Nieuws:

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Hoofdmenu

[Discussie] Ben jij al lid van een roedel?

Gestart door 123berber, 2 juni 2022, 20:11:56

Vorige topic - Volgende topic

Malanaphy

Citaat van: nungunungu op  7 juni 2022, 16:00:53
Citaat van: Malanaphy op  6 juni 2022, 22:51:21

Ik durfde het eigenlijk niet te zeggen maar ja, eigenlijk dit. Nou viel wat Waterwork zei mij ook op (ik zat op werk dus ik kon er niet op in gaan voordat Christine dit deed), maar ik vind de reacties erop eigenlijk nu meer vraagtekens oproepen. Komt op mij een beetje over als wolven die blij zijn omdat ze denken iemand uit de andere roedel hebben gevonden (Waterwork dus) en die er nu uit willen werken.

Malanaphy kun je me dan uitleggen hoe ik deze post precies moet lezen. dan zal ik het daarna laten liggen
Dikgedrukte is uit perspectief van de mensen die op Waterworks opmerking sprongen. Alsin, zij denken een potentiele tegenwolf te hebben gevonden. Ik vond Waterworks bericht opvallend, maar ik vond in deze context Christine, Foxi en voornamelijk Maarten wolfs overkomen. Is/was nog geen verdenking.
Waarnemingen van (mogelijke) wolven of wolvensporen kunnen doorgegeven worden via Wolf gezien. Voor dringende zaken of voor het melden van door wolven gedode schapen kunt u bellen met BIJ12 via nummer 085-4862222.

Sunny

Citaat van: thelight288 op  7 juni 2022, 16:05:44
Citaat van: Sunny op  7 juni 2022, 14:08:55
Whatever Aappen  ::)  ;D
Misschien kun je me even vertellen hoe ik moest weten dat ik jouw hoofdverdachte was? Want ik ben geen helderziende ofzo.
En JIJ was zelf degene die aangaf dat Nostalgia jou verdacht vond.
Ik kan jou echt niet serieus nemen op deze manier, sorry.

Anyways, mijn verdachten gaan richting Bloodwolf en Thelight.
Ik vond het heel interessant om te zien dat zowel Nostalgia als Thelight hun BMstemmen niet hebben gebruikt om stelling te nemen.
Hierdoor werd BW BM en dus kan ik mij niet aan de indruk onttrekken, helemaal nu Nos bewezen slecht was, dat dit de bedoeling was zonder op hem te moeten stemmen en zo met hem geassocieerd te worden. 

Ik stem daarom nu eerst op BW.

ik heb je mijn bm stem nog uitgelegd :/
Yes, dat heb je :)

Verder is er schijnbaar NIET gestoord vannacht, aangezien Circle dan ook wolf had moeten zijn.
Dat met die twee roedels vind ik toch verwarrend merk ik.

Thelight288

Citaat van: Sunny op  7 juni 2022, 16:24:05
Citaat van: thelight288 op  7 juni 2022, 16:05:44
Citaat van: Sunny op  7 juni 2022, 14:08:55
Whatever Aappen  ::)  ;D
Misschien kun je me even vertellen hoe ik moest weten dat ik jouw hoofdverdachte was? Want ik ben geen helderziende ofzo.
En JIJ was zelf degene die aangaf dat Nostalgia jou verdacht vond.
Ik kan jou echt niet serieus nemen op deze manier, sorry.

Anyways, mijn verdachten gaan richting Bloodwolf en Thelight.
Ik vond het heel interessant om te zien dat zowel Nostalgia als Thelight hun BMstemmen niet hebben gebruikt om stelling te nemen.
Hierdoor werd BW BM en dus kan ik mij niet aan de indruk onttrekken, helemaal nu Nos bewezen slecht was, dat dit de bedoeling was zonder op hem te moeten stemmen en zo met hem geassocieerd te worden. 

Ik stem daarom nu eerst op BW.

ik heb je mijn bm stem nog uitgelegd :/
Yes, dat heb je :)

Verder is er schijnbaar NIET gestoord vannacht, aangezien Circle dan ook wolf had moeten zijn.
Dat met die twee roedels vind ik toch verwarrend merk ik.

op wie had ik dan moeten stemmen volgens jou? op mezelf mag niet, ik hoopte nog dat iemand misschien mij de stem toch gunde dus ook niet op bloodwolf :P

Robin89

Hoewel ik niet helemaal begrijp waarom Aappen en Wolf weigeren om een kant te claimen (tenzij ze iets te verbergen hebben), ga ik mijn stem nu toch zetten op Maarten. Die snelle sprong op Waterwork gisteren zit mij echt niet lekker.

Overigens heb ik ook nog niks gehoord van onze burgemeester BW, maar hij kan natuurlijk druk zijn geweest de afgelopen dagen en op zich is dit een spel met best wel veel spelers... dus dat je niet even 1, 2, 3 met iedereen netwerkt, is wat dat betreft helemaal niet gek. In de overige argumenten waarom BW verdacht wordt gevonden kan ik me wel vinden (Fannie en Sunny noemen er een paar), maar ik wil toch even gezegd hebben dat ik het niet helemaal fair vind dat sommige mensen lijken te verwachten dat hij binnen een paar dagen met 16 of 17 man gaat lopen netwerken XD

Wolf

Citaat van: Robin89 op  7 juni 2022, 18:51:38
Hoewel ik niet helemaal begrijp waarom Aappen en Wolf weigeren om een kant te claimen (tenzij ze iets te verbergen hebben)

Waarom Aappen dit (niet) doet, geen idee. Ik weiger zelf om een kant te claimen omdat ik, in deze eerste dag van mijn eerste spel, nog even mijn kaarten in mijn eigen handen hou en niet direct als een open boek ga spelen wat betreft claims. Gezien de massale reacties en kennelijk grote "need" ervoor zal ik het vanaf de komende dag, mocht ik deze halen, doen bij zij die het vragen. Ik snap zelf alleen nog niet direct waarom het zó belangrijk is, aangezien niemand hier toch de slechte kanten gaat claimen en dus het nooit te vertrouwen is.

Inuzuki

Hmm.. Voelt weer als een zeer typische dag 2, met weinig info en daardoor in het dt naar elk berichtje heel kritisch kijken. Is niet verkeerd hoor en we moeten ook iets, maar vind het risico daarvan dat we mensen ontmoedigen om hier iets te zeggen en dat degenen die niet posten (en ja ik ben tot nu toe ook best stil geweest, simpelweg omdat ik weinig toe te voegen had) lekker makkelijk door dag 2 heen komen. Maar, wat ik al zei, we moeten ook iets, dus ook ik heb wel op basis van het DT een paar dingen die me opvielen.

Ik ben het ermee eens dat maarten de meest opvallende is geweest. Om zo snel te happen en te volgen op iets wat opzich niet eens meer als een observatie is (en nog niet eens wordt opgevolgd door een stem van Christine zelf) vind ik gek.

Als tweede naam wil ik rampposi noemen die me opviel. Onderstaande post viel me zo op. Dit is precies een tactiek die mij vaak bij wolven opvalt: wel posten om actief te zijn en meedenkend over te komen. Maar in deze post bekent hij echt 0 kleur. Hij benoemt puur objectief wat gebeurtenissen en mogelijkheden, zonder ook maar naar iemand concreet met het vingertje te wijzen.
Citaat van: Rampposi op  6 juni 2022, 23:53:01
Dit verhaal heeft meerdere kanten. Ik zie de volgende opties, mits er een wolf tussen zit uberhaupt:
1. Waterwork probeert als offboard duidelijk te maken dat hij een hulpje is van kamp wit(?)
2. Maarten duikt veel te snel op een te slap argument.
3. Christine probeert allerlei aanknopingspunten om zo andere mensen verdacht te maken en de echte wolven achter wegen te laten.

Dit zijn de scenario's die ik zie als er 1 wolf/slechtje in het rijtje zit.

Als 3e naam kom ik toch ook bij BW uit. Als eerste door het punt wat fannie ook al benoemde, het feit dat hij zelf een discussie start op dag 1 over de samenstelling van de roedels om vervolgens met deze post te komen:
Citaat van: BloodWolf14 op  5 juni 2022, 16:00:26
Honestly, ik weet niet meer wat voor nut deze discussie heeft XD

Het enige wat we hier uit kunnen halen volgens mij is dat er tussen de 6 en 10 slechtjes zullen zijn dit spel omdat beide teams waarschijnlijk met minimaal 3 slechtjes zullen zitten. Laten we dus maar gaan zoeken naar 3 slechtjes per team.
Vind ik heel vreemd als je zelf deze discussie gestart bent.
Daarnaast heeft hij mij wel benaderd (in tegenstelling tot in de meeste spellen), dus bij mij lijkt hij zijn belofte van meer netwerken wel waar te hebben gemaakt. Maar dit was zo'n inhoudsloos gesprek dat ik meer het idee had dat hij inderdaad wou doen wat hij beloofd had, dan dat hij echt daadwerkelijk op zoek was naar info over mogelijke wolven. Het voelt een beetje als jezelf in goed licht zetten.

Voor nu gaat mijn stem naar Maarten, maar de andere 2 hou ik in de gaten  :P

Rampposi

Citaat van: Inuzuki op  7 juni 2022, 19:21:30
Hmm.. Voelt weer als een zeer typische dag 2, met weinig info en daardoor in het dt naar elk berichtje heel kritisch kijken. Is niet verkeerd hoor en we moeten ook iets, maar vind het risico daarvan dat we mensen ontmoedigen om hier iets te zeggen en dat degenen die niet posten (en ja ik ben tot nu toe ook best stil geweest, simpelweg omdat ik weinig toe te voegen had) lekker makkelijk door dag 2 heen komen. Maar, wat ik al zei, we moeten ook iets, dus ook ik heb wel op basis van het DT een paar dingen die me opvielen.

Ik ben het ermee eens dat maarten de meest opvallende is geweest. Om zo snel te happen en te volgen op iets wat opzich niet eens meer als een observatie is (en nog niet eens wordt opgevolgd door een stem van Christine zelf) vind ik gek.

Als tweede naam wil ik rampposi noemen die me opviel. Onderstaande post viel me zo op. Dit is precies een tactiek die mij vaak bij wolven opvalt: wel posten om actief te zijn en meedenkend over te komen. Maar in deze post bekent hij echt 0 kleur. Hij benoemt puur objectief wat gebeurtenissen en mogelijkheden, zonder ook maar naar iemand concreet met het vingertje te wijzen.
Dit verhaal heeft meerdere kanten. Ik zie de volgende opties, mits er een wolf tussen zit uberhaupt:
1. Waterwork probeert als offboard duidelijk te maken dat hij een hulpje is van kamp wit(?)
3. Christine probeert allerlei aanknopingspunten om zo andere mensen verdacht te maken en de echte wolven achter wegen te laten.

Als 3e naam kom ik toch ook bij BW uit. Als eerste door het punt wat fannie ook al benoemde, het feit dat hij zelf een discussie start op dag 1 over de samenstelling van de roedels om vervolgens met deze post te komen:
Citaat van: BloodWolf14 op  5 juni 2022, 16:00:26
Honestly, ik weet niet meer wat voor nut deze discussie heeft XD

Het enige wat we hier uit kunnen halen volgens mij is dat er tussen de 6 en 10 slechtjes zullen zijn dit spel omdat beide teams waarschijnlijk met minimaal 3 slechtjes zullen zitten. Laten we dus maar gaan zoeken naar 3 slechtjes per team.
Vind ik heel vreemd als je zelf deze discussie gestart bent.
Daarnaast heeft hij mij wel benaderd (in tegenstelling tot in de meeste spellen), dus bij mij lijkt hij zijn belofte van meer netwerken wel waar te hebben gemaakt. Maar dit was zo'n inhoudsloos gesprek dat ik meer het idee had dat hij inderdaad wou doen wat hij beloofd had, dan dat hij echt daadwerkelijk op zoek was naar info over mogelijke wolven. Het voelt een beetje als jezelf in goed licht zetten.

Voor nu gaat mijn stem naar Maarten, maar de andere 2 hou ik in de gaten  :P
Hier heb je zeker een punt over mij. Waterwork kwam nog naar mij toe en vroeg welke optie ik het meest waarschijnlijk vond. Ik heb toen de volgorde 2 > 1 > 3 doorgegeven, (maarten > WW > Christine). Dat bekent wat meer kleur en dan weet nu iedereen dat ook.

Ik ga mijn stem dan voorlopig ook op maarten zetten. Ookal zit mij dat niet zo heel lekker. Deze stem staat daar omdat ik gebrek aan beter heb.

Shaddow

Ja dit is dus exact wat ik zou posten als ik zelf een hulpje van wit was en subtiel contact zou willen zoeken.

Zoals ik Waterwork inschat mentionede hij voornamelijk dit omdat hij gewoon feitelijk correct is en niet teveel erover nadenkt; ik zie hier niet veel kwaads achter.

Maarten, is soms ook wel meer een volger dan een leider, dus dan vraag ik mij meer af wie hem dan zeggen dat waterwork slecht is, mis ik even. Waarom dit naar Maarten persoonlijk gebeurd en niet in het dtopic, mis ik nog meer.

Christine, of een wolvenzoeker, of een wolf.

Verder; eerste echte post, ik ben hier officieel te brak voor.

Ik heb net een leuk weekend buitenkunst gehad, was genieten, lekker in het bos, ik heb daar een potje weerwolven gedaan en voor ik mijn rol kreeg had ik mijn eerste wolf al te pakken, de andere twee wist ik iets later. Lekker op gevoel. Feeling it.

Hoop dat ik het dit potje weer kan herhalen maar ik zal dus soms gewoon lekker op gevoel stemmen.

Coherentie is niet mijn sterkste kant.
Maar gelukkig hoor ik zelf wel bij de sterkste kant en ik zeg - let's do this!
Laten we gewoon winnen :)

PM of App me even als je wilt praten.

Ik zie een splitsing tussen maarten en malanaphy, met veel stemmen op maarten.

Ik ga lekker op MAlanaphy omdat;
- gevoel
- spreidingen zijn voor nerds, en ik ben een nerd.
- ik wil wel zien wat er gebeurd als die twee nek aan nek gaan, wat er dan boven tafel komt.

okay love you groetjes!!!

Malanaphy

Om mezelf dan maar te redden ga ik mee op Maarten, maar ik houd (Blood)Wolf wel in de gaten.
Waarnemingen van (mogelijke) wolven of wolvensporen kunnen doorgegeven worden via Wolf gezien. Voor dringende zaken of voor het melden van door wolven gedode schapen kunt u bellen met BIJ12 via nummer 085-4862222.

Katz

Shaddow, ik vind het een beetje vreemd dat je alleen de mogelijkheid aangeeft van maarten en Malanaphy te stemmen, maar terwijl geen reden geeft om op één van de twee te stemmen. Lijkt alsof je niet wilt dat andere mensen op mogelijks je medewolfjes gaan stemmen en maarten en mala dus allebei goed zijn of van ander ww team.

Je probeert het misschien humoristisch over te brengen zodat we er niets gaan achterzoeken, but I will be watching you closely.

Shaddow

Citaat van: Katz op  7 juni 2022, 20:24:08
Shaddow, ik vind het een beetje vreemd dat je alleen de mogelijkheid aangeeft van maarten en Malanaphy te stemmen, maar terwijl geen reden geeft om op één van de twee te stemmen. Lijkt alsof je niet wilt dat andere mensen op mogelijks je medewolfjes gaan stemmen en maarten en mala dus allebei goed zijn of van ander ww team.

Je probeert het misschien humoristisch over te brengen zodat we er niets gaan achterzoeken, but I will be watching you closely.

First of all, waardeer op zich wel een PM als je op mij stemt, vind ik gewoon sociaal, heb ik ook met Malanaphy gedaan. Beetje creepy als je mij alleen vanaf een afstandje blijft bekijken, just saying.

Second, ik ben echt te brak om te tellen hoeveel stemmen er zijn maar dit is niet mijn eerste potje en ik zie een spreiding ontstaan tussen twee mensen. Ik vind dat interessant.

Er zijn een aantal dingen die kunnen gebeuren, waarvan je er één goed hebt opgemerkt.

1. Iedereen gaat vrolijk spreiden:
- dit kan twee dingen betekenen.
Of één van de twee is wolf en mensen proberen subtiel iedereen te pushen naar één persoon, wat nu richting maartenrambo lijkt te gaan.

Of ze zijn allebei goed en niemand heeft verdere info.

2. Er word een nieuwe optie aangedragen.
Als er een wolf tussenzit, zal één van de medewolven, liefst in een vroeg stadium, subtiel met een nieuw doelwit komen. Want er moet een lynch zijn, er moet een alternatief zijn.

Ik ga zelf gewoon lekker veel informatie uit deze stemming halen, en ik heb al wat PM's en appjes gestuurd om eerst even wat te factchecken en mijn gedachten te kaatsen voor ik het allemaal hierin post, hopelijk wat coherenter.

Thelight288

Hoezo moet iemand in pm verantwoorden om op iemand te stemmen?

Foxi

Het feit dat er zoveel mensen meegaan op Maarten geeft mij het idee dat hij het juist niet is. Anderzijds heeft hij zichzelf wel met 1 volgactie onwijs in de schijnwerpers gezet, zonder zich daarna nog (te kunnen) verdedigen. Het is hierdoor voor mij onwaarschijnlijk dat het klopt. Zelfde geld hier ook wel voor Mala, een persoon geeft aan op haar te gaan en er springen er gelijk een hoop mee.

Hierdoor lijkt de optie Bw weer waarschijnlijker, maar die heb ik (zoals ik veel hoor) niet gesproken los. Maar omdat ik hem van de drie de grotere kanshebber vind zal ik daar vandaag op stemmen. Ik vind het ook een loze stem om iemand te pakken die nog niets ontvangen heeft

BloodWolf14

Goed het leven was afgelopen 2 dagen wat drukker dan verwacht. Ik had verder verwacht dat ik qua Dt-posts enorm achter zou lopen, maar dat viel gelukkig wel mee.

Wat betreft mijn netwerkgedrag: Ik heb berichten gestuurd naar ongeveer de helft van het spelersveld en daarna heb geen echte tijd/motivatie meer gehad om de rest ook nog op te pakken. Dit zal later in het spel vanzelf nog komen.

Wat betreft de post die zowel Inu als Fannie als argument nemen (tenminste, ik neem aan dat Fannie haar argument slaat op mijn laatste post): Het ging me met die post om de discussie vooral om wat wolven zouden doen met lynch/lunch + de meerdere opties aan wolventeams waren ondertussen duidelijk en het leek mij algemeen aangenomen dat er zo'n 3 tot 5 slechtjes per team zouden zijn. Dat niet iedereen hier al wat over gezegd had maakte niet uit want iets nieuws zou niet toegevoegd worden. Ik vind het alleen nutteloos om met elkaar in discussie te gaan over een mogelijk wolventeam want nu zullen we daar toch nooit zekerheid over hebben.

Verder snap ik even niet hoe de BM-stemmen van Light en Nos mij verdacht maken @Sunny ? Het is over het algemeen niet netjes geacht om je BM-stem op jezelf te zetten dus dat had Thelight nog als enige kunnen doen. Nostalgias stem dan kan zowel mij als Thelight in een slecht licht zetten. Voor Light omdat zijn stem de laatste was (buiten die van Light zelf) om er een gelijkspel van te maken en voor mij omdat ik kennelijk per se BM moest worden? Vind ik niet heel sterk. Vraag aan jou: Wanneer heb jij voor het laatst op een medewolf gestemd voor BM en hoe vaak zie jij andere wolven dit wel doen?

Mijn verdachten dan zijn voornamelijk de Maarten stemmers die vaker met hem hebben samen gespeeld. Dat zijn op dit punt  vooral Robin, Inu en Ramp. Ik denk alleen niet dat ze alledrie slecht zijn omdat ze achter elkaar hebben gestemd. Als ik dan hier de meest verdachte moet noemen is dat voor mij Rampposi. In zijn laatste post zegt hij zelf een stem op Maarten te hebben gezet ondanks dat die niet lekker voelt. Doe het dan niet en loop niet simpel.

Ikzelf verwacht trouwens niet dat Maarten slecht is. Je gaat als wolf niet zo opzichtelijk met zo'n simpel argument stemmen. Nu staat Maarten niet bekend om zware theorieën maar ik vind dit ook voor zijn doen wel te erg :P

BloodWolf14