Nieuws:

Heb je problemen met het forum? Contacteer Shaddow, redeast of yasu.

Hoofdmenu

Discussietopic

Gestart door Skunki, 13 januari 2022, 12:10:16

Vorige topic - Volgende topic

Mexicanobroeder

Citaat van: Perry26 op 20 januari 2022, 14:55:27
Citaat van: Michelaar op 20 januari 2022, 14:49:16
Als hij echt had willen meeliften had hij na mij gepost, aangezien ik van plan was om dit toch al openbaar te maken. Dat hij voor mij heeft gepost heeft meer attentie zijn kant op gestuurd en dat had hij kunnen voorkomen als hij gewoon even had gewacht.
Mja wat ik dan wil weten is, wist hij dat hij dit ging doen?

Ik neem aan dat 1 vd 2 'hij's een 'jij' moet zijn, en dan is het antwoord dat dat ik wel wist dat het inderdaad gedeeld zou gaan worden. Maar na weer eens een vroege stem zonder argumentatie door Bloodwolf besloot ik alvast hiertoe, in plaats van af te wachten. Dat was dan weer niet vooraf besproken.

Mexicanobroeder

Even een rectificatie: Er was naar mij de vraag of het handig was om op de discussie te zetten waarvan ik zei dat ik het logisch vond van wel om de discussie verder te brengen. Dit was al enkele uren voor mijn stem+post.

Dus 100% zeker dat het gepost ging worden wist ik het niet, maar het was wel zeer waarschijnlijk.

Robin89

Citaat van: Inuzuki op 19 januari 2022, 18:37:48
Ik heb nogal een drukke en vervelende werkdag gehad en tussendoor wat bijgelezen en ik ben nu gesloopt, dus sorry als mn analyses (nog) minder scherp zijn dan normaal.

Wat er voor mijn gevoel gebeurd:
- BW -> gooit er een random stem uit om discussie uit te lokken en claimt neutraal: Dit is volgens mij elk potje zo, dus triggert me niet heel erg
- WW -> reageert exact op de stem zoals ik zou verwachten
- Mex -> hapt wat meer op BW dan ik normaal gesproken zou verwachten. Ik snap dat ook niet helemaal, want volgens mij heeft mex in genoeg potjes met BW gezeten om ook te weten dat dit de standaard is.. Ik kan me wel vinden in zijn theorie van buren delen en ik vind dat dan weer wel in zijn voordeel spreken. Ik denk juist dat het als wolf best prima is als de buren openbaar worden. Enkel als iemand zich verspreekt of zn rol deelt is er echt een reden om als wolf specifiek je buren te lunchen en ik stel ook voor dat als je zoiets doet, dat je dan pas bij je andere buur bv. je even indekt.
- Perry -> Is voor mij qua bijdragen eigenlijk het meest opvallend. Ik vind hem vrij aanvallend, met name richting mex. Ik kan me niet zo in de argumenten van Perry vinden en zeker als je naar degene die zo ongeveer de meeste posts in het DT komt met een 'lui' argument dan ben je mij echt wel kwijt.  :P Ik heb niet het idee dat mex voor de makkelijke weg gaat iig.

Dit waren voor mijn gevoel de meest opvallende dingen en mijn visie erop  :P
Oh en na het typen zie ik dat ik grotendeels overlap heb met de post van nobody. Vind dat van nobody dus een goed verhaal  :D

Ik kan me hier eigenlijk wel in vinden. Dank dus aan Inuzuki en Nobody. Heb een enorm drukke week en heb niet de puf om hier nog een heel verhaal te typen. Ik ga mijn stem plaatsen op Mex omdat ik bij hem het meest het gevoel heb dat hij wel eens slecht kan zijn (om de redenen genoemd door Nobody en Inu).

Heb ook nog wel even getwijfeld aan Thelight, maar toen bedacht ik me dat ik hem altijd verdacht in niet-netwerkspellen en de vorige keer deed ik dat ook ten onrechte XD dus hij krijgt nog even het voordeel van de twijfel, ook omdat hij al aangeeft het druk te hebben met tentamens.

Sunny

Ik ga hier ook in mee.
Maar ik sta wel open voor een betere optie, want 100% goed voelt het niet geef ik eerlijk mee.
Toch kan ik niet ontkennen dat Mexi zich opvallend anders gedraagt dan ik van hem gewend ben.

Het is lastig als je mensen niet persoonlijk kunt spreken en niet iedereen zich hier in het DT meldt.
Want ik heb het idee dat ik nu iemand over het hoofd zie.

SpiritReacher

Zoals ik al eerder zei denk dat het zoeken naar welpen of het speculeren over de buren van berber niet bijdraagt aan de discussie.
Tevens zei ik dat ik denk dat de stillere spelers misschien wel wolf zijn, maar deze opmerking wil ik terug trekken.

Net als wat hier boven al staat denk ik inderdaad Mexicanobroeder nu de hoofdverdachte is.
Voor mij zijn dat vooral de jacht op Bloodwolf (omdat BW speelt zoals BW speelt?) en het over buren/welpen proberen te hebben.
Ja, stop maar, ik ga hier dus geen plaatje doen.

Krissy

Om eerlijk te zijn, weet ik nu even niet zo goed wat ik aan het discussietopic heb. Het ging een hele tijd over welp verhalen, neutraal claimers, openheid, en nog wat dingetjes. Ik zie stemmen op Bloodwolf en Mexicanobroeder. Ik moet ook zeggen dat ik een beetje "vol" zit met dingen die ik nog moet doen en door mijn hoofd blijven spoken. Dat kan de reden zijn waarom ik deze twee niet snap, maar klopt deze samenvatting?:
* Bloodwolf wegens zijn eerste stem
* Mexicanobroeder wegens zijn neutraal verhaal oid

Vul het alsjeblieft aan, want ik mis vast iets. Beide vind ik even niet/ wel verdacht als enig ander speler. Gezien ik het echt niet weet overwoog ik even om dan maar op mezelf te stemmen... maar dat voegt ook noppes toe. Vandaar dat ik heb besloten om toch maar een stem te plaatsen op Domien. Ik geef in deze post al een beetje aan wat ik gek vind aan zijn verhaal:

Citaat van: Krissy op 18 januari 2022, 15:00:15
Misschien dat we mekaar verkeerd hebben begrepen, maar volgens mij zei je vrij letterlijk iets als: nacht 1 is te vroeg om iets uit te wisselen, al licht dat aan wat je uitwisseld.
Dus wat ik dan niet snap, is dat je met mij niet je buren zou uitwisselen, maar met Berber je rol. Ik dacht dat je bedoelde dat info uitwisselen vroeg is nu, maar dat je bepaalde info wel kan uitwisselen. Je rol is alleen niet een klein beetje informatie.

Ik zeg niet dat ik je hierom verdenk, maar waar ik over struikel is dat je hier iets anders zegt dan wat ik heb begrepen. Van een dode speler kan je achteraf sowieso iets claimen wat niet klopt. Het spreekt in mijn optiek niet direct tegen je, maar ook niet voor je.

Menig ander vind dit hele verhaal met Berber juist voor Domien spreken, en daar kan ik ook de logica van inzien. Toch blijf ik bij mijn gevoel dat er iets niet pluis is als je iets heel anders verteld (niet te vroeg netwerken) tegen je ene buur tov de andere buur, en dit vervolgens lijkt te ontkennen in het D-topic.

Inuzuki

Als eerste, best wel cool dat mensen zich in mijn post kunnen vinden, dat is me nog niet vaak overkomen  :P

Als tweede, ik zie nu mensen mijn post gebruiken om vervolgens op mex te stemmen. Vind ik wel interessant gezien ik voor mex een argument noem wat voor hem spreekt en een argument noem wat tegen hem spreekt, en voor perry eerder alleen een negatief argument heb. Ik zou zelf mijn post dus ook niet gebruiken om op mex te stemmen, dan eerder op perry.

Overigens heb ik sowieso het idee dat heel veel mensen zich enorm op de achtergrond houden en dan ga ik bij twijfel liever niet op iemand die in elk geval actief is. Iemand die zich veel in het DT durf te laten zien durft in elk geval kleur te bekennen en dan wordt het ook makkelijker om die persoon uiteindelijk door te hebben. Op basis van mijn eigen post ga ik nu voor Perry. Als alternatief sta ik ook open voor een van de mensen die zich hier amper heeft laten zien omdat dat als wolf nou eenmaal de makkelijkste tactiek is. (Maar ik ben wel zo trainen dus ik ben niet voor last-minute wissels beschikbaar)

Kevindemen

Mijn stem gaat voor nu naar Nostalgia in de hoop dat het hem motiveerd om meer bij te dragen. Ik heb nog geen enkele discussiepost van hem gezien, wat, als we het al over op de achtergrond houden hebben, wel een extreme versie is. Nu is hij al wel online geweest, dus ik heb het gevoel dat hij wel had kunnen bijdragen. Mochten er interessantere dingen in de discussie gebeuren, ben ik bereid om de stem te herzien, maar ik stem bij gebrek aan beter liever iemand eruit die zich niet laat zien. In een zo discussie gebaseerd spel is dat een te makkelijke manier om als wolf weg te komen en eigenlijk zou zulk non actief spel op dit forum meer ontmoedigd moeten worden (en actief bijdragen en meedenken zou moeten aangemoedigd worden). Daarmee doorbreek je ook een patroon dat goedjes die eens iets durven te zeggen, moeten vrezen lynch te worden puur omdat ze praten.
Gelieve dit account te verwijderen.

Sunny

Ik heb mij bedacht.
Ik heb alle posts van Mexi nig eens doorgelezen en ik merkte toch weer dat er inhoudelijk niks mis is, maar dat ik de specifieke verdachtmaking van BW erg a-typisch vind.
En juist omdat BW schijnbaar zijn best aan het dien is om "onleesbaar" te zijn in dit spel heb ik nu toch besloten om op hem te stemmen.
Gevoelsmatig voelt dit ook als een juiste beslissing.

Michelaar

Ik vind die bandwagon die een beetje aan het vormen is tegen Mex toch wel verdacht moet ik zeggen, ik vind vooral de Spiritreacher stem toch maar wat makkelijk, met een erg zwakke reden met ook niets nieuws er in.

Waterwork

Ik vind het raar die trein op Mexi ik vind hem in principe niet de meest verdachte maar de mensen die nu op hem springen en meeschapen wel waarschijnlijk zal mijn stem naar 1 van hun gaam

domien

Van alle beschuldigingen vind ik die op Perry het meest concreet dus mijn stem zal op hem komen

"In this world there are no sides, just players"

Thelight288

Ik volg niet helemaal welke beschuldiging er op Perry is? Op dit moment denk ik niet direct dat mex, bw of Perry slecht is.

BloodWolf14

Wat betreft het gevoel van Michelaar: Ik heb hem gevraagd waarom ik volgens hem voor goed zou moeten kiezen. Dat kwam basically neer op dat ik dan met hem samen kon spelen en het leuker zou zijn aan de goedjeskant. Ik heb daarop geantwoord dat slecht dezelfde redenen zal hebben dus waarin zou dat het onderscheid maken.

Ik denk dat daar het idee van komt dat ik naar slecht neig.

fannieklm

Nou jongens, ik moet onverwacht werken zo.
Dus ik moet gaan stemmen...

Als ik nu kijk, is de stemming:
4 voor BW en Mex
2 voor Perry
en 1 voor Water, Domien en nos

Van deze 6 namen hebben 3 zich heel duidelijk laten gelden in het DT en zijn dat denk ik ook de namen die zich flink laten gelden in het DT.
Ongeacht hun ally.
De andere 3 hebben zich minder tot niet laten zien. Ook daar niet echt verrassingen...

Aangezien ik niet nog een extra persoon wil inbrengen in een spreiding ga ik stemmen op Perry.
Vooral omdat hij zo gestoken lijkt te reageren op de analyse van Mex, die ik op zich nog wel kan vinden, maar niet out of character van BW.
En ik (aangezien ik de ander buur van BW was), van michelaar wel kan snappen als 'nieuwe' speler dat je BW zo over kan vinden komen.
En dan gaat er in de overdracht naar Mex ws ook nog iets aan info of intonatie verloren.