[Welkom] DooDuckstad

Gestart door adriaan, 26 juli 2022, 22:41:17

Vorige topic - Volgende topic

Mickey Mouse[632]

ik somber inzien voor goed op dit punt, wat jullie?

adriaan

Nouja, nu Mikmak switcht en de hele adel wel dubbel op K3 zal stemmen zullen die gelyncht worden en dan verwacht ik dat Mikmak of Pluto geluncht wordt. Dan zijn er daarna 2 goedjes, een wolf, en een grafdelver en lijk over. Kan dan nog alle kanten uit :D

Mickey Mouse[632]

als stemming zelfde blijft en adel op k3 stemt, dan is 6,5 - 3
als guus op k3 stemt is 7,5 - 3, als guus op dago stemt is 6,5 - 4

als guus op dago stemt en willie wisselt, dan is 4,5 op k3 en 5 op dago.
dus zou kunnen dago eruit gaat, maar kans klein

dan wrs mikmak lunch? dan 5 spelers over, als dago zijn BM aan willie geeft, dan is het lijk-delver, 1 goedje en 2 slechtjes... Hmm.. en dan is het wrs vragen wie goedje winst gunt.

okay, nee is nog niet gelopen voor goed haha ;D spannent

Willie Wortel[632]

Well.. oops.. ik dacht dat Minnie iets eerder dood was gegaan en dat misschien de delver voor heks had kunnen spelen. En ik hoopte de adel nu heel te houden om subtiel dagobert eruit te werken als "Waarschijnlijk geconverteerd" maar toch een fout gemaakt. Ach.. go lijk!!

Katrien Duck[632]

Dagobert heeft nu wel een probleem, denk ik. Jullie stonden voor elkaar in. Lijk kan daar mooi op inspelen, en 's nachts nog iemand opruimen.

adriaan

Mikmak kan wel voor hem instaan, omdat ze weet waarom ze voor elkaar instonden. Bovendien is het denk ik wel duidelijk dat er niet nóg een wolf in zit.

Willie Wortel[632]

Ja dat maakte het voor lampje en mij erg lastig, dagobert vroeg of ik mijn vertrouwen in hem kon uitspreken, nadat mijn laatste uitvinding alle slechtjes al liet zien aan mij en ik mensen daarvan wilde overtuigen kon ik ook erg lastig nog daar vanaf wijken.

Oma Duck[632]

Ach en wee! Ik had niet voorzien dat de nacht zo zou lopen. Ik had zowel niet meer op conversie gerekend alswel nooit stilgestaan bij adel als mogelijkheid.

Ik heb me wel kostelijk geamuseerd.

Mickey Mouse[632]

Ik zag dat ze de grafdelver wilde lunchen, ik was hier al bang voor :( jammer! Go lijk! :') al is zijn neutraal zijn wel bij iedereen bekend. Guus, you rock! :D

adriaan

Het lijk zit in de adel en arme Pluto is nu nog de enige die van niks weet.
Ik snap ook niet waarom ze Pluto niet toevoegden want die is de enige die eigenlijk geen lijk kan zijn ::)

Oma Duck[632]

Nog even uit nieuwsgierigheid: hoe zit het met het visioen van Bolderbast m.b.t. Guus in nacht 3?

Guus was dood op het moment dat Bolderbast zijn visioen kreeg. Zou dat visioen niet moeten mislukken? Of goed als resultaat hebben? Hij was toen weliswaar door, maar wel als burger. Pas daarna werd hij lijk. Of zit er een andere logica achter?

adriaan

Citaat van: Oma Duck[632] op  6 augustus 2022, 15:41:41
Nog even uit nieuwsgierigheid: hoe zit het met het visioen van Bolderbast m.b.t. Guus in nacht 3?

Guus was dood op het moment dat Bolderbast zijn visioen kreeg. Zou dat visioen niet moeten mislukken? Of goed als resultaat hebben? Hij was toen weliswaar door, maar wel als burger. Pas daarna werd hij lijk. Of zit er een andere logica achter?
Nee: visioenen en rolveranderingen zijn allebei in uur 5 van de nacht, dus gaat dat op PM-volgorde. U had als eerst de PM gestuurd dat u een lijk wilde maken, dus dat gebeurde eerst, en daarna vond het visioen plaats, waarna Guus dus al lijk was geworden. Als dit andersom was geweest, dus de PM voor het visioen was eerst gestuurd, dan was het visioen mislukt omdat Guus op dat moment niet leefde.

Oma Duck[632]

Adriaan, lieve jongen, hartelijk dank voor je snelle en duidelijke reactie! Ik had louter gekeken naar de volgorde waarin het opgesomd was en had niet gezien dat het hetzelfde uur betrof. Ik herinner me inderdaad nog als de dag van gisteren dat ik al bij het krieken van de dag het berichtje had gestuurd, dus het verbaast me niet dat ik vlotter was dan Bertus.

Mijn complimenten voor je leiding van dit spel.

adriaan

Guus heeft dus bewust besloten vannacht niet te moorden; ik denk dat hij wist dat hij de BM niet zou krijgen en dat Pluto vermoorden eigenlijk hetzelfde zou betekenen als nu namelijk dat Pluto de winnaar kiest, en nu kan hij het verhaal ophangen dat hij als slotenmaker het lijk Mikmak zogenaamd heeft opgesloten. Het zal me benieuwen of het plan werkt. Het spel duurt wel lang zo ;D

Dagobert Duck[632]

Ja ik zag de bui al hangen. Doordat ik bm was lag de druk bij mij