Volgende topic

Williambz

Citaat van: Semi-Sjamaan op 13 november 2022, 17:50:00
Ik ben van mening dat we zoveel mogelijk in pm overleggen met degene waar je nu het beste gevoel bij hebt. Ik ben naar thelight toegestapt omdat hij het spel kent. Inmiddels begrijp ik het ook en overleg ik met hem wat een goede zet zou zijn. Dat hier in het topic posten zou slecht enkel helpen omdat je altijd info zal geven over wat je van plan bent. Daarom ben ik tegen het overleg hier in dt.
En ja thelight kan ook zelf slecht zijn maar als hij bewust slechte moves zou voorstellen zou ik dit wss wel merken. Ik snap de mensen die het spel niet meespelen of iig de regels niet proberen te leren dan ook niet zo, want zo kun je ook niet controleren of mensen logische zetten bespreken / uitvoeren. Als goedje zou je dit toch op z'n minst doen, anders zou slecht dit kunnen domineren zonder dat je het weet...

Ik had het enkel over het overleggen van de eerstvolgende zet. Dus dat betekent dat wij die meteen kunnen uitvoeren. Dan heb je slecht geen informatie gegeven, want je voert die informatie meteen uit namelijk.

Williambz

Citaat van: Semi-Sjamaan op 13 november 2022, 17:50:00
Ik ben van mening dat we zoveel mogelijk in pm overleggen met degene waar je nu het beste gevoel bij hebt. Ik ben naar thelight toegestapt omdat hij het spel kent. Inmiddels begrijp ik het ook en overleg ik met hem wat een goede zet zou zijn. Dat hier in het topic posten zou slecht enkel helpen omdat je altijd info zal geven over wat je van plan bent. Daarom ben ik tegen het overleg hier in dt.
En ja thelight kan ook zelf slecht zijn maar als hij bewust slechte moves zou voorstellen zou ik dit wss wel merken. Ik snap de mensen die het spel niet meespelen of iig de regels niet proberen te leren dan ook niet zo, want zo kun je ook niet controleren of mensen logische zetten bespreken / uitvoeren. Als goedje zou je dit toch op z'n minst doen, anders zou slecht dit kunnen domineren zonder dat je het weet...

Bovendien ben ik het ook niet eens met het 2e gedeelte. Je maakt nu een aanname dat men de regels niet leert etc. Dat vind ik een rare aanname. Ik zelf heb ook de regels geleerd, maar omdst er zo weinig overleg in het dt was, dacht ik dat iedereen maar voor zichzelf dacht. Blijkbaar is dit achter de schermen erg gaande waar ik geen weet van had en dat vind ik wel raar. Zoals Sunny al zegt, hoef ik echt geen heel uitgedacht plan in het dt, want dat zal slecht helpen, maar de manier waarop de zetten worden gedaan vind ik / vond ik gek. Nu voelt het alsof we dit spel met 8 mensen spelen en er zijn er een stuk meer, dus ik hoop dat we dat wat meer kunnen zien. En het is nogmaals geen kritiek op de zetten zelf oid.

Rich

Citaat van: Williambz op 13 november 2022, 18:11:00

Ik had het enkel over het overleggen van de eerstvolgende zet. Dus dat betekent dat wij die meteen kunnen uitvoeren. Dan heb je slecht geen informatie gegeven, want je voert die informatie meteen uit namelijk.

Nee want met overleggen over een zet komen meerdere scenario's voorbij en geef je redenen waarom je iets wel / niet doet, waarbij je dus sowieso je strategie blootlegt. Je denkt vooruit en geeft daarmee ook informatie over volgende zetten.

123berber

Het haalt voor mij wel een beetje het plezier uit dit spel. Vorig spel was ik inderdaad slecht zoals opgemerkt en was het spel velen malen leuker, omdat je (ook al kende je het spel niet) je wel verplicht werd om je in het spel te verdiepen.

Prima dat men het op de achtergrond wil spelen, maar laat ons dan in ieder geval suggesties geven mochten we ideeën hebben. Als ik denk een goede zet te zien voor goed, zoals Shaddow heeft gedaan, ben ik ook geneigd het gewoon hier te droppen. Een beetje openheid in deze vorm lijkt me goed, want als straks het spel gespeeld blijkt door de slechtjes, is er geen enkele controle, behalve dat we de zetten hier zien verschijnen.

WCeend!! Zomerspelen 2014

Rich

Citaat van: Williambz op 13 november 2022, 18:15:05

Bovendien ben ik het ook niet eens met het 2e gedeelte. Je maakt nu een aanname dat men de regels niet leert etc. Dat vind ik een rare aanname. Ik zelf heb ook de regels geleerd, maar omdst er zo weinig overleg in het dt was, dacht ik dat iedereen maar voor zichzelf dacht. Blijkbaar is dit achter de schermen erg gaande waar ik geen weet van had en dat vind ik wel raar. Zoals Sunny al zegt, hoef ik echt geen heel uitgedacht plan in het dt, want dat zal slecht helpen, maar de manier waarop de zetten worden gedaan vind ik / vond ik gek. Nu voelt het alsof we dit spel met 8 mensen spelen en er zijn er een stuk meer, dus ik hoop dat we dat wat meer kunnen zien. En het is nogmaals geen kritiek op de zetten zelf oid.

Is geen aanname. Sunny heeft letterlijk gezegd dat ze alleen meekijkt en achterover gaat leunen. En dat ze het graag hoort als er een slechte zet gedaan wordt. En je kan zelf toch ook naar iemand toestappen als je mee wil doen? Beetje eigen verantwoordelijkheid hoor. Het duurt anders veel te lang voordat een zet gespeeld wordt.

AnjaAquaFaba

Sunny

Ik heb dat gezegd NADAT mij bekend was wie er speelde en dat er dus controle was.
Ik vertrouw er op dat dat goed komt.
Wat vreemd dat jij dit zo negatief wilt benaderen.

Thelight288

Thelight288

Vooral de zwarte 3 rechts van 2w rij reserveren en daar eerst voor te gaan. Dan kunnen we al punten pakken

Rich

We willen de laatste kaart van de tweede stapel reserveren. Iedereen akkoord?

RoodHapje

Zonder inhoudelijk in te gaan op de keuze, als je zo'n vraag stelt verwacht je dat iedereen in minder dan 4 minuut reageert?

Awards
2025: Forumkoppel <3 AGR    |    Vunzig pratend lid (+ Carnage & AGR)    |    Niet geniaal meesterplan
2024: Ongeëvenaard verspreker    |    Beste netwerker
[close]

Thelight288

RoodHapje

Toch blijft het vaag dat je het na 4 minuut al post als je de vraag hier wel stelt. Of dat moet aan mij liggen. Maar ik leg me er dan maar bij neer.

Awards
2025: Forumkoppel <3 AGR    |    Vunzig pratend lid (+ Carnage & AGR)    |    Niet geniaal meesterplan
2024: Ongeëvenaard verspreker    |    Beste netwerker
[close]

Shaddow

Williambz

Citaat van: Semi-Sjamaan op 13 november 2022, 18:18:18
Citaat van: Williambz op 13 november 2022, 18:11:00

Nee want met overleggen over een zet komen meerdere scenario's voorbij en geef je redenen waarom je iets wel / niet doet, waarbij je dus sowieso je strategie blootlegt. Je denkt vooruit en geeft daarmee ook informatie over volgende zetten.

Ja deels waar. Maar ik denk dan meer in de trand dat we zeggen 'oh pakken we die, die en die kleur? Of zal dit beter zijn?' Dan vind ik niet dat je je strategie meteen bloot legt, maar dat is misschien mijn opinie.