Nieuws:

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Hoofdmenu

[Film] Twilight

Gestart door Maiken, 15 december 2008, 14:49:48

Vorige topic - Volgende topic

Maiken

Ja, voor de dark romance lovers, zoals mij is er onlangs een nieuwe film uitgekomen. Deze film heet 'Twilight', die had je niet zien aankomen hé? Voor HP-fans een leuk weetje, Robert Pattinson (Cedric) speelt de mannelijke hoofdrol. Mocht de film niks zijn, dan kan je nog altijd om hem gaan kwijlen meiden.

Citaat van: Pathé.nlEen tienermeisje brengt zichzelf in levensgevaar wanneer ze verliefd wordt op een vampier

Bella Swan (Kristen Stewart) is altijd een beetje anders geweest dan haar leeftijdsgenoten op de middelbare school. Wanneer haar moeder hertrouwt en Bella bij haar vader gaat wonen, ontmoet ze de mysterieuze Edward Cullen (robert Pattinson). Hij is ook een beetje anders, want hij is een vampier. Hij drinkt geen bloed en heeft geen scherpe hoektanden, maar hij is wel onsterfelijk en verschrikkelijk sterk. Als de aartsvijanden van Edward achter hun prille relatie komen, is Bella haar leven niet zeker.

Ik ga zeker naar deze film toe. Ook moet ik het boek nog echt lezen, alleen heb ik daar nu geen tijd voor. Net als voor de film helaas. Vampieren zijn op zichzelf al cool, romantische films ook, dus dit moet de ultieme combo zijn.

Ik wou vragen, zijn er al mensen naartoe geweest en wat zijn de reacties?

Jnusch

Ik ben er nog niet naar toe geweest (ik was stiekem vergeten dat 'ie al uit was totdat iemand het vrijdag zei :P), maar wil wel graag. Al ben ik bang dat het toch weer niet zo leuk wordt in vergelijking met het boek. (Edward had ik me bijv. anders (knapper (A)) voorgesteld :P). Maar als je het boek nog niet gelezen hebt denk ik dat het zeker wel een leuke film is ;). Het verhaal iig wel :D. (de reviews zijn overwegend negatief geloof ik :P)

Lianne

wat ik van het verhaal heb gehoord lijkt ie me super leuk :D was wel van plan er heen te gaan.. weet niet wanneer maar ik zorg wel dat iemand mee gaat in de kerstvakantie :)

Floris

Als jij gaat, dan ga ik mee Janusch :P

Lianne

we kunnen ook een twilight-meet houden :D

Merel.

Ik ga hem ook zien, ik denk woensdag en anders in de vakantie ergens. Lijkt me tof. Had Cedric nog niet herkend, maar is zeker een pluspunt.

Dixie

Een vriendin van me heeft hem in de week dat ie uit was twee keer gezien én het filmboek gekocht... Ze valt al neer als ze de hoofdrolspeler ziet :P
Dusja, nou kan ik niet achterblijven :P

Jnusch

Citaat van: Flooros op 15 december 2008, 17:01:08
Als jij gaat, dan ga ik mee Janusch :P

Yay :D. Maar we kunnen wel pas over super lang :o Maar dat boeit niet :D

Ik vind trouwens dat Carlotje er helemaal niet knap uitziet in de film :P (tenminste, lang niet de hele tijd). En zeker niet zoals ik me Edward had voorgesteld (veel beter dus :D)

Lianne

Maiken

Wie heeft de CD eigenlijk gekocht? Ik vond de film namelijk zo geweldig, dat ik ook de CD moest hebben.

Citaat van: www.Maikenweb.nlEindelijk, hij is binnen. Ik heb er even op moeten wachten, maar nu heb ik hem. De soundtrack van één van de populairste films op dit moment: Twilight. De film heb ik al gezien, maar ik heb geen flauw idee wat ik van de soundtrack moet verwachten. Tijdens de film let je op veel dingen, maar over het algemeen niet op de muziek.

"You caught me under false pretenses" - Muse - Supermassive Black Hole
Bij het eerste nummer krijg ik al een schok. Het is totaal anders dan dat ik zou verwachten. Heel erg modern. Meer iets voor mijn zusje, die altijd naar top 40 luistert. Toch went het snel aan de oren, toch doet het je niet aan de film denken.

"Just boiling in my blood"- Paramore - Decode
Gelukkig vind ik mij al iets meer in nummer twee. Deze heeft ook een duister randje eraan, wat mij aantrekt. Ook doet deze mij veel meer denken aan de film zelf. Terwijl ik het nummer luister zie ik de filmbeelden voor me. Een goed teken.

"In the full moons light I listen to the stream" - The Black Ghosts - Full Moon

Wauw, het begint als een hippie nummer. Alsof ze met zijn allen rond een kampvuur zitten en feest vieren. Misschien zijn er mensen die het nummer niet geschikt vinden voor de film, maar de klanken voeren je weg. Zo verleidelijk zijn ze voor je gehoor en je gedachten. Precies goed.

"Leave out all the rest" - Linkin Park - Leave Out All The Rest

Eindelijk een artiest die ik kende. Ik luister wel vaker naar nummers van Linkin Park. Vandaar dat ik ook zo verrast reageerde op de intro, die ik erg stil vond. Toen het feest losbarste vond ik het echt geweldig. Zo'n goed nummer, ook qua tekst. Dit is echt één van de beste nummers van het album.

"The spotlight is on" – MuteMath – Spotlight (Twilight Remix)

Inderdaad, het spotlight is aan. Dit nummer springt echt na het vorige nummer. Het vlotte tot snelle tempo, het geweldige ritme. Hier kan je wel een hele avond op dansen. Goede tekst, gewoon fijn voor de oren.

"Let's go into Twilight!" – Perry Farrel – Go all the way (Into the twilight)
Wat een omslag. Een echt twilight nummer, naar dit nummer. Ontzettend vrolijk en iets wat je totaal niet verwacht. Ook de tekst is nou niet echt bijzonder. Dit nummer hadden ze eigenlijk wel van de CD af mogen halen. Het voegt gewoon niks toe.

"The hour has begun" - Collective Soul - Tremble For My Beloved
De title van het nummer beloofd heel wat. De intro is dan ook geweldig. Lang, maar toch blijf je luisteren, omdat het zo mooi klinkt. Het gaat na de intro alleen een beetje bergafwaarts. De tekst is al niet zo mooi en het valt niet meer zo makkelijk op de oren. Jammer.

"You're pushing and pulling me down to you" - Paramore - I Caught Myself
Dit nummer is net als nummer twee geweldig. Lekkere muziek en een heel erg mooie tekst. Kort, maar duidelijk. Dit is bovendien een heel gewenst nummer na de vorige twee nummers.

"And just in time" - Blue Foundation - Eyes On Fire
Dit nummer is zo fijn op de oren. Alhoewel de tekst niet zo heel erg bijzonder is, wil je door de muziek zelf verder blijven luisteren. Het nummer is gewoon zo goed gedaan. Ik ben zelf blij met dit nummer en de vorige. Ik was al bang dat de rest van de nummers rampzalig zou zijn.

"You got it all" – Robbert Pattison – Never Think

Dit moet goed zijn. Ik heb hem nog nooit horen zingen, dus ik ben erg benieuwd. Wel leuk dat de acteur die Edward ook bijdraagt aan de soundtrack. Het nummer is gespeeld op de akoestische gitaar, maar het vind meteen een weg naar je hart. Wonder boven wonder kan hij ook nog echt goed zingen ook. Na het luisteren van dit nummer hoop ik dat hij een CD uitbrengt, want het nummer is zo goed.

"Have I found you" - Iron & Wine - Flightless Bird, American Mouth
We gaan verder met het rustige tempo, wat in principe erg fijn is. Het is zo'n mooie tekst en de rustige melodie maakt het gewoon af. Top nummer!

"..." - Carter Burwell - Bella's Lullaby

Dit nummer is instrumentaal. Meestal hou ik daar niet zo van, maar de zielige en mooie klanken van de piano gaan rechtstreeks naar mijn hart. Het geeft aan de ene kant een heel gelukkig gevoel en aan de andere kant wil je het liefst huilen. Een ontzettend mooi nummer.

"I will wrap you in my arms" - Robert Pattinson - Let Me Sign
Met dit nummer bevind je je inderdaad in zijn armen. Het is zo'n mooi nummer waar je helemaal bij kan wegdromen. De akoestische gitaar op de voorgrond en dan allemaal andere mooie instrumenten op de achtergrond.

"..." - Royal Phillharmonic Orchestra - La Traviata

Ik versta echt niks van het nummer, maar het geeft een hele klassieke uitstraling. Ik vraag mij eerlijk gezegd een beetje af wat het nummer doet op deze CD. De CD had makkelijk zonder dit nummer gekocht.

"..." - Claire De Lune

Het nummer is compleet instrumentaal en in tegenstelling tot "Bella's Lullaby", spreekt dit nummer me helemaal niet aan. Ik krijg het zelfs niet voor elkaar om het af te luisteren.

Mijn conclusie is dat ik blij ben dat ik dit album heb gekocht. Het zijn geen weggegooide centen geweest, zoals je soms wel eens hebt. Er zitten mindere dingen op, maar over het algemeen is het een fijne CD die iedereen wat te bieden heeft.

Floris

Jaaaa Muse :D Dat liedje is echt awesome. I love it.

(Ja, dat is mijn bijdrage).

TheCharmedOne

Ik heb de film ook gezien, en het boek gelezen en New Moon gelezen :P
Ik heb eerst de film gezien, en eerlijk gezegd viel het boek daarna een beetje tegen,,
Ik ben wel erg benieuwd naar Midnight Sun, dat is hetzelfde verhaal als Twilight maar dan vanuit Edward's oogpunt,,
En de muziek heb ik gedownload, sommige nummers toch,,
Ik vind de liedjes van Paramore de beste,,

Linqy

Ik heb alle drie de boeken gelezen, zowel in het Engels als in het Nederlands, zo vaak dat de kaften er bij twee zelfs afvallen. De film heb ik 4 keer in de bios gezien, en thuis ontelbare malen.
Ik ben een complete, algehele, totale twilight fan, in elke zin van het woord. tot op het niveau van de hysterisch gillende, kwijlende, dramatisch kijkende tieners die massaal over deze film zijn gevallen!

Geweldig!

Heb trouwens ook de soundtrack, helemaal geweldig, zoals de hele film!

Dixie

Humm. Ik heb hem niet gezien, maar ik vind de trailer wel echt heel cool dus ik ga hem denk ik wel een keertje kijken :P
Is ie al op dvd te huur?

Maiken

In Amerika komt hij op 21 Maart uit, hier pas in April.