Nieuws:

Heb je problemen met het forum? Contacteer Shaddow, redeast of yasu.

Hoofdmenu

Discussietopic

Gestart door Skunki, 13 januari 2022, 12:10:16

Vorige topic - Volgende topic

Inuzuki

Deze post kan ik in elk geval al iets meer mee, waarvoor bedankt  :)
- niet met de meerderheid mee stemmen: mijn hoofdverdachten zijn altijd Perry en SR geweest en daar ben ik volgens mij vrij consequent in geweest? Was met fannie meestemmen in dit geval dan minder verdacht geweest als ze niet op mijn lijstje stond?
- de post van de yeti was vooral getriggered omdat ik in de huidige rolverdeling geen lunch-stoppende rollen had verwacht,  maar achteraf misschien onhandig ja
- wanneer heb ik jou genoemd als verdacht? Ik weet namelijk al heel lang dat je gezien bent  :P ik zit in m'n eigen geschiedenis te zoeken maar kan het niet terugvinden en kan me ook niet voorstellen dat ik dat na dag 3 heb gezegd?

SpiritReacher

Citaat van: Inuzuki op 31 januari 2022, 17:29:03
Deze post kan ik in elk geval al iets meer mee, waarvoor bedankt  :)
- niet met de meerderheid mee stemmen: mijn hoofdverdachten zijn altijd Perry en SR geweest en daar ben ik volgens mij vrij consequent in geweest? Was met fannie meestemmen in dit geval dan minder verdacht geweest als ze niet op mijn lijstje stond?

Ja, stop maar, ik ga hier dus geen plaatje doen.

Robin89

Ik wil mijn rol best delen als dat helpt: ik ben jager.
En ik heb geprobeerd wat informatie te verkrijgen bij mijn buurman Shaddow, maar dat is niet helemaal gelukt. Hij wil niet echt met mij praten merk ik.

Krissy

Je post klinkt erg aannemelijk OK, en hoewel ik je levensdrankje niet wil uitsluiten... heb ik ook vernomen dat de yeti ook toevallig nacht 2 naar buiten is geweest. Of het de yeti is of je drankje die de lunch stopte weet ik dus niet, maar het is wel erg toevallig als ik dat mag zeggen.

Inuzuki

SR ;D Sorry

Ik had beloofd nog een analyse te doen, dus hier komt hij. Ik snap dat er meer dingen te overwegen zijn, maar de dingen die ik het meest opvallend vind is:
We hebben 1 wolf eruit gestemd, wie hebben hier op gestemd?
We hebben een keer bijna een ziener eruit gestemd (of in elk geval flink lopen dreigen in de discussie), welke rol speelden mensen hier?
We hebben een goedje eruit gestemd, wie gingen hierop mee?

Ik snap dat er nog een stuk meer dingen zijn om mee te nemen, maar dit zijn voor mij de meest opvallende acties. Vul me vooral aan als ik hier echt te kort door de bocht ben.

Je kan in mijn hoofd een pluspuntje scoren voor het stemmen op perry op dag 2, 3 (niemand), 4:
Inuzuki (1) , Domien (1), Fannie, Krissy (1), Waterwork, Robin (1), Castiel (1), SR (1), Kevin (1), Bert-Boefjes (1), Nostalgia (1)
Dikgedrukt: als vroege stemmers wellicht het meest (positief) opvallend, aan de andere kant leek het nog een redelijk spannende stemming te zijn dus spreekt het in het voordeel van iedereen van dag 4.

Daarnaast vond ik de mensen die het voor Waterwork opnamen positief opvallen: Thelight (1), Inuzuki (2), Lan (1), Robin (2), Nobody (1), Michelaar, Fannie

Mensen die waterwork aanvallen scoren vanuit mijn perspectief weer een minpuntje: Orange-King (-1), Kevin (0), Perry , SR (1/2) (maar draait wel bij)

En een minpuntje voor de Fannie stemmers: Nostalgia (0), Nobody (0), OK (-2), Robin (1), Lan (0), Sunny (-1), Kevin (-1), Krissy (0), Domien (0), Waterwork
Het niet op fannie stemmen beschouw ik niet persee als een pluspunt, op het eind was het niet spannend meer, dus zou ik het als wolf ook niet meer doen  :P
Wederom de eerste weer de meest opvallende, maar kan me juist ook voorstellen dat de wolven mee gaan stemmen.

Dus totaalstand:
OK (-2)
Sunny (-1)
Kevin (-1)
Krissy (0)
Domien (0)
Lan (0)
Nos (0)
Nobody (0)
SR (1/2)
Robin (1)
Bert-boefjes (1)
Thelight (1)
Castiel (1)
Inuzuki (2) (vandaar mijn verrassing over de aanval  :D) Maar komt waarschijnlijk ook omdat ik dingen vanuit mijn eigen perspectief schets en jullie waarschijnlijk op totaal andere dingen focussen  :P

Waar shaddow in geen van deze situaties voorkomt, dus voor mij een groot vraagteken blijft. De grap is dat mijn eigen analyse niet volkomen met mijn gevoel matcht, want bert-boefjes en Castiel staan wel degelijk op mijn radar, jammer dit  ;D Dus zegt waarschijnlijk dat ik inderdaad (te) kort door de bocht ben. Wel kan ik me voorstellen dat inderdaad tussen OK, Sunny en Kevin ook een wolfje te vinden is. Ben benieuwd hoe jullie hiernaar kijken

Inuzuki

En misschien opvallend, voor ik hem zelf naar mijn hoofd krijg: Ja SR staat idd helemaal niet zo hoog  XD Moet ook zeggen dat het niet op fannie stemmen gisteren me enigszins helpt wat betreft mijn SR tunnel, maar ik ga er nog niet helemaal uit  :P

SpiritReacher

Ik wil hem toch graag maken:
"SR is mijn hoofdverdachte.. op deze 8 mensen na..."
Ja, stop maar, ik ga hier dus geen plaatje doen.

Thelight288

Even een wild take. Aangezien er vrij veel rollen op tafel liggen behalve wolven en valse engels lijkt het. is het niet verstandig om misschien toch alles al boven tafel te gooien.  Dan kunnen we denk ik beter discussiëren wat opvallend is. Hoe denken andere hierover?

Robin89

Citaat van: thelight288 op 31 januari 2022, 20:02:50
Even een wild take. Aangezien er vrij veel rollen op tafel liggen behalve wolven en valse engels lijkt het. is het niet verstandig om misschien toch alles al boven tafel te gooien.  Dan kunnen we denk ik beter discussiëren wat opvallend is. Hoe denken andere hierover?

Ja, ben het hier helemaal mee eens. Denk dat we anders niet heel veel verder komen in deze discussie...

Nobody

Er is genoeg discussie, en misschien gaan jullie mij nu hier om verdacht vinden maar ik vind rollen claimen niet tof. Ik doe hier niet aan mee.
En wat moet de laatste ziener dan doen? Liegen om de claim?
404 Error - body not found

Thelight288

er zijn nu ongeveer 5 rollen bekend ik weet natuurlijk niet of alles klopt maar met nog 3 zieners nu of geclaimde zieners en  wolven, wordt het dat de wolven de zieners lunchen aanzienelijk groter.

Robin89

En de zieners moeten na zoveel nachten toch dusdanig belangrijke informatie hebben vergaard dat we een heel eind moeten komen in onze wolvenjacht? Of ben ik nou gek? XD

Inuzuki

De zieners komen vanuit valse engel dus dat lijkt me nog wel tegenvallen. Ik zou ze vooral aanraden om te kijken of ze buren vetrouwen als ze info hebben

Robin89

Citaat van: Inuzuki op 31 januari 2022, 20:38:04
De zieners komen vanuit valse engel dus dat lijkt me nog wel tegenvallen. Ik zou ze vooral aanraden om te kijken of ze buren vetrouwen als ze info hebben

Dat is waar natuurlijk. En ik ga ervan uit dat de zieners dat ook zullen doen. Maar toch wringt het ergens dat er nog geen enkele wolf is uitgewerkt met een visioen...

Lan

Ja ik snap Robin wel. Het komt over alsof er ofwel een grote groep al gecheckt moet zijn, of er wat overlap is tussen de visioenen. Juist daarom dat ik zelf denk aan schaapswolven, en die gaan niet door een ziener op een dienblad worden aangegeven, daar komen we alleen achter als we gaan puzzelen met de informatie die we hebben. Ik hoop dat de zieners contact met elkaar kunnen krijgen om zo dingen te coördineren, maar dat is volgens mij voornamelijk mazzel hebben met wie je als buren krijgt.

Ik denk zelf dat informatie open gooien over je rol nuttig kan zijn, maar het ligt aan de situatie. Ik denk voornamelijk dat als iemand verdacht is en zichzelf kan vrijpleiten/overtuigen met zijn rol dat ook zeker gedaan moet worden, maar als we alles open gooien maken we het de zieners ook lastig.