Algemene Update

Gestart door redeast, 22 oktober 2020, 14:40:05

Vorige topic - Volgende topic

redeast

Door een discussie in een recent spel over goed/slecht koppels en het wijzigen van de lunch, hebben wij, de spelleiders, de koppen bij elkaar gestoken om één lijn te trekken. Vanaf heden wordt de lunch bepaald door de meerderheid van de wolven. Dit betekent dat een individuele wolf niet zomaar de lunch kan veranderen, enkel in overleg met de andere wolven. Inactieve wolven tellen hierbij niet mee.

Als spelleiders, zullen we wél verschillende opties voor nachtacties toestaan. Hiervoor geldt dat alle informatie waar de speler recht toe heeft meegenomen mag worden in de opties. Hierbij kan je denken aan "Ik voer mijn actie uit op persoon A, tenzij persoon A de meeste zichtbare stemmen ontvangt." De spelleiding houdt geen rekening met eventuele stemwijzigende gebeurtenissen. Ook accepteert de spelleiding geen opties die rekening houden met acties tijdens de nacht. Om de spelleiding niet met waslijsten aan opties op te zadelen, zal er een maximum van 3 verschillende opties per persoon bestaan. Er wordt verwacht van spelers, dat zij hier normaal mee om gaan. Mocht dit niet het geval zijn, zal dit niet meer mogelijk zijn.

Verder is er nog discussie ontstaan over de verdeling van extra rollen. Wij hebben besloten om net als de normale rollen, extra rollen random te verdelen. Mocht dit te sterk uitvallen (denk aan een Ziener als Zielsverwant), zal de lijst nogmaals door de randomizer gaan.

Tevens heeft Lyne afscheid genomen van het forumteam door gebrek aan tijd. Skunki zal vanaf heden het aanspreekpunt zijn voor de niet-weerwolf spellen.

Ook heeft het spelleidingteam alle rollen uit de rollenlijst opgedeeld in "basisrollen" en "gevorderderollen". De beginnersrollenlijst ziet er alsvolgt uit:


De volledige lijst zal er alsvolgt uitzien:

Dit betekent dat de Weerwolf met Orccontrole, Orc 1 en Huurling verwijderd zullen worden uit de rollenlijst. De basisrollenlijst zal standaard elk spel gebruikt worden, waarbij de andere rollen niet mee kunnen doen, tenzij expliciet vermeld bij het inschrijftopic van het betreffende spel.

t4nd

Ik ben fan van duidelijkheid, en zeker bij de lunch in spellen met goed/slecht koppels is er al vaak discussie geweest. Toch nog een vraagje hierover. Je zegt dat "de meerderheid van de wolven" de lunch moet goedkeuren en "het niet door 1 wolf beslist mag worden".

Concreet voorbeeld : Alle wolven zijn het erover eens dat speler A op de lunch terecht moet komen. Tijdens de discussie op het einde van de speldag (dus een uur of 2 voor de deadline) krijgt 1 van de wolven plots belangrijke info - speler B is de ziener. Uiteraard wil de wolf de lunch hierop veranderen, maar de pech wil dat de andere wolven op dat moment niet meer bereikbaar zijn. De lunch wisselen is niet meer mogelijk dan?
∞ National Sarcasm Society ∞ Like we need your support. ∞

Shaddow

Hoe wordt de meerderheid hier bepaald? Interpreteert de spelleider het wolventopic? Komt er een poll?

Kevindemen

Wat gaf de doorslag in het verwijderen van de Orc I en Weerwolf met Orccontrolle en waarom een Orc II qua naam houden als er geen Orc I is?

Qua meerderheid had ik dezelfde vraag als hierboven. Aanvulling: ik denk niet dat dit voorstel gaat werken, door het probleem wat T4nd schetst.
Ik zou hierin zelf willen voorstellen: wie zwijgt stemt toe. Dus akkoord, tenzij je niet anders interpreteerbaar vantevoren bezwaar hebt gemaakt tegen de lunch.
En dan om te voorkomen dat een G/S in zijn eentje heel de lunch blokkeert, kun je toevoegen: dat de meerderheid bezwaar moet hebben gemaakt.
Wie van jullie kan door zich zorgen te maken ook maar één dag aan zijn levensduur toevoegen? Matteüs 6:27.

Kevindemen

In bovenstaande geval kan een G/S hooguit één keer de lunch kapen door last minute te wisselen,
maar kunnen de wolven de dag erop bezwaar maken tegen het kapen waardoor de G/S het echt alleen eenmalig als wanhoopsdaad nog kon doen.
Of het moet de wolven niet schelen dat de lunch gekaapt word, en ze zeggen er niks van.
Wie van jullie kan door zich zorgen te maken ook maar één dag aan zijn levensduur toevoegen? Matteüs 6:27.

Rick

Citaat van: redeast op 22 oktober 2020, 14:40:05
Hiervoor geldt dat alle informatie waar de speler recht toe heeft meegenomen mag worden in de opties. Hierbij kan je denken aan "Ik voer mijn actie uit op persoon A, tenzij persoon A de meeste zichtbare stemmen ontvangt."
Mag je de echte uitslag van de lynch niet als voorwaarde gebruiken? Want dat is toch iets wat overdag nog gebeurt en iedereen dus al weet op het moment dat ze hun nachtactie uitvoeren?

Wurn

Howl with me fellow wolves. Howl!

BloodWolf14

Citaat van: Rick op 24 oktober 2020, 23:02:31
Mag je de echte uitslag van de lynch niet als voorwaarde gebruiken? Want dat is toch iets wat overdag nog gebeurt en iedereen dus al weet op het moment dat ze hun nachtactie uitvoeren?
Volgens mij is het in de quote die je gebruikte letterlijk gezegd dat dat mag XD

Shaddow

Citaat van: BloodWolf14 op 25 oktober 2020, 13:14:33
Citaat van: Rick op 24 oktober 2020, 23:02:31
Mag je de echte uitslag van de lynch niet als voorwaarde gebruiken? Want dat is toch iets wat overdag nog gebeurt en iedereen dus al weet op het moment dat ze hun nachtactie uitvoeren?
Volgens mij is het in de quote die je gebruikte letterlijk gezegd dat dat mag XD
Nee want je mag alleen rekenen met het aantal zichtbare stemmingen, en niet met het resultaat van de lynch.

Rick

Daar staat dat je het aantal zichtbare stemmen mag gebruiken, maar als adel/leugenwolf/iets anders er dan voor zorgt dat de daadwerkelijke lynch toch iemand anders is dan degene met de meeste zichtbare stemmen, dan is het een beetje zuur als de target van je actie blijft staan op iemand die bij de lynch al dood was :P

Rick

Hè, net 26 seconden te laat ::)

Zabulus

Citaat van: BloodWolf14 op 25 oktober 2020, 13:14:33
Citaat van: Rick op 24 oktober 2020, 23:02:31
Mag je de echte uitslag van de lynch niet als voorwaarde gebruiken? Want dat is toch iets wat overdag nog gebeurt en iedereen dus al weet op het moment dat ze hun nachtactie uitvoeren?
Volgens mij is het in de quote die je gebruikte letterlijk gezegd dat dat mag XD
Niet helemaal. Er staat duidelijk zichtbare stmmen. En ik denk dat Rick bedoelt ook de onzichtbare stemmen. Dus echt de uitslag van de lynch (die door bv huidenwisselaar, leugenwolf, adel, enz beinvloed kan worden), niet de uitslag van de openbare stemmen. Met als argument dat in het gewone weerwolvenspel je ook van te voren te horen krijgt wie er opgehangen wordt voordat de nacht begint en je daarop bepaald wat je actie is)

BloodWolf14

Als ik de zin dan lees is dat niet meegenomen dus. Aangezien je als goedje bijvoorbeeld nooit Leugenwolf stemmen kan weten. Of als Sjamaan de Adelstemmen. Dus nee, dan zou dat niet meetellen en gaat het om wat je wel kunt weten. Een mogelijk onverwacht lynchslachtoffer (iets met huidenwissel ofzo ::)) zou in dat geval dus ook niet meetellen voor de 'als'-optie.

BloodWolf14

Maarrr hier zou @redeast of een andere spelleider het beste duidelijkheid over kunnen geven ;)

Rick

Als ik de zin zo lees lijkt dat inderdaad de keuze, maar de reden dat ik het navraag is omdat ik dat onlogisch vind :P

De keuze om acties overdag al in te sturen lijkt me puur om tijd te besparen. Je wil niet 3 dagen speldag en dan een dag spelnacht waarin mensen alleen hun acties insturen, dus geef je iedereen de mogelijkheid om tijdens de dag al hun nachtactie in te sturen. Maar dan is het in mijn optiek logisch als ze dan wel mogen werken met de info die ze in de nacht zouden weten.

Stel er is een speler die de wolven heel graag dood willen hebben, dus ze zetten hem/haar op de lunch, maar geven ook iemand anders aan in het geval dat hun eerste target al lynch is. Vervolgens krijgt hun primary target de meeste lynchstemmen, maar blijkt prins te zijn en overleeft dus de lynch. In dat geval zou de lunch op de prins niet doorgaan omdat die de meeste stemmen had, ondanks dat de wolven overdag al zagen dat hij de lynch had overleefd en dus nog steeds dood moet. Dat lijkt me een beetje zuur, en het lijkt me niet de bedoeling van de rol van prins/adel/huidenwisselaar/leugenwolf.