[Bordspel dag 1] Splendor

Gestart door adriaan, 11 november 2022, 16:06:39

Vorige topic - Volgende topic

adriaan

Op dag 1 gaan we Splendor spelen, team iedereen tegen team slecht. Team iedereen doet hun zetten in dit topic en team slecht post ze in het wolvenboard, die ik dan zo snel mogelijk zal verwerken in dit topic. (Het heeft geen zin om naar de onlinetijden te kijken, want soms zal ik bewust even wachten met posten)

Kijk hier voor de regels in het kort: https://www.thegameroom.nl/gezelschapsspellen/splendor/

Als je een zet hebt gedaan namens team iedereen, dan moet je vervolgens 1 zet uitzitten voor je weer een mag posten. (Je mag dus niet twee keer achter elkaar posten) Dit geldt niet voor team slecht.

Als team iedereen wint, dan mag er de eerste 36 uur van dag 2 gestemd worden op iemand die een stalkeractie mag doen over de afgelopen of komende nacht.
Als team slecht wint, dan mogen zij kiezen tussen een gratis sjamaanactie voor één van hen of het horen van 3 namen waarvan 1 een offboard slechtje is als die erin zitten.

Post alsjeblieft in dit topic alleen jullie zetten en geen discussie over de zetten.

Als het spel niet op tijd af komt, dan verliest het team dat de meeste tijd heeft gebruikt. Als er daar nauwelijks verschil tussen zit, dan wint het team dat 3+ overwinningspunten meer heeft dan het andere team. Als dat ook niet aan de orde is, dan is er geen winnaar en ontvangt geen van beide teams het voordeel.

adriaan

adriaan

Ik heb een muntje opgegooid waaruit blijkt dat team slecht mag beginnen.

adriaan

Team slecht heeft de tweede kaart op de onderste rij gereserveerd en een joker gekregen. Team iedereen is aan de beurt.

adriaan

Ik ben vandaag minder beschikbaar, het is mogelijk dat yasu voor mij de zetten van slecht bevestigt, hij kan dit zien. Hij is verder niet hulp- of gastspelleider maar helpt vandaag even mee

Waterwork

Wij pakken als team iedereen 2 groene

yasu

Team slecht heeft 1 rode edelsteen, 1 groene edelsteen en 1 zwarte edelsteen gepakt. Team iedereen is weer aan de beurt.

AnjaAquaFaba

We pakken een groene, een zwarte en een blauwe

adriaan

Slecht pakt 1 zwart, wit, blauw

Rich

Wij pakken ook 1 zwart 1 wit en 1 blauw.

adriaan

Slecht pakt 1 blauw, 1 wit, 1 rood

Let op de regel dat een team maximaal 10 fiches mag bezitten

Shaddow

Team iedereen reserveert de eerste kaart van de tweede rij; 2 blauw: 2 wit, 1 rood, 4 zwart

adriaan

adriaan

Team slecht koopt hun gereserveerde kaart.

Thelight288

Wij kopen de zwarte kaart rechtsonder voor 3 groen