[Discussie] Ben jij al lid van een roedel?

Gestart door 123berber, 2 juni 2022, 20:11:56

Vorige topic - Volgende topic

Wolf

Ik weet dat deze post niet veel daadwerkelijke inhoud heeft, maar ik begin me een beetje af te vragen of we allemaal wel willen discussiëren of dat we er al uit zijn, we hebben tot morgenavond en deze hele dag is sr sinds 10 uur vanmorgen niets meer gezegd?

Speelt alles zich af in de achterkamertjes? Ik snap dat er veel wordt besproken daar maar met 17 (!) spelers over is de input in dit topic wel heel karig.

Heeft iemand iets wat hij/zij wil delen met de hele groep? Een denkwijze of verdachtmaking? Ik probeer te leren hoe het spel gespeeld moet worden hier en op deze manier word ik ook niet wijzer (en ook gedeeltelijk ontmoedigd). Zijn er bijvoorbeeld mensen die het gek vinden dat er veel spelers volgden op Malanaphy terwijl dit eerst een bekritiseerde actie van Aappen21 en mijn volgactie was? Zijn er spelers nu anders gaan spelen door mogelijke wijzigingen in hun kant? (Zowel neutraal als mogeljjke conversie?)

Ik wil even benadrukken dat dit niet persoonlijk is, maar een frustratie vanuit mijzelf die het spel graag wil spelen om te begrijpen en daarna mogelijk meer spellen mee te willen doen.

Inuzuki

Vind het een terechte post hoor Wolf. We zien wel vaker dat het spel weer wat meer gaat leven de dag waarop de nacht valt, maar dit is wel heel extreem. Ik vraag me ook af wat iedereen uitspookt.
Even vanuit mijn kant een korte post, want ik zou eigenlijk aan het werk moeten zijn en mijn focus was al niet best  :P Maar ik denk dat het idd geen kwaad kan om de discussie aan te slingeren.

Ikzelf heb een beetje met Shaddow en vooral wat meer met Robin gesproken achter de schermen. Vooral met Robin zit ik erg op een lijn dus ik sluit me grotendeels aan bij zijn berichtjes. Robin kijkt wat meer richting William, die zie ik zelf nog niet persee, maar wel richting Rampposi/BW/Maarten. Ik denk dat er gisteren geen spreiding tussen 2 goedjes is geweest, anders geloof ik niet dat er nog last minute streken zoals van Ramp waren, maar ook de inconsequentie van BW vind ik heel opvallend. BW stemt in eerst instantie op ramp waarmee hij zich dus eigenlijk van de stemming afzijdig houdt. Voelt alsof hij niet de laatste klap aan zijn medewolf uit wil delen maar hem ook niet durft te redden ofzo? Vervolgens kiest hij dan als bm weer wel voor degene waar ramp zelf ook op stemde.
Daarnaast hoor ik met name BW noemen dat de maarten stemmers verdacht zijn, maar als we een spreiding tussen a en b hebben, b gaat eruit en blijkt goed, dan zijn de a-stemmers toch niet de meest verdachte in deze stemming? Ja het zou kunnen dat ook maarten goed blijkt (al acht ik die kans klein). Maar kijkende naar de stemming is het niet de meest logische kant om op te kijken en je bent zelf degene die de doorslag op een goedje heeft gegeven.

En nog even kort over de stille nacht, yeti lijkt me veruit het meest waarschijnlijk eigenlijk. Gezien er dus 2 roedels geen lunch lijken te hebben gehad.

fannieklm

Als ik kijk denk ik ook aan Christine.
Ze stemt vlak voor de deadline op william zonder enige uitleg. Na de deadline wordt erom gevraagd en is het omdat hij zo stil was.
Nu zijn daar nog veel meer mensen schuldig aan in dit spel, dus waarom dan William en niet bijvoorbeeld Waterwork waar ze eerder vraagtekens had gezet bij zijn opmerking.
Dan was haar stem nog steeds net zo weggegooid als nu, maar wel logischer geweest.

Verder is voor mij de wissel van Rampposi opzich nog niet zo raar, het er niks over zeggen in het DT wel.
Wel vind ik zijn eerste stem op Maarten wel raar. Hoezo ga je op iemand stemmen wat je niet helemaal lekker zit.
Dat voelt als indekken en op het laatst zien dat je hem nog kan redden omdat je met BW gesproken hebt (?) en weet dat hij niet op maarten zit?
Ik heb Rampposi nog om een opheldering over zijn stemwissel gevraagd, maar wacht daar nog even op antwoord.

Thelight288

Wat mij wel opvalt is dat iedereen watwrwork actie noemde, maar verder niemand op handelde. Die mensen vallen mij het meeste op. Wolven volgen soms liever en toen ze uit discussie merkte dat hij minder verdacht was dan leek ze maar een ander doelwit namen. Dan vind ik rampossi en bloodwolf beide opvallen. Bloodwolf komt ook minder aanvallend over en weer iets terughoudender. Rampossi vind ik vooral zich van elke kanten indekken wat ik ook verdacht vind. Of hij moet ineens weer meteen beulactie komen :D

Robin89

Rampposi en Bloodwolf zijn wel mijn twee hoofdverdachten nu om overduidelijke redenen (die zijn al genoemd, dus die ga ik nu niet herhalen).
William is - wat mij betreft - achter de schermen een beetje door de mand gevallen. Hij bleef volhouden dat ik verdacht was omdat ik ben "meegegaan" op Maarten. Dat terwijl ik de 1e was die Maarten openlijk beschuldigde en er vervolgens andere spelers waren die mijn argument overnamen om hun stem op Maarten op te baseren. Maar nog veel belangrijker: hoezo is "meegaan" op iemand die nog heel goed wolf kan zijn verdacht? We zouden juist moeten kijken welke spelers zijn meegegaan op Mala (Wolf, Nungu, Shaddow en - uiteindelijk - Rampposi). Mala was immers een goedje.
Dat William - die volgens mij best wel wat ervaring heeft met dit spel - dit maar niet wil begrijpen, vind ik uiterst vreemd... Maar op dit moment hebben Rampposi en Bloodwolf meer prioriteit bij mij, dus William zal mijn stem nog niet krijgen.

Sunny

Rampposi is op zoek naar een manier om deze lynch te overleven.
Hij heeft bij mij gisteren een rolclaim gedaan waarmee hij zich aankomende nacht zou kunnen bewijzen.
Ik begrijp niet zo goed waarom hij daarvoor bij mij komt.
Hij heeft zichzelf verdacht gemaakt met zijn acties. Dat vond ik wel opvallend, maar Ramp een beetje kennende zou dat best een strategie kunnen zijn om zijn rol op dramatische wijze in play te brengen. Dat schreef ik ook aan Fannie, dat ik me voor kan stellen dat hij een rol als Prins of Beul zou kunnen hebben. En een uur later schuift Ramp mijn WA in met precies die redenatie. Hij moet de lynch overleven zodat hij zich kan bewijzen. Ook vind ik het apart dat hij een rol verteld voor nacht 3, en leek hij te vissen naar de Yetirol.
Het kan bij hem alle kanten op gaan, maar mijn conclusie uit dit verhaal is dat de kans groot is dat we hier te maken hebben met een conversiewolf die de bui ziet hangen en nog een nacht respijt wil om iemand te converteren.
Mijn voorstel zou dan ook zijn om hem die kans niet te geven.

Daarnaast nog dit, iets dat Robin ook al aanstipte en precies wat ik gisteren met Fannie en Ramp ook heb besproken:
Wat Mala aangaat, Nungu is daar mee begonnen, direct gevolgd door Aappen en Wolf.
Nu weet ik dat Aappen wat mijn "theorie" betreft echt dingen uit zijn duim heeft gezogen en als ik nu zijn "theorie" over Mala nalees dan zie ik daar ook alleen maar aannames en speculaties.
Dat Wolf dat überhaupt begrijpt en logisch beredeneert vindt èn Aappen daarin volgt terwijl hij eerder toch meer analytisch leek te zijn (waar ik hem nog een compliment over gaf) geeft mij te denken dat die 2 toch lijken samen te werken.
Dit is meer ter overweging.

BW blijft voor mij ook een verdachte. Om alle al genoemde redenen en ook het beruchte buikgevoel.
Maar mijn stem gaat dus nu naar Rampposi.

Rampposi

Citaat van: fannieklm op  9 juni 2022, 10:40:19
Ze stemt vlak voor de deadline op william zonder enige uitleg. Na de deadline wordt erom gevraagd en is het omdat hij zo stil was.
Nu zijn daar nog veel meer mensen schuldig aan in dit spel, dus waarom dan William en niet bijvoorbeeld Waterwork waar ze eerder vraagtekens had gezet bij zijn opmerking.
Dan was haar stem nog steeds net zo weggegooid als nu, maar wel logischer geweest.

Verder is voor mij de wissel van Rampposi opzich nog niet zo raar, het er niks over zeggen in het DT wel.
Wel vind ik zijn eerste stem op Maarten wel raar. Hoezo ga je op iemand stemmen wat je niet helemaal lekker zit.
Dat voelt als indekken en op het laatst zien dat je hem nog kan redden omdat je met BW gesproken hebt (?) en weet dat hij niet op maarten zit?
Ik heb Rampposi nog om een opheldering over zijn stemwissel gevraagd, maar wacht daar nog even op antwoord.
Fannie, 3 posts eerder:
Citaat van: Rampposi op  8 juni 2022, 10:22:36
Citaat van: Katz op  7 juni 2022, 23:00:56
Rampoossi, waarom je last-minute switch naar manalaphy?
Om hier even op te antwoorden:

Ik heb al vanaf het eerste moment dat mijn stem op maarten stond gezegd dat die stem mij niet lekker zat. Ik geloofde (en nu nog steeds) niet dat hij een wolf is.
Spoiler
Citaat van: Rampposi op  7 juni 2022, 19:57:00
[...]

Ik ga mijn stem dan voorlopig ook op maarten zetten. Ookal zit mij dat niet zo heel lekker. Deze stem staat daar omdat ik gebrek aan beter heb.
[close]
Op dat moment had ik niks beters in mijn hoofd. Maar:
Voor de deadline keek ik nog even vluchtig door mijn PMs en DT heen. Toen viel mij weer deze opmerking op:
Spoiler
Citaat van: Malanaphy op  5 juni 2022, 11:18:51
Ik denk dat er ook wel conversie ik kan zitten
[close]

BloodWolf vroeg mij ook al in PM naar mijn mening over deze reactie. Ik vond hem "interessant, maar de timing van deze speculatie zat mij niet lekker". Hiermee bedoelde ik dat het voor mijn gevoel een beetje overkwam als TMI (=To Much Information, ofwel dat je iets weet wat de rest niet hoort te weten).
----
Daarnaast kwam het door mijn stem op een gelijkspel, waardoor de BM (in dit geval BloodWolf) moest kiezen wie er dood ging. Dan is het nog interessanter dat meneer bloodwolf geen standpunt in durfde te nemen met de lynch zelf (maarten of malanaphy), en op mij wilde stemmen (na de deadline overigens).

Bloodwolf stijgt nu zeker op mijn lijstje, omdat hij nu mij probeert verdacht te maken terwijl hij al wist dat ik die reactie raar vond, maarten geen goede stem vond en nu de last minute switch gebruikt om mij te verdenken. Daarnaast koos hij zelf ook voor Malanaphy als lynch want hij had de keuze. Ook de loze BM-belofte laat mij kriebelen.

Tot en met de streep was uitleg, misschien ietwat verkapt maar lange posts rypen op mobiel is ontmoedigend.

Rampposi

Citaat van: Sunny op  9 juni 2022, 11:22:22
Rampposi is op zoek naar een manier om deze lynch te overleven.
Hij heeft bij mij gisteren een rolclaim gedaan waarmee hij zich aankomende nacht zou kunnen bewijzen.
Ik begrijp niet zo goed waarom hij daarvoor bij mij komt.
Hij heeft zichzelf verdacht gemaakt met zijn acties. Dat vond ik wel opvallend, maar Ramp een beetje kennende zou dat best een strategie kunnen zijn om zijn rol op dramatische wijze in play te brengen. Dat schreef ik ook aan Fannie, dat ik me voor kan stellen dat hij een rol als Prins of Beul zou kunnen hebben. En een uur later schuift Ramp mijn WA in met precies die redenatie. Hij moet de lynch overleven zodat hij zich kan bewijzen. Ook vind ik het apart dat hij een rol verteld voor nacht 3, en leek hij te vissen naar de Yetirol.
Het kan bij hem alle kanten op gaan, maar mijn conclusie uit dit verhaal is dat de kans groot is dat we hier te maken hebben met een conversiewolf die de bui ziet hangen en nog een nacht respijt wil om iemand te converteren.
Mijn voorstel zou dan ook zijn om hem die kans niet te geven.

Daarnaast nog dit, iets dat Robin ook al aanstipte en precies wat ik gisteren met Fannie en Ramp ook heb besproken:
Wat Mala aangaat, Nungu is daar mee begonnen, direct gevolgd door Aappen en Wolf.
Nu weet ik dat Aappen wat mijn "theorie" betreft echt dingen uit zijn duim heeft gezogen en als ik nu zijn "theorie" over Mala nalees dan zie ik daar ook alleen maar aannames en speculaties.
Dat Wolf dat überhaupt begrijpt en logisch beredeneert vindt èn Aappen daarin volgt terwijl hij eerder toch meer analytisch leek te zijn (waar ik hem nog een compliment over gaf) geeft mij te denken dat die 2 toch lijken samen te werken.
Dit is meer ter overweging.

BW blijft voor mij ook een verdachte. Om alle al genoemde redenen en ook het beruchte buikgevoel.
Maar mijn stem gaat dus nu naar Rampposi.
Ik viste niet naar de yeti rol. Ik weet dat die er in zit. 2 lunches die niet door zijn gegaan en mijn actie ook niet zegt genoeg. Jammer dat het zo moet gaan dat  ik nu toch weer geforceerd wordt om meer rolhints op de openbare tafel te gooien voordat ik mijzelf uberhaupt kan bewijzen

nungunungu

Mijn stem gaat vandaag met name gebaseerd zijn op deze post van Rampposi er zitten wat mij betreft zoveel haken en ogen aan. Voor het gemak quote ik alleen even de relevante dingen.

Ik heb al vanaf het eerste moment dat mijn stem op maarten stond gezegd dat die stem mij niet lekker zat. Ik geloofde (en nu nog steeds) niet dat hij een wolf is.

Mijn vraag is dan waarom uberhaupt die 1e stem op Maarten. Je plaats die om iets voor 20:00. Op dat moment heeft Maarten al meerdere stemmen en een degelijke kans om de lynch te worden. Dus waarom plaats je dan een stem waar je niet achter staat. Ik snap dat af en toe vroeg stemmen noodzakelijk is. Maar 20:00 is mijn ogen niet een vroege stem uitbrengen.

Voor de deadline keek ik nog even vluchtig door mijn PMs en DT heen. Toen viel mij weer deze opmerking op:
Citaat van: Malanaphy op  5 juni 2022, 11:18:51
Ik denk dat er ook wel conversie ik kan zitten

BloodWolf vroeg mij ook al in PM naar mijn mening over deze reactie. Ik vond hem "interessant, maar de timing van deze speculatie zat mij niet lekker". Hiermee bedoelde ik dat het voor mijn gevoel een beetje overkwam als TMI (=To Much Information, ofwel dat je iets weet wat de rest niet hoort te weten).

Daarnaast kwam het door mijn stem op een gelijkspel, waardoor de BM (in dit geval BloodWolf) moest kiezen wie er dood ging. Dan is het nog interessanter dat meneer bloodwolf geen standpunt in durfde te nemen met de lynch zelf (maarten of malanaphy), en op mij wilde stemmen (na de deadline overigens).

Bloodwolf stijgt nu zeker op mijn lijstje, omdat hij nu mij probeert verdacht te maken terwijl hij al wist dat ik die reactie raar vond, maarten geen goede stem vond en nu de last minute switch gebruikt om mij te verdenken. Daarnaast koos hij zelf ook voor Malanaphy als lynch want hij had de keuze. Ook de loze BM-belofte laat mij kriebelen.

Dus je switcht naar Malanaphy niet zozeer dat je Malanaphy verdenkt maar omdat je Bloodwolf wil testten wat hij wil doen bij een gelijkspel. Dit is toch wat je zegt?

Dat je iemand wil testten vind ik meestal prima, maar op deze manier is wel heel frappant. Wat mij het meeste stoort is dat je op geen gegeven moment het erg lijkt te vinden wie er gelyncht wordt.

Als eerste Maarten, waarop je stemt terwijl die er al meerdere heeft. Zonder daarvoor een reden te geven behalve dat je niet achter je stem staat. ???
Daarna naar Malanaphy; Deze keer niet omdat je malanaphy echt lijkt te verdenken, maar omdat het zo een gelijkstand wordt. ???

En je uiteindelijke conclusie van je BM test. Je verdenkt Bloodwolf nu wat meer. ???

nungunungu

Citaat van: Rampposi op  9 juni 2022, 11:37:33

Ik viste niet naar de yeti rol. Ik weet dat die er in zit. 2 lunches die niet door zijn gegaan en mijn actie ook niet zegt genoeg. Jammer dat het zo moet gaan dat  ik nu toch weer geforceerd wordt om meer rolhints op de openbare tafel te gooien voordat ik mijzelf uberhaupt kan bewijzen

Wat mij betreft mogen die hints dan wel wat duidelijker mocht je jezelf willen redden.

Rampposi

Als ik op de lynch kwam en mijn actie niet was mislukt was ik niet dood. De reden waarom ik mij zo verdacht gedroeg.

nungunungu

Citaat van: Rampposi op  9 juni 2022, 13:32:45
Als ik op de lynch kwam en mijn actie niet was mislukt was ik niet dood. De reden waarom ik mij zo verdacht gedroeg.

Maar er was nergens kans dat je op de lynch kwam. Dus weet niet hoe dat ooit iets zou hebben bewezen.

nungunungu

Oh, ik vermoed dat je hint naar gokker. En dat je aankomende lynch bedoelt. Als dit zo is vind ik dit een vreemde egoistische actie. Waarom een hele lynch verspillen om jou bewezen te krijgen. Waarom Zou je dat in dit stadium al willen? Geen enkele wolf eil een bewezen goedje lang in leven houden. Als je je zelf had Willen bewijzen had je ook op zoek kunnen gaan naar wolven.iets wat ik niet zie bij jou.

Dus, ik geloof je niet

Christine

Citaat van: fannieklm op  9 juni 2022, 10:40:19

De eerste lynch stem ik altijd random. Nooit mee met de hoop omdat ik geen duidelijk beeld heb. Mijn stem op William was meer om zijn aandacht te trekken (pb'ten), maar bon, hij reageert daar niet op. Waarom niet op Waterwork. Ik vroeg of hij tot de witte roedel dan behoord en ik had kunnen stemmen op hem, maar achteraf dacht ik: zou hij dat zo hard duidelijk maken? Dan is hij toch voer voor de andere roedel?

Aappen21

mijn grootste verdachten zijn natuurlijk ramp, maarten en heel lichteijk bw. Ik kan natuurlijk nog eens gaan herhalen wat ze hebben gedaan om slecht over te komen maar omdat het vrij overeenkomt met de rest zal ik het voor nu even laten.

als laatst zou ik nog graag een keer de aandacht willen richten op sunny. Sunny is dit spel heel raar aan het spelen. Ze liegt ten eerste het gehele spel bij elkaar, zo heeft ze tegen een van mijn anonieme bronnen gezegd dat ik goed heb geclaimd(om dit een paar uur later terug te nemen).. echter voor de oplettende spelers heb ik vanaf dag 1 al gezegd dat ik niet wou kantclaimen. En dan hebben we het nog niet eens over haar discussieposts gehad. Really je verdediging gaat over een liefdadigheid? Er is geen liefdadigheid in een spel, dus dat klopt niet. Ook viel het me op dat de dingen die ze zegt in het dtropic net niet waar zijn. Het lijken hele goede posts die veel voor goed doen, maar tja doen helemaal niets.

Als je maar lang genoeg domme dingen blijft doen worden ze vanzelf geniaal