Nieuws:

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Hoofdmenu

[Discussie] Ben jij al lid van een roedel?

Gestart door 123berber, 2 juni 2022, 20:11:56

Vorige topic - Volgende topic

Christine

Citaat van: Katz op  7 juni 2022, 23:00:56
Rampoossi, waarom je last-minute switch naar manalaphy?

Vraagt degene die zelf ook haar stem veranderde...

Waterwork: Maarten
Malanaphy: Aappen, wolf, Nung, Schaddow, Ramposi
Bloodwolf: Fannie, Sunny, Foxi
Maarten: Waterwork, Robin, Inuzuki, Ramposi, Malanaphy, Katz
Schaddow: Katz, The light
William: Christine
Ramposi: Bloodwolf
William niet gestemd

Citaat van: Williambz op  7 juni 2022, 23:13:46
Waarom heb ik trouwens een stem van Christine ontvangen?

Je was zo stil  :).

Williambz

Citaat van: Christine op  7 juni 2022, 23:31:48

William niet gestemd

Haha dat klopt ja.

Robin89

William, ik zeg ook niet dat het allemaal mensen uit 1 roedel waren die op Maarten gingen. Het was denk ik een mix tussen goedjes, waar ik zelf iig toe behoor, en mensen uit een concurrerende roedel. En je hebt de hele uitslag van de burgemeestersverkiezing dus gemist? XD

BloodWolf14

Citaat van: Robin89 op  7 juni 2022, 23:08:40

Dit. En BW: heb je nu je medewolf Maarten gered? Je verdedigt hem eerst met hele vreemde argumenten en vervolgens hang je burger Mala aan de galg. En waarom in hemelsnaam zijn de mensen die vaker met Maarten hebben gespeeld verdacht? Datzelfde argument zou ik andersom kunnen gebruiken namelijk: mensen die vaker met Waterwork spelen, waaronder Maarten, weten ook dat Waterwork vaker wat onhandige opmerkingen kan maken waardoor hij opeens verdacht is. Maar wat Maarten nu deed was en is in mijn ogen gewoon echt wolfs. Het feit dat hij ook helemaal niet meer op verdenkingen heeft gereageerd en dat jij hem nu van de lynch hebt gered, helpen wat dat betreft ook niet mee...
Hoezo verdedig ik hem met vreemde argumenten? Ik geef netjes aan waarom ik hem niet verdenk. Hij stemt als eerste, wat hem vol in de spotlights zet, met als argumentatie een van de meest simpele redenen, wat hem nog meer in de spotlights zet. Zie jij wolfje Maarten dit doen? Ik zeker niet. En nu weet ik niet exact hoe veel ervaring jij met Maarten hebt in spellen, maar ikzelf zie jou echt wel beter weten dan dit. En datzelfde geldt dus voor Inu en Rampposi die volgens mij vaker met Maarten hebben gespeeld en net zo makkelijk meelopen. Sowieso dat er tussen jullie een wolfje gaat zitten.

Als er al iemand een medewolfje van Maarten is op dit punt is het Rampposi die zijn stem nog wisselt op het laatste moment. Mijn stem gaat weer naar hem uit.

Katz

Citaat van: Christine op  7 juni 2022, 23:31:48

William niet gestemd

Ik heb achter de schermen aangegeven aan shaddow dat ik mijn stem van hem zou afhalen, door de redenering dat hij aangaf in het discussietopic om op mala te stemmen. Daarom heb ik mijn stem veranderd naar mijn tweede hoofdverdachten Maarten. Dat had ik ook aangegeven aan Foxi.

Williambz

Citaat van: Robin89 op  7 juni 2022, 23:35:23
William, ik zeg ook niet dat het allemaal mensen uit 1 roedel waren die op Maarten gingen. Het was denk ik een mix tussen goedjes, waar ik zelf iig toe behoor, en mensen uit een concurrerende roedel. En je hebt de hele uitslag van de burgemeestersverkiezing dus gemist? XD

Maar ook veel mensen hadden Maarten als verdachte. Sommigen hebben er uiteindelijk niet op gestemd en sommigen wel. Ik doel hier op het feit dat de kans groter is dat er dan uit beide roedels mensen op Maarten gingen of hem benoemden.

En ja een medewolf kan Maarten als verdachte noemen en er dan niet op stemmen, maar als je als wolf je medewolf kan redden doe je dat als je dat kan. En omdat Maarten al relatief verdacht was lijkt het me niet slim om dat nu al aan te dikken met nog een extra verdenking.

Ik heb de uitslag van de BM verkiezing niet gemist, maar ik onthoud niet elk potje wie constant de BM is

Wolf

Ik wil nog even benadrukken dat ik open sta voor oude en nieuwe netwerken, ik merk dat in vergelijking met anderen ik niet veel (langdurige) netwerken gehad heb en dit velen malen belangrijker lijkt dan wat er in het discussietopic gebeurt, te zien in de hoeveelheid mensen met weinig discussieberichten die ook gewoon hun stem uitbrengen en "callbacks" naar privéberichten tussen spelers over hun beweegredenen voor het zowel stemmen als switchen van stemmen.

Ik zal dan ook een kantclaim niet weigeren op dit moment als dat het gesprek verder kan laten lopen dan 2/3 berichten.

Robin89

Citaat van: BloodWolf14 op  7 juni 2022, 23:35:43
Citaat van: Robin89 op  7 juni 2022, 23:08:40

Dit. En BW: heb je nu je medewolf Maarten gered? Je verdedigt hem eerst met hele vreemde argumenten en vervolgens hang je burger Mala aan de galg. En waarom in hemelsnaam zijn de mensen die vaker met Maarten hebben gespeeld verdacht? Datzelfde argument zou ik andersom kunnen gebruiken namelijk: mensen die vaker met Waterwork spelen, waaronder Maarten, weten ook dat Waterwork vaker wat onhandige opmerkingen kan maken waardoor hij opeens verdacht is. Maar wat Maarten nu deed was en is in mijn ogen gewoon echt wolfs. Het feit dat hij ook helemaal niet meer op verdenkingen heeft gereageerd en dat jij hem nu van de lynch hebt gered, helpen wat dat betreft ook niet mee...
Hoezo verdedig ik hem met vreemde argumenten? Ik geef netjes aan waarom ik hem niet verdenk. Hij stemt als eerste, wat hem vol in de spotlights zet, met als argumentatie een van de meest simpele redenen, wat hem nog meer in de spotlights zet. Zie jij wolfje Maarten dit doen? Ik zeker niet. En nu weet ik niet exact hoe veel ervaring jij met Maarten hebt in spellen, maar ikzelf zie jou echt wel beter weten dan dit. En datzelfde geldt dus voor Inu en Rampposi die volgens mij vaker met Maarten hebben gespeeld en net zo makkelijk meelopen. Sowieso dat er tussen jullie een wolfje gaat zitten.

Als er al iemand een medewolfje van Maarten is op dit punt is het Rampposi die zijn stem nog wisselt op het laatste moment. Mijn stem gaat weer naar hem uit.

Heel eerlijk: ja, ik zie Maarten dit als wolf wel zo doen :-X En ik denk meerdere spelers wel. Sorry Maarten!

BloodWolf14

Je kunt het ook moeilijk ontkennen nu als het toch niet zo zou zijn XD

Wat denk jij van Inu en Ramp?

Christine

Citaat van: Katz op  7 juni 2022, 23:36:16
Ik heb achter de schermen aangegeven aan shaddow dat ik mijn stem van hem zou afhalen, door de redenering dat hij aangaf in het discussietopic om op mala te stemmen. Daarom heb ik mijn stem veranderd naar mijn tweede hoofdverdachten Maarten. Dat had ik ook aangegeven aan Foxi.

Bizar. Je haalt zijn stem van hem af en gooit ze op Maarten, iets wat Fox veel te vreemd vind net als een stem op Mala (meeloopstemmen). Je bent het eens met zijn uitleg over Mala, maar hij zegt toch hetzelfde over Maarten?
Of heb ik ergens iets gemist? Want met dat PB contact kan ik het soms niet meer volgen.

Robin89

Citaat van: BloodWolf14 op  7 juni 2022, 23:46:31
Je kunt het ook moeilijk ontkennen nu als het toch niet zo zou zijn XD

Wat denk jij van Inu en Ramp?

Maar het is echt zo. Bij Inu en Ramp heb ik ook zo mijn vraagtekens, vooral bij Ramp vanwege die vreemde stemwissel op het laatste moment (naar een burger). En Inu is eigenlijk gewoon standaard slecht, dus die durf ik nooit helemaal te vertrouwen XD al kreeg ik in privécontact wel een goed gevoel bij haar, maar dat had ik ook in 623 (geloof ik) en toen bleek ze ook weer slecht...

Katz

Citaat van: Christine op  7 juni 2022, 23:57:48
Citaat van: Katz op  7 juni 2022, 23:36:16

Bizar. Je haalt zijn stem van hem af en gooit ze op Maarten, iets wat Fox veel te vreemd vind net als een stem op Mala (meeloopstemmen). Je bent het eens met zijn uitleg over Mala, maar hij zegt toch hetzelfde over Maarten?
Of heb ik ergens iets gemist? Want met dat PB contact kan ik het soms niet meer volgen.

Nee, ik heb ook een reden aangegeven om op Maarten te stemmen die ik ook al heb gedeeld in het discussietopic ondertussen. Daardoor vond Foxi mijn stem niet zo bizar. En wat bedoel je met de vetgedrukte zin?

Foxi

Ik heb aangegeven dat ik de stemmen op Maarten en Mala wel een beetje schaapgedrag vond waardoor het voor mij minder aannemelijk werd dat ze slecht waren. Jij gaf aan toch voor Maarten te gaan omdat hij uit jouw ervaring dit soort berichten vaak maakt als wolf. Ik ken hem daarvoor niet genoeg, maar het lijkt me niet dat je als wolf zo'n post maakt en jezelf vervolgens niet meer verdedigd.

Dus ik wist van je wissel, maar ik deelde je mening niet.

Christine

[quote author=Katz link=topic=33603.msg1064105889#msg1064105889 date=1654639234
Nee, ik heb ook een reden aangegeven om op Maarten te stemmen die ik ook al heb gedeeld in het discussietopic ondertussen. Daardoor vond Foxi mijn stem niet zo bizar. En wat bedoel je met de vetgedrukte zin?
[/quote]

Je bedoelde misschien zijn redenring voor zijn stem op Bloodwolf ipv Mala?

Rampposi

Om hier even op te antwoorden:

Ik heb al vanaf het eerste moment dat mijn stem op maarten stond gezegd dat die stem mij niet lekker zat. Ik geloofde (en nu nog steeds) niet dat hij een wolf is.
Spoiler
Citaat van: Rampposi op  7 juni 2022, 19:57:00
[...]

Ik ga mijn stem dan voorlopig ook op maarten zetten. Ookal zit mij dat niet zo heel lekker. Deze stem staat daar omdat ik gebrek aan beter heb.
[close]
Op dat moment had ik niks beters in mijn hoofd. Maar:
Voor de deadline keek ik nog even vluchtig door mijn PMs en DT heen. Toen viel mij weer deze opmerking op:
Spoiler
Citaat van: Malanaphy op  5 juni 2022, 11:18:51
Ik denk dat er ook wel conversie ik kan zitten
[close]

BloodWolf vroeg mij ook al in PM naar mijn mening over deze reactie. Ik vond hem "interessant, maar de timing van deze speculatie zat mij niet lekker". Hiermee bedoelde ik dat het voor mijn gevoel een beetje overkwam als TMI (=To Much Information, ofwel dat je iets weet wat de rest niet hoort te weten).

Daarnaast kwam het door mijn stem op een gelijkspel, waardoor de BM (in dit geval BloodWolf) moest kiezen wie er dood ging. Dan is het nog interessanter dat meneer bloodwolf geen standpunt in durfde te nemen met de lynch zelf (maarten of malanaphy), en op mij wilde stemmen (na de deadline overigens).

Bloodwolf stijgt nu zeker op mijn lijstje, omdat hij nu mij probeert verdacht te maken terwijl hij al wist dat ik die reactie raar vond, maarten geen goede stem vond en nu de last minute switch gebruikt om mij te verdenken. Daarnaast koos hij zelf ook voor Malanaphy als lynch want hij had de keuze. Ook de loze BM-belofte laat mij kriebelen.