Nieuws:

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Hoofdmenu

Discussietopic

Gestart door Skunki, 13 januari 2022, 12:10:16

Vorige topic - Volgende topic

Sunny

Ik was gisteren de buur van Mexi en ik weet dat hij zat te wachten op een goed moment om zijn water te gebruiken op Spirit.
Die mogelijkheid werd hem ontnomen door de gecoördineerde acties van Spirit en Rampposi.

Perry26

Citaat van: Kevindemen op 24 januari 2022, 14:19:53
Nobody wateren ben ik wel een voorstander van.
Op het moment ben ik geneigd opnieuw op haar te stemmen.
Ben ik het eigenlijk wel mee eens. Ik vertrouw Nobody op het moment totaal niet. Hoewel dit echt een hele vervelende situatie is, want als je geen wolf raakt zullen we nooit weten of je priester of ketter bent geworden. Zelfs als een ziener je ziet en/of je doodgaat.

Maar, nu ik dit zo uitype, @domien, heb ik een vraag voor jouw (wat stel ik veel vragen vandaag hé :P), hoe kan jij een fles heiligwater hebben? Je zou verwachten dat Mexicano deze als priester toch wel zou gebruiken als hij ziet dat hij op het punt staat op de lynch te belanden? Ketters gooien hun water meestal niet weg, of tenminste, het is een flinke tijd geleden dat ik een ketter zijn water heb zien gebruiken. Priesters daarentegen kunnen zichzelf bewijzen met een flesje water, dus als die zien dat ze lynch dreigen te worden gaan die toch meestal gewoon gooien? Waarom denk je dat Mex dat dan niet heeft gedaan?

Perry26

Oh laat maar, ik zie dat Sunny ertussen is gekomen. Eigenlijk wel jammer, ik had gehoopt om nog iets van info uit Domien te trekken door te kijken met watvoor antwoord hij gaf, maar Sunny is hem voor met antwoord geven XD

Sunny je zegt "gecoordineerde actie", bedoel je daarmee dat je denkt dat Spirit wist dat hij gewaterd ging worden tenzij Mex snel doodging, of dat je gewoon denkt dat de wolven hem willekeurig last-minute op de lynch hebben gegooid? Dat is een enorm verschil namelijk. In dat eerste geval zou ik als ik domien was nu wel weten wat ik met dat water ga doen  ::)

Kevindemen

Ik denk niet dat we hoeven te twijfelen of Domien water heeft of niet, Perry. Dat komt wel uit als hij daarover bluft. Verder geloof ik ook wel dat Mex door de omstandigheden geen kans zag te wateren. Zijn doodslag kwam vrij laat en overwacht doordat er laat stemmen op hem vielen. Al had hij natuurlijk altijd kunnen wateren ongeacht de stemmen, als hij toch blijkbaar het al wilde...

Wat ik dan wel interessant vind is, is dat klaarblijkelijk Sunny dus al wist dat hij priester claimde voordat hij waterde? Dan zou ik verwacht hebben dat je een wel wat actievere campagne had gedraaid om stemmen op anderen te werven, want hij had al stemmen en kans lynch te worden was toch zeker wel reeël.
Gelieve dit account te verwijderen.

Perry26

Citaat van: Kevindemen op 24 januari 2022, 14:45:59
Ik denk niet dat we hoeven te twijfelen of Domien water heeft of niet, Perry.
Nee dat lijkt me obvious, de vraag is alleen of het heiligwater/priester of slootwater/ketterwater is.

Sunny

Ik weet niet wat Spirit wist over Mexi.
Ik weet alleen wat Mexi mij heeft verteld en dat is dat hij eigenlijk de vorige avond ook al klaar zat met zijn watertje toen hij zag dat de stemmen zijn kant op gingen.
Hij wilde zijn watertje alleen gebruiken om zichzelf te redden of wanneer hij zeker wist dat het ook echt effect had om zo niet als Ketter gezien te worden.
Ik heb wel reden om aan te nemen dat hij mij niet voor de gek hield, maar ben wel blij dat Domien het bevestigde.
Hij had zichzelf gisteren dan ook echt wel bewezen als Spirit en Rampposi hun Ninja-actie niet in de laatste seconden hadden gedaan. Nu had hij eenvoudig de tijd er niet voor.

Sunny

Citaat van: Kevindemen op 24 januari 2022, 14:45:59
Wat ik dan wel interessant vind is, is dat klaarblijkelijk Sunny dus al wist dat hij priester claimde voordat hij waterde? Dan zou ik verwacht hebben dat je een wel wat actievere campagne had gedraaid om stemmen op anderen te werven, want hij had al stemmen en kans lynch te worden was toch zeker wel reeël.
Wat een rare opmerking?
Hoe had ik kunnen weten dat Rampposi 16 seconden voor de deadline zijn stem zou veranderen? Had jij daar wel informatie over?
Bovendien heb ik heel duidelijk gemaakt op wie ik stemde en waarom.

Kevindemen

Wat een rare reactie?
Zelfs zonder Ramp zijn stemwissel vind ik het vreemd dat hij heel yolo zegt 'he yo ik ben Priester en ga straks wateren' maar het dan niet doet. Je hoeft nul info te hebben dat Ramp gaat wisselen om te kunnen weten dat niet iedereen had gestemd en dat het gevaarlijk gespreid was dus ook vooruitkijkend heel makkelijk.idioot snel kon omslaan.

Je stem en motivatie zijn inderdaad duidelijk uitgelegd maar er zit een gekke kronkel in de vertellen Priester te zijn maar niet handelen. Want om te handelen ben je onafhankelijk van nul stemmen op je of alle stemmen op je, als je het toch al wilde doen.
Gelieve dit account te verwijderen.

Lan

Ik zou zelf lekker Nostalgia wateren  :D

Ik snap Kevin's punt, als iemand bij mij priester zou claimen had ik iets meer moeite gedaan om die persoon in bescherming te nemen. Hij stond niet op de lynch tot last minute, maar hij werd wel door verschillende mensen genoemd. Aan de andere kant, zouden de wolven niet Mex lunchen boven Rampossi de gokker als ze zouden weten dat Mex priester was? Dat vind ik dan wel weer voor haar spreken.

Perry26

Citaat van: Lan op 24 januari 2022, 15:08:16
Ik snap Kevin's punt, als iemand bij mij priester zou claimen had ik iets meer moeite gedaan om die persoon in bescherming te nemen. Hij stond niet op de lynch tot last minute, maar hij werd wel door verschillende mensen genoemd. Aan de andere kant, zouden de wolven niet Mex lunchen boven Rampossi de gokker als ze zouden weten dat Mex priester was? Dat vind ik dan wel weer voor haar spreken.
Maar je mag een conditionele lunch insturen hé. De wolven kunnen dus gewoon in het lunchtopic postten "Wij lunchen mexicano, tenzij hij last minute de lynch dreigt te worden, dan lunchen we rampposi".
Daarbij, stel dat Sunny en Mex samen wolf en ketter waren gaat dit argument sowiezo niet op.

Thelight288

In een ander spel was mex ook vrij terughoudend met wateren als priester. En dat Domien hier als grafrover mee komt denk ik ook echt niet dat hij ketter zou zijn ofzo. Als grafrover die ketter heeft opgegraven ga je nu niet zo in de spotlight gaan staan

Lan

Ah, dat van die conditie is een goed punt, dan heb ik niks gezegd  :P

Perry26

Citaat van: thelight288 op 24 januari 2022, 15:13:05
In een ander spel was mex ook vrij terughoudend met wateren als priester. En dat Domien hier als grafrover mee komt denk ik ook echt niet dat hij ketter zou zijn ofzo. Als grafrover die ketter heeft opgegraven ga je nu niet zo in de spotlight gaan staan
Enerzijds is het een gedurfde actie, anderzijds is het toch the perfect crime in dit spel als kettter zijnde. De meningen in het dtopic zijn zo erg gesplit dat er toch niet echt consensus gaat dreigen komen over wie er gewaterd gaat moeten worden. En zolang er 2 opties zijn kun je nog altijd als ketter precies nou net per ongelijk het hulpje of het goedje van de mogelijke kandidaten kiezen. Genoeg mensen die dan zeggen "zou een ketter dit risico nemen" en er niet verder naar omkijken terwijl het risico stiekem eigenlijk niet groot is, en dan heb je ook nog gelijk een geloofwaardige rolclaim.
En zelfs als mensen je niet geloven is er geen man overboord, want als we Domien nu ophangen of bekijken weten we nog niet of hij priester of ketter was. In het ergste geval wordt Domien gelyncht, dus de andere wolven zouden hier niet snel bewaar tegen maken denk ik.

Het zou een gedurfde actie zijn, maar ik zou het zelf doen wil ik zeggen.

fannieklm

Mijn voorkeur voor het wateren zouden Bert, Nostalgia of Nobody zijn denk ik...

domien

Ik vraag daarom ook niet om me meteen heilig te verklaren. Maar juist advies.

https://youtu.be/sAn7baRbhx4

En omdat nobody het wel verwacht ga ik mijn water over haar gooien. Gooi ik op een wolf/heks ben ik heel gelukkig.

Gooi ik op een hulpje, ketter of goedje dat is dan zeer spijtig maar in elk geval is er een conversatie aan de gang.

"In this world there are no sides, just players"