Nieuws:

Je vindt onze discordserver hier!

Hoofdmenu

Nieuwe computer?

Gestart door Gait, 22 februari 2013, 00:13:47

Vorige topic - Volgende topic

Gait

Mijn laptop begint nu toch echt aan zijn einde te komen. Ik kan buuiten mijn forums en msn niets meer doen op mijn laptop, en op mijn minilaptopje kan ik de laatste tijd ook nog maar weinig eigenlijk.

Dus ik was opzoek naar een computer, geen laptop, maar gewoon een computer. Nu.. ik heb er totaal geen verstand van>.> Dus ik hoop dat er een paar me uit de brand kunnen helpen.

Ik hoef geen supermodern weet ik veel wat ding, ik wil gewoon eentje waar ik op skype kan, op internet kan en af en toe misschien de sims 3 spelen (ik ben absoluut geen gamer, dus verder dan af en toe kom ik ook niet xD)  en ik ben veel bezig op paint, word en af en toe excel

Nou ja nu had ik mijn oog laten vallen op eentje, nu was dus mijn vraag aan jullie, is die geschikt voor mijn eisen?

http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/HP-Compaq-CQ2910EDM---HP-LV2011Q,10259,350534,508547.html?langId=-11

Dixie

Je zou hier eens kunnen kijken, best wel goede site die ook prima advies geeft over wat voor soort computer het beste bij je eisen en prijsrange past :) Verder kan ik je helaas niet heel goed adviseren, maar er zijn hier genoeg mensen die er veel van weten :)

Gait

._. *ziet de site en beseft dat ze hier niet midden in de nacht moet naar kijken xD*

Ik wil alleen maar weten of die computer gewoon sterk genoeg is voor mijn eisen en alles xD That's all :P 

*weet niet goed waar ik op die site moet kijken en wat ik uberhaubt daar aan het zoeken ben* :x

Meister

Moet je de randapparatuur in de zin van beeldscherm, toetsenbord, muis en boxen ook erbij hebben of niet?

Edit: En om terug te komen op je vraag, ik denk dat de processor van die computer een groot minpunt is mogelijk zelfs dat die bij sims 3 al begint te zeuren XD

Edit2: Weet niet of je toevallig iemand in de buurt hebt die enigszins verstand van computers en illegale software heeft anders kan die voor ongeveer 400 euro wel een betere computer voor je in elkaar draaien :)

"Where ignorance is bliss, 'tis folly to be wise."

Gait

Beeldscherm zit erbij, toetsenbord, muis en boxen hebben we opzich nog wel dus dat is geen probleem.

Ik wil niets illegaals meer. Ik heb op deze laptop illegale dingen staan en ik wordt er schijt en schijt ziek van door telkens dingen die geblokkeerd worden xD Dus nee,..

Wat zijn die processoren dan precies?

Meister

Citaat van: Gait op 22 februari 2013, 21:01:39
Beeldscherm zit erbij, toetsenbord, muis en boxen hebben we opzich nog wel dus dat is geen probleem.

Ik wil niets illegaals meer. Ik heb op deze laptop illegale dingen staan en ik wordt er schijt en schijt ziek van door telkens dingen die geblokkeerd worden xD Dus nee,..

Njah het gaat meer om illegaal besturingssysteem omdat je daar heel veel op bespaard als je zelf wat in elkaar gaat zetten. Als iemand het fatsoenlijk doet is het fijner dan legaal.

Citaat van: Gait op 22 februari 2013, 21:01:39
Wat zijn die processoren dan precies?

Processoren zorgen ervoor dat je processen vlot verlopen. Een spel heeft dus meerdere processen die tegelijk lopen en als dat er teveel worden dan gaat hij haperen. Daarnaast als je een betere processor hebt verlopen de processen dus weer vlotter en dat is ook heel fijn als je aan het internetten enz. aan het doen bent. *heel simpel gezegd*

http://tweakers.net/reviews/2817/2/desktop-best-buy-guide-editie-november-2012-budget-en-basissysteem.html is een voorbeeld van wat je zou krijgen als je zelf wat in elkaar gaat zetten. Hoef je dus alleen nog maar een beeldscherm te kopen en de software te regelen.

Als je daar geen zin in hebt en je wil een kant en klare kopen zou ik dit als vergelijkingsmateriaal gebruiken. Als je voor minder gaat ben je waarschijnlijk al snel ontevreden en ben je juist duurder uit omdat je veel eerder een nieuwe wil hebben.

Gait

Om eerlijk te zijn blijf ik toch liever gewoon bij legaal. Ik snap niets van dat in elkaar zetten, en ik ken verder ook niet iemand die het kan of dat voor me zou willen doen.

Hoeveel processoren heb je dan ongeveer bij een spel nodig? Zo vaak speel ik het niet en mijn laptop hier die kon hem ook aan (en die kan bijna niets.. xD)

Floris

Veel computers hebben tegenwoordig 2 processoren (dualcore), verder zijn er nog met 4 (quadcore) en vast nog wel meer maar dat weet ik dan weer niet :P

Maar het gaat niet per se om het aantal processoren, maar wel om wat voor type. Wat je kunt doen is naar je Sims3-spel kijken om te zien wat de minimum systeemeisen daarvoor zijn (aangezien dit waarschijnlijk het zwaarste is wat je erop zult draaien). Je kunt dan daarmee gaan kijken wat voor computer je ongeveer nodig hebt.

Gait

Ehm, oke daar snapte ik dus totaal niets van xD Ik weet niet eens waar je kan vinden wat de minimum systeemeisen daarvoor zijn en dan weet ik al helemaal niet hoe ik moet weten wat wat voor computer ik nodig heb xD *weet echt niets van dat soort dingen*

Floris

Misschien moet je er dan sowieso maar een paar dingen over gaan lezen? :P I mean, basale kennis van computers is wel much needed in de wereld van tegenwoordig... Maar ik ben al 3 jaar niemand meer tegengekomen die dit soort dingen niet weet dus misschien hang ik teveel in de informaticasfeer rond :P

Anyway, als je het echt niet weet zou ik je aanraden om dan toch maar gewoon naar een winkel te stappen en te vragen wat je nodig hebt, tenzij iemand hier even een goede PC op kan zoeken maar ik heb daar nu even geen tijd voor. Als je een verkoper vraagt dan kunnen ze je meestal echt wel vertellen wat je ongeveer nodig hebt en dan kun je thuis nog even nadenken enzo.

Gait

Dat is waar, anders stap ik wel even naar de buurman toe zodra hij weer uit het ziekenhuis is en genezen (gisteren over de kop geslagen met auto) die weet er ook wel veel van af.

En inlezen of niet, als iets me niet zodanig interesseert steek ik er niets van op en vergeet ik het weer dus dat heeft geen zin bij mij xD

Meister

Het is allemaal niet super moeilijk hoor maar ik had dus al gekeken naar wat de minimum eisen voor de sims 3 waren en dat is 2.2ghz en bij de computer die je uitgezocht hebt zit een processor met 1,4 (dual) dus 2.8ghz. Dan voldoet hij aan de minimum maar kan ik je al vertellen dat je daar niet gelukkig van gaat worden :P

Maar zoals ik al zei als je het 100% legaal wil dan zou ik verder kijken dan degene die je nu op het oog hebt!

Gait

Nou we hebben niet veel geld dus daar moet ik ook echt HEEL erg rekening mee houden hoor.. En gelukkig of niet, ik ben allang blij als hij loopt. Hij heeft het ook nooti 100% gedaan op mijn andere laptop dus ik kan ermee leven xD  En zo heel vaak speel ik eht ook weer niet, het is echt af en toe dat ik het speel.

Verder kijken wil ik wel, maar ik vond deze gewoon een mooie prijs, vandaar dat mijn oog er eerst op was gevallen

Meister

Dan zou ik eerder voor zoiets gaan:
https://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-125542
of
https://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-131831 + https://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-124287

verder kon ik zo snel niets vinden wat binnen je budget valt en beter is dan die je op het oog had. Allemaal geen super pc's maar als je geen moeite met minder hebt zijn het opties.

Gait

Lenovo heb ik nu voor laptop, en ik heb er om eerlijk te zijn al vanaf het begin problemen mee dus die valt sowieso af.

En bij die eerste, is die processor niet minder dan die ene die ik had aangewezen? En is dat nu alleen een scherm of hoe zit het? *wordt er om eerlijk te zijn niet veel wijzer van die info die er op die manier staat*