Nieuws:

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Hoofdmenu

[Games] WvW Minecraft Server! (ledenintitiatief)

Gestart door GBMN, 18 januari 2013, 20:01:16

Vorige topic - Volgende topic

GBMN

WeerwolfCraft

Na overleg in het minecraft topic is hij nu online: De Minecraft Server voor WvW.nl. Dit is een door leden opgezette server die gericht is op WvW'ers en mensen in hun directe RL omgeving. Het is een survival server, en iedereen die op WvW zit kan en mag joinen!

Hoe kom ik op de server?

• Het eerste wat je moet doen is mij een PM sturen (of hier een bericht achterlaten) dat je op de server wilt waarbij je je Minecraft naam vermeld. Dan zet ik je op de whitelist en zal de server je toelaten. Dit om te voorkomen dat niet-WvW'ers op de server gaan.
  • Daarna ga je naar Multiplayer, klik je op 'Add server', type je de bovenstaande IP over in 'Server Addres' en klikt op done. Als het goed is kun je er nu in.

Betaling
Deze server word extern gehost. Hiervoor betaal ik een klein bedrag per maand (5,45 euro). Het zou in mijn ogen redelijk zijn als we dit bedrag delen door iedereen die er (regelmatig) op zit. Als we dit met 3 of 4 man doen, dan is het bedrag vanzelf nihil. Momenteel ga ik uit van jullie redelijkheid en ga ik niemand verplichten te betalen. Maar als je vrijwillig mee wilt betalen, neem dan contact met me op en dan zal ik je mijn girorekening doorgeven.

Overig

• Hij is 24/7 online met volgens de host 99,95% uptime.
  • Voorlopig is het een survival server met weinig regels (afgezien dat je elkaars huizen heel moet laten, elkaar met respect moet behandelen etc.)
  • Bij genoeg spelers en animo kunnen we een ingame WvW spel gaan spelen.

Minecraftnamen van WvW'ers

• GBMN -> GBMN
  • GBMN's broertje -> Beartjah
  • roandraak -> roandraak
  • Lanizae -> Lanizae
  • vriend van GBMN -> Invalid01

Screenshots: (klik voor vergroting)

BadMutsNoodle ik of BadMutsnoodle jij?
-WvW'er met de meest gekke forumnaam 2012 & 2013

Roandraak

Een snellere manier om je minecraft.jar te localiseren is: %appdata% intypen in je windows verkennen. Dan Roaming>.minecraft
Ik heet roandraak op minecraft. En stuur mij even je rekeningnummer door, en over een week wat de uiteindelijke deelprijs wordt voor mij  ^-^

Ik doe niet aan sarcasme, ik bén sarcasme. -!- Ik loop in 6 sloten tegelijk, 7 is te veel.

GBMN

Citaat van: roandraak op 18 januari 2013, 22:07:18
Een snellere manier om je minecraft.jar te localiseren is: %appdata% intypen in je windows verkennen. Dan Roaming>.minecraft
Ik heet roandraak op minecraft. En stuur mij even je rekeningnummer door, en over een week wat de uiteindelijke deelprijs wordt voor mij  ^-^

je bent gewhitelisted ;) ik stuur je zometeen wel mijn rekeningnummer :)

Roandraak

Citaat van: GBMN op 18 januari 2013, 23:20:42
je bent gewhitelisted ;) ik stuur je zometeen wel mijn rekeningnummer :)
Heeft niet gewerkt, staat er in je properties bestand whitelist = true en sta ik er goed in? Belangrijkste, heb je de server herstart?

Ik doe niet aan sarcasme, ik bén sarcasme. -!- Ik loop in 6 sloten tegelijk, 7 is te veel.

GBMN

Lanizae

ik ga mee doen!
maar ik kom er niet uit met die 1.4.5
Ik ken de map, heb al vaker maps erin gezet, maar ik krijg hem niet op de oudere versie :(

Roandraak

Citaat van: Lanizae op 20 januari 2013, 13:45:04
ik ga mee doen!
maar ik kom er niet uit met die 1.4.5
Ik ken de map, heb al vaker maps erin gezet, maar ik krijg hem niet op de oudere versie :(
In de bin zal al een bestand minecraft.jar staan. Die moet je verwijderen en het gedownloade bestand kan minecraft (2).jar heten
Je moet dan die file in de bin plaatsen en hernoemen naar minecraft.jar

Lanizae

dus je vervangt het originele bestand met het gedownloade bestand?
en dan kan je daarna gewoon terug naar 1.4.7?

Lanizae

ik kan erin! maar ik sta nog niet op de whitelist. ik ben gewoon lanizae

GBMN

Citaat van: Lanizae op 20 januari 2013, 16:40:25
ik kan erin! maar ik sta nog niet op de whitelist. ik ben gewoon lanizae
over 5 min zal je erop staan

EDIT je kan er nu op als het goed is ;)

Lanizae

zit nu op een andere computer dus even de bestanden er opnieuw opzetten :p ben onderweg :p

Roandraak

Ik ga binnenkort wel wat screentjes verzorgen om de anderen enthousiast te maken.

Lanizae

ik heb een skelliedungeon gevonden! als we die goed verwerken hebben we straks gratis pijltjes en botjes :)

GBMN

Citaat van: Lanizae op 21 januari 2013, 12:40:31
ik heb een skelliedungeon gevonden! als we die goed verwerken hebben we straks gratis pijltjes en botjes :)
we hebben ermede nu 3: cave spiders (onbruikbaar voor expierence farm), zombies (seeds) en skeletten (pijlen en botten).

Ehm... Hoe ver van't dorp is die spawner?

Roandraak

Ik geloof dat ik (dichtbij) ook een stronghold heb gevonden, al 3 silverfish tegengekomen. Rotbeestjes.