Nieuws:

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Hoofdmenu

Discussietopic

Gestart door Skunki, 13 januari 2022, 12:10:16

Vorige topic - Volgende topic

Lan

Klopt, je hebt zo'n beetje alle opties genoemd.  :D Zou je voor mij het stukje van Robin en Thelight uit jouw post willen citeren, daar heb ik overheen gelezen  :P

Uitgaande van dat we geen nieuwe informatie meer krijgen, wat is jouw verwachting van de verdeling?

En waar is de valse engel die op Michelaar stond? De enige twee mensen die geen rolclaim hebben gedaan zijn Nobody en Shaddow. Ik denk dat we Nobody daarbij wel mogen afstrepen als optie, was Shaddow dan valse engel? Gezien slecht zijn rol hoort te hebben via Spiritreacher zouden ze dus weten dat hij de tweede valse engel was.

Shaddow

Ik weet niet of het het verstandigste was om nog even openbaar te gooien wie wie is, maar ik ben inderdaad de andere valse engel. SpiritReacher heeft dit ook gezien, of dit ook is doorgepaast en of dit ook is aangekomen weet ik natuurlijk niet.

Sunny

Citaat van: Lan op  3 februari 2022, 15:02:32
Zou je voor mij het stukje van Robin en Thelight uit jouw post willen citeren, daar heb ik overheen gelezen  :P

CiteerLan
Ik zie dat echter wel terug in de moord op Nostalgia, die hij de hele tijd al op de korrel had. De Orc zal deze niet vermoorden, dus die zal voor Thelight zijn gegaan. En dat maakt dat Lan Lijk zou kunnen zijn en het minder likely maakt dat hij een wolf is.
Ik heb het niet over Robin inderdaad. Maar je hebt gelijk wanneer je egt dat de focus verschoven lijkt.

Citaat van: Lan op  3 februari 2022, 15:02:32
Uitgaande van dat we geen nieuwe informatie meer krijgen, wat is jouw verwachting van de verdeling?
Ik heb al mijn info hierboven gedeeld. Ik zou juist informatie van jou krijgen hierover.

Citaat van: Lan op  3 februari 2022, 15:02:32En waar is de valse engel die op Michelaar stond? De enige twee mensen die geen rolclaim hebben gedaan zijn Nobody en Shaddow. Ik denk dat we Nobody daarbij wel mogen afstrepen als optie, was Shaddow dan valse engel? Gezien slecht zijn rol hoort te hebben via Spiritreacher zouden ze dus weten dat hij de tweede valse engel was.
Mee eens. Hij is dan Medium, Sjamaan of Lijk. (Zie mijn post :) )

Sunny

Of Huidenwisselaar als je Domien wilt geloven

Lan

Jij hebt je info gedeeld, maar voor mij is het niet duidelijk wie jij verdenkt gezien bij iedereen lijk en/of wolf staat als optie. Daar vraag ik naar  :P

Ik denk zelf dat Nobody, Castiel en Kevin slecht zijn. Ik vind het lijk moeilijker omdat daar minder aanknopingspunten voor zijn maar ik zou voor nu Shaddow of Domien zeggen.

Ik snap de sjamaan en medium opties die jij noemt niet helemaal.

En dank je Shaddow, dat helpt mij in ieder geval met mijn puzzel  :P

domien

@Sunny als ik me niet vergis heb ik je nacht 2 aangeboden van rollen te wisselen maar jij wilde niet

"In this world there are no sides, just players"

Sunny

@Lan
Citaat van: Sunny op  3 februari 2022, 13:45:41
Zoals je ziet mis ik informatie om het plaatje rond te krijgen.
En daarom heb besloten dit verhaal maar gewoon te posten. Ik heb niet de indruk dat het voor iemand nog een verrassing is wat de Geclaimde of Verborgen rollen zouden moeten zijn

Maak vooral correcties of vul aan wat er ontbreekt.
Laat ik openen met de Zieners die blijkbaar helemaal geen enkele nut schijnen te hebben gehad?
Komt dat omdat zij er niet zijn? Of waren ze het wel en nu niet meer? Ik denk dat als je info hebt, dat het nu naar boven moet komen. Anders verliest goed sowieso.
Hebben de goedjes überhaupt nog kans om te winnen? Of gaat de strijd nu alleen nog tussen Lijk en wolven?

Citaat van: domien op  3 februari 2022, 15:32:30
@Sunny als ik me niet vergis heb ik je nacht 2 aangeboden van rollen te wisselen maar jij wilde niet
Nee hoor, jij zei dat je "No offence, aan mij je rol niet ging vertellen" Maar daarna schijnbaar wel aan Spirit en Waterwork  ^-^
Later wilde je dat wel, voor een wederdienst. En nee, dat deed ik niet voor dag 4. En ik vertelde je ook dat ik daarom het zo vreemd vind dat Berrie dat wel heeft gedaan.

Inuzuki

Citaat van: Lan op  3 februari 2022, 15:29:03
Jij hebt je info gedeeld, maar voor mij is het niet duidelijk wie jij verdenkt gezien bij iedereen lijk en/of wolf staat als optie. Daar vraag ik naar  :P

Ik denk zelf dat Nobody, Castiel en Kevin slecht zijn. Ik vind het lijk moeilijker omdat daar minder aanknopingspunten voor zijn maar ik zou voor nu Shaddow of Domien zeggen.

Hier sluit ik me bij aan. Waar ik domien de meer voor de hand liggende lunch vindt. Als het lijk er vandaag uit gaat staat het morgen alleen 3 slecht tegen 4 goed met nog 1 levende ziener,  dat lijkt me voor slecht te doen maar niet ideaal.  Ik ben nog een beetje aan het twijfelen of ik het logisch vind dat ze het lijk ervoor zouden gooien of dat dit een spelletje is (maar dan zie ik wel meer opties dan domien en shaddow, waaronder lan zelf).

Als er anders een slechtje uit zal gaan (bv nobody), dan is het morgen of:
2 slecht, 1 lijk, 3 goed: als lijk goed vermoord
1 slecht, 1 lijk, 4 goed: als lijk slecht vermoord

Als er hier een goedje geframed wordt en we lunchen die, dan is de enige optie voor het lijk om nog kans te hebben het vermoorden van een slechtje deze nacht.
Dan staat het morgen 2 slecht, 1 lijk, 3 goed - dus is hetzelfde als een wolf eruit uiteindelijk..

Dus mij lijkt echt het lijk ervoor gooien iets logischer.. maar het voelt ook even alsof in mijn hoofd 1+1=2 even niet kan maken  ;D

Lan

Lieve Sunny, ik heb je post gelezen. Mijjn vraag is, nogmaals, wat is jouw verwachting van de verdeling als we geen nieuwe informatie meer krijgen? Ik begrijp dat je meer informatie wil om een compleet beeld te hebben, dat wil ik ook. Ik zie zelf het minste kans op een lijk of wolf bij jou of Krissy, daarom ben ik benieuwd naar je mening.

domien

Citaat van: Sunny op  3 februari 2022, 15:38:40
@Lan
Citaat van: Sunny op  3 februari 2022, 13:45:41
Zoals je ziet mis ik informatie om het plaatje rond te krijgen.
En daarom heb besloten dit verhaal maar gewoon te posten. Ik heb niet de indruk dat het voor iemand nog een verrassing is wat de Geclaimde of Verborgen rollen zouden moeten zijn

Maak vooral correcties of vul aan wat er ontbreekt.
Laat ik openen met de Zieners die blijkbaar helemaal geen enkele nut schijnen te hebben gehad?
Komt dat omdat zij er niet zijn? Of waren ze het wel en nu niet meer? Ik denk dat als je info hebt, dat het nu naar boven moet komen. Anders verliest goed sowieso.
Hebben de goedjes überhaupt nog kans om te winnen? Of gaat de strijd nu alleen nog tussen Lijk en wolven?

Citaat van: domien op  3 februari 2022, 15:32:30
Nee hoor, jij zei dat je "No offence, aan mij je rol niet ging vertellen" Maar daarna schijnbaar wel aan Spirit en Waterwork  ^-^
Later wilde je dat wel, voor een wederdienst. En nee, dat deed ik niet voor dag 4. En ik vertelde je ook dat ik daarom het zo vreemd vind dat Berrie dat wel heeft gedaan.

Ik ben even gaan kijken en ik wilde mijn rol enkel geven in ruil voor de jouwe

Sunny

Ja dat is dus mijn probleem lieve Lan.
Zoals je aan mijn lijstje kunt zien zijn er meerdere mogelijkheden.
Ik twijfel nu tussen jou Shaddow en Kevin als Lijk.

En wat is er zo vreemd aan mijn Medium/Sjamaan verdenking?
Beide Zwarte Engels hebben een zgn Medium te pakken genomen.
Maar daaruit komt geen bruikbare info. Voor goed.
Dat houdt de mogelijkheid open voor andere rollen. Denk je dat Michelaar de waarheid sprak? Hij had daarvoor al gelogen. Maar Nobody zat wel erg op hem te hakken en stemde op hem. Dus dat geloof ik wel, dat hij ziener was.
Ik heb Shaddow gevraagd of hij Michelaar of Waterwork's rol heeft overgenomen, maar daarop krijg ik geen antwoord.
Ook niet op de vraag met wie hij nu buren is trouwens.
Dat, en het feit dat hij op Domien stemt, maakt dat ik hem verdenk als meewerkend Lijk. Want als hij op Michelaar zat en hij kan geen visioenen produceren voor goed... well... 1+1
Ik ben heel benieuwd of ooit nog boven water komt wat er met Waterwork gaande was, maar daar is toch iets vreemds gaande?
Ook hier is niets bruikbaars uit gekomen na de wissel.  Ook nu komt er geen bruikbare reactie van Inu. Dus ze is òf geen ziener òf ze was het en is het nu niet meer....

En jij Lan, je schijnt jezelf erg van de domme te houden ineens. Pushed my wel om info, maar zelf geef je maar weinig weg. Ik zie jou ook heel best wel Lijk zijn.
Kevin heb ik al uitgelegd.

Dus wat zal ik zeggen, als niet alle info op tafel komt, dan komen we er niet op tijd uit vermoed ik zo maar.
Ik geloof niet dat Domien Lijk is.

Sunny

Citaat van: domien op  3 februari 2022, 15:58:46
Ja dat schrijf ik toch ook?

domien

Citaat van: Sunny op  3 februari 2022, 16:08:33
Citaat van: domien op  3 februari 2022, 15:58:46
Ja dat schrijf ik toch ook?

Klopt

Lan

Citaat van: Inuzuki op  3 februari 2022, 15:46:16
Citaat van: Lan op  3 februari 2022, 15:29:03

Hier sluit ik me bij aan. Waar ik domien de meer voor de hand liggende lunch vindt. Als het lijk er vandaag uit gaat staat het morgen alleen 3 slecht tegen 4 goed met nog 1 levende ziener,  dat lijkt me voor slecht te doen maar niet ideaal.  Ik ben nog een beetje aan het twijfelen of ik het logisch vind dat ze het lijk ervoor zouden gooien of dat dit een spelletje is (maar dan zie ik wel meer opties dan domien en shaddow, waaronder lan zelf).

Als er anders een slechtje uit zal gaan (bv nobody), dan is het morgen of:
2 slecht, 1 lijk, 3 goed: als lijk goed vermoord
1 slecht, 1 lijk, 4 goed: als lijk slecht vermoord

Als er hier een goedje geframed wordt en we lunchen die, dan is de enige optie voor het lijk om nog kans te hebben het vermoorden van een slechtje deze nacht.
Dan staat het morgen 2 slecht, 1 lijk, 3 goed - dus is hetzelfde als een wolf eruit uiteindelijk..

Dus mij lijkt echt het lijk ervoor gooien iets logischer.. maar het voelt ook even alsof in mijn hoofd 1+1=2 even niet kan maken  ;D

Ik weet niet zeker of je er vanuit mag gaan dat het lijk voor een slechtje gaat als wij nu een goedje lynchen. Hij kan ook kiezen voor 3 slecht, 1 lijk en 2 goed uitgaande dat de BM bij een lijk/goedje zit. Dan zijn de goedjes verplicht die lynch op een slechtje te gaan, en is er na die nacht waarschijnlijk 1 slechtje, 1 lijk en 1 goedje die moet kiezen wie van de twee hij wil laten winnen

Lan

De sjamaan verdenking is vreemd omdat een valse engel ongeacht welke kracht hij steelt goed blijft. Dus of een valse engel een sjamaan of een ziener zijn rol krijgt maakt inhoudelijk weinig uit. Vandaar dat ik je sjamaan verhaal niet snap en me dus niet 'van de domme houdt'.

Daarnaast hebben Michelaar en Waterwork voor zover ik weet nooit medium geclaimd maar ziener, vandaar dat de medium voor mij uit de lucht komt vallen.

Welke informatie zou jij nog van mij willen hebben?