Nieuws:

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Hoofdmenu

[Discussie] Zitten er wolvenharen achter zijn eendenmasker?

Gestart door adriaan, 22 juli 2022, 19:27:45

Vorige topic - Volgende topic

Oma Duck[632]

Zou dan toch mijn lieve knecht een van degenen zijn die we zoeken? Ik moet bekennen: hij lijkt nog meer te dutten en luieren dan ik van hem gewoon ben, wellicht door nachtelijke activiteiten? Al zijn er altijd wel perioden geweest waarin zijn bijdrage op de boerderij me meer kost dan het oplevert.

Het gevoel dat Dagobert niet geheel zuiver op de graad is, kan ik overigens niet van me afschudden. Het lijkt wederom vrij hard te gaan wat de stemmen op Guus betreft.

Gijs Gans[632]

Ik heb gezegd wat ik zeggen moest dat mensen daar niet in mee willen maakt mij niet inactief Oma.

Ik wordt hier veel te makkelijk gelyncht enkel op een verdenking van Welp zijn. Burger is mijn daadwerkelijke claim niet, maar die heb ik bij Donald gedropt omdat ik mijn claim niet wil geven. Als jullie dan een sterkere rol dan Burger eruit gaan lynch dan moet maar zo zijn denk ik maar ik zeg jullie dat Mickey en Katrien de wolfjes zijn hier en die rol ga je bij mij niet vinden.

Donald Duck[632]

als je liegt over je rol tegen mij ben je voor mij uitgeschreven

Dagobert Duck[632]

Maar je snapt toch wel dat je burgerclaim dan bij ons verkeerd valt nu? Wij zijn allemaal aan het puzzelen en we weten dat er slechtjes zitten tussen de burgers

Willie Wortel[632]

Kijkende naar de burgerclaims heb ik een goed gevoel bij dagobert en weet ik dat ik zelf burger ben. Zodoende kom ik wederom bij Mickey uit, na zo vaak achter elkaar moet er toch een keer iets mee gebeuren, lampje en ik kunnen het blijven roepen.

Huidig denk ik Mickey wolf die stemt op medewolf of slechtjes (k3) en mogelijk gijs, waar ik gijs meer als hulpje zou verwachten dan als wolf. Oma is ook raar af- en aanwezig en heb ik ook wolf gevoelens bij. Mijn stem gaat wederom naar Mickey en ik hoop eigenlijk een keer dat er iemand mee gaat.

Pluto[632]

Citaat van: Mickey Mouse[632] op  1 augustus 2022, 12:30:01
pluto is heks en heeft vannacht minnie vermoord, waarom? ook heeft hij niet gewijzigd naar eugenia, ondanks de zvw claim en benoemt mij in zijn eerste verklaring voor de moord op minnie. al was het grap, ik snap keuze ervoor niet, tenzij mij extra in donker daglicht zetten willen.

Ik heb al gezegd waarom ik Minnie had gedood. Ik wilde mijn doodsdrankje inzetten en door deductie van een heel aantal mensen had ik onder andere Minnie nog over.

Citaat van: Madam Mikmak[632] op  1 augustus 2022, 15:54:17
Ik wil nog wel even iets kwijt over Pluto's verhaal: Waarom nam je geen contact met mij op nadat je mij had gered???

Omdat ik na deadline 1 nog niet wist of ik voor goed of slecht wilde kiezen. Daarom dacht ik dat het beter was om mijn heksenclaim nog even voor me te houden.

Mickey Mouse[632]

ik blijf erbij dat ik burger ben, dus naast gijs liegt willie of dagobert over zijn rol!

Pluto[632]

Oke we hebben dus 5 burger in het spel zegt donald en 3 burgers zijn al dood. Echter hebben we nog 4 mensen die burger claimen, namelijk Dagobert, Mickey, Gijs en Willie. Er zijn dus 2 die liegen over hun claim.
Gijs geeft al aan geen burger te zijn, maar wilt zijn echte claim niet vertellen oid?? Vind ik wel heel apart, want als je dit echt niet wilt vertellen wordt je straks gelyncht, omdat we weten dat de 4 burgers niet allemaal kunnen kloppen. En bovendien stond je al op de radar, dus dat maakt je alleen maar verdachter.

Van de andere 3 ben ik het meest zeker van Willie zijn burger claim. Tussen Mickey en Dagobert zou ik eerder denken dat dagobert liegt over zijn claim. Mickry had immers wel een stem op magica. Maar omdat dit wel een late stem was sluit ik Mickey niet uit van wolf.

Ik verander mijn stem nu van Dago naar Gijs, maar verdenk hem nog wel

Pluto[632]

Ik moet overigens zeggen dat ik nu ook een treintje zie op Gijs en eerder vonden mensen dit wel opvallend bij Magica, maar nu hoor ik er niemand over?

Ik zie dat de neefjes hun stem ook vroeg hadden staan en ik zelf verdenk de neefjes ook. De neefjes hebben namelijk een 3e neutraal claim en drie neutrale in 1 spel geloof ik niet.

Als Gijs echter de welp is die we zoeken kan dit wellicht beter verklaren dat er een treintje ontstaat, want de welp is immers offboard.

Oma Duck[632]

Nou nou, waarde Pluto... noem mij maar niemand.

Ik ga met alle plezier mee op Dagobert, aangezien ik daar eerder een onboard verwacht dan bij Gijs.

Pluto[632]

scenario's
- pluto slechte heks, mikmak hulpje en heeft gezegd wie moorden moet. hij ook nu gijs er niet uit wil werken, die sterkste welpenbetoog tegen zich heeft.

Als dit scenario klopt en ik zou een slechte heks zijn, zou het toch beter zijn om hierover te zwijgen en de aandacht niet op mezelf te richten? Ik weet dat ik een fout heb gemaakt door Minnie te doden, maar omdat ik voor goed heb gekozen heb ik besloten dit openlijk te delen. Ik wist dat ik hiermee verdenkingen op me zou krijgen, maar ik denk dat dit het beste was voor goed om duidelijkheid te krijgen. Dit was namelijk niet door een orc oid gebeurd, maar door een heks.

Als MikMak hulpje zou zijn en mij zou vertellen wie ik zou moeten vermoorden zou ik niet voor Minnie kiezen. Minnie was niet een key player in het discussietopic en mocht slecht meer info over haar rol hebben zou het ook dom zijn om haar te kiezen, want ze is maar burger. Dan had ik beter een actief goedje kunnen doden lijkt mij.

En dat ik Gijs er niet uit wil werken is niet waar. Gisteren stemde ik VOORLOPIG op Dagobert, maar ik heb letterlijk nog gezegd dat ik vandaag bij zou lezen en wellicht zou veramderen qua stem. Ik verdenk Dagobert nog wel. Nu helemaal hij, mickey of Willie geen burger kan zijn. Maar Gijs verdenk ik ook, omdat hij ook burger claimt.

Pluto[632]

Citaat van: Oma Duck[632] op  1 augustus 2022, 21:14:20

Ik ga met alle plezier mee op Dagobert, aangezien ik daar eerder een onboard verwacht dan bij Gijs.

Oh excuus overheen gelezen. Soms ben ik wat ehhmm.... hondsbrutaal ;D

Madam Mikmak[632]

Citaat van: Oma Duck[632] op  1 augustus 2022, 21:14:20

Stel Dagobert is inderdaad onboard en Gijs is inderdaad welp, dan maakt het niet uit in welke volgorde je ze lynched, aangezien een welp vannacht opgroeit. Dan komt hij sws op het board.

Mickey Mouse[632]

Citaat van: Pluto[632] op  1 augustus 2022, 21:15:09
scenario's
- pluto slechte heks, mikmak hulpje en heeft gezegd wie moorden moet. hij ook nu gijs er niet uit wil werken, die sterkste welpenbetoog tegen zich heeft.

Als dit scenario klopt en ik zou een slechte heks zijn, zou het toch beter zijn om hierover te zwijgen en de aandacht niet op mezelf te richten? Ik weet dat ik een fout heb gemaakt door Minnie te doden, maar omdat ik voor goed heb gekozen heb ik besloten dit openlijk te delen. Ik wist dat ik hiermee verdenkingen op me zou krijgen, maar ik denk dat dit het beste was voor goed om duidelijkheid te krijgen. Dit was namelijk niet door een orc oid gebeurd, maar door een heks.

Als MikMak hulpje zou zijn en mij zou vertellen wie ik zou moeten vermoorden zou ik niet voor Minnie kiezen. Minnie was niet een key player in het discussietopic en mocht slecht meer info over haar rol hebben zou het ook dom zijn om haar te kiezen, want ze is maar burger. Dan had ik beter een actief goedje kunnen doden lijkt mij.

En dat ik Gijs er niet uit wil werken is niet waar. Gisteren stemde ik VOORLOPIG op Dagobert, maar ik heb letterlijk nog gezegd dat ik vandaag bij zou lezen en wellicht zou veramderen qua stem. Ik verdenk Dagobert nog wel. Nu helemaal hij, mickey of Willie geen burger kan zijn. Maar Gijs verdenk ik ook, omdat hij ook burger claimt.
dit scenario lijk mij niet logisch, vandaar stem op gijs. maar ik wilde wel alles uitwerken, aangezien het ook play kan zijn.

Madam Mikmak[632]

Voor mij zijn de volgende mensen goed:
Katrien, Donald, Mikmak, Pluto (Heks confirmed, geloof wel dat hij goed koos).

Hier zitten slechtjes tussen:
Mickey, Willie, Dagobert.

Een groot vraagteken die door zijn "fake"claim alleen maar verdachter werd:
Gijs Gans

Vertrouw ik op zich wel:
Oma Duck

3e neutraal claim:
K3

Gezien als neutraal door dode helderziende:
Guus Geluk.

---
Het probleem zit het bij mij vooral bij de neutraalclaims. Guus is sowieso neutraal, Pluto geloof ik wel als Heks. Een 3e neutraal is gewoon te vaag. Ik zou het fijn vinden als @Kwik, Kwek en Kwak[632] hun exacte rol nog bij iemand wil melden, en ook tegen een ander iemand vertelt dat persoon X het weet. Zonder die informatie komen we nog steeds niet ver denk ik.