Nieuws:

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Hoofdmenu

[Centrale discussie] Dat ligt zo dichtbij, ze heeft hem vanuit dat land vermoord

Gestart door adriaan, 10 juni 2022, 15:12:00

Vorige topic - Volgende topic

Circle

Dat geldt ook voor mij: Dat Angelique geen zielsverwant kon worden, kan volgens mij alleen maar komen doordat ze slecht is. Met haar lynch zitten we dus vrijwel zeker goed.

Of we daardoor ook direct weten wie er verder slecht zijn, is inderdaad de vraag. We hebben met Fannie gezien dat slecht er ook geen problemen mee heeft om een mede-slechtje op te offeren. Als iedereen meestemt op Angelique zijn we wel een slechtje kwijt, maar weten we daardoor niet direct wie er slecht zijn. Als het niet unaniem is, dan valt daar wellicht wel iets uit af te leiden.

Ik heb nog even gekeken naar de stemming die BW aanhaalde waar Fannie bijna William eruit stemde en Fannie zette William inderdaad op 3 stemmen, waardoor hij gelijk kwam met Berber. Met nog 3 personen die niet gestemd hadden (Angelique, Rampposi en ik), lijkt het niet aannemelijk dat ze beide conversiewolven waren. Tenzij William al direct in de eerste nacht geconverteerd heeft en het minder erg zou zijn om hem te verliezen?

Dan lijkt Inu de enige optie. Ik ben wel heel benieuwd hoe zij dan aan priesterwater gekomen is. Een landactie is daarvoor de enige optie, maar hoe zou dat gegaan zijn? Is er een 2e land met een rad van fortuin en is ze nu 'slechte priester' (en dus hulpje)? Ze zegt bij haar wateractie 'ik ben priester' en dat sluit voor mij de mogelijkheid uit dat ze (nog) conversiewolf is en toch een wateractie kon doen. Andere optie zou kunnen zijn een land waar je, afhankelijk van je alliantie, de mogelijkheid hebt om óf priester óf ketter te worden? Ik neig dan naar het eerste en dat zou een extra reden zijn om eerst Angelique eruit te stemmen.

Ten slotte heb ik een vraag voor Berber: op wie heb jij de afgelopen nachten je actie uitgevoerd?

123berber

WCeend!! Zomerspelen 2014

Circle

Nee, klopt. Maar ik heb begrepen dat je de neutrale rol gekregen hebt vanuit het rad van fortuin. Wat je pyromaan zou maken.

123berber

Dat is een eenmalige actie die nog niet is uitgevoerd, aangezien ik er een zeker wolfje mee wil afbranden. En aangezien er nog steeds onduidelijkheid over is...

Circle

Op zich kan ik daar niet echt iets tegenin brengen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet scherp had dat die actie eenmalig was.

Al had het ons volgens mij wel geholpen als je je actie al had ingezet. Bijvoorbeeld door het huis van Dragonfly af te branden: ze was toch uit geyeti'd, dus was het geen probleem dat ze haar rol kwijt zou raken én konden we meteen ook jou op groen zetten. En, in het scenario (dat niet waar is) waarin ze wel de conversiewolf was, zou je haar onschadelijk gemaakt hebben.

123berber

Klopt, maar als ik hem heb ingezet zal ik het laten weten, en ook motiveren waarom deze keuze! :)

Inuzuki

Kijk, ik kan ergens ook prima met Angelique leven. Ik heb geen reden waarom ze niet slecht zou zijn en ik vind het ook gek dat van al onze rollen alle info zo ongeveer op tafel ligt maar haar acties niet. Normaal ben je terughoudend in je rol delen, maar als die al op tafel ligt ben je toch juist blij dat je je info ook kan gaan delen.

Maar, we zijn nog met 7. Ik hou toch vast aan de 2 conversiewolven theorie, wat betekent dat er nu nog 3 wolven zouden zijn. Ik verwacht niet meer en dan was het ook al wel klaar geweest. Dit komt er dus op neer dat als er nog 1 foute lynch is dat het spel klaar is. Gegeven dat ik Angelique prima vindt en mijn grootste hoofdverdachte dit ook lijkt te vinden, gok ik dat we daar dus toch niet goed zitten  :P Volgens mij moeten DF, circle en yasu de wolven zijn. En wat er daar dan met dat zielsverwanten land is weet ik niet. Wellicht dat een van hen ging proberen zvw te worden met een ander en dat daarvoor de conversie toen maar is gebruikt omdat ze anders door de mand zouden vallen? En dat vanaf toen de zvw claim wel is aangehouden?
De claims van yeti (waar ik dus denk dat een vervloekte actie oid is gebruikt), burger en burger helpen voor mij ook niet bepaald mee om niet te geloven dat hier de wolven zitten. Ik heb nog even gewacht met stemmen tot dat ik bevestiging kreeg of iemand bij DF op het land is geweest, maar gezien dat niet zo lijkt te zijn gaat mijn stem naar haar.
Het enige scenario waar DF wel goed kan zijn, is voor mij als fannie dus geen conversiewolf was en daar iets is gebeurd. Maar ik zie daar nog steeds geen logische alternatieven.

Dragonfly

Inu, als jij wel goed bent, zoals je ziet, BW wil op jou stemmen. Yasu en Circle weten dat ik werkelijk zvw ben en dus de waarheid spreek. En zullen samen met mij stemmen.

Als ik nu wolf was samen met Yasu en Circle, waarom zou ik in hemelsnaam moeilijk doen dat ik liever op Angelique stem dan op jou? Ik doe dit omdat er nog een kans is dat jij goed bent, waar die er niet is bij Angelique.

BloodWolf14

@Berber anders brand je Yasu of mij plat. Volgens mij claimen wij allebei Burger, dus als je dan een van ons platbrand is er de kans dat je een wolfje pakt, en zo niet heb je enkel een Burger die... Burger wordt??

BloodWolf14

Citaat van: Dragonfly op 24 juni 2022, 11:57:17
Inu, als jij wel goed bent, zoals je ziet, BW wil op jou stemmen. Yasu en Circle weten dat ik werkelijk zvw ben en dus de waarheid spreek. En zullen samen met mij stemmen.

Als ik nu wolf was samen met Yasu en Circle, waarom zou ik in hemelsnaam moeilijk doen dat ik liever op Angelique stem dan op jou? Ik doe dit omdat er nog een kans is dat jij goed bent, waar die er niet is bij Angelique.
Inu is geen goedje, wat ik je brom.

Dragonfly

Ik ben dus in het zegeningen land, afhankelijk van wie er op de lynch komt, kan ik iemand zegenen.

BloodWolf14

Citaat van: Dragonfly op 24 juni 2022, 13:04:47
Ik ben dus in het zegeningen land, afhankelijk van wie er op de lynch komt, kan ik iemand zegenen.
Dan zou ik Angelique of Yasu zegenen denk ik.

Ik neig nu naar Inu + Angelique en Yasu als slechtjes.

Angelique

Ja sorry dat ik nog geen antwoord gegeven heb, ben gisteren de hele dag niet online geweest (eerst werk en daarna een borrel met iets teveel bier  :P).

Om antwoord te geven, ik heb nacht 2 BW bekeken en niks gezien. Daarna heb ik mijn actie de afgelopen nacht weer gebruikt maar dan op Inu en niks gezien. Zegt per definitie niet alles natuurlijk, de kans is geloof ik 1 op het aantal levende wolven dat je dan iets ziet. De kans is er dus nog steeds dat ze een slechte kan zijn.

En om terug te komen op het zvw ding, ik heb geen idee waarom dat mislukt zou zijn. Het zou gewoon moeten lukken namelijk. Misschien dat er ergens iemand een landenactie op mij heeft gezet waardoor dit mislukt. Of... het mislukt omdat je zelf slecht bent.

Ik sta nu open voor een lynch van either DF of Inu, daar zit voor mij de hoogste kans op een slechtje.

yasu

Voor mij is alleen df geen optie van die drie :) want zij is sws goed. Inu of angelique is mij om het even.. al weet ik wel zeker dat inu conversiewolf moet zijn als we zeker weten dat er niet gesjoemeld kan zijn met fannies rol..

123berber

We hebben afgelopen nacht dus een zegening op Inu, waarbij de lunch gewoon is doorgegaan en een stalkactie op Inu ook niks heeft gezien.
Ondanks dat er geluk in het spel zit durf ik Inu hier wel wat meer op groen te zetten. Wat voor mij zegt dat DF toch de conversiewolf is.

Waarom de aandacht verschuiven van Inu naar Angelique, omdat ze daarmee goodwill creëert. En slecht nog maar 1 goede lynch nodig heeft.

Voor nu zou ik dus zeggen @BloodWolf14 @Angelique @Inuzuki goed. Ik hoop dat er met z'n allen Dragonfly eruit kunnen stemmen