[Discussie] Zitten er wolvenharen achter zijn eendenmasker?

Gestart door adriaan, 22 juli 2022, 19:27:45

Vorige topic - Volgende topic

Dagobert Duck[632]

Ik had even alleen tijd om bij te lezen en nog niet om te reageren. Ik weet dat we allemaal weer even terug moeten naar welke informatie echt is en welke niet. Ik heb altijd mijn best gedaan om te helpen met het uitpuzzelen en ben altijd bereid geweest om meer te geven dan te nemen van anderen. Ook heb ik belangrijke informatie niet verspreid als mij dat gevraagd werd en daar leek ik een van de weinige in te zijn. Wat er hier gebeurd is interessant te noemen, maar begrijpen doe ik nog niet helemaal. Ik denk dat we allemaal wel begrijpen dat concrete informatie beter werkt dan blind dingen aannemen van anderen. Dat is ook de reden dat Gijs zichzelf niet meer wist te redden.

Ik baal persoonlijk heel erg van het feit dat Donald blufte, anders had ik mezelf kunnen bewijzen na deze stemming. Nu weet niemand meer wat er waar is. Toch moet ik ook zeggen dat ik Donald een opvallende moord vind, want zijn kaarten leken allemaal op tafel te liggen. Plus ben ik ook wel benieuwd waarom het verdacht is als ik voor Willie vouch, maar het niet verdacht is als Mikmak voucht voor Oma en K3. Het feit dat ik Willie vertrouw is op prive contact gebaseerd en wij dachten dat we dankzij de informatie van Donald 2 slechtjes gevonden hadden. Hij is degene met wie ik heb kunnen puzzelen

Mickey Mouse[632]

Citaat van: Pluto[632] op  3 augustus 2022, 12:28:31
Mickey je verhaal is echt uit je grote muizenduim gezogen. Als die tabel van jou klopt, slaan heel veel dingen nergens op.
1. Waarom zou ik Minnie doden als slechte heks en niet een actieve speler of een speler met een sterke rol?
Je hebt zelf al aangegeven dat het een onwaarschijnlijk scenario was en nu vind je het ineens wel warschijnlijk??

2. Denk je serieus dat alle goedjes nu nog burger zijn? Dan zouden er 7! burgers bij goed zitten. Dit is echt heel veel naar mijn mening en dan heeft goed echt weinig rollen die wat kunnen doen.

3. Waarom wil je k3 of oma lynchen als je zoveel zekerder lijkt van katrien of mikmak?
1 ik niet weet waarom jij minnie dood maakte, jij deed verhaal maar kan gelogen zijn. je hebt ook gegrapt dat mijn schuld was dat jij doodde en toen weet niet. scenario jij slechte heks is aanwezig, niet mijn grootste zekerheid maar sluit niet uit tot meer zekerheid over jou heb.
2 dago of willie kan liegen over burger, maar ik zeker van 5 burger en op basis contact met dago ik denk hij ook waarheid spreekt
3 max katrien geconverteerd obv stemmen en mikmak hulpje obv levensdrank. als geen dode conversie wolf dan ga ik nog niet katrien stemmen en hulpje stemmen niet nuttig ook niet als mikmak tweede welp was, zolang wolven die al vanaf begin wolf waren niet dood zijn. dus mikmak en katrien mogen van mij later dood, maar wel pas nadat zekerheid is van oude beginwolven

Citaat van: Pluto[632] op  3 augustus 2022, 12:31:28En waarom is er een groepspm gemaakt met Katrien, Mikmak, bolderbast en Mickey?

Willie en ik waren de 2e en 3e die op magica stemden, maar die worden niet toegevoegd?
katrien en mikmak bevestigen kan. ik na magica lynch pm met mikmak katrien bolderbast gemaakt.
ik benoemd willie, eugenia en jij richting niet wolf, maar ik niet zeker want niet eerste stemmers.
mikmak werd aangevalt door magica dus niet onboard.
katrien en bolderbast aangevalt door magica als daar wolf tussen, dus ook niet onboard ik dacht.
katrien ook jij moet leren lezen van magica gehad. ik niet verwacht wolven doen bij elkaar.

dus ik willie eugenia en jou richting goed, maar niet zeker als anderen vanuit mijn bril. begrijpelijk?

Citaat van: Pluto[632] op  3 augustus 2022, 12:36:54Kijk ik denk dat we niet nog 3 burgers hebben, maar voor mij wordt het dsn meer een gok tussen Dagobert en Mickey. Ik snap ook niet goed waarom Oma en vooral de neefjes zo worden vrijgepleit, want de neefjes hun claim blijf ik raar vinden. Mikmak vertrouw ik wel, maar kan nog steeds offboard zijn wat ik wel in mijn achterhoofd houd. En ik vind het ook wel bijzonder dat ze wel in een groepspm zat met Katrien en Mickey, maar niet met Willie of mij.

Voor nu zet ik dus mijn stem op de neefjes
welke claim van k3 of jij bedoeld derde neutrale claim? hoe (blind) vertrouw jij mikmak over oma?

Katrien Duck[632]

Citaat van: Pluto[632] op  3 augustus 2022, 12:31:28
En waarom is er een groepspm gemaakt met Katrien, Mikmak, bolderbast en Mickey?

Willie en ik waren de 2e en 3e die op magica stemden, maar die worden niet toegevoegd?

Mickey heeft de GroepsPM aangemaakt, waarom jullie daar niet inzaten weet ik niet. Waarschijnlijk vertrouwde hij jullie niet.

Verder vind ik het opvallend, dat Mickey eigenlijk zo'n beetje het hele spel door de discussie heen zigzagde met onsamenhangende, moeilijk te lezen berichten, en nu hij zelf onderwerp van discussie is en gevaar loopt de lynch te zijn, wel duidelijk en begrijpelijk weet te posten. Er is echt een wereld van verschil tussen de posts tot pagina 27 en die daarna..

Mickey Mouse[632]

Citaat van: Mickey Mouse[632] op  3 augustus 2022, 12:54:30katrien en mikmak bevestigen kan. ik na magica lynch pm met mikmak katrien bolderbast gemaakt.
dank voor bevestigen.

Citaat van: Katrien Duck[632] op  3 augustus 2022, 13:12:17Mickey heeft de GroepsPM aangemaakt, waarom jullie daar niet inzaten weet ik niet. Waarschijnlijk vertrouwde hij jullie niet.

Verder vind ik het opvallend, dat Mickey eigenlijk zo'n beetje het hele spel door de discussie heen zigzagde met onsamenhangende, moeilijk te lezen berichten, en nu hij zelf onderwerp van discussie is en gevaar loopt de lynch te zijn, wel duidelijk en begrijpelijk weet te posten. Er is echt een wereld van verschil tussen de posts tot pagina 27 en die daarna..

ik in pm uitleg gegeef toen vertrouw jullie meest, wel zeggen zij wrs niet wolf maar minder zeker van hun dan jullie. dus weet ik niet is leugen!  ::)

in spel anoniem ik anoniem schrijven. hoe ik zigzagt of onsamenhangt geweest volgens katrien? nu ik duidelijk plaatje voor zie met mikmak, katrien, oma/ k3 ik moet duidelijk schrijf voor iedereen. anders mensen miss niet begrijp. vanaf nu weer moeilijk schrijven voor jullie, opgemerkt goed door jou!  O0

Pluto[632]

Citaat van: Mickey Mouse[632] op  3 augustus 2022, 12:54:30
1 ik niet weet waarom jij minnie dood maakte, jij deed verhaal maar kan gelogen zijn. je hebt ook gegrapt dat mijn schuld was dat jij doodde en toen weet niet. scenario jij slechte heks is aanwezig, niet mijn grootste zekerheid maar sluit niet uit tot meer zekerheid over jou heb.
2 dago of willie kan liegen over burger, maar ik zeker van 5 burger en op basis contact met dago ik denk hij ook waarheid spreekt
3 max katrien geconverteerd obv stemmen en mikmak hulpje obv levensdrank. als geen dode conversie wolf dan ga ik nog niet katrien stemmen en hulpje stemmen niet nuttig ook niet als mikmak tweede welp was, zolang wolven die al vanaf begin wolf waren niet dood zijn. dus mikmak en katrien mogen van mij later dood, maar wel pas nadat zekerheid is van oude beginwolven

katrien en mikmak bevestigen kan. ik na magica lynch pm met mikmak katrien bolderbast gemaakt.
ik benoemd willie, eugenia en jij richting niet wolf, maar ik niet zeker want niet eerste stemmers.
mikmak werd aangevalt door magica dus niet onboard.
katrien en bolderbast aangevalt door magica als daar wolf tussen, dus ook niet onboard ik dacht.
katrien ook jij moet leren lezen van magica gehad. ik niet verwacht wolven doen bij elkaar.

dus ik willie eugenia en jou richting goed, maar niet zeker als anderen vanuit mijn bril. begrijpelijk?

Citaat van: Pluto[632] op  3 augustus 2022, 12:36:54Kijk ik denk dat we niet nog 3 burgers hebben, maar voor mij wordt het dsn meer een gok tussen Dagobert en Mickey. Ik snap ook niet goed waarom Oma en vooral de neefjes zo worden vrijgepleit, want de neefjes hun claim blijf ik raar vinden. Mikmak vertrouw ik wel, maar kan nog steeds offboard zijn wat ik wel in mijn achterhoofd houd. En ik vind het ook wel bijzonder dat ze wel in een groepspm zat met Katrien en Mickey, maar niet met Willie of mij.

Voor nu zet ik dus mijn stem op de neefjes
welke claim van k3 of jij bedoeld derde neutrale claim? hoe (blind) vertrouw jij mikmak over oma?

Nee ik vind dit eigenlijk helemaal niet begrijpelijk. Want als magica benoemde eerst Mikmak als verdacht. Daarna vermoedde ze dat er een wolf tussen bolderbast en katrien zat. Daarna zei ze dat ze voor een volger wilde gaan namelijk, Willie wortel, Eugenia of Mickey en als laatste wilde ze nog een treintje op Goofy starten. Dat zijn welgeteld 7 mensen die ze heeft benoemd, maar jij maakt met 3 hiervan een groepje. Bovendien noemen wolven heel vaak hun medewolven wel eens als verdacht, omdat als 1 van hen dood gaat diegene dan minder verdacht is en jij lijkt daar in te trappen. Op een medewolf stemmen is echter riskanter om te doen. Zeker als er al stemmen op staan. Jij zegt dat je niet zeker van willie, eugenia en mij bent, omdat we niet de 1e magica stemmers waren, maar dat was alleen mikmak. Katrien en Bolderbast waren ook niet de 1e stemmers en ja zij werden genoemd door magica, maar dat werden er veel meer.

En je vertrouwde eerst katrien en mikmak het meest en nu verdenk je ze weer, maar je wilt het liefst op oma of k3 stemmen. Ik vind het allemaal maar erg vaag wat je verteld Mickey

Mickey Mouse[632]

Citaat van: Pluto[632] op  3 augustus 2022, 15:33:06
Citaat van: Mickey Mouse[632] op  3 augustus 2022, 12:54:30welke claim van k3 of jij bedoeld derde neutrale claim? hoe (blind) vertrouw jij mikmak over oma?
Nee ik vind dit eigenlijk helemaal niet begrijpelijk. Want als magica benoemde eerst Mikmak als verdacht. Daarna vermoedde ze dat er een wolf tussen bolderbast en katrien zat. Daarna zei ze dat ze voor een volger wilde gaan namelijk, Willie wortel, Eugenia of Mickey en als laatste wilde ze nog een treintje op Goofy starten. Dat zijn welgeteld 7 mensen die ze heeft benoemd, maar jij maakt met 3 hiervan een groepje. Bovendien noemen wolven heel vaak hun medewolven wel eens als verdacht, omdat als 1 van hen dood gaat diegene dan minder verdacht is en jij lijkt daar in te trappen. Op een medewolf stemmen is echter riskanter om te doen. Zeker als er al stemmen op staan. Jij zegt dat je niet zeker van willie, eugenia en mij bent, omdat we niet de 1e magica stemmers waren, maar dat was alleen mikmak. Katrien en Bolderbast waren ook niet de 1e stemmers en ja zij werden genoemd door magica, maar dat werden er veel meer.

En je vertrouwde eerst katrien en mikmak het meest en nu verdenk je ze weer, maar je wilt het liefst op oma of k3 stemmen. Ik vind het allemaal maar erg vaag wat je verteld Mickey
ik begrijpelijker probeer maken.

ze noemde 7 mensen inderdaad. maar drie maakte ik groepje, Mikmak om wederzijds stemmen en verdacht maken met magica. bolderbast en katrien om hun vroege stemmen icm geluiden van magica richting hun. ik heb willie niet toegevoegd, omdat magica die toevoegde aan makkelijke volger terwijl hij tweetste stemde.

ik mikmak, katrien en bolderbast gezegd ik jullie niet als wolf zag, maar minder zeker was dan hun. daarom ik jullie niet toegevoegd. jullie werden gezien makkelijke volgers wat niet logisch is over andere wolven te zeggen, maar magica leek al dood te gaan.

ik denk wij lynchen moeten wie niet bewezen niet-begin-wolf is door rol of iets. mikmak gered door pluto en katrien stemde magica eruit, zou wolf niet doen imo.
dan blijven dago, willie, k3, oma en ikzelf over.
willie stemde op magica, dus niet beginwolf denk.

dago, k3, oma en ikzelf over. ik weet dat ik burger ben.

dan dago, k3 en oma.
dan denk dat k3 en oma zich minder uitgesproken hebben dan dago vandaar voorkeur voor hun stemmen. snap nu wat ik vertel?

Madam Mikmak[632]

Ik denk dat de sleutel bij de 1e lynch ligt. Ik druk de nog levende mensen met hun plaatsing van de stemmen dik.
Mickey > Donald (1)
Buurman > Guus Geluk (1)
K3 > Buurman (1)
Magica > Mikmak (1)
Donald > K3 (1)
Katrien > Buurman (2)
Guus Geluk > Buurman (3)
Mikmak > Magica (1)
Pluto > Magica (2)
Willie > Magica (3)
Buurman > Guus Geluk (1 > 0) > Magica (4)
Minnie > Guus Geluk (1)
Katrien > Buurman (3 > 2) > Magica (5)
Zware Jongens > Mikmak (2)
Eugenia > Magica (6)
Mickey > Donald (1 > 0) > Magica (7)
Oma > Goofy (1)
Dagobert > Goofy (2)
Gijs Gans > Donald (1)
Meester > Gijs Gans (1)
Goofy > Mikmak (3)
Eugenia > Magica (7 > 6) > Donald (2)
Meester > Gijs Gans (1 > 0) > Donald (3)

Eind uitslag:
Donald Duck 3
Guus Geluk 1
Buurman Bolderbast 2
Madam Mikmak 3
Kwik, Kwek en Kwak 1
Zwarte Magica 6
Goofy 2
Gijs Gans 0

Geen enkele dubbele leugenwolf had zich hier uit kunnen redden. Magica stemde op mij (mikmak) en moest zijn stem dan liegen naar Donald. Dan moest een magica stemmen ook naar donald liegen en dan nog zou Dagobert moeten kiezen wie er dood moest. Magica was dus die lynch sws dood, ook als er ergens nog een tweede leugenwolf in zat.

Dan gaan we kijken naar wie wanneer stemde en als hoeveelste.

Op volgorde voor de Magica trein, nogmaals vetgedrukt zijn de nog levende mensen:
1. Mikmak
2. Pluto
3. Willie

4. Buurman
5. Katrien
6. Eugenia
7. Mickey

En uiteindelijk switcht Eugenia weer weg.

Mickey plaatste dus zijn stem als 7e(!). Met een trein van 6 stemmen weet je al dat die persoon lynch wordt, zeker met zo'n chaotische 1 dag waarop er de eerste 5 stemmen allemaal op andere mensen stonden.. Mickey is dus niet op basis van stemmen als goed neer te zetten. Katrien zou dat echter overduidelijk wel zijn. Katrien haar 5e stem heeft bijna direct de dood bestempeld voor Magica.

Op basis van stemmen durf ik dus te zeggen dat Pluto, Willie en Katrien sws aan de kant geschoven mogen worden als potentiële startwolf.

Pluto[632]

Ik vind het wel een beetje overdreven dat haar dood door Katriens stem werd bestempeld. Ja Mickey was inderdaad de 7e die op Magica stemde, maar als Mickey dit niet had gedaan hadden ze wellicht nog een andere move kunnen doen. Al snap ik dat je hem kan verdenken.

Maar ik zit nog steeds met de neefjes in mijn hoofd, dus ik ben benieuwd of zij nog online kunnen komen en meer kunnen vertellen over hun zogenaamde neutraal claim

Pluto[632]

Ik denk overigebs niet dat Katrien wolf is, maar dit denk ik eerder door haar Yeti claim dan haar 5e stem op Magica

Ik mis echter nog wel een heel aantal mensen die hun stem uitleggen

Guus Geluk[632]

Als ik van alle huidige informatie die ik gekregen heb uit ga, is het mega onlogisch dat Kwik, Kwek en Kwak ook nog is neutraal is. Ik ga daarom vandaag op hem stemmen, kan haast niet anders dan dat daar een slechtje zit.

Dagobert Duck[632]

Ik ben bang dat de neefjes niet meer online komen of alleen kort om te stemmen. Ik heb persoonlijk heel het spel al moeite met het contact zoeken en heb nooit meer dan een excuus voor afwezigheid teruggekregen. Nu snap ik dat iedereen zijn eigen dingen heeft, maar hierdoor kan ik ze totaal niet peilen. Ik weet dus ook niet wat Mikmak haar beweegreden is om voor hen in de bres te springen. Ik kom nog wel een paar keer online voor de deadline, bij vragen of aanvulling staat mijn Pm box open.

Oma Duck[632]

Het lijkt waarachtig of je gelijk hebt, Dagobert.

Ik was even abuis, ik dacht dat ik mijn stem al had uitgebracht. Maar ik heb net alsnog op de neefjes gestemd. Het gebrek aan tegengas wijt ik aan het erbij neergooien van het bijltje of iets in die richting.

Natuurlijk knaagt het gevoel dat we nu erg makkelijk de twee overgebleven slechtjes denken te hebben aangewezen, maar dat zijn zorgen voor morgen.

Dagobert Duck[632]

Ja het voelt idd alsof ze niet de tijd willen nemen om nog inbreng te leveren. Jammer, maar ik kan er nu niet zo veel mee

Pluto[632]

Citaat van: Oma Duck[632] op  3 augustus 2022, 20:52:53
Het lijkt waarachtig of je gelijk hebt, Dagobert.

Ik was even abuis, ik dacht dat ik mijn stem al had uitgebracht. Maar ik heb net alsnog op de neefjes gestemd. Het gebrek aan tegengas wijt ik aan het erbij neergooien van het bijltje of iets in die richting.

Natuurlijk knaagt het gevoel dat we nu erg makkelijk de twee overgebleven slechtjes denken te hebben aangewezen, maar dat zijn zorgen voor morgen.

En wie is dan nummero 2?

Pluto[632]

Oke mensen ik zit heel erg in dubio tussen Mickey en de neefjes. Ik vind zelf de neefjes eigenlijk verdachter, omdat ze ook 0,0 zeggen in het dt over hun claim en die claim is gewoon verdacht.

Maarrrr de mensen die op de neefjes stemmen vind ik verdachter dan de mensen die op mickey stemmen. Ik vertrouw Mikmak (door mijn redding nacht 1), katrien (yeti claim) en willie (stemde magica) en deze drie stemmen allemaal Mickey.

De mensen die op de neefjes stemmen zijn Dagobert en Mickey (beide een zoveelste burger claim), Guus (wellicht delver?) en Oma (vind ik niet persé verdacht, maar heeft nog geen claim)

Dus ik weet echt even niet wat ik moet doen. Ik heb wel het gevoel alsof 1 van de 2 slecht is en dat er wordt geprobeerd de ander te lynchen, maar ik ben bang dat ik fout ga kiezen