Nieuws:

Heb je problemen met het forum? Contacteer Shaddow, redeast of yasu.

Hoofdmenu

Discussietopic

Gestart door Skunki, 13 januari 2022, 12:10:16

Vorige topic - Volgende topic

Shaddow

Als het lijk een goejde kiest, is er ook nog een kans dat het lijk en de wolven dezelfde persoon proberen te doden. Dan is er dus maar één nachtdode.

Sunny

Sorry Lan, je hebt gelijk.
Dat heb ik te snel geschreven. Medium moet Ziener zijn inderdaad.

Dat van die Valse (niet zwarte  ::) ) Engel wist ik niet.
Bedankt voor de correctie, dan kan ik dat wegstrepen.

Kevindemen

Ik lees vluchtig bij in een pauze en lees allemaal rare rolnamen xD

Citaat van: Shaddow op  3 februari 2022, 16:23:39
Als het lijk een goejde kiest, is er ook nog een kans dat het lijk en de wolven dezelfde persoon proberen te doden. Dan is er dus maar één nachtdode.
Die kans is nul. Een lijk mag een lijst sturen aan namen en lijkt mij sterk dat een lijk vergeten is dat er meer dan 1 speler meedoet.
Gelieve dit account te verwijderen.

Sunny

Citaat van: Kevindemen op  3 februari 2022, 16:43:08
Citaat van: Shaddow op  3 februari 2022, 16:23:39
Die kans is nul. Een lijk mag een lijst sturen aan namen en lijkt mij sterk dat een lijk vergeten is dat er meer dan 1 speler meedoet.
Blijf jij bij je Domien stem?

Kevindemen

Nu wel. Mijn pauze is over drie minuten afgelopen en de speldag duurt nog tot vrijdag 22:00. Alle tijd dus nog om een stem te herzien op een tijdstip en moment dat het mij uitkomt langer na te denken dan tussen het naar binnen proppen van iets te eten.

Krissy

Citaat van: Nobody op  3 februari 2022, 11:17:27
Uit die 4 spelers die je noemde, zijn 2 valse engel. 1 mytho/burger. Dan moet de overgebleven dan de yeti zijn toch?

Zeker gezien ik dat zegmaar openbaar had geclaimd.  :-*

Nobody

Krissy is sowieso bewezen yeti. Er zijn acties mislukt en daar zijn bewijzen.
Lan geloof ik ook wel want wrm zou je bewezen rollen willen lynchen. Wss heeft Lan door die heissa van gister een lynch bescherming gekocht.

Ik denk niet dat een huidenwisselaar in dit potje zit.
404 Error - body not found

Inuzuki

Oke ik ga een soort analyse net als sunny doen, maar dan wat anders  :P
Even kijken wie ik af kan strepen als lijk/wolf.
Ik ga er vanuit dat het lijk inderdaad op zijn laatst in nacht 5 is gemaakt.
Perry ging dood op dag 3, dus de conversie kan op zijn laatst nacht 3 zijn geweest. Iedereen die daarna nog is bewezen is in elk geval niet geconverteerd. Conversie gaat voor visioenen, dus ook de visioen(en) van nacht 3 zijn hiervoor betrouwbaar. Mochten er meer conversiewolven zijn dan geldt dit natuurlijk niet, maar ondanks dat ik castiel niet vertrouw verwacht ik dit niet.

Domien
Gezien nacht 2 als grafrover, dag 3 wateractie, nacht 4 weer gezien als grafrover.
Dus niet geconverteerd.
Gezien er weinig twijfels waren aan domien, wel een logisch lunchslachtoffer, dus mogelijk lijk. Ik vind hem ook niet heel erg zoekende naar wie wel, terwijl ik normaal domien op dit gebied als een van de sterkere spelers zie..
Aan de andere kant: ook als ik de oorspronkelijke 'foute' post van nobody teruglees. Dan zegt ze over domien puur en alleen iets in de trend van 'oh weer buren'. Op het moment dat je buren met het lijk wordt had ik hier misschien iets meer enthousiasme verwacht om dus onder water een plannetje te kunnen maken. Dat laat me heel erg twijfelen.
Een van mijn hoofdverdachten als lijk

Castiel
Claimt wb, wel erg makkelijk en niet te bewijzen. Voor zover ik weet nooit gezien.
Stemgedrag: Castiel, Mex, -, Perry, Sunny
En nog een interessante quote van de laatste dag
CiteerDomien vind ik serieus het slechtste lunchtarget, geeft totaal geen extra informatie. Op hem stemmen hebben alleen de wolven baat bij.
De lunch ipv lynch is wel een klassiekertje, maar die kans is als wolf toch altijd groter. Wel lijkt me dat juist de wolven domien er graag uit zouden willen hebben als lijk. Dus of domien is geen lijk, of castiel geen wolf wellicht?
Castiel is in elk geval een van mijn hoofdverdachten als wolf

Kevin
Claimt lord of love, ook niet te bewijzen. Voor zover ik weet nooit gezien.
Stemgedrag: Nostalgia, Perry (spreiding met bb), Fannie, Orange-King, Domien
Opvallend met zijn lord of love claim: ik heb weinig neiging gezien om hier BB heel hard te verdedigen terwijl dat best een spannende spreiding was. Hij stemde wel op de andere trein, maar daar is het ook mee gezegd.
Ook een van mijn hoofdverdachten als wolf

Krissy
Yeti claim, voor zover ik weet niet gezien. Maar de yeti aanwezigheid lijkt te kloppen. Dus lijkt me wel betrouwbaar gezien dit ook nog na nacht 3 is geweest.
Stemgedrag: Domien, Domien, Perry, Fannie, Domien
Voor nu staat krissy voor mij toch nog wel op groen, gezien de betrouwbare claim en ook dat ik niet denk dat ze op de lunch heeft gestaan. Daarnaast spreekt het ook in het voordeel dat nobody haar nog benoemd in het berichtje wat voor het wolvenboard bedoeld was.

Lan
Gezien als gokker in nacht 3, dus kan niet geconverteerd zijn. Schaapswolf zou nog wel kunnen, maar dan is het wel heel toevallig dat hij precies gokker in deze rolverdeling heeft gekozen. Aan de andere kant, 4 gokkers? Skunki doe normaal  :D
@Lan, ik ben wel benieuwd of je ons duidelijkheid kan geven wat je met je muntjes hebt gedaan en hiermee je rol nog wat kan bevestigen?
Stemgedrag:  Nostalgia, Nostalgia, Nostalgia, Fannie, Bert-boefjes
Ik zie voor Lan zeker nog een optie dat hij lijk is. Maar gezien er alternatieven als zieners waren om te lunchen, en domien ook 'bewezen' was vind ik hem niet het meest voor de hand liggende. Voor nu staat hij redelijk op groen voor mij..

Nobody
Tja.. Wat gaan we hier nog over zeggen?  :P
Ik denk zelf dat ze orc is.. Ik waardeer haar aanwezigheid in het dt op het moment heus wel, maar je snapt toch dat we alles wat je nu zegt met een korreltje zout nemen?

Shaddow
Ja, hier wordt hij interessant he.. Dus duidelijk niet geconverteerd dus ik laat het stemgedrag ook zitten, maar is hij nou lijk of niet?
Ik zit hier echt enorm met de opmerking van nobody in mijn maag over het "Shaddow moeten paaien". Ik begin toch steeds meer te denken dat dit verwijst naar het lijk in plaats van de BM. Er lagen al zo veel rollen op tafel dat ik de kans vrij groot schat dat ze wisten dat shaddow ziener kon zijn, er waren op dat punt geloof ik niet veel opties meer over. Dus het was een logische lunch. De orc pakt WW, de wolven zelf shaddow. Het laatste visioen van Shaddow is ook niks geweest (maar eerlijk is eerlijk, van mezelf ook niet, die kans was gewoon heel groot).
Een van mijn hoofdverdachten als lijk

Sunny
Mythomaan claim, lan gezien. Ook niet bevestigd en wel een vrij makkelijke claim.
Stemgedrag: Bloodwolf, Michelaar, Bert-boefjes, Fannie, Bert-boefjes
Voor mij staat sunny toch qua stemgedrag en het feit dat ze in elk geval actief bezig lijkt nu ook voorzichtig op groen.
Ik verwacht niet dat ze lijk of wolf is.. Ook hier helpt de opmerking van nobody wel weer mee..

Dingen die me niet lekker zitten in mijn eigen analyse:
Als ik niemand van conversie verdenk, wie is er dan geconverteerd? BB is als gewone wolf gestorven maar vind ik geen logisch conversietarget. Zou dan een van mijn hoofdverdachten de geconverteerde zijn? Mis ik iemand? Zou kevin lord of love van het s-s zijn geweest en om deze reden geconverteerd zijn? Wat denken anderen hierover?

En over de shaddow vs domien vs ilse je mist echt alles?
Ik neig voor nu ernaar dat shaddow toch het lijk is..

Inuzuki

Oja en nog een minpuntje voor domien wel, het huidenwisselaar verhaal vind ik echt niet sterk.. Waarom niet gewoon zeggen 'ik denk niet dat ik de lunch was?'

Krissy

Citaat van: Lan op  3 februari 2022, 16:13:34
Hier sluit ik me bij aan. Waar ik domien de meer voor de hand liggende lunch vindt. Als het lijk er vandaag uit gaat staat het morgen alleen 3 slecht tegen 4 goed met nog 1 levende ziener,  dat lijkt me voor slecht te doen maar niet ideaal.  Ik ben nog een beetje aan het twijfelen of ik het logisch vind dat ze het lijk ervoor zouden gooien of dat dit een spelletje is (maar dan zie ik wel meer opties dan domien en shaddow, waaronder lan zelf).

Als er anders een slechtje uit zal gaan (bv nobody), dan is het morgen of:
2 slecht, 1 lijk, 3 goed: als lijk goed vermoord
1 slecht, 1 lijk, 4 goed: als lijk slecht vermoord

Als er hier een goedje geframed wordt en we lunchen die, dan is de enige optie voor het lijk om nog kans te hebben het vermoorden van een slechtje deze nacht.
Dan staat het morgen 2 slecht, 1 lijk, 3 goed - dus is hetzelfde als een wolf eruit uiteindelijk..

Dus mij lijkt echt het lijk ervoor gooien iets logischer.. maar het voelt ook even alsof in mijn hoofd 1+1=2 even niet kan maken  ;D
[/quote]

Ik weet niet zeker of je er vanuit mag gaan dat het lijk voor een slechtje gaat als wij nu een goedje lynchen. Hij kan ook kiezen voor 3 slecht, 1 lijk en 2 goed uitgaande dat de BM bij een lijk/goedje zit. Dan zijn de goedjes verplicht die lynch op een slechtje te gaan, en is er na die nacht waarschijnlijk 1 slechtje, 1 lijk en 1 goedje die moet kiezen wie van de twee hij wil laten winnen
[/quote]

Stel. We zitten fout met Domien als lijk dan hebben we een probleem. Nobody is sowieso slecht. Wat als we van te voren openbaar zeggen dat we als goedje slecht op het eind laten winnen als we de keuze hebben ipv lijk? Dan moet het lijk wel een slechtje pakken om een kans te hebben... of is dat niet erg sportief?  XD

Krissy

*ships. Daar ging iets mis met citeren. Excuses!

Sunny

Lan is geen schaapswolf, anders was ik geen Burger geworden.

domien

Citaat van: Inuzuki op  3 februari 2022, 18:16:00
Oja en nog een minpuntje voor domien wel, het huidenwisselaar verhaal vind ik echt niet sterk.. Waarom niet gewoon zeggen 'ik denk niet dat ik de lunch was?'

Omdat we dan he said she said aan het spelen zijn. Ik ben geen lijk das het enige wat ik weet en buiten he said she said is mijn enige verdediging die van huidenwisselaar.

"In this world there are no sides, just players"

Kevindemen

Ik lees dat ik BB amper heb verdedigd. Niet gek ook. Ik ben die speldag ruim 24 uur inactief geweest door omstandigheden om last minute te moeten stemmen terwijl ik in een call zat. Dan ga ik geen boekwerk schrijven. Had SR niet mij geappt was ik die speldag zelfs inactief geweest door vergeten te stemmen. Beide stemmingen heb ik in het voordeel van BB gestemd trouwens.

Kevindemen

Een Lord or Love converteren is zonde van je conversie. Zeker als die praktisch door SS al aan je kant staat zolang het koppel leeft. Ik sluit niet uit dat mensen het zouden overwegen, maar ik zou het dom spelgedrag vinden.