Nieuws:

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Hoofdmenu

Meesterstrijd - Overlegtopic

Gestart door Yara, 7 mei 2014, 16:32:03

Vorige topic - Volgende topic

Als de groepen worden verwijderd of heringedeeld, wat doen we dan met dit verhaal?

Ik wil graag nog steeds verder schrijven!
3 (75%)
Het maakt me niets uit, als de rest nog wil doe ik ook wel mee.
0 (0%)
Ik weet het nog niet.
0 (0%)
Voor mij hoeft het niet zo nodig.
1 (25%)
Ik heb er geen zin meer in, als de groepen stoppen stop ik ook met het verhaal.
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 4

PiperWyatt

Een paar ideetjes:

Als we onze koning geen meester maken, maar zijn vader misschien wel. Dan was dat een slechterik die zijn gave voor zichzelf gebruikte om anderen te misbruiken, hij kon bijvoorbeeld gedachten en personen manipuleren.
Onze Oppermeester heeft hem kunnen ontmaskeren en vermoord.
Huidige koning wist dit niet, maar zint wel op wraak en heeft de Oppermeester gevangen en opgesloten.

OF

Onze huidige koning en zijn vader hebben/hadden de kracht om andere hun krachten te absorberen. Daardoor zijn ze op macht belust en willen ze natuurlijk alle meesters kennen en markeren, omdat ze niet willen dat een andere meester hen van de troon stootte.
Onze OpperMeester is de enige andere die ook die kracht heeft of die op de een of andere manier een kracht heeft waardoor hij niet dood kan of waarom ze hem levend willen hebben. Een meesterschild is wel goed idee; ze kunnen hem niet raken maar ook niet laten rondlopen want dan kan er een opstand/revolutie komen.

En Ziener kan dat idd. ev. voorspeld hebben.

loetjef

Dat Meesterschild vind ik echt een superoptie, ben ik helemaal voor! Ik denk dat wat Piper zegt over dat ie onsterfelijk is wel supergaaf is. Hij kan wel vermoord worden, maar op een manier waar de koningen nog niet vanaf weten?

Onze Meesterziener heeft dan het gevecht tussen de OpperMeester en de oude koning gezien, en gezien wat voor krachten de OpperMeester heeft. Daarnaast heeft hij ook gezien (of hier komen we op andere manier achter) dat de nieuwe koning dezelfde krachten als zijn vader bezit en dat ook hij vernietigd moet worden. We kunnen dat niet zomaar doen, daarvoor hebben we iemand nodig die sterk genoeg is: De OpperMeester zelf. Dit moet alleen geen makkelijke opgave zijn, want dan zijn we er zo doorheen :P
But how can you not hear the whole conversation
I have, sitting still with a brain on fire?

Littlemuppets

Meester(avatar) oid. Kan ik die zijn? als ik nog mee kan doen.
Meester(avatar, weet ff geen betere naam) Kan van 1 meester de gave kopiëren. Stel er zijn 5 meesters in bij de meester(avatar) Dan kan hij elke gave overnemen maar wel 1 tegelijk. Is dat een mogelijkheid?

Yara

Dat is echt heel cool vind ik LM. Meesterlener misschien, omdat je de krachten van andere Meesters leent?

Maar ik bedenk me net iets, we wilden de koning ook zo'n soort kracht geven toch... moeten we wel even kijken hoe we dat combineren. Maar ik vind het sowieso een coole gave! ;D

Littlemuppets

Dacht ik anders ben ik wel koning :P

Yara

Ehm, ik heb misschien een idee:

Een Meesterlener (of Meesterbruiklener, of iets anders, wat klinkt beter?) kan de kracht van andere Meesters 'lenen'. Dit houdt in dat deze Meester voor korte tijd een kracht van een Meester in de buurt kan overnemen. Dit kan maar bij één Meester tegelijkertijd. De Meester waarbij dit wordt gedaan verliest zijn/haar gave voor die tijd(?).

De koning is een Meesterlener, maar een bijzonder sterke. Hij kan de krachten van Meesters voor zeer lange tijd lenen en kan dit ook bij meerdere Meesters tegelijkertijd, iets wat uniek is. Hierdoor kunnen de Meesters niet tegen hem in verzet komen, want hij steelt gewoon hun gaven en wordt daardoor alleen maar sterker.

Sommige Meesters hebben echter een bloedband. Deze band zorgt vast voor een aantal coole dingen die we nog moeten bedenken. Maar het belangrijkste is dat een bloedband Meesters beschermt. Zolang beide Meesters nog in leven zijn kan hun kracht niet worden gestolen. Als een van hen sterft dan wordt de band verbroken.

We moeten dan alleen wel iets voor LittleMuppets bedenken, want het is ook niet leuk als hij een Meesterlener is en van niemand de kracht kan lenen...
Wat we misschien kunnen doen is dat niet iedereen een bloedband heeft, omdat sommige Meesters al zijn gestorven. Die Meesters gaan wel mee omdat ze hun gave kunnen gebruiken totdat ze bij de koning zijn. Als ze tegenover de koning komen te staan 'leent' LM hun kracht. LM heeft dan nog wel een bloedband met iemand, dus de koning kan de krachten niet zelf overnemen. Of wordt dat te ingewikkeld? Het is wel een coole gave, maar als we ons tegen de koning kunnen beschermen dan sluiten we LM daarmee ook meteen buiten.

Littlemuppets

Ik zou zeggen, maak de koning een soort avatar figuur die alle meester krachten beheerst.

De koning kan een meesterkracht per keer gebruiken en hoe meer hij gebruikt hoe vermoeider hij word.

De meesterwarlock(lener) kan de kracht overnemen van 1 meester in de omgeving. Is dit de koning kan hij alleen de kracht die de koning gebruikt overnemen.

loetjef

LM, ik denk dat de koning op die manier te slap wordt. Het idee is juist dat hij super overpowered is en moeilijk te verslaan..

Littlemuppets

je kan de koning natuurlijk een groot uithoudingsvermogen geven ivm de andere meesters omdat normale meesters pas op hun 16 er achter komen dat ze meesterskrachten hebben en in een gilde gaan maar de koning wist het al vanaf zijn geboorte en is er op getrained vanaf zijn geboorte

Yara

Hmm, ik heb weer een idee, laat maar weten of het iets is.

Vroeger was het land in vrede, omdat de koning die aan de macht was een eerlijke, goede heerser was. Zoals gezegd werden Meesters gerespecteerd. De koning en koningin kregen twee zoons, een tweeling. Helaas stierf de koningin kort na hun geboorte aan een ziekte die zelfs de Meesterhelers van de koning niet konden genezen.
Beiden prinsen bleken op latere leeftijd Meesters te zijn, hun gaven precies het tegenovergestelde. De oudste, de kroonprins en troonopvolger, had de gave om alle Meestergaven buiten te houden en blokkeren. Hij was het krachtigste Meesterschild in het land. De jongere broer kon juist alle gaven in zich opnemen en voor zichzelf gebruiken, hij was de krachtigste Meesterlener ooit gezien. (Vrijwel niemand was ervan op de hoogte dat de prinsen Meesters waren?)
Jaren gingen voorbij en de prinsen groeiden op aan het hof terwijl de koning steeds ouder en zwakker werd. De Meesterhelers concludeerden dat hij spoedig zou sterven. De kroonprins zou uiteraard de troon erven, maar zijn jongere broer was vervuld van jaloezie. Ze scheelden slechts enkele minuten in leeftijd, maar dat was het verschil tussen een koninkrijk erven en met niets achterblijven. De jongere prins verzamelde getrouwen om zich heen en de avond dat de koning stierf pleegde hij een coup. Hij wist in een razendsnelle strijd, die niet eens een oorlog genoemd kon worden omdat het leger van de koning geen tijd had te reageren voordat ze werden verslagen, de macht over het land te veroveren. Men geloofde dat hij zijn oudere broer die avond had vermoord. Nadat de jongere prins zichzelf als koning kroonde, begon hij al snel grote veranderingen door te voeren. Meesters konden zich bij hem aansluiten en werden dan alleen nog voor zijn eigen gewin gebruikt in plaats van in dienst van het volk, of ze kozen ervoor de nieuwe koning niet te volgen en dan werden ze vermoord. Het land raakte in armoede en grote honger teisterde het volk. De hoop die de mensen koesterden verdween bij het sterven van hun kroonprins. De jongere prins is nu de enige wettige erfgenaam van de troon, de laatste van zijn bloed.

Nu, jaren later, is een groep Meesters die los staat van de controle van de Koning erachter gekomen dat de kroonprins nog in leven is. Ze hopen hem te kunnen bevrijden om de ware troonopvolger zijn troon terug te geven. (Als ze hem bevrijd hebben ontdekken ze van zijn gave als Meesterschild? Of weten ze dit al en is dit nóg een reden om hem te redden?)

Dan hebben we alleen nog een reden nodig waarom de koning het risico heeft genomen de wettige troonopvolger in leven te laten.
Misschien.... dat tweelingen een speciale band hebben als beiden Meesters zijn. Het feit dat ze een tweeling zijn versterkt hun band, waardoor ze sterkere Meesters zijn dan ze anders zouden zijn geweest. Maar als een helft van een tweeling sterft, dan verliest de andere helft ook zijn Meestergave. Dus daarom kan de koning zijn broer niet doden. Dat is misschien een verklaring voor het feit dat hij nog leeft?

loetjef

Supervet Flore! Ik denk dat je het versterken door tweeling zijn ook nog zou kunnen terug brengen naar een bloedband in het algemeen, wat we al eerder hadden geconcludeerd zegmaar?

Yara

Het idee van een bloedband vind ik wel wat hebben, maar ik weet nog niet helemaal hoe ik dat voor me moet zien...

Hebben alle Meesters een bloedband?
Wat houdt die bloedband precies in?
Kun je ook ergens aan zien dat Meesters een bloedband hebben en met wie?
Wat bepaalt dat een Meester een bloedband krijgt en met wie?
Wat gebeurt er als degene waarmee een bloedband is gewond raakt/sterft/etc.?

Wat zijn jullie gedachten hierover?

Littlemuppets

ga er vanavond ff voor zitten ;)

loetjef

Citaat van: Yara op 18 mei 2014, 17:07:24
Het idee van een bloedband vind ik wel wat hebben, maar ik weet nog niet helemaal hoe ik dat voor me moet zien...

Hebben alle Meesters een bloedband?
Wat houdt die bloedband precies in?
Kun je ook ergens aan zien dat Meesters een bloedband hebben en met wie?
Wat bepaalt dat een Meester een bloedband krijgt en met wie?
Wat gebeurt er als degene waarmee een bloedband is gewond raakt/sterft/etc.?

Wat zijn jullie gedachten hierover?

Nee, niet alle meesters hebben een bloedband. Ik stel me hier echt broers, zussen, vaders en moeders bij voor. Eersterangs bloedlijn zegmaar. Een wees bijvoorbeeld heeft geen bloedband.

Die bloedband houdt in dat je gave sterker is als je binnen een straal van bijv. 2 km bij elkaar bent. Ook daarbuiten heb je wel een voordeel aan je bloedband, maar niet zo sterk aan binnen die straal.

De bloedband wordt dus niet bepaald, maar heeft echt met familie te maken. Ook denk ik dat Meesterschap niet per se erfelijk is, dus lang niet alle Meesters met nog levende familie hebben een bloedband.

Als je bloedband sterft, word je dus zwakker (vandaar dat de koning zijn broer ook laat leven). Ook zou je er nog andere beperkingen aan kunnen leggen, zoals bijvoorbeeld elkaars pijn voelen. Op die manier geef je de bloedband ook echt nadelen, anders is dat zwaar overpowered.

Zo had ik mij dat voorgesteld.

Yara

Citaat van: loetjef op 18 mei 2014, 19:59:45
Nee, niet alle meesters hebben een bloedband. Ik stel me hier echt broers, zussen, vaders en moeders bij voor. Eersterangs bloedlijn zegmaar. Een wees bijvoorbeeld heeft geen bloedband.

Die bloedband houdt in dat je gave sterker is als je binnen een straal van bijv. 2 km bij elkaar bent. Ook daarbuiten heb je wel een voordeel aan je bloedband, maar niet zo sterk aan binnen die straal.

De bloedband wordt dus niet bepaald, maar heeft echt met familie te maken. Ook denk ik dat Meesterschap niet per se erfelijk is, dus lang niet alle Meesters met nog levende familie hebben een bloedband.

Als je bloedband sterft, word je dus zwakker (vandaar dat de koning zijn broer ook laat leven). Ook zou je er nog andere beperkingen aan kunnen leggen, zoals bijvoorbeeld elkaars pijn voelen. Op die manier geef je de bloedband ook echt nadelen, anders is dat zwaar overpowered.

Zo had ik mij dat voorgesteld.

Heel cool! ;D

Ik ben voor  O0

Edit: Als je bloedband sterft, word je dan zwakker of verdwijnt je gave helemaal?