Nieuws:

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Hoofdmenu

Probleem met vriend

Gestart door Skunki, 25 april 2020, 20:36:01

Vorige topic - Volgende topic

Moet de Vriend in het zesde uur terug naar huis?

Ja (Vriend kan dood door Welp, Huurling, Orc et cetera)
11 (57.9%)
Nee, die aanpassing lijkt mij niet nodig
1 (5.3%)
Nee, maar wel een andere aanpassing! (Laat deze weten)
3 (15.8%)
Nee, maar hij moet wel een nacht rust houden zoals de Huidenwisselaar.
1 (5.3%)
Het maakt mij niet uit
3 (15.8%)

Totaal aantal stemmen: 19

Stemmen gesloten: 1 mei 2020, 00:55:21

DemocratischeZwijmelaars

Citaat van: Kevindemen op 26 april 2020, 00:13:45
Verder kan de Vriend ook heel lekker uitpakken voor slecht. Als namelijk het target word geconverteerd, dan zijn er met 1 actie dus twee nieuwe wolven.

Oftewel de rol is moeilijk te balancen. Een dubbele infectie kan de balans super erg verstoren...

Kevindemen

Klopt. Dat heb je ook met de Grafrover die een conversiewolf rooft. Die combi's houd je rekening mee bij het maken van de verdeling dat de kansen ook weer niet te groot zijn dat zoiets gebeurd. Als het gebeurt is het idd erg sterk
Wie van jullie kan door zich zorgen te maken ook maar één dag aan zijn levensduur toevoegen? Matteüs 6:27.

Kevindemen

Ik heb een poll toegevoegd om een indicatie te krijgen hoe de meningen precies verdeeld liggen. Vind het wel tof dat dit soort dingen worden aangegeven, want zo kan er wel worden gekeken wat er nog beter kan aan het forum en de spellen :D
Wie van jullie kan door zich zorgen te maken ook maar één dag aan zijn levensduur toevoegen? Matteüs 6:27.

BloodWolf14

Ik heb voor nu gestemd voor de aanpassing dat een Vriend welp gewelpt kan worden, maar dan dus ook in het geval dat een Welp zijn actie voor die van de Vriend instuurt.

Op deze manier verander je niet al te veel aan de rol zelf, maar zorg je er wel voor dat niet iedereen zomaar kan roepen dat hij/zij Vriend is om zo een netwerk te starten. Tevens maakt dit Welpen in een spel ook belangrijker om te vinden voor slecht omdat ze anders enkel de Vriend via een lynch kunnen wegspelen. (Voornamelijk dan)

Skunki

Eens dat de nachtvolgorde pagina weleens geupdatet mag worden, als je als spelleiders een consistente aanduiding van rollen en regels wilt aanhouden.

Ben van mening dat vriend op z'n vroegst op hetzelfde uur als wissels moet plaats vinden en zeker niet hetzelfde uur als gezegendes en vervloekte, maar dat lijkt mij een andere discussie.

Kevindemen

Aanvullen nachtvolgorde heb ik bij dezen op mijn to do gezet.

maartenrambo

Ik zou vriend wel welpbaar maken.

"Then we'll have to out on Tauntauns"
-- Han Solo
Rollen van mij

Perry26

Persoonlijk heb ik eigenlijk nog niet eens zo'n probleem met het feit dat de vriend niet welpbaar/moordbaar is. Vriend claimen is, zoals reeds vermeld, toch een makkelijke claim en het verbaast me eigenlijk heel erg dat de wolven dat niet vaker doen.

Als je de vriend wilt nerfen zou ik eigenlijk gewoon de regels uit het kaartspel aanhouden: dat wil zeggen dat als de ziener, beschermengel, helderziende, conversie, etc. hun actie niet ook op de vriend uitvoeren als de vriend bij hun target slaapt. Dus eigenljk maak je het dan zo dat de vriend alleen imuum is voor alle acties als hij bij iemand anders slaapt, maar wel gelunched wordt als deze persoon door de wolven gelunched wordt, ookal wordt hij beschermd.
Op deze manier is ten eerste de rolverdeling een stuk voorspelbaarder: het risico dat je plots 2 extra wolven hebt inplaats van 1 door een conversie is geelimineerd. Voor de vriend is thuisblijven ook een serieuze optie nu (dan kan hij immers beschermd worden) en de vriend kan blijven fungeren als schuilrol voor de wolven.

BloodWolf14

Dus dan verander je de omschrijving naar een variant waarin alle acties op de Vriend geen effect hebben als die niet thuis slaapt, maar dat de Vriend wel mee geluncht wordt wanneer degene waar hij slaapt het doelwit is.

Perry26

SharonNashor

ik denk dat de vriend inderdaad te sterk is.
Als de vriend gewelpt kan worden maakt het hem al minder sterk.
Of misschien ook dood gaan als degene bij wie je slaapt gewelpt wordt? (of is dat al  ??? )

Als we het hebben over updaten van pagina's; er mag ook gekeken worden naar de rollen pagina, staan een aantal fouten en onduidelijkheden in  (A)

BloodWolf14

Staat op de To-do list :)

En ja de Vriend kan al gewelpt worden als zijn host gewelpt wordt. Ik weet echter niet zeker of dat net als bij de Huidenwisselaar met een 50/50 gedaan wordt of beide targets dood. Ik gok het laatste.

Tom?100

Citaat van: BloodWolf14 op 28 april 2020, 11:26:53
Staat op de To-do list :)

En ja de Vriend kan al gewelpt worden als zijn host gewelpt wordt. Ik weet echter niet zeker of dat net als bij de Huidenwisselaar met een 50/50 gedaan wordt of beide targets dood. Ik gok het laatste.

Ik had dit in 514 toevallig nagevraagd, dit gaat alleen op als je de persoon waar de vriend slaapt welpt op vriend, dan sterft de vriend anders niet.

Skunki

Logisch ook, want een vriend die bij een andere rol dan vriend slaapt is immers een Vriend en niet die andere rol van anderen.
Mijn optiek, in de huidige vorm, zou degene bij wie de vriend nu slaapt "gewelpt" worden met zijn rol en hoort de vriend "je bent mislukt gewelpt".

Maar voor mij zou de oplossing inderdaad zijn dat de vriend welpbaar is, ook als hij niet thuis is. Dus is de enige uitzondering bij wie een welpactie niet op de man af kan huidenwisselaar, maar die kan dus om de nacht gewoon normaal gewelpt worden.

Verder ben ik van mening dat vriend in het tweede uur pas plaats zou vinden en niet in het eerste uur, zoals eerder vermeld werd.
En zoals gezegd ben ik ook wel groot voorstander van een update van de nachtvolgorde als er zoveel nieuwe rollen bij zijn gekomen, gewoonweg om inconsistentie tussen spelleiders weg te werken. Denk namelijk dat het niet netjes naar nieuwe (en oude) spelers is dat er per spel andere regels, volgordes en dergelijke worden aangehouden met betrekking tot rollen en regels. Die inconsistentie hoort niet, in mijn ogen.

Kid

Elke keer als ik deze topictitel zie, denk ik weer "waarom vraagt Skunki om relatie-advies?"