[Centrale discussie] Dat ligt zo dichtbij, ze heeft hem vanuit dat land vermoord

Gestart door adriaan, 10 juni 2022, 15:12:00

Vorige topic - Volgende topic

nungunungu

Citaat van: Sunny op 14 juni 2022, 11:38:34
Goed, stem veranderd naar nungunungu
Niet omdat ik berrie minder verdacht vind maar omdat de geïrriteerde, afgeven op alle spelers, maar zelf niets inhoudelijk inbrengende posts w.m.b. wolf schreeuwen.

Ik snap niet hoe je mijn post inhoudloos kunt noemen. Ik heb het Dt doorgespit, dingen opgenoemd die me opvallen en mijn verdachten genoemd. Wat wil je meer?

BloodWolf14

Ik kan me overall wel vinden in Nungu's posts. Ik verwacht hier wel een goedje.

Ik kan me ook vinden in een lynch op Fannie. Als ik Aappen een beetje inschat zit er een idee achter zijn prinsclaim (dus ook hem wil ik voor nu richting groen zetten) en ik neem aan dat Fannie dit ook doorheeft. Als wolfje nu Aappen stemmen op basis van niets beters te hebben is gewoon een easy lynch. Hier kan zomaar een wolfje zitten.

Wat betreft de namen van de Reneiz: Ik zie deze graag openbaar gemaakt worden. Controlerende rollen hebben op die manier altijd een betere keuze om potentiële slechtjes te vinden, mits er een slechte rol is opgevraagd, en door middel van afstrepen kunnen we later in het spel wellicht nog een wolfje vinden aan de hand van dat lijstje. Verder hoor ik ook graag van wie de Reneiz actie heeft ingestuurd welke rol er dan is opgevraagd. Slecht heeft in een non-netwerk spel altijd al informatievoordeel, dus beter delen we zo veel mogelijk info. Ik zie niet direct hoe slecht gebruik kan maken van de Reneiz-vraag, tenzij ze zeker weten dat de opgevraagde rol niet in het spel zit. Maar ook dan is er wellicht een Wijze Burger die een controle kan doen. Mijn stem gaat voor nu naar Fannie.

yasu

Had een beetje een drukke dag.. dus weet niet heel zeker, maar het klopt dat er nog altijd niemand naar voren is gekomen over het opgooien van een Reneiz vraag? ik vind het persoonlijk dan heel eng om maar namen te gooien, want dan is de kans eigenlijk groter dat het niet in het voordeel van de goedjes is (al vind ik het dan wel erg gewaagd van de slechtjes)

Citaat van: nungunungu op 14 juni 2022, 09:21:31
Citaat van: yasu op 13 juni 2022, 10:48:58
Al heb ik ook nog geen idee hoe nu verder deze dag aan te pakken. Iemand een leuk discussiepunt? :D

Dan hebben we hier yasu. Die hier wel heel makkelijk achter over gaat hangen en anderen het werk wil laten doen. Mijn respons op dit soort posts is altijd: Als de discussie wat magertjes is gaan dan zelf eens zoeken. Er is altijd wel iets te vinden.

Ben het hier volledig met je eens hoor, maar voor de hoeveelheid spelers die we hebben zag je dag tot op dat moment er bar weinig spelers actief leken te spreken.. en ik ben zelf ook een beetje tegen het "opgooien puur om het opgooien".. verder is niet netwerken niet het soort spel waar ik erg goed in ben XD dat zeg ik gewoon eerlijk, zaken die bepaalde mensen zien aan stemmen of reacties van mensen op elkaar zie ik vaak gewoon niet tot iemand ze aanmerkt. Ik ben meer een gevoelsspeler die voordeel heeft bij het netwerken om een gevoel op te doen bij mensen :) Verder ben ik het wel met je eens, ik had natuurlijk iets kunnen zoeken, maar ik hoopte voor nu even mensen uit te nodigen om iets op te gooien.

Ik zie veel mensen nog reageren zoals ik van ze zou verwachten wanneer ze goed zijn (sunny/bw/nungu/vast een aantal die ik vergeet na deze dag). Mensen waar ik zelf een minder gevoel bij krijg puur bij wat ik zie zijn fannie, berber, perry. fannie en berber komen voor mijn gevoel af en toe naar de voorgrond met iets wat vooral een "positief" gevoel kan afstralen en ze daardoor wat van de stille achtergrond weg haalt. Perry voornamelijk door de snelle "geen andere info dus aappen" kinda move toen we best nog even te gaan hadden.

Ik zet zelf nu denk ik even mijn stem op berber, omdat daar nu geen stem meer op staat en ik me ook kon vinden in wat sunny riep over berrie. 

Angelique

Citaat van: 123berber op 13 juni 2022, 21:11:04
Als de discussie zo door blijft gaan zal ik mijn stem denk ik eerder wijzigen naar de mensen die nog niet tot weinig van zich hebben laten horen. @Angelique @BloodWolf14 @Inuzuki @Nostalgia @Williambz wat denken jullie van de Reinez actie, namen al delen? En hebben jullie ook al ideeën over wie te stemmen?
Overigens wil ik ook de mensen met korte reacties vragen om wat meer kleur te bekennen

Sorry sorry sorry, ben iets te druk bezig geweest met mijn werk. Iets met een storing die NU.nl gehaald heeft waarbij "mijn" applicatie betrokken was XD. Maar goed, terug naar het spel!

Wat betreft de reinez actie, ik zou ook graag de namen online willen zien. Ik kan eigenlijk geen reden bedenken hiervoor die anders zijn dan de redenen die al genoemd zijn, zoals een beter gerichte keuze kunnen maken voor eventueel zienende acties en dergelijke en het feit dat slecht al een lichte voorsprong heeft qua informatie ten opzichte van de goedjes.

En verder wat betreft het stemmen, als ik kijk naar waar mensen al op gestemd hebben dan wil ik voor nu Aappen nog even aan de goede kant zetten. Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat je zo dusdanig de spotlight op jezelf zou zetten als je een slechtje bent. Dat zou niet perse een allerbeste tactiek zijn.... Daarnaast hebben ook fannie, berber en nung stemmen gehad en ben ik toch eerder geneigd om op 1 van deze drie te gaan stemmen. Ik heb geen puf om een uitgebreide post met allerlei quotes te maken (het was erg vroeg vanochtend dus mijn brein is mush op het moment) dus ga ik het toch vnml baseren op gevoel. Ik weet het, een beetje een zwaktebod, maar meer heb ik op dit moment eigenlijk niet te bieden. Dat gezegd hebbende, vind ik eigenlijk ook dat Perry misschien wel een kandidaat zou kunnen zijn. Zolang we met zijn allen maar beseffen dat het lijstje wat hij post niet perse betekend dat de rol die is opgevraagd er ook tussen zit, en ik denk dat we allemaal zo verstandig genoeg zijn, dan is het risico in mijn ogen niet zo groot. Maar goed, ik heb makkelijk praten want.....

De reden dat jullie nog niks gehoord hadden van de vrager in het reneiz topic, was omdat IK dus 1 van de vragers was. De andere persoon mag zelf weten of hij/zij zich bekend maakt. En ik kan verklappen dat we idd, surprise surprise, een slechte rol hebben opgevraagd. Waarbij de andere persoon ook eerst landenwelp wilde opvragen en ik toch maar gecorrigeerd had dat dat niet kon XD.

Perry26

Dit zijn de namen van de reneiz:
Williambz
Katz
Inuzuki
Rampposi
Dragonfly

@Angelique, is het ook zo dat je zelf in de gelegenheid bent om nog een vraag te stellen of ervoor gaat zorgen dat er morgen / binnen beperkte tijd nog een vraag gesteld gaat worden? Ik zou het wel leuk vinden de kaart iets verder te verkennen maar als ik weet dat er nog een visioen aankomt blijf ik hier.

Dragonfly

Ohh da's interessant! Dan is het natuurlijk de vraag of de slechte rol er in zit. Ik weet van mezelf dat ik het niet ben, wat al maakt dat ik mezelf weg kan strepen. Ik heb met Rampposi op een eiland gezeten. Het is rampposi dus helaas niet gelukt om de actie op tijd in te sturen waardoor we er niets aan gehad hebben maar ik had in de hele aanloop er naartoe wel echt het gevoel dat hij oprecht was. Ik deel hem geen slechte rol toe. Voor mij zijn er dus drie over.

Inuzuki

Ik zou wel benieuwd zijn wie de 2e persoon is die bij Angelique in het land zat eigenlijk, gezien die er dus voor koos om niet te delen of het bv. een goede of een slechte rol was. Dat zou namelijk voor mij ook een optie zijn om daarop te stemmen. Verder kan ik weinig reactie geven over dat ik op de lijst sta behalve dat ik niet slecht ben  XD Mocht iemand me willen en kunnen checken, je kan me uiteraard altijd in een visioen gooien en ik ben wisselbaar.  :D

Gegeven dat de deadline nu wel dichtbij komt en ik toch wil gaan stemmen, mijn stem zal naar Nos gaan. Dit omdat hij relatief weinig kleur bekend en zich weinig heeft laten zien. Dit geldt voor genoeg mensen, dus deels ook onderbuikgevoel. Nos heeft 1 post gemaakt, die eigenlijk een samenvatting is van allemaal posts die al ervoor zijn geweest. Deels snap ik dat en is het wellicht zelfs voor mezelf ook te zeggen. Het is lastig met weinig informatie als je relatief laat post nog iets nieuws toe te voegen, maar vind de argumenten die er nu voor anderen staan ook niet sterker dan dit. Berber heb ik zelfs als een van de weinige spelers op dit moment op groen staan, dus die zou ik liever niet op de lynch zien belanden.

Dragonfly

Daar ben ik ook wel.benieuwd naar. En ik sluit me ook aan bij dat ik Berber liever niet op de lynch zie belanden. Ik heb juist het idee dat hij dingen voor goed initieert.

Aappen21

Citaat van: Perry26 op 14 juni 2022, 18:13:37
Dit zijn de namen van de reneiz:
Williambz
Katz
Inuzuki
Rampposi
Dragonfly

@Angelique, is het ook zo dat je zelf in de gelegenheid bent om nog een vraag te stellen of ervoor gaat zorgen dat er morgen / binnen beperkte tijd nog een vraag gesteld gaat worden? Ik zou het wel leuk vinden de kaart iets verder te verkennen maar als ik weet dat er nog een visioen aankomt blijf ik hier.

ja dat bevestigd mijn vermoeden over katz wel aardig
Als je maar lang genoeg domme dingen blijft doen worden ze vanzelf geniaal

123berber

Ik zit nu in het land van de Reinez, en het is de bedoeling om NOG een rol op te vragen, maar dat kan nog niet. We zijn beperkt tot tweemaal deze actie, en als er mensen aanwezig zijn die de actie al hebben gedaan mag hij niet nogmaals gedaan worden. Helaas is de andere persoon waarmee Angelique deze actie heeft gedaan hier nog aanwezig.

In overleg met diegene heb ik besloten om niks te zeggen, pas na het opvragen van de tweede rol waren wij van plan om te delen welke twee rollen er zijn opgevraagd. Morgen zal blijken waarom we gedaan hebben wat we gedaan hebben. De volgende deadline is het plan om nog een rol op te vragen, ik heb hier al over overlegd met degene die nog achter is gebleven. (die zal uiteraard gaan verhuizen nu).
Ik kan wel bevestigen dat er een slechte rol is gevraagd en dat er nog een slechte rol op de planning staat om te vragen.

Ik ben blij dat Angelique óók niet heeft gezegd welke rol er is opgevraagd, en dat spreekt in mijn ogen nog redelijk in haar voordeel. Verder ben ik geneigd om nu Nungu, Inuzuki, Angelique en Dragonfly op groen te zetten.

Nungu maakt sterke posts, Inuzuki pakt op een goede manier mijn aanzetjes op waar ik blij mee ben, Angelique om bovengenoemde reden en Dragonfly omdat ze zo actief kleur durft te bekennen.

Ik ga mijn stem dus ook wijzigen van Nungu naar op dit moment Williambz. Dit omdat hij nog eigenlijk weinig gezegd heeft, ik van mening ben dat wolven zich stiller houden, en wetende welke rol er is opgevraagd.

WCeend!! Zomerspelen 2014

nungunungu

Btw Katz ik ben degene die je een uitnodiging heeft gestuurd. Kun je vast zelf achterhalen wie er aan het liegen is.

Malanaphy

Citaat van: Perry26 op 14 juni 2022, 10:37:38
Citaat van: Malanaphy op 13 juni 2022, 21:32:21
Persoonlijk neig ik nu naar Perry. Ik vind zijn vaagheid rondom die reneiz-actie apart, hij richt de hele discussie erop om vervolgens het links te laten liggen en maar op Aappen te gaan stemmen (wat een easy way out is naar mijn mening). Misschien is het hele verhaal überhaupt wel niet waar? Want ik zie nergens bevestiging van een ander ofzo. Ik ken verder zijn speelstijl niet maar ik vind het niet consistent gedrag.
Vertel dan Malanaphy, wat moet ik dan doen volgens jouw? Want ik zie momenteel geen andere verdachten, en op iemand stemmen omdat die in de reneiz zit is nogal dom. Hoe zou jij dit doen, wel gewoon de namen in het dtopic pleuren?
Je bewijst hier precies mijn punt: "op iemand stemmen uit de reneiz is dom" waarom vroeg je dan eerst of je de namen moet delen als je die conclusie al trok? Of zeg je dit nu achteraf, omdat veel mensen ook zo denken? En nu inmiddels heb je de namen wél weer gedeeld. Ik had het idee dat je dit verzonnen hebt om af te leiden van de discussie, maar ik denk dat iig dit is gedaan om verwarring te veroorzaken.
Ik ga mijn stem denk ik op jou zetten maar ik wacht nog heel even want ik zit nu in de trein dus denk misschien te gehaast hahaha
Waarnemingen van (mogelijke) wolven of wolvensporen kunnen doorgegeven worden via Wolf gezien. Voor dringende zaken of voor het melden van door wolven gedode schapen kunt u bellen met BIJ12 via nummer 085-4862222.

123berber

Citaat van: nungunungu op 14 juni 2022, 18:49:33
Btw Katz ik ben degene die je een uitnodiging heeft gestuurd. Kun je vast zelf achterhalen wie er aan het liegen is.
Ik vind dit een gekke post... Waar reageer je op? Had dit op het wolvenboard moeten staan?

WCeend!! Zomerspelen 2014

Perry26

Okay, dit is interessant.

Dan ga ik in mijn land blijven. Ik heb overigens ook een uitnodiging gestuurd naar iemand waarvan ik weet dat die in de buurt is en ga ervan uit dat deze ook naar dit land komt, dus ook als de wolven mij opeten komt het tweede reneiz-visioen ook openbaar.

Dan nu voor deze lynch, ja ik was eerst natuurlijk niet van plan om mijn stem op aappen te laten staan. Ik hoopte alleen dat als ik een treintje op hem begonnen kreeg hij ofwel zijn belachelijke "ik ben prins"-act zou laten vallen en hij iets zinnigere dingen zou gaan zeggen waarmee we dan kunnen inschatten of hij goed of wolf is als hij dat heeft gedaan. Ik zie het nog altijd niet als onmogelijk dat een wolf prins zou claimen namelijk: Prins claims worden zelden tot nooit daadwerkelijk gecontroleerd op dit forum, de meeste mensen nemen aan dat mensen dit niet bluffen. Maar he, niemand gaat met me mee dus dat gaat toch nooit werken.

Maargoed, ik ken aappen verder helemaal niet, en ik hoor van sommigen dat hij dit soort dingen wel vaker doet. Maar puur om deze post wil ik mijn stem eigenlijk wel laten staan. Ik denk dat iedereen het er wel over eens was dat we vooralsnog niks met de namen kunnen, en dan gaat hij vervolgens een random persoon uit de lijst lynchen. Dat vind ik heel makkelijk en onoprecht. En welke "vermoedens" worden hier bevestigd aappen? Welke verdenking op Katz had je van te voren?

nungunungu

Citaat van: 123berber op 14 juni 2022, 18:52:16
Citaat van: nungunungu op 14 juni 2022, 18:49:33
Ik vind dit een gekke post... Waar reageer je op? Had dit op het wolvenboard moeten staan?

Dit is iets tussen mij en Katz. Je weet wel landkrachten enzo.