[Discussie] Zitten er wolvenharen achter zijn eendenmasker?

Gestart door adriaan, 22 juli 2022, 19:27:45

Vorige topic - Volgende topic

Katrien Duck[632]

Ok, dus:
De stille nacht 1 was Heks Pluto
Stille nacht 2 kan ik geweest zijn (ik heb dit eerder al in PM bij Donald geclaimd, en zal het nu maar hier neergooien), want toen kwam ik als Yeti naar buiten. Kan ook Delver geweest zijn.
Stille nacht 3 kan ook de Delver geweest zijn.
Nacht 4 ben ik ook buiten geweest, lijkt helaas weinig geholpen te hebben.

Als we inderdaad een lijk hebben, weet ik niet of ik er wel op zit te wachten dat die straks ook nog mee gaat moorden, al snap ik Donald's gedachtegang hierin; de kans dat het lijk wolven/hulpjes vermoordt, is op dit moment stukken groter.

Pluto[632]

Citaat van: Donald Duck[632] op 31 juli 2022, 11:33:15
Citaat van: Katrien Duck[632] op 31 juli 2022, 10:59:05
Hoezo is Guus Geluk de delver dan? Waarop baseer je dat?
omdat hij gezien is als neutraal n2. en pluto bevestigd dit verhaal bij claimen van heks.

Ja ik kan bevestigen dat Bolderbast dit aan mij kenbaar heeft gemaakt. Ook Guus vertelde dat hij neutraal was. Omdat een 2e neutraaltje wel mogelijk is in dit spel qua grootte, heb ik er daarom voor gekozen om niet Guus te doden met mijn drankje

Mickey Mouse[632]

Tot nu toe ik veel burger claims ook gezien, ik zelf ook burger weet niet of Donald daarom riep dago, Goofy of ik wolf? Ik ben ook tegen moordend lijk, voordeel voor goed met zo min mogelijk moorden per nacht.

Donald Duck[632]

@Guusgeluk ik zou graag jouwn mening willen. het is immers jouw lijk

Pluto[632]

Oké hoe ik nu over iedereen denk is als volgt:

Neutraal
- Guus Geluk
Dit betekent niet dat ik bij Guus een neutraal gevoel heb, maar dat hij neutraal claimt. Opzich vind ik een 2e neutraal claim in een spelgrootte als dit aannemelijk, alleen is er een mogelijkheid dat hij delver is en dat er dus een lijk is. Ik zie dat sommigen hem misschien willen lynchen, maar ik zou dat zelf niet doen, want een lijk dat kan moorden kan ook erg slecht uitpakken.

Goed gevoel
- Madam Mikmak
Ik heb het meeste vertrouwen in madam mikmak, omdat zij lunch 1 was, maar door mijn drankje is ze gered. Ze is dus geen onboard wolf, maar we kunnen een hulpje niet uitsluiten

Vrij goed gevoel
- Katrien Duck
- Bij Katrien heb ik een goed gevoel door onder andere haar stem op Magica de leugenwolf wat je als medewolf niet snel zou doen denk ik. Ook haar actieve bijdrage in het DT en haar claim als Yeti dragen bij dat ik haar vertrouw.

- Donald Duck
- Bij Donald heb ik ook een goed gevoel, omdat de helderziende hem als goed in de eerste nacht zag. Hij deelde bovendien 3 namen waarvan er (minstens?) 1 slecht zou moeten zijn. Daarvan weten we nu dat dit Gijs of Dagobert moet zijn. Wat ik me nog steeds wel afvraag is hoe hij aan deze info is gekomen. Is dit door een dorpsgek visioen of door hun rolclaims als burger en heeft hij als wijze burger dit opgevraagd?

In het midden
- Willie wortel
Bij Willie had ik ook een goed gevoel door zijn stem op magica en door zijn vrij actieve deelname in het DT. Ik vind het alleen wel een beetje raar dat hij zich zo op donald richt, terwijl bolderbast aangaf dat men niet op donald zou moeten gaan. Dit kwam dus, weten we nu, door zijn visioen op Donald. Ik weet wel dat Willie als derde op magica stemde, maar volgens mij had hij mijn stem niet eens gezien nog. Het kan dus dat hij dacht de 2e te zijn en dat zijn 2e stem op een medewolf niet erg zou zijn. MAAR ik vertrouw hem eerder als goede burger, alleen houd de 2e optie wel nog open

- Oma Duck
Ik vind dat Oma wel goed meedoet in het DT en een actieve bijdrage levert. Haar stemmen zijn nou niet echt te spreken voor goed, maar ook niet duidelijk voor slecht. Ze vond echter de discussie van de heksen iets opgeblazen en wilde dus niet op magica stemmen. Ik zag wel dat ze een stem op Dagobert had geplaatst de vorige lynch en ik verdenk Dagobert nu eigenlijk ook, dus vandaar dat ik Oma nog in het midden houd qua verdenking.

- Kwik, Kwek, Kwak
Over de neefjes heb ik het minst een idee wat ze zouden kunnen zijn en daarom staan ook zij in het midden. Ik vind ze erg onder de radar net zoals ik dat bij Minnie vond. Alleen is het hier nog wel iets meer.

Slecht gevoel
- Gijs Gans
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het verhaal rondom Bolderbast, Goofy en Gijs best wel vaag vond. Gijs had blijkbaar ook Bolderbast ge-cct en gaf goofy daarvan de schuld ofzo? Heel raar verhaal, maar oké. Het was raar dat Goofy dit kenbaar maakte, waardoor veel mensen op hem stemden (waaronder ik). Alleen vond ik Gijs in deze discussie redelijk op de achtergrond, terwijl hij wel 1 van de 3 personen was waarover dit ging. Naar mijn gevoel vond hij het dus wel prima wat er gebeurde. Hij heeft geen stem geplaatst de afgelopen lynch wat ook wel apart is. Bovendien staat hij tussen de 3 personen die Donald opnoemde. We weten dat Goofy niet slecht is, dus als Donalds verhaal klopt (wat aannemelijk is door het visioen van Bolderbast) heeft hij 50% kans om slecht te zijn.

- Dagobert Duck
Dagobert is de andere persoon die 50% kans heeft om slecht te zijn. Als ik zo terugkijk vind ik hem ook verdacht. Hij stemt 2x op goofy en een keer op de zware jongens, maar beiden zijn goed geweest. Ik had hem eerst in het midden staan naast Oma Duck door enige verdediging richting Zwarte Magica. Maar nu staat Dago naast Gijs als verdachte op het lijstje van Donald.

Hoe het er nu uitziet verdenk ik dus Gijs en Dago het meest wat komt door Donalds lijstje. Zelf heb ik een iets negatiever gevoel bij Dagobert en daarom gaat mijn stem dan ook naar hem.

EDIT: Er stond een naam doorgestreept en 1 dikgedrukt, dus heb dit in de edit aangepast

Willie Wortel[632]

Ik zit heel erg op Mickey, niet op Donald :) Donald noemde mij juist. En ik ben eigenlijk alleen maar steeds meer overtuigt aan het raken dat Mickey slecht moet zijn.

Willie Wortel[632]

Naast Mickey heb ik op dit moment trouwens oma en de neefjes op oranje-rood staan en zou ik hun 3 als grote kans op slecht zetten. Puur door info die ik hoor van links en rechts, stemgedrag en de aanwezigheid en verhalen hier in het dt.

Pluto[632]

Oh sorry dan heb ik dat verkeerd! Maar waarom zo erg op Mickey dan? Ik heb hem meer richting goed dan slecht, mede dankzij zijn stem op magica. Ik weet dat dit een late stem was, maar meen dat er anderen waren die.magica echt openlijk meer verdedigde. En waarom alleen Oma en de neefjes?

Als donald de waarheid spreekt moet gijs of dagobert slecht zijn, dus wasrom niet een van hun?

Ik denk dat goed het beste er aan toe is om nu gijs of dago te lynchen om de kansen dat we een slechtje lynchen zo groot mogelijk te maken. Als mensen nu allemaal andere mensen aanhalen en hen willen stemmen is dat toch niet handig?

Wat ik wel heel raar vind is dat donald zelf NIET op gijs of dago heeft gestemd, maar op Guus. Hij wilt een delver er graag uit zodat een lijk kan moorden en misschien slecht kan moorden. Maar waarom zou je niet op gijs of dago stemmen @donald ?

Pluto[632]

Ik zie dat ik Mickey als enige niet heb genoemd in mijn lijstje, maar zoals mijn post hierboven zegt heb ik hem meer richting goed (in het midden) dan slecht

Oma Duck[632]

Citaat van: Willie Wortel[632] op 31 juli 2022, 14:00:01
Naast Mickey heb ik op dit moment trouwens oma en de neefjes op oranje-rood staan en zou ik hun 3 als grote kans op slecht zetten. Puur door info die ik hoor van links en rechts, stemgedrag en de aanwezigheid en verhalen hier in het dt.

Het stemt me droevig dat ik blijkbaar tot je verdachten behoor, maar dat je niet even bij me langsgekomen bent om een beter beeld van de situatie te krijgen. Ik ben wel benieuwd naar welke info links en rechts vandaan komt waardoor de verdenking is ontstaan/versterkt.

Dagobert Duck[632]

Donald heeft juist mij en Mickey samen gegroepeerd, niet mij en Gijs. Dus ik denk dat er ergens iets verkeerd gaat.

Ik weet dat ik meer achter de schermen opereer, maar ik heb gisteren erg mijn best gedaan om Donald te helpen met zijn puzzel. Dit omdat ik het vermoeden had dat we hierdoor meer zekerheid konden krijgen. Ik hoop ook heel erg dat de persoon over wie ik nacht 1 informatie gehad heeft contact wilt opnemen. Zeker nu de informatie van Pluto op tafel ligt denk ik dat het voor goed belangrijk is om een front te vormen.

Verder weet ik niet in hoeverre het stemmen op een delver nu de uitkomst is. Hulpjes gaan toch dood met de wolven, dus als we nu mensen kunnen bewijzen van het niet zijn van wolf dan komen we al een heel eind

Mickey Mouse[632]

Ik snap steeds nog niet waar dit om is willie? ik stel voor om stemmen wie niet bewezen zijn zoals Dagobert zegt. Wie delver is aangeven en dan die niet hangen voor nu? Dat mijn voorstel

Pluto[632]

Oh wauw ik haal echt alles door elkaar. Het is inderdaad niet gijs en dagobert, maar mickey en dagobert die naast goofy erop stonden. Dan vind ik Mickey toch niet zo goed als het lijkt. Ik moet het morgen echter even opnieuw bekijken, want ik laat of mijn stem op dagobert of ik switch nog naar Mickey.

Bovendien krijg ik nu ook meer spijt dat ik Minnie en niet de neefjes heb gedood met mijn drankje, want ik zie dat de neefjes nog minder bijdroegen dan Minnie. Sorry Minnie <3
Wellicht dat ik teveel beïnvloed wordt door mijn baasjes Mickey  ;D

Mickey Mouse[632]

Wow wat? Ik heb jou tot niets aangezet, waarom maak jij mij hier zwart voor het doodmaken van Minnie terwijl ik hier niets mee te maken heb?

Mickey Mouse[632]

Morgen ik een analyse maak, maar vizier van Willie op mij groeit en de meute die er op mee schaapt wordt groter.